Είστε εδώ

Auto News

Mercedes NECAR 1 : To πρώτο με καύσιμο το υδρογόνο πριν 25 χρόνια

του Γιώργου Ψαρρά

Για τη νέα Mercedes GLC F-Cell σας έχουμε μιλήσει και εξηγήσει ότι κινείται χρησιμοποιώντας ηλεκτροκινητήρες, συνολικής απόδοσης 210 ίππων, οι οποίοι πέρα από μπαταρίες τροφοδοτούνται επίσης και από ενεργειακές κυψέλες που χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο για να παράξουν ηλεκτρικό ρεύμα.

Ωστόσο η γερμανική εταιρεία με σήμα το διάσημο αστέρι είχε εντρυφήσει πολλά χρόνια πριν πάνω στην υδρογονοκίνηση. Προφανώς λίγοι θα θυμούνται ότι το πριν από 25 ολόκληρα χρόνια η Mercedes μας είχε συστήσει το NECAR 1, το όνομα του οποίου προέρχεται από τις λέξεις “New Electric Car”.

To απαιτούμενο ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα του παράγονταν με ηλεκτροχημική μετατροπή υδρογόνου, μοναδικό υποπροϊόν του οποίου ήταν το νερό. Το NECAR όπως είναι λογικό προκάλεσε αίσθηση στο ντεμπούτο του που πραγματοποιήθηκε στις 13 Απριλίου του 1994, ενώ βασίζονταν στο βαν MB 100.

Διέθετε μια μόνο δεξαμενή υδρογόνου και η αυτονομία του περιορίζονταν στα 130 χλμ. (η νέα GLC F-Cell μόνο με τη χρήση υδρογόνου κινείται για 450 χλμ.). Ο ηλεκτροκινητήρας του είχε απόδοση μόλις 41 ίππων και η τελική του ταχύτητα δε ξεπερνούσε τα 90 χλμ./ώρα.

Το 1996 ακολουθεί το NECAR 2, το οποίο βασίζονταν στη V-Class, οι δεξαμενές υδρογόνου τοποθετούνταν στην οροφή, ο ηλεκτροκινητήρας του είχε ισχύ 61 ίππους ενώ η μέγιστη ταχύτητα και η αυτονομία του αυξήθηκαν στα 110 χλμ./ώρα και 250 χλμ. αντίστοιχα.

Στη συνέχεια ήρθε NECAR 3 το 1997, βασιζόμενο στην A-Class, με ισχύ 61 ίππων μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και αυτονομία 400 χλμ. Τροφοδοτούνταν με μεθανόλη, ενώ το υδρογόνο παράγεται για πρώτη φορά από έναν ενσωματωμένο μετασχηματιστή.

Τη σκυτάλη παίρνει το 1999 το NECAR 4, βασιζόμενο και πάλι στην Α-Class με ισχύ 75 ίππων, τελική ταχύτητα 145 χλμ./ώρα και αυτονομία 450 χλμ. Το υγρό πλέον υδρογόνο βρίσκεται σε κυλινδρική δεξαμενή στο πίσω μέρος του οχήματος, προσφέροντας έτσι ακόμη περισσότερο χώρο για τους επιβάτες. Πιο προηγμένο χαρακτηρίζεται το NECAR 4a, με πιο εξελιγμένη τεχνολογία και τρεις δεξαμενές υδρογόνου.

Βρισκόμαστε πλέον στο 2000 με το NECAR 5, το σύστημα υδρογόνου του οποίου είναι σαφώς μικρότερο και χωράει στο δάπεδο της A-Class, ενώ η ισχύς του είναι 75 ίπποι, η μέγιστη ταχύτητα 145 χλμ./ώρα και η αυτονομία του 400 χλμ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Πορτογαλίας και Σαρδηνίας

Η εταιρία V Team Project του Στέλιου Φάκαλη διοργάνωσε 3ήμερο δοκιμών για τον Νικολάι Γκριάζιν στην περιοχή της Κόστα Σμεράλντα (Σαρδηνία), που να ταιριάζουν και με τα χώματα του ράλι Πορτογαλίας.

Νέο Skoda Scala

Διαθέσιμο είναι πλέον στην ελληνική αγορά το νέο Skoda Scala, το οποίο προσφέρεται με μια άκρως δελεαστική αρχική τιμή που συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό.

Renault

Κόντρα σε όσους υποστηρίζουν ότι οι κινητήρες πετρελαίου τείνουν προς εξαφάνιση η Renault εμπλουτίζει τη σχετική γκάμα του Megane.

Cupra

Για πρώτη φορά είδαμε από κοντά το νέο Formentor στο Σαλόνι της Γενεύης, ενώ η Cupra ξεκίνησε από ένα μαγικό μέρος να οραματίζεται τη δημιουργία του.

Ηλεκτρικά πατίνια

Το γερμανικό κοινοβούλιο ενέκρινε τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών (e-scooters) τόσο σε δρόμους όσο και σε ποδηλατόδρομους επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο τη δραστηριοποίηση εταιρειών που σχετίζονται μόνο με αυτό το αντικείμενο αλλά και αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν αρχίσει να μπαίνουν στο χώρο.

Alfa Romeo

Η Alfa Romeo έχει πολύ μακρά ιστορία στον αγώνα Mille Miglia που γίνεται κάθε χρόνο στην Ιταλία και στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης παρουσίασε μία ολόχρυση έκδοση της Giulia.

Νίκι Λάουντα

Ο θρύλος της Formula 1, o Αντρέας Νίκολαους «Νίκι» Λάουντα,  τρεις φορές πρωταθλητής (1975, 1977 και 1984), δεν είναι πια εδώ… Άφησε το μάταιο αυτό κόσμο, τη νύχτα σε ηλικία 70 ετών.

Mercedes X-Class

Στο στοιχείο της κυριολεκτικά βρίσκεται η Mercedes X-Class με τη νέα της έκδοση ονόματι Element, καθώς καταφέρνει να ξεχωρίσει, όπως έκανε και από την εμφάνιση της εισάγοντας την κατηγορία των premium pickup.

ΒΜW i8

Το αμάξωμα της BMW i8 είναι σίγουρα από τα πιο φουτουριστικά που έχει δημιουργήσει η βαυαρική εταιρεία, ενώ μοιάζει να το έχει σμιλεύσει κάποιος επιδέξιος γλύπτης με αρκετή φαντασία.

Γκραν Πρι Μόντε Κάρλο

Το ετήσιο ραντεβού των celebrities στο μικρό πριγκιπάτο της Μεσογείου, στο Μονακό, είναι προγραμματισμένο για τις 26 Μαΐου.

Ημερομηνία που συμπίπτει με τις Ευρωεκλογές.

Αλλά τι σχέση μπορεί να έχει το Μόντε Κάρλο με τις Ευρωεκλογές. Aπολύτως καμία.