Είστε εδώ

Auto News

Mercedes NECAR 1 : To πρώτο με καύσιμο το υδρογόνο πριν 25 χρόνια

του Γιώργου Ψαρρά

Για τη νέα Mercedes GLC F-Cell σας έχουμε μιλήσει και εξηγήσει ότι κινείται χρησιμοποιώντας ηλεκτροκινητήρες, συνολικής απόδοσης 210 ίππων, οι οποίοι πέρα από μπαταρίες τροφοδοτούνται επίσης και από ενεργειακές κυψέλες που χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο για να παράξουν ηλεκτρικό ρεύμα.

Ωστόσο η γερμανική εταιρεία με σήμα το διάσημο αστέρι είχε εντρυφήσει πολλά χρόνια πριν πάνω στην υδρογονοκίνηση. Προφανώς λίγοι θα θυμούνται ότι το πριν από 25 ολόκληρα χρόνια η Mercedes μας είχε συστήσει το NECAR 1, το όνομα του οποίου προέρχεται από τις λέξεις “New Electric Car”.

To απαιτούμενο ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα του παράγονταν με ηλεκτροχημική μετατροπή υδρογόνου, μοναδικό υποπροϊόν του οποίου ήταν το νερό. Το NECAR όπως είναι λογικό προκάλεσε αίσθηση στο ντεμπούτο του που πραγματοποιήθηκε στις 13 Απριλίου του 1994, ενώ βασίζονταν στο βαν MB 100.

Διέθετε μια μόνο δεξαμενή υδρογόνου και η αυτονομία του περιορίζονταν στα 130 χλμ. (η νέα GLC F-Cell μόνο με τη χρήση υδρογόνου κινείται για 450 χλμ.). Ο ηλεκτροκινητήρας του είχε απόδοση μόλις 41 ίππων και η τελική του ταχύτητα δε ξεπερνούσε τα 90 χλμ./ώρα.

Το 1996 ακολουθεί το NECAR 2, το οποίο βασίζονταν στη V-Class, οι δεξαμενές υδρογόνου τοποθετούνταν στην οροφή, ο ηλεκτροκινητήρας του είχε ισχύ 61 ίππους ενώ η μέγιστη ταχύτητα και η αυτονομία του αυξήθηκαν στα 110 χλμ./ώρα και 250 χλμ. αντίστοιχα.

Στη συνέχεια ήρθε NECAR 3 το 1997, βασιζόμενο στην A-Class, με ισχύ 61 ίππων μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και αυτονομία 400 χλμ. Τροφοδοτούνταν με μεθανόλη, ενώ το υδρογόνο παράγεται για πρώτη φορά από έναν ενσωματωμένο μετασχηματιστή.

Τη σκυτάλη παίρνει το 1999 το NECAR 4, βασιζόμενο και πάλι στην Α-Class με ισχύ 75 ίππων, τελική ταχύτητα 145 χλμ./ώρα και αυτονομία 450 χλμ. Το υγρό πλέον υδρογόνο βρίσκεται σε κυλινδρική δεξαμενή στο πίσω μέρος του οχήματος, προσφέροντας έτσι ακόμη περισσότερο χώρο για τους επιβάτες. Πιο προηγμένο χαρακτηρίζεται το NECAR 4a, με πιο εξελιγμένη τεχνολογία και τρεις δεξαμενές υδρογόνου.

Βρισκόμαστε πλέον στο 2000 με το NECAR 5, το σύστημα υδρογόνου του οποίου είναι σαφώς μικρότερο και χωράει στο δάπεδο της A-Class, ενώ η ισχύς του είναι 75 ίπποι, η μέγιστη ταχύτητα 145 χλμ./ώρα και η αυτονομία του 400 χλμ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ο Τζίτζι Βιλορέζι πριν από 80 χρόνια (1940) οδηγώντας τη Maserati Tipo 4CL κατακτούσε για δεύτερη συνεχή χρονιά τη νίκη (τέταρτη στη σειρά για τη Maserati)  στον πιο παλιό αγώνα της Ιταλίας, το Τarga Florio στους δρόμους της Σικελίας.

Στην τελική ευθεία για το πράσινο φως βρίσκονται οι αγώνες στη χώρα μας υπό την νέα ΟΜΑΕ.

Τι αλλάζει και τι ισχύει από τη Δευτέρα 1η Ιουνίου σε ο,τι αφορά τις άδειες διεξαγωγής αγώνων σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση της ΓΓΑ.    

Η πανδημία φρέναρε και ακύρωσε τους όποιους προγραμματισμούς για αποδράσεις εκτός συνόρων.

Η ζωή όμως επιστρέφει σιγά-σιγά στην κανονικότητα.

Το 1964 στους κινηματογράφους προβάλλονταν η ταινία “Goldfinger” με πρωταγωνιστή τον Σον Κόνερι.

Αναλυτικά η νέα ανακοίνωση του ΣΟΑΑ για τους αγώνες στη χώρα μας: 

Ένστολη καριέρα κάνει πλέον το Skoda Kodiaq, καθώς πέρασε τις «εξετάσεις» και μπήκε σε σώμα ασφαλείας.

Σύμφωνα λοιπόν με την τσέχικη εταιρεία συνολικά το 30 Kodiaq υπηρετούν πλέον στην Πυροσβεστική και Διασωστική Υπηρεσία του Δυτικού Σάσσεξ στη Βρετανία.

Η κατακόκκινη Ferrari SF71H με τον αριθμό 7 κοσμεί πλέον την ιδιωτική συλλογή του Κίμι Ραϊκόνεν. 

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει την αναθεώρηση προϋπάρχουσας αεροπορικής οδηγίας (notam) με την οποία επιτρέπονται οι αφίξεις/αναχωρήσεις όλων των διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ),  προσθέτοντας και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»

Εδώ και πολύ καιρό ακούγεται έντονα ότι το πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2020 θα ξεκινήσει από την Αυστρία, όπου θα πραγματοποιηθούν δύο αγώνες στην πίστα του Σπίλμπεργκ.