Είστε εδώ

Auto News

Mazda: Γιατί διαφέρει ο βενζινοκινητήρας της Skyactiv-X;

του Γιώργου Ψαρρά

Μπορεί οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν ρίξει σχεδόν όλο το βάρος τους πάνω στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, η Mazda όμως συνεχίζει να επενδύει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί άλλωστε ο τεχνολογικά προηγμένος νέος δίλιτρος βενζινοκινητήρας Skyactiv-X της ιαπωνικής εταιρείας, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους (6.000 σ.α.λ.) και 224 Nm ροπής (3.000 σ.α.λ.), ενώ συνδυάζεται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταδίδουν την κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς με το σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD (προαιρετική επιλογή αποκλειστικά για το hatchback Mazda 3 Skyactiv-X).

Ποια είναι όμως η καινοτομία του νέου κινητήρα Skyactiv-X; Πρόκειται για τον πρώτο βενζινοκινητήρα παραγωγής στον κόσμο που ενσωματώνει τα πλεονεκτήματα της λειτουργίας ενός πετρελαιοκινητήρα με ανάφλεξη μέσω συμπίεσης.

Ενσωματώνει την τεχνολογία Spark Controlled Ignition Compression (SPCCI), η οποία επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει ιδανικά μεταξύ της συμβατικής καύσης και της αυτανάφλεξης με συμπίεση χρησιμοποιώντας ένα σπινθήρα για να ενεργοποιήσει και τους δύο τύπους καύσης με διαφορετικό τρόπο.

Τα πλεονεκτήματα του νέου  Skyactiv-X είναι ότι συνδυάζει τις επιδόσεις σε υψηλές στροφές ενός βενζινοκινητήρα με την οικονομία στην κατανάλωση, τη ροπή και την απόκριση ενός πετρελαιοκινητήρα, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τις εκπομπές CO2 και NOX.

Αρχικά ένα πολύ φτωχό μείγμα καυσίμου-αέρα (με πολύ μεγάλο ποσοστό αέρα) εισέρχεται στο θάλαμο καύσης στη φάση εισαγωγής, στη συνέχεια ένα στρώμα ατμοποιημένου καυσίμου ψεκάζεται ακριβώς γύρω από το μπουζί στη φάση της συμπίεσης.

Για να αναφλεγεί το μείγμα την κατάλληλη στιγμή, η μικρή έγχυση καυσίμου/αέρα απευθείας γύρω από το μπουζί δημιουργεί ένα πλουσιότερο μίγμα. Όταν το μπουζί παράγει το σπινθήρα, αναφλέγεται η τοπική ζώνη καυσίμου και αέρα. Αυτό αυξάνει την πίεση και τη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης μέχρι το σημείο όπου ο κύριος όγκος του φτωχού μείγματος καίγεται.

Ο Skyactiv-X τοποθετείται κάτω από τα εμπρός καπό των Mazda 3 και CX-30, με τις τιμές του να διαμορφώνονται στα 28.406 ευρώ και 32.125 ευρώ αντίστοιχα.

Σχετικά άρθρα

WRC, πρόγραμμα 2020

Αρχικά το πρόγραμμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι 2020 είχε ανακοινωθεί με 14 αγώνες, με την προσθήκη δύο νέων αγώνων σε Κένυα και Ιαπωνία.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Την «ακτινογραφία» της Cayenne Turbo S E-Hybrid αναλύει η Porsche, εξηγώντας μας όλες τις τεχνολογίες που ενσωματώνει και την κάνουν οδηγικά απολαυστική.

Volkswagen Golf

Τις τελευταίες μέρες έχουν πληθύνει οι διαρροές σχετικά με τις πιο γρήγορες εκδόσεις του Volkswagen Golf όγδοης γενιάς που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2019, με την τελευταία να μας δίνει την πιο σαφή εικόνα γύρω από την ιπποδύναμη της κάθε μίας.

Κίνα - Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Κίνα θέλει να κάνει παρελθόν το πρόβλημα της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς μπορεί να διαρκέσει αρκετές ώρες ανάλογα με την ισχύ του φορτιστή, στρεφόμενη προς τη λύση της εναλλαγής των μπαταριών, διαδικασία η οποία θα διαρκεί μόλις λίγα λεπτά.

Subaru

Η λακωνική συνήθως στις δηλώσεις της Subaru προχώρησε σε μια σειρά ανακοινώσεων σχετικά με την πορεία και τους στόχους της για το μέλλον.

DS 3 Crossback 1.2 PureTech EAT8

Παρατηρώντας το DS 3 Crossback μας έρχεται στο νου η φράση του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι ότι «η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο».

WRC, Hyundai Motorsport

Σημαντικό ρόλο στην καθημερινή οδήγηση παίζει η σωστή ρύθμιση του καθίσματος, τόσο για την έδρα όσο και για την πλάτη. Πόσο μάλλον στους αγώνες.

Στο θέμα αυτό δεν αφήνεται τίποτα στην τύχη.

Hennessey Venom F5

Η Hennessey, μία αμερικανική εταιρεία που ασχολείται κυρίως με τη βελτίωση αυτοκινήτων, έχει βάλει στόχο να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ για αυτοκίνητα παραγωγής, με ένα μοντέλο που θα ονομάζει Venom F5.

Renault

Σύμφωνα με τους επίσημους πίνακες της Renault σε παγκόσμιο επίπεδο το 2019 πούλησε συνολικά  3.753.723 οχήματα.

Volkswagen

Στο Instagram και συγκεκριμένα από τον χρήστη με την ονομασία Wilcoblok έγινε μια δημοσίευση η οποία πιθανότατα μας δείχνει πώς θα είναι το πίσω μέρος του νέου Volkswagen Golf GTI.