Είστε εδώ

Auto News

Ιούλιος-ταξινομήσεις με φρεναρισμένη άνοδο και ανατροπές: Ανάλυση της αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων

Με 9.210 νέες ταξινομήσεις ο Ιούλιος  «έκλεισε» αυξημένος κατά 8,48% και 720 επιπλέον αυτοκίνητα από τον αντίστοιχο μήνα του 2017, με τη Volkswagen στην πρώτη θέση.

Έτσι παρατηρούμε ένα φρενάρισμα στο ρυθμό της ανόδου που είχαμε τους προηγουμένους μήνες.

Αυτό οφείλεται αποκλειστικά στις εταιρικές πωλήσεις η συμμετοχή των οποίων περιορίστηκε στο 50,63%, 5% χαμηλότερα σε σχέση με το 2017, ενώ οι πωλήσεις λιανικής παρουσιάζονται αντίστοιχα αυξημένες και έφτασαν το 49,37%, συνεχίζοντας την αυξητική τάση της κατηγορίας.

Πιο αναλυτικά ταξινομήθηκαν στη λιανική, δηλαδή σε πελάτες ιδιώτες, 4.547 αυτοκίνητα ενώ αυτά των εταιρικών δηλαδή πελάτες εταιρίες (ενοικιάσεων, χρονομίσθωσης κλπ.) ήταν 3.785.

Η συνολική λοιπόν αγορά Ιανουαρίου-Ιουλίου έφτασε τις 71.836 ταξινομήσεις αυξημένη κατά 12.736 αυτοκίνητα ή 21,55% σε σχέση με το 2017.Απο αυτά 30.716 είναι  αυτοκίνητα λιανικής που αποτελούν το 42,76% του συνόλου και 41.120 εταιρικών το 57,24% αντίστοιχα, ως αποτέλεσμα η  λιανική παρουσιάζεται αυξημένη  κατά 1,58% με αντίστοιχη μείωση των εταιριών.

Η πρώτη σε πωλήσεις μάρκα τον Ιούλιο ήταν η Volkswagen, με 1.071 αυτοκίνητα και μερίδιο 11,63% συνεχίζοντας την ανοδική της πορεία έχοντας δυο μοντέλα της στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων, το Polo τρίτο και το Golf δέκατο.

H Toyota ήταν στη δεύτερη θέση με 887 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,63%, με το Yaris να είναι στην πρώτη θέση των πωλήσεων. Στην τρίτη θέση με ακριβώς τις ίδιες πωλήσεις 717 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,79% ήταν οι Fiat και Nissan. Τέταρτη η  Peugeot με 688 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 7,47% ενώ η Hyundai ήταν στην πέμπτη θέση με 633 και 6,87% αντίστοιχα.

Στις πολυτελείς μάρκες  πάλι πρώτη σε πωλήσεις η Mercedes με 396 αυτοκίνητα και μερίδιο 4,30%, 2η η Audi με 282 και 3,06%, τρίτη η Volvo με 177 και 1,92%. Ακολουθούν οι BMW 174 με 1,89%, ενώ ταξινομήθηκαν και 2  Maserati.

 

 

Ιανουάριος –Ιούλιος 2018

Το πρώτο επτάμηνο  βρίσκει την  Toyota να διατηρεί την πρωτιά  της με μικρότερο όμως μερίδιο από το 2017, στη δεύτερη θέση να ανεβαίνει η  Volkswagen με αυξημένο μάλιστα μερίδιο σε σχέση με το 2017 και την Peugeot στην τρίτη θέση, τη Nissan στην τέταρτη θέση και τη Fiat να παραμένει πέμπτη.

Ποιο αναλυτικά η Toyota οδηγεί την αγορά με 7.430 αυτοκίνητα και μερίδιο 10,34% καταγράφοντας αύξηση 14,17% ή 922 αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017, αύξηση που κυρίως προέρχεται από τις εταιρικές πωλήσεις καθώς στην κατηγορία αυτή έχει αύξηση 27,07% με 720 αυτοκίνητα και συνολικά 3.614 με μερίδιο 8,79% καταλαμβάνοντας την 3η θέση.

Στη λιανική  η Toyota με 3.816 αυτοκίνητα και μερίδιο 12,42% είναι πρώτη μάρκα  με  αύξηση 152 αυτοκίνητα ή 4,15%.

Στη δεύτερη θέση ανέβηκε η Volkswagen με 6.363 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,84% πετυχαίνοντας αύξηση 28,58% ή 1.412 μονάδες εκ των οποίων 1.285(+72,89%) προέρχονται από τη λιανική και 127 από τις εταιρικές. Έτσι λοιπόν η μάρκα με 3.048 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,92% βρίσκεται στη 2η θέση της λιανικής , ενώ στις εταιρικές είναι στην πέμπτη θέση με 3.305 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,04%.

