Είστε εδώ

Auto News

Jaguar-LandRover: Για ποιον χτυπάει η καμπάνα;

του Γιάννη Κανουπάκη

Κάτι τρέχει με την Jaguar-LandRover.  Σύμφωνα με πληροφορίες από διεθνείς οίκους αξιολόγησης, BREXIT και μείωση πωλήσεων στην Κίνα πιέζουν τους Ινδούς  προς την κατεύθυνση πώλησης του βρετανού κατασκευαστή, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου αποεπένδυσης. Τα νούμερα δεν βγαίνουν λένε διεθνείς αναλυτές χρηματοοικονομικών για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας, η οποία απασχολεί 40.000 άτομα. Ο δεκαετής κύκλος επιτυχημένης πορείας της JLR από τότε που πέρασε στα χέρια του κ.Τάτα έκλεισε και, πλέον, εντείνονται οι ανησυχίες για το πως θα εξελιχθούν τα επόμενα 10 χρόνια.

Τα παραπάνω επισημαίνουν πρώην στελέχη της, αλλά και ειδικοί σύμβουλοι της IconicProjectFinanceAdvisory (UK) που καταγράφει πιστοποιημένα και με μεγάλη προσοχή τα επίσημα στοιχεία για λογαριασμό διεθνών παικτών και μεγάλων fund. Οι νέοι περιορισμοί της ΕΕ στους κινητήρες ντίζελ έχουν κάνει ζημιά στην εταιρία, που έχει ως κύριο προορισμό τις ευρωπαϊκές αγορές, ομοίως και οι πρόσθετοι φόροι που έχουν επιβληθεί στη Βρετανία για τα πετρελαιοκίνητα. Τον περασμένο Απρίλιο, η JLR είχε προαναγγείλει ότι θα περιέκοπτε 1000 θέσεις εργασίας και την  παραγωγή σε δύο από τις μονάδες της επί αγγλικού εδάφους. Λίγους μήνες αργότερα, δεν «έρχονται» τα απαραίτητα έσοδα παρά το γεγονός ότι η γκάμα των μοντέλων έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Η RangeRover έχει αποδειχθεί, μέχρι σήμερα, από τις πιο κερδοφόρες μάρκες διεθνώς, «τυπώνοντας», κυριολεκτικά, χρήμα, όμως τα υπόλοιπα brands έχουν σοβαρό θέμα λόγω υψηλού κόστους παραγωγής.

Αρχίζει πια η διολίσθηση και της RangeRover τόσο στην τεράστια κινεζική αγορά όσο και επί βρετανικού εδάφους, με συνολικές απώλειες 348 εκ. δολάρια καταγεγραμμένες, ήδη, από το δεύτερο τρίμηνο του 2018. Η ενοποιημένη καθαρή ζημιά για το β’ τρίμηνο ανήλθε σε 278 εκ. δολάρια, σε σύγκριση με κέρδη 434,1 εκ. το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters, οι αναλυτές ανέμεναν ότι η εταιρεία θα έχει κέρδη, δεδομένου ότι το πρώτο τρίμηνο ήταν κερδοφόρο, λόγω των αλλαγών στον τρόπο με τον οποίο υπολογίζονται οι συντάξεις της JLR. Σε ότι αφορά, συγκεκριμένα, την Κίνα αρνητικό ρόλο έπαιξαν οι χαμηλότερες πωλήσεις στη χονδρική, όπου οι αντιπρόσωποι εκκαθάρισαν το απόθεμά τους πριν μειώσουν τους εισαγωγικούς δασμούς στο 10% από 25%.Η εταιρεία αγωνίζεται τους τελευταίους μήνες στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η ζήτηση για μοντέλα ντίζελ μειώνεται σε ένα περιβάλλον αβέβαιων οικονομικών προβλέψεων, μετά την έξοδο της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το Μάϊο, η βρετανική εταιρεία προειδοποίησε ότι μια «κακή συμφωνία Brexit» θα της κόστιζε 1,2 δις λίρες στα κέρδη σε ετήσια βάση, θέτοντας σε κίνδυνο τις μελλοντικές επενδύσεις της στην ίδια την «πατρίδα» της. Οι προκλήσεις ανάγκασαν την εταιρεία να εγκαταλείψει τον φιλόδοξο στόχο της να κατασκευάσει 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα το χρόνο, μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας και να στραφούν στην …εστίαση, αντί να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους που έχουν συρρικνωθεί. «Με αυτά τα θέματα, θα συνεχίσουμε να επικεντρώνουμε την προσοχή μας στην τόνωση της ανάπτυξης και ταυτόχρονα στη μείωση του κόστους και στην αύξηση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας», δήλωνε, τότε, ο RalfSpeth, διευθύνων σύμβουλος της JaguarLandRover. "Αναμένουμε βελτίωση των πωλήσεων και των οικονομικών αποτελεσμάτων για το υπόλοιπο οικονομικό έτος, λόγω της συνεχούς αύξησης των νέων μοντέλων, πιο πρόσφατα της ηλεκτρικής Jaguar I-PACE και των νέων χαμηλότερων δασμών που είναι αποτελεσματικοί στην Κίνα"…

