Είστε εδώ

Auto News

Lexus: Ξεχάστε τους πλευρικούς καθρέπτες

του Γιώργου Ψαρρά

Οι παραδοσιακοί πλευρικοί καθρέπτες των αυτοκινήτων φαίνεται ότι δεν έχουν θέση στο μέλλον, καθώς θα αντικατασταθούν σταδιακά από κάμερες.

Ήδη έχουμε δει σε ορισμένα νέα μοντέλα παραγωγής να εφαρμόζεται η εν λόγω τεχνολογία, την οποία για λογαριασμό της Lexus θα εγκαινιάσει το ES 300h. Στο Σαλόνι της Γενεύης τον ερχόμενο Μάρτιο λοιπόν το πολυτελές υβριδικό sedan θα μας συστήσει το νέο σύστημα ονόματι “Digital Side-View Monitor” της Lexus.

Όπως βλέπετε και στις σχετικές φωτογραφίες στη θέση των συμβατικών πλευρικών καθρεπτών υπάρχουν μικροί βραχίονες, οι οποίοι στεγάζουν τις κάμερες. Η εικόνα που καταγράφουν οι εξωτερικές πλευρικές κάμερες προβάλλεται σε δυο έξτρα έγχρωμες οθόνες 5 ιντσών, οι οποίες βρίσκονται τοποθετημένες στις βάσεις των εμπρός κολόνων του παρμπρίζ.

Σύμφωνα με τη Lexus η εργονομική αυτή διάταξη των οθονών επιτρέπει το διαισθητικό έλεγχο της κυκλοφορίας από τον οδηγό απαιτώντας λιγότερες κινήσεις του κεφαλιού αριστερά-δεξιά. Οι λεπτοί εξωτερικοί βραχίονες που στεγάζουν τις πλευρικές κάμερες, αναδεικνύουν περισσότερο τις σχεδιαστικές γραμμές του ES, ενώ συμβάλουν στη μείωση του αεροδυναμικού θορύβου και της μετωπικής επιφάνειας του οχήματος.

Παράλληλα είναι θερμαινόμενοι ώστε να αποφεύγεται το θάμπωμα, ενώ αν χρειαστεί ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει χειροκίνητα από τον πίνακα οργάνων το ξεθάμπωμα τους. Επίσης οι πλευρικές κάμερες έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην τις πιάνει η βροχή ή το χιόνι, ενώ υποστηρίζουν και το γνωστό σύστημα ελέγχου «νεκρής» γωνίας “Blind Spot Monitor”.

Ένας αισθητήρα φωτεινότητας μειώνει αυτόματα την αντανάκλαση από τους προβολείς των υπολοίπων οχημάτων κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης. Σημειώνεται ακόμα ότι όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το αριστερό ή δεξί φλας και όταν κάνει όπισθεν το οπτικό πεδίο που καταγράφουν οι πλευρικές κάμερες διευρύνεται για μεγαλύτερη ασφάλεια. Ο οδηγός μπορεί να μεταβεί χειροκίνητα τη διευρυμένη προβολή των πλευρικών καμερών ή να απενεργοποιήσει τη λειτουργία.

Το σύστημα των πλευρικών καμερών μπορεί να ρυθμιστεί μέσα από χειριστήρια που βρίσκονται στο πάνελ της πόρτας του οδηγού, όπως δηλαδή και στους συμβατικούς καθρέπτες. Μια καινοτομία της Lexus είναι ότι οι βραχίονες των πλευρικών καμερών μπορούν να αναδιπλώνονται όταν το όχημα είναι σταθμευμένο.

Το σύστημα “Digital Side-View Monitor” θα είναι διαθέσιμο στο ES 300h από τον επόμενο μήνα στις αγορές της Βρετανίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Πολωνίας και στην υπόλοιπη Ευρώπη μέχρι το τέλος του έτους.

Σχετικά άρθρα

Οι Γιάννης Παπαδημητρίου-Άλαν Χάριμαν με το Skoda Fabia R5 κέρδισαν τους Ιταλούς αντιπάλους τους σε αγώνα εντός έδρας μάλιστα στον χωμάτινο αγώνα rally Vald’ Orcia.

Όλοι το έχουμε δει και αρκετοί έχουμε αναρωτηθεί ποιος είναι ο λόγος που στο περίγραμμα του παρμπρίζ υπάρχει μαύρο πλαίσιο, το οποίο πάντα δίπλα του έχει πολλές μικρές μαύρες τελείες, όμως, γιατί είναι εκεί.; Υπάρχει λόγος ή είναι αποκλειστικά αισθητική η επιλογή;

H αυτόνομη πλέον εταιρεία επιδόσεων της Seat, η Cupra, δυο χρόνια μετά την ίδρυση της εγκαινίασε τις κεντρικές της εγκαταστάσεις.

Εάν είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε πάνω από 2.4 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου, τότε θα πρέπει να στρέψετε την προσοχή σας στην Bugatti Chiron.

Στο Μόναχο, στην καρδιά της Βαυαρίας ταξιδέψαμε με το βραβευμένο νέο Opel Corsa.

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον η Toyota βλέπει ότι τα επόμενα χρόνια ο εξηλεκτρισμός στη γκάμα της θα αυξήσει τις ανάγκες για παραγωγή μπαταριών.

Σύμφωνα με τις αρχαιρεσίες των σωματείων-μελών της ΟΜΑΕ που ψήφισαν για το νέο Δ.Σ., ο Μάριος Ηλιόπουλος έλαβε τiς περισσότερους ψήφους με τον Νικόλα Παυλίδη δεύτερο και την Κατερίνα Φατούρου τρίτη. Το νέο Δ.Σ. θα ακολουθήσει τη οδό των εκλογών ώστε να συγκροτηθεί σε σώμα.

Ότι ο οδηγός της μαύρης Corvette που παρέσυρε και εγκατέλειψε στη Λ.

Το 2019 μετά την ολοκλήρωση του πρώτου μισού των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ο Ματία Μπινότο, επικεφαλής της Ferrari, δήλωνε αισιόδοξος όμως φέτος ο Ιταλός εκφράζει ανησυχίες σχετικά με την ταχύτητα της SF1000 σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες.

Η Mercedes W10 ήταν ένα πολύ επιτυχημένο μονοθέσιο, αφού με αυτό η γερμανική ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών και ο Χάμιλτον εκείνο των οδηγών, οπότε είναι λογικό οι υπόλοιπες ομάδες να αντιγράψουν κάποια στοιχεία, όμως η Racing Point το παράκανε.