Είστε εδώ

Auto News

Ηλεκτρικά: Πώς ο καιρός επηρεάζει την αυτονομία τους;

του Σωτήριου Χάλλα

Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν ακόμα κάτι άγνωστο και εξωτικό για τους περισσότερους από εμάς οπότε είναι απόλυτα λογικό να μη γνωρίζουμε κάποια πράγματα όπως το πώς επηρεάζεται η αυτονομία τους από τις καιρικές συνθήκες.

Αρχικά να πούμε ότι τόσο το κρύο, όσο και η ζέστη, έχουν σημαντική επίδραση στο πόσα χιλιόμετρα μπορούμε να διανύσουμε με το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο, ακόμα και αν η μπαταρία είναι 100% φορτισμένη. Με αφορμή το πρόσφατο κύμα ψύχους που έπληξε τις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά και τον βαρύ χειμώνα που έχει βιώσει φέτος η χώρα μας ας δούμε μια έρευνα που ασχολείται με το πόσο μπορεί να μειωθεί η αυτονομία ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία. Επειδή η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις Η.Π.Α. όπου μετράνε τη θερμοκρασία σε Φαρενάιτ οι μετατροπές σε Κελσίου οδηγούν σε κάπως ασυνήθιστες τιμές.

Το πρώτο που εξετάζει η έρευνα είναι πόσο μειώνεται η αυτονομία στους – 6.6 oC. Το συμπέρασμα είναι ότι η μείωση μπορεί να φτάσει ακόμα και το 41% και αυτό οφείλεται τόσο στην πτώση απόδοσης της ίδιας της μπαταρίας όσο και στη χρήση του συστήματος θέρμανσης της καμπίνας και άλλων θερμαντικών συστημάτων που μπορεί να υπάρχουν σε σημεία όπως τα καθίσματα ή το τιμόνι.

Αν βγάλουμε τη χρήση οποιουδήποτε είδους θέρμανσης από την εξίσωση θα παρατηρήσουμε ότι η πτώση της αυτονομίας είναι σημαντικά μικρότερη αλλά και πάλι φτάνει το 12%, ποσοστό που δεν το λες μικρό.

Αντίθετα, όταν η εξωτερική θερμοκρασία φτάσει τους 35 oC η μείωση της αυτονομίας φτάνει το 17%, ακόμα και με τη χρήση κλιματισμού. Μάλιστα, αν δε χρησιμοποιήσουμε κλιματισμό η πτώση της απόδοσης φτάνει μόλις το 4%.

Η έρευνα διεξήχθη από την Αμερικανική Λέσχη Αυτοκινήτου (AAA – American Automobile Association) και σε αυτή συμμετείχαν πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Πρόκειται για τα BMW i3s του 2018, Chevrolet Bolt του 2018, Nissan Leaf του 2018, Tesla Model S 75D του 2017 και Volkswagen e-Golf του 2017.

Από αυτά, τις χειρότερες επιδόσεις κατέγραψε το i3s αφού σε συνθήκες ψύχους με τη θέρμανση σε λειτουργία η αυτονομία έπεσε κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 50% ενώ σε συνθήκες ζέστης, με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο, κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 20%. Στον αντίποδα, τις καλύτερες επιδόσεις είχε το Leaf του οποίου η πτώση αυτονομίας στο κρύο ήταν λίγο πάνω από το 30% και στη ζέστη, λίγο πάνω από το 10%.

Σχετικά άρθρα

Dongfeng AX-7

Τις Κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν τις «προλαβαίνεις» από το πόσο γρήγορα παρουσιάζουν νέα μοντέλα, τα οποία, τα περισσότερα είναι “copy” ευρωπαϊκών κυρίως μοντέλων.

Opel

Η Opel θα έχει έντονη παρουσία στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης η οποία θα πραγματοποιηθεί στη γερμανική πόλη από τις 12 μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου με μια σειρά από πρεμιέρες.

Ηλεκτροκίνηση

Τη στιγμή που στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τόσο λίγα που οι περισσότεροι δεν έχουν δει ούτε τυχαία κάποιο στο δρόμο, αλλού γίνεται τόσο μεγάλη προσπάθεια για την προώθησή τους, που οι σταθμοί φόρτισης ξεπέρασαν σε αριθμό τα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Ha:mo

Η αυτοκίνηση αλλάζει και οι εταιρίες ψάχνουν λύσεις για εύκολη χρήση οχημάτων.

Ράλι Μπαρούμ

Η εικόνα στην πρώτη θέση του ράλι Μπαρούμ, 6ος γύρος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, δεν άλλαξε κατά το 2ο σκέλος με τους Κοπέτσκι-Ντρέσλερ να χαρίζουν τη νίκη στο Skoda Fabia R5 Evo. 

Νέο Infiniti QX55

Από την Καλιφόρνια και το Pebble Beach όπου διοργανώνεται το Concours d'Elegance, η Infiniti που αποτελεί την εταιρια κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων, ανακοίνωσε ένα από τα προσεχή μοντέλα της.

Σκύρος

Μετά από 18 ολόκληρα χρόνια, άνοιξε τον Ιούλιο ξανά τις πύλες του στο κοινό ο αρχαιολογικός χώρος της Καστροπολιτείας Σκύρου.

Η Αθήνα του Δεκαπενταύγουστου

Η Αθήνα του Δεκαπενταύγουστου είναι σίγουρα μια άλλη Αθήνα.

Μια άλλη πόλη για όλους εμάς που τη ζούμε καθημερινά. Αφήνει στην άκρη τα κακά της μεγαλούπολης και μεταμορφώνεται σε μία όαση, για τους τυχερούς κατοίκους και επισκεπτες της.

Ράλι Μπαρούμ-1ο σκέλος

Το 1ο σκέλος του ράλι Μπαρούμ με τις 9 ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές είχε μεγάλες κόντρες για την 1η θέση.

Αρχικά πήρε κεφάλι ο Γκριάζιν με το Skoda Fabia R5, με Λούκιανουκ(Citroen C3 R5) και Κοπέτσκι (Skoda Fabia