Είστε εδώ

Auto News

Nissan: Γιατί δε θέλει κάθετες μεγάλες οθόνες;

του Γιώργου Ψαρρά

Όλο και συχνότερα παρατηρούμε στα νέα μοντέλα ότι οι οθόνες αφής στο κέντρο του ταμπλό αυξάνουν διαρκώς το μέγεθος τους, ωστόσο η Nissan επιθυμεί στα μελλοντικά της μοντέλα να ακολουθήσει διαφορετική κατεύθυνση στο συγκεκριμένο τομέα.

Σύμφωνα λοιπόν με την ιαπωνική εταιρεία οι οθόνες αφής δεν έχουν σκοπό να εντυπωσιάζουν, αλλά πρέπει να εξισορροπούν σχεδιασμό, τεχνολογία και πρακτικότητα. Την εν λόγω ισορροπία ισχυρίζεται ότι πέτυχε η Nissan με το Ariya Concept, το οποίο είχε κάνει πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο.

Στο μινιμαλιστικό εσωτερικό του αμιγώς ηλεκτροκίνητου SUV η Nissan έχει τοποθετήσει όχι μια κεντρική οθόνη, αλλά δυο οριζόντιας διάταξης, μια στο κέντρο και μια μπροστά από τον οδηγό, οι οποίες επικοινωνούν μεταξύ τους με μια καμπύλη που θυμίζει «κύμα». Η εν λόγω καμπύλη είναι εμπνευσμένη από το παρόμοιο σχήμα στην όψη του Ariya Concept, ενώ εκφράζει την διαχρονική φουτουριστική ιαπωνική σχεδιαστική γλώσσα.

Η οριζόντια τώρα διάταξη των οθονών επιλέχτηκε διότι το ανθρώπινο μάτι κατά τη διάρκεια της οδήγησης κοιτάζει από τη μια πλευρά στην άλλη, ενώ έτσι μπορεί να να δει και να απορροφήσει περισσότερες πληροφορίες αν είναι τοποθετημένες οριζόντια.

Άλλωστε και η περιφερειακή όραση λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο. Ταυτόχρονα η οριζόντια διάταξη φέρνει πιο κοντά το οπτικό πεδίο του δρόμου και των παρεχόμενων πληροφοριών από τις οθόνες, επομένως ενισχύεται η ασφάλεια, καθώς ο οδηγός δε χρειάζεται να μετατοπίζει το βλέμμα του.

Την εργονομία εξυπηρετεί το γεγονός ότι οι πληροφορίες που προβάλλονται μπορούν να μεταφερθούν από τη μια στην άλλη οθόνη. Για παράδειγμα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ο χάρτης και οι οδηγίες από το σύστημα πλοήγησης να εμφανίζονται μπροστά του, στη διπλανή οθόνη ή να εξαφανιστούν όταν δε χρειάζονται πλέον. Γενικότερα ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει πόσες και ποιες πληροφορίες θα βρίσκονται στο οπτικό του πεδίο.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Μετά τη γνωστοποίηση ότι η Williams ξεκίνησε διαδικασίες για να πωληθεί μέσα στους επόμενους μήνες, ο Ραλφ Σουμάχερ δήλωσε ότι κατά τη γνώμη του τόσο ο Φρανκ Γουίλιαμς, ιδρυτής της ομάδας, όσο και η κόρη του, Κλερ Γουίλιαμς, πρέπει να φύγουν από τη διοίκηση της.

Με νέα αεροπορική οδηγία που εξέδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για λόγους πρόληψης της εξάπλωσης της πανδημίας, ανακοινώνεται η προσωρινή απαγόρευση πτήσεων από την Ελλάδα προς το Κατάρ και αντίστροφα.

Με μία teaser εικόνα η Opel μας δίνει την πρώτη γεύση από το εσωτερικό της δεύτερης γενιάς του Mokka, το οποίο βρίσκεται λίγο πριν το τέλος της εξέλιξής του, καθώς στο τέλος του 2020 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή του.

Και εκεί που αναμέναμε το πράσινο φως για την επανεκκίνηση του WRC στο ράλι Φινλανδίας, 6-9 Αυγούστου, η επίσημη ανακοίνωσε ήρθε και δεν αναφέρει τίποτα άλλο πέρα από τη μη διεξαγωγή του.

Και η συνέχεια;

Κεντρικό θέμα συζήτησης στην πόλη σήμερα αποτελεί η ανανέωση που υπέστη ένας σημαντικός της κάτοικος, το Kia Picanto.

Ο Ιούνιος του 2020 έχει ξεχωριστή σημασία για την Porsche, καθώς σηματοδοτεί τη συμπλήρωση ακριβώς 50 χρόνων από την πρώτη φορά που η γερμανική εταιρεία κατέκτησε τη νίκη στον σημαντικότερο αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τις 24 Ώρες του Λε Μαν.

Το πιο φιλικό μέσον μεταφοράς, που συνδυάζει και άθληση, γιορτάζει.

Ο λόγος για το ποδήλατο.

Μάλιστα το ποδήλατο το γιορτάζουν και οι Δήμοι της χώρας έχοντας δημιουργήσει και ποδηλατικές λωρίδες που ισχύουν έως τις 21:00.

To πρώτο SUV στην ιστορία της Rolls-Royce, η Cullinan είχε την τύχη να «ποζάρει» για το διάσημο φωτογράφο και εξερευνητή Κόρυ Ρίτσαρντς.

Γνωρίζατε ότι στο Skoda Scala τα πλαστικά του τμήματα ζυγίζουν συνολικά 220 κιλά, εκ των οποίων τα 14 κιλά προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά;

Η Συμμαχία Renault - Nissan και η Daimler, ξεκίνησαν το 2010 μία συνεργασία, με αρχικό σκοπό την ανάπτυξη νέας πλατφόρμας, την οποία για λογαριασμό των δύο πλευρών θα χρησιμοποιούσαν τα Renault Twingo και Smart ForFour.