Η εταιρεία επανέλαβε τα σχέδιά της να επενδύσει 4,5 δισ λίρες σε νέα μοντέλα JaguarLandRover καθώς και σε τεχνολογία, στην τρέχουσα οικονομική χρήση, που ξεκίνησε την 1η Απριλίου. Ωστόσο, εξαντλήθηκαν 1,1 δις  λίρες στο τρίμηνο, γυρνώντας σε αρνητική λειτουργική ταμειακή ροή 1,7 δις  λιρών! Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της TataMotors N. Chandrasekaran έχει επιμείνει στη θέση ότι η εταιρεία παραμένει «δεσμευμένη» για την επίτευξη των προβλεπόμενων περιθωρίων 4% -7% που περιγράφονταν για το τρέχον έτος. "Θα αξιοποιήσουμε το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας ώστε να αναπτυχθούν ταχύτερα και να μειώσουμε το κόστος για τη βελτίωση της λειτουργικής μόχλευσης της επιχείρησης", δήλωνε ο Chandrasekaran. "Θα διορθώσουμε επίσης τις δαπάνες κεφαλαίων μας για να ελαχιστοποιήσουμε την εκροή μετρητών".

Θυμίζουμε πως η TataMotors απέκτησε την πολυτελή αυτοκινητοβιομηχανία από τη FordMotor το 2008 για 2,5 δις δολάρια. Τα τελευταία χρόνια, η TataMotors είχε καταφέρει περισσότερα από τα μισά έσοδα της εταιρείας και σχεδόν το 90% των λειτουργικών της κερδών να προκύψουν από την JLR. Εν τω μεταξύ, η εταιρεία, η οποία κατασκευάζει επίσης μια σειρά επιβατικών και εμπορικών οχημάτων στην Ινδία, συνέχισε να γνωρίζει άνοδο των δραστηριοτήτων στην Ινδία. Παλαιότερα,  έγραφε ζημιές στην ινδική αγορά, καθώς τα επαγγελματικά μοντέλα της είχαν παραχωρήσει μερίδιο αγοράς στον ανταγωνισμό των AshokLeyland, Daimler και Volvo. Ο κλάδος των επιβατικών οχημάτων πάλεψε επίσης, εν μέσω του δυσάρεστου ανταγωνισμού των αντιπάλων MarutiSuzukiIndia , της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του έθνους, και της τοπικής μονάδας της HyundaiMotor . Σε μια προσπάθεια να γυρίσει την εγχώρια επιχειρηματική δραστηριότητα, η εταιρεία πέρυσι ξεκίνησε μια αυστηρή προσπάθεια μείωσης του κόστους. Η μετοχή της TataMotors έχασε 1,2% στις συναλλαγές της Βομβάης.

Τον περασμένο Αύγουστο, σε δημοσίευμά του το Bloomberg, σημείωνε, ότι μόνη διέξοδος για την JaguarLandRover θα ήταν ίσως η Κίνα. Η επένδυση για την κάλυψη της ζήτησης της Κίνας σε μια ευρύτερη γκάμα μοντέλων θα ήταν, ίσως, ένας τρόπος για να διασφαλιστεί ότι τα περιθώρια δεν θα συρρικνωθούν περαιτέρω. Η JLR συνεχίζει να αγωνίζεται με τους δυσαρεστημένους επενδυτές ομολόγων  -οι οργανισμοί αξιολόγησης υποβάθμισαν το χρέος της εταιρείας τον ίδιο μήνα. Το κόστος του χρέους αυξήθηκε απότομα κατά το πρώτο τρίμηνο, ενώ η μόχλευση, όπως μετράται από το χρέος προς τον δείκτη EBITDA, έχει ανέβει σχεδόν 4 φορές από 2,5 φορές, σύμφωνα με την Υπηρεσία Επενδυτών της Moody's. 