Στην τρίτη θέση η Peugeot με 6.167  νέα αυτοκίνητα  και μερίδιο 8,58% έχοντας αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 1.346 αυτοκίνητα ή 27,92% σε σχέση με το 2017.Η επίδοση αυτή προέρχεται κατά σχεδόν 1/3 από την τις πωλήσεις λιανικής καθώς με αύξηση 39,20% έχει ταξινομήσει 541 περισσότερα  αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017 και κατά 2/3 από τις εταιρικές με αντίστοιχη αύξηση  23,39% ή 805 αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα η μάρκα καταλαμβάνει την 7η θέση στη λιανική με 1.921  αυτοκίνητα και μερίδιο 6,25%, ενώ στις εταιρικές είναι στην 1η θέση με 4.246 αυτοκίνητα και μερίδιο 10,33%.

Τέταρτη στο σύνολο η Nissan με 5.851 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,14% καταγράφοντας αύξηση 10,96% ή 578 περισσότερα αυτοκίνητα, αλλά με μικρότερο μερίδιο σε σχέση με το 2017. Η μάρκα έχει πετύχει την αύξηση αυτή κυρίως από τις επιδόσεις της στην κατηγορία των λιανικών πωλήσεων σημειώνοντας  αύξηση 20,83%, με 436 αυτοκίνητα πάνω από το 2017, ενώ στην κατηγορία των εταιρικών έχει +4,47% ή +142 αυτοκίνητα.

Ως αποτέλεσμα  η μάρκα με 2.529 αυτοκίνητα και 8,23% βρίσκεται στην 3η θέση στη συνολική εικόνα των λιανικών πωλήσεων ενώ στις εταιρικές βρίσκεται στην 4η θέση με 3.322 και 8,08%.αντίστοιχα.

Η Fiat παραμένει στην 5η θέση με 5.495 αυτοκίνητα και μερίδιο 7.65% έχοντας πετύχει αύξηση 905 αυτοκίνητα ή 19,72%, αποκλειστικά όμως λόγω των επιδόσεών της στις εταιρικές. Αυτή η κατηγορία καλύπτει το 74,95% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας. το 2ο υψηλότερο από τις 20 πρώτες μάρκες της συνολικής κατάταξης.

Έτσι λοιπόν η μάρκα βρίσκεται στη δεύτερη θέση των εταιρικών με μερίδιο 10.03% και 4.124 αυτοκίνητα παρουσιάζοντας αύξηση 17,73% η 621 αυτοκίνητα, ενώ στη λιανική η μάρκα  βρίσκεται στην 9η θέση με 1.371 αυτοκίνητα και μερίδιο 4,46% καταγράφοντας αύξηση 26,13% ή 284 αυτοκίνητα.

Η Hyundai παρότι βρίσκεται στην 8η θέση των συνολικών πωλήσεων του 1ου επτάμηνου με 4.122 αυτοκίνητα  και μερίδιο 5,74% έχει πετύχει  αύξηση  50,33% με 1.380 μονάδες τη μεγαλύτερη ποσοστιαία  από τις πρώτες 10 μάρκες της κατάταξης.

Η αύξηση έχει επιτευχθεί με κύριο προσανατολισμό στις πωλήσεις λιανικής όπου έχει πετύχει την 6η θέση με πωλήσεις 2.083 αυτοκίνητων μερίδιο 6,78%  με επιπλέον 790 μονάδες (61,10%) σε σχέση με το 2017, ενώ αντίστοιχα η αύξηση  στις εταιρικές είναι 590 η 40,72%% με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει την 9η θέση με 2.079 αυτοκίνητα και μερίδιο 4,96%.

Άλλες μάρκες της πρώτης 20άδας με μεγάλη αύξηση στις συνολικές τους πωλήσεις  το πρώτο επτάμηνο είναι οι Kia(+1.360 ή 165,25%), Dacia (+534 ή 126,84%), SEAT (+811 ή 59,94%) και Renault (+818 ή 37,63%).

Αντίθετα οι μάρκες με τη μεγαλύτερη μείωση είναι οι BMW (-186 ή -9,78%), Audi (-180 ή -9,00%), και Mercedes (-76 ή -2,98%).

Η Mercedes στη 12η θέση συνολικά είναι η πρώτη σε πωλήσεις της πολυτελούς κατηγορίας με 2.471 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,44%, μόλις 76 αυτοκίνητα λιγότερα από το 2017 καθώς παρότι έχει αυξήσει τις πωλήσεις της στη λιανική κατά 41 (5,26%) αυτοκίνητα παρουσιάζει μείωση 117 (6,62%) αυτοκινήτων στις εταιρικές πωλήσεις.

Η Audi ανέβηκε στη 2η θέση με 1.819 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 2,67% καταγράφοντας επίσης μείωση 180 αυτοκίνητων ή 9,0%, που προέρχεται τόσο από τις πωλήσεις λιανικής αφού είναι μειωμένες κατά 93 μονάδες ή 13,19% όσο και από τις  εταιρικές πωλήσεις που παρουσιάζονται μειωμένες κατά 86 αυτοκίνητα ή 6,96%.

Η  BMW είναι στην 3η θέση με 1.716 αυτοκίνητα και μερίδιο 2,36% με μείωση 186 αυτοκινήτων ή 9,78% η οποία και προέρχεται τόσο από τις πωλήσεις λιανικής (-131 ή -25,84%) όσο και από τις εταιρικές (-55 ή -3,94%).

Με αυτά τα «νούμερα» οδηγούμεθα στο συμπέρασμα ότι οι ταξινομήσεις για το 2018 θα αγγίξουν τις 105.000 μονάδες, χωρίς φυσικά να ξέρουμε πώς θα αντιδράσει η αγορά καθώς το Σεπτέμβριο η ζωή θα επανέρθει στα κανονικά της έχοντας αφήσει στις αναμνήσεις την καλοκαιρινή ραστώνη. Η τραγωδία στο Μάτι δεν θα έχει ξεπεραστεί που σίγουρα έχει επηρεάσει και θα επηρεάσει ακόμα περισσότερο, ενώ σε όλη αυτήν την αναταραχή  η πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου κατέγραψε αύξηση 20%.

 

Στους πίνακες που ακολουθούν μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις πωλήσεις μόνο του Ιουλίου αλλά και τις συνολικές του διαστήματος Ιανουαρίου - Ιουλίου.

Σχετικά άρθρα

Pirelli

Στην ειδική εκδήλωση της BMW στη χώρα μας με την ονομασία “X Passion” όπου η γερμανική εταιρία είχε παρατάξει όλη τη σειρά των SUV, X1,X2,X3,X4,X5, τα ελαστικά όλων των αυτοκινήτων ήταν Pirelli. 

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Στο πλαίσιο του 19ου συνεδρίου μάρκετινγκ αεροδρομίου Αθηνών, το ΔΑΑ επιβράβευσε τις αεροπορικές εταιρείες που κατέγραψαν την πιο επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας αυξημένα ποσοστά επιβατικής κίνησης στα τακτικά δρομολόγιά τους από και προς την Α

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Η πρεμιέρα του φετινού πρωταθλήματος στη μακρινή Αυστραλία έδειξε ότι η Mercedesθα είναι και πάλι το πρώτο φαβορί για τον τίτλο, με τον Μπότας να παίρνει τη νίκη και τον έναν βαθμό επιπλέον λόγω του ταχύτερου γύρου, τον Χάμιλτον (2ος) να αντιμετωπίζει το αποτέλεσμα με ψυχραιμία τονίζοντας ότι «δε

Mercedes GLC Coupe

Μια πρώτη γεύση από την ανανεωμένη GLC Coupe μας δίνει η Mercedes μέσα από το παρακάτω σύντομο video που δημοσίευσε.

Skoda

Για την εξέλιξη της εφοδιαστικής της αλυσίδας φροντίζει διαρκώς η Skoda, εισάγοντας την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας.

Ford Mustang

Από χιλιόμετρα μακριά θα είναι πλέον ευδιάκριτο το Ford Mustang, χάρη στη νέα φανταχτερή του πράσινη απόχρωση.

Η μπλε οβάλ εταιρεία παρουσίασε τη νέα απόχρωση ονόματι “Grabber Lime” για το εμβληματικό muscle car την Ημέρα του Αγίου Πατρικίου, η οποία γιορτάζεται στις 17 Μαρτίου.

Lotus

Η Lotus έχει χάσει κάτι από την αίγλη που είχε στο παρελθόν όμως οι άνθρωποί της ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν νέα μοντέλα τα οποία θα επαναφέρουν το όνομα της εταιρείας στο πάνθεον της αυτοκίνησης.

Toyota Supra

Από την άσφαλτο στη οθόνη μεταφέρεται η νέα Toyota Supra, καθώς εισέρχεται στο μαγικό κόσμο των e-Motorsports.

38ο ράλι Σπριντ Κορίνθου

Κάτω από τον ανοιξιάτικο καιρό διεξήχθη το ράλι Σπριντ Κορίνθου, πρώτος γύρος του κυπέλλου χώματος, με τη νίκη να κρίνεται στο τρίτο και τελευταίο σκέλος του αγώνα.  “Roustemis”-Σπύρος Κολτσίδας με Mitsubishi Evo X είναι οι ταχύτεροι στην τελευταία δοκιμασία και  ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βά

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Στο μητροπολιτικό πάρκο της Μελβούρνης, το Albert Park, οι κερκίδες γέμισαν για τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος του 2019 τον οποίο ο Βάλτερι Μπότας κέρδισε με εμφατικό τρόπο.