Είστε εδώ

Auto News

Mercedes NECAR 1 : To πρώτο με καύσιμο το υδρογόνο πριν 25 χρόνια

του Γιώργου Ψαρρά

Για τη νέα Mercedes GLC F-Cell σας έχουμε μιλήσει και εξηγήσει ότι κινείται χρησιμοποιώντας ηλεκτροκινητήρες, συνολικής απόδοσης 210 ίππων, οι οποίοι πέρα από μπαταρίες τροφοδοτούνται επίσης και από ενεργειακές κυψέλες που χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο για να παράξουν ηλεκτρικό ρεύμα.

Ωστόσο η γερμανική εταιρεία με σήμα το διάσημο αστέρι είχε εντρυφήσει πολλά χρόνια πριν πάνω στην υδρογονοκίνηση. Προφανώς λίγοι θα θυμούνται ότι το πριν από 25 ολόκληρα χρόνια η Mercedes μας είχε συστήσει το NECAR 1, το όνομα του οποίου προέρχεται από τις λέξεις “New Electric Car”.

To απαιτούμενο ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα του παράγονταν με ηλεκτροχημική μετατροπή υδρογόνου, μοναδικό υποπροϊόν του οποίου ήταν το νερό. Το NECAR όπως είναι λογικό προκάλεσε αίσθηση στο ντεμπούτο του που πραγματοποιήθηκε στις 13 Απριλίου του 1994, ενώ βασίζονταν στο βαν MB 100.

Διέθετε μια μόνο δεξαμενή υδρογόνου και η αυτονομία του περιορίζονταν στα 130 χλμ. (η νέα GLC F-Cell μόνο με τη χρήση υδρογόνου κινείται για 450 χλμ.). Ο ηλεκτροκινητήρας του είχε απόδοση μόλις 41 ίππων και η τελική του ταχύτητα δε ξεπερνούσε τα 90 χλμ./ώρα.

Το 1996 ακολουθεί το NECAR 2, το οποίο βασίζονταν στη V-Class, οι δεξαμενές υδρογόνου τοποθετούνταν στην οροφή, ο ηλεκτροκινητήρας του είχε ισχύ 61 ίππους ενώ η μέγιστη ταχύτητα και η αυτονομία του αυξήθηκαν στα 110 χλμ./ώρα και 250 χλμ. αντίστοιχα.

Στη συνέχεια ήρθε NECAR 3 το 1997, βασιζόμενο στην A-Class, με ισχύ 61 ίππων μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και αυτονομία 400 χλμ. Τροφοδοτούνταν με μεθανόλη, ενώ το υδρογόνο παράγεται για πρώτη φορά από έναν ενσωματωμένο μετασχηματιστή.

Τη σκυτάλη παίρνει το 1999 το NECAR 4, βασιζόμενο και πάλι στην Α-Class με ισχύ 75 ίππων, τελική ταχύτητα 145 χλμ./ώρα και αυτονομία 450 χλμ. Το υγρό πλέον υδρογόνο βρίσκεται σε κυλινδρική δεξαμενή στο πίσω μέρος του οχήματος, προσφέροντας έτσι ακόμη περισσότερο χώρο για τους επιβάτες. Πιο προηγμένο χαρακτηρίζεται το NECAR 4a, με πιο εξελιγμένη τεχνολογία και τρεις δεξαμενές υδρογόνου.

Βρισκόμαστε πλέον στο 2000 με το NECAR 5, το σύστημα υδρογόνου του οποίου είναι σαφώς μικρότερο και χωράει στο δάπεδο της A-Class, ενώ η ισχύς του είναι 75 ίπποι, η μέγιστη ταχύτητα 145 χλμ./ώρα και η αυτονομία του 400 χλμ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

18η ανάβαση Δημητσάνας

Στην καρδιά του καλοκαιριού, 20 και 21 Ιουλίου, διεξάγεται στην ορεινή Γορτυνία, η ανάβαση Δημητσάνας - Zυγοβιστίου με οργανωτή το σωματείο StartLine.

Ράλι Ρώμης

Ένας από τους Ιταλούς οδηγούς «πρώτης γραμμής» ο Ουμπέρτο Σκάντολα με τον μόνιμο συνοδηγό του Γκουίντο Ντ’ Αμόρε, πρωταθλητές Ιταλίας 2013, θα μοιραστούν τα bucket του Hyundai i20 R5 στο ράλι Ρώμης 19-21 Ιουλίου.

25ο ράλι Ηπειρωτικό

Από την Ελετά Sport, το σωματείο που διοργάνωσε το 25ο  Ηπειρωτικό ράλι λάβαμε από το Δ.Σ. μια σειρά απαντήσεων για το άρθρο που αναρτήσαμε στο motori.gr

Mercedes

Ένα από τα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων είναι η εντελώς αθόρυβη λειτουργία τους που κάνει πιο χαλαρή την οδήγηση, ενώ ταυτόχρονα ξεκουράζει τα αφτιά στις πολύβουες μεγαλουπόλεις.

Ράλι Φινλανδίας

Η ατυχία κτύπησε τον Έβανς και οι γιατροί συνέστησαν στον εργοστασιακό οδηγό της Ford να μην συμμετάσχει στο ράλι Φινλανδίας.

Ο λόγος είναι ότι στο ράλι Εσθονίας μετά από ένα άλμα, και έτσι όπως προσγειώθηκε το Fiesta WRC, είχε σαν αποτέλεσμα να τρανταχτεί η σπονδυλική στήλη του Έβανς.

Silk Way Rally

Με τη δέκατη μέρα και ένατη Ειδική Διαδρομή ολοκληρώθηκε το Silk Way Rally, ένας αγώνας ο οποίος απλώνεται σε τρεις χώρες, Ρωσία (στο κομμάτι της Σιβηρίας), Μογγολία και Κίνα και περνάει από εξαιρετικά δύσβατα και αφιλόξενα εδάφη όπως η έρημος Γκόμπι.

Electrify America

Μία μόδα που έχει κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια στο internet και ειδικότερα στα social media και τις εφαρμογές instant messaging είναι τα emojis, δηλαδή μικρές εικόνες οι οποίες χρησιμοποιούνται από τους συνομιλητές για να συμπυκνώσουν το λόγο τους και να μη χρειάζεται να γράφουν μακροσκελείς π

ΥΠΑ

Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το α΄ εξάμηνο του 2019 προκύπτει ότι η αεροπορική κίνηση της χώρας μας παρουσιάζει άνοδο.

SEAT Tarraco 1.5 ΤSI ACT

Αρχικά νομίζαμε ότι τα αυτοκίνητα επιβράδυναν και μας κοίταζαν, καθώς σταματήσαμε πάνω σε μια στροφή (είχαμε πάρει μέτρα ασφαλείας, καθώς υπήρχε άνθρωπος που έλεγχε την κυκλοφοριακή ροή) προκειμένου να έχουμε τη μαγευτική θέα που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία.

Honda

Ό,τι πιο “φρέσκο” έχει να παρουσιάσει η Honda στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το μοντέλο πόλης Honda E όμως οι Ιάπωνες δεν πρόκειται να σταματήσουν εκεί.