Μόλις προ ημερών, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε πως θα έκλεινε το εργοστάσιό της για δύο εβδομάδες για να αντιμετωπίσει τη "διακυμάνσιμη ζήτηση" -να υπογραμμίζουμε, δε, πως οι πωλήσεις στην Κίνα επλήγησαν από τον εκρηκτικό εμπορικό πόλεμο της χώρας με τις ΗΠΑ. Το εργοστάσιο Solihull, το οποίο απασχολεί 9.000 άτομα, σταμάτησε, κατόπιν τούτου, τη Δευτέρα 22 Οκτωβρίου την παραγωγή για 15νθήμερο. Τα τελευταία στοιχεία έδειξαν ότι η JLR πούλησε 57.114 οχήματα το Σεπτέμβριο, 12,3% χαμηλότερα τον ίδιο μήνα πέρυσι - με πτώση 46,2% στην Κίνα. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,8% στο Ηνωμένο Βασίλειο, 4,7% στην Ευρώπη και κατά 6,9% στη Βόρεια Αμερική. Ο FelixBrautigam, επικεφαλής του εμπορικού γραφείου της αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε: "Ως επιχείρηση συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε δύσκολες συνθήκες σε ορισμένες από τις βασικές αγορές μας"...

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Fiat

Αυτή τη στιγμή τα roadster που είναι διαθέσιμα και ειδικά εκείνα με σχετικά γήινες τιμές, είναι πολύ λίγα και το επόμενο διάστημα θα γίνουν ακόμα λιγότερα, αφού η Fiat θα σταματήσει την παραγωγή του 124 Spider.

To νέο μονοθέσιο

Μια αρχική ιδέα για το πώς θα είναι η νέα Formula 1 από το 2021, χρονιά που αλλάζουν οι κανονισμοί, μας δίνει η Sauber.

Oι μεγαλύτερες αλλαγές σύμφωνα με το video που θα δείτε αφορούν τα αεροδυναμικά βοηθήματα, κυρίως στα πλαϊνά του μονοθεσίου και πίσω.  

Porsche

Στην έκθεση της Φρανκφούρτης η Porsche θα δώσει την ευκαιρία στο κοινό να δει για πρώτη φορά το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, την Taycan, όμως λίγες μέρες πριν ανοίξουν οι πύλες, αποκαλύπτει πώς θα είναι το εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Volkswagen

Η Volkswagen στην έκθεση της Φρανκφούρτης θα παρουσιάσει κάποια νέα ή/και ανανεωμένα μοντέλα, με το πιο σημαντικό ανάμεσά τους να είναι το ID.3, όμως οι Γερμανοί ετοιμάζονται για μία σημαντικότερη αλλαγή, αφού θα δείξουν στο κοινό το νέο σήμα της εταιρείας.

Ράλι Γερμανίας

Η αυλαία του ράλι Γερμανίας άνοιξε με την Υπερειδική μήκους 5.2 χλμ.
Ο Τάνακ ήταν ο ταχύτερος σταματώντας τα χρονόμετρα στα 2:39.4
Δεύτερος ο Σόρδο 8/10 πίσω και τρίτος ο Οζιέ 9/10.
Ο Νεβίλ ακολούθησε με ένα δευτ. διαφορά.

Ράλι Γερμανίας

Στην τελευταία επίσημη δοκιμή πριν την εκκίνηση του ράλι Γερμανίας, μήκους 5,20 χλμ. ο Οζιέ με χρόνο 2:37.9 ήταν ο ταχύτερος.

Ο Τάνακ ακολούθησε με 1/10 διαφορά και ο Λάπι 3/10 όπως και ο Νεβίλ.

Στα 9/10 ο Σουνίνεν και στο 1 δευτ. ο Σόρδο.

Opel

Η Opel συνεργάζεται με την ADAC και δημιουργούν ένα ενιαίο πρωτάθλημα ράλι, στο οποίο οι συμμετέχοντες θα τρέχουν με ειδικά διαμορφωμένα μοντέλα της ηλεκτρικής έκδοσης του νέου Corsa.

Η ονομασία του πρωταθλήματος είναι Opel e-Rally Cup και έρχεται να αντικαταστήσει την Adam R2.

Cupra

Αυτή η εικόνα είναι μέρος του εσωτερικού του νέου ηλεκτροκίνητου μοντέλου της Cupra που θα αποκαλυφθεί στις 2 Σεπτεμβρίου.

Η φωτογραφία μας ξεναγεί στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και στο τιμόνι με τα μπουτόν, ένα εκ των δύο είναι για το start/stop του κινητήρα.

Opel Grandland X 1.2 Turbo EAT8

Με το Grandland X έχουμε έρθει σε επαφή αρκετές φορές στο παρελθόν.

Land Rover

Η Land Rover θέλησε να συνδράμει το έργο των γιατρών που ασχολούνται με την πρόληψη και θεραπεία της μαλάριας, μίας ασθένειας η οποία μπορεί στο δυτικό πολιτισμό να έχει πρακτικά εξαλειφτεί, όμως μαστίζει πολλές χώρες της υποσαχάριας Αφρικής.