Είστε εδώ

Auto News

Ηλεκτρικά: Τελικά, πόσο μολύνουν πραγματικά;

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί οι κυβερνήσεις να προωθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώστε να μειώσουν μόλυνση του περιβάλλοντος, όμως υπάρχουν πολλές φωνές που υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μπορούν να ρυπαίνουν το ίδιο ή και περισσότερο σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα.

Μία νέα έρευνα προσπαθεί να ρίξει φως σε αυτό το ερώτημα. Τελικά είναι τα ηλεκτροκίνητα πιο “καθαρά” ή όχι;

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Sustainability και υποστηρίζει όχι ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Οι ερευνητές εξέτασαν το 2015 σε αυτό που βρήκαν είναι ότι η οδήγηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού έχει χαμηλότερες εκπομπές για το περιβάλλον ακόμα και αν ληφθεί υπόψιν ολόκληρος ο κύκλος ζωής του οχήματος. Βέβαια, σημαντικό ρόλο στο πόσο πράσινη θα είναι μία μορφή μετακίνησης, παίζει ο τρόπος παραγωγής του ρεύματος που χρησιμοποιεί το δίκτυο της εκάστοτε χώρας.

Συγκεκριμένα βρέθηκε ότι ακόμα και τα λιγότερο αποδοτικά ηλεκτρικά, εκπέμπουν χαμηλότερους ρύπους συγκριτικά με τα πολύ αποδοτικά νέα βενζινοκίνητα, με την προϋπόθεση ότι οι εκπομπές του δικτύου είναι κάτω από 700 γρ. CO2 για κάθε kWh.

Πιο αναλυτικά, από τις 59 χώρες που εξέτασαν οι ερευνητές στις 53 τα οχήματα με μπαταρία μόλυναν λιγότερο. Μερικά παραδείγματα χωρών όπου δεν ίσχυε το παραπάνω είναι Ινδία, η Πολωνία και η Τσεχία.

Καταλήγοντας, ο επικεφαλής, Ντρ. Φλόριαν Νόμπλοχ, επεσήμανε ότι ιδέα πως τα ηλεκτρικά μολύνουν περισσότερο από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι μύθος.

 

Σχετικά άρθρα

Ένα από τα πιο εμβληματικά και ποθητά μοντέλα στην ιστορία της Mazda είναι αναμφισβήτητα το RX-7.

Ένας οδηγός στην πόλη Νοβάτο της Καλιφόρνια κατέγραψε χάρη σε κάμερα που είχε τοποθετήσει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του, τη στιγμή που μία οδηγός τον χτύπησε και επέλεξε να φύγει, χωρίς να αφήσει τα στοιχεία της.

Οι οίκοι στην Ευρώπη «ψάχνονται» στο θέμα της διαφοροποίησης, ενώ δεν είναι λίγοι που «παντρεύουν» το παρελθόν με σύγχρονες τεχνολογίες. 

Ένας τέτοιος οίκος είναι ο Lazareth που έφτιαξε ένα Mini Moke με καρδιά Maserati. 

Έαν έχεις κέφι όλα γίνονται. 

Ο Ζακ Μπράουν, επικεφαλής της ομάδας της McLaren στη Formula 1, θεωρεί ότι αυτή τη στιγμή το άθλημα βρίσκεται σε πολύ “εύθραυστη” κατάσταση, καθώς εκτός από τα έσοδά του, ίσως να απειλείται και η ίδια του η ύπαρξη.

Μπορεί σήμερα η Skoda να μην είναι γνωστή για τα επαγγελματικά της οχήματα, όμως πριν από 113 χρόνια διέπρεψε στην κατηγορία αυτή.

Κάποιες χώρες έχουν θέσει στόχο να απαγορεύσουν εντελώς την πώληση οχημάτων με μοτέρ βενζίνης ή/και πετρελαίου μέσα στις επόμενες δεκαετίες, στοιχείο το οποίο μπορεί να οδηγήσει κάποιον στο συμπέρασμα ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σταδιακά θα αποτελέσουν παρελθόν, όμως η Mazda διαφωνεί.

Tην περίοδο 2002-2009 η Toyota ενεπλάκη και στη Formula 1, ξεκινώντας την εξέλιξη του μονοθεσίου από το 1999.

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός του WRC για τους φίλους των αγώνων όπου η ψήφος θα κρίνει το ποιος είναι ο κορυφαίος οδηγός ράλι από το 1979, εποχή που θεσπίστηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. 

Όλο και συχνότερα παρατηρούμε στα νέα μοντέλα ότι οι οθόνες αφής στο κέντρο του ταμπλό αυξάνουν διαρκώς το μέγεθος τους, ωστόσο η Nissan επιθυμεί στα μελλοντικά της μοντέλα να ακολουθήσει διαφορετική κατεύθυνση στο συγκεκριμένο τομέα.

Το Volkswagen e-Golf οδεύει προς το τέλος της εμπορικής του πορείας, όμως φαίνεται ότι δεν έχει σκοπό να αποχωρήσει ακόμα, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία του έδωσε παράταση τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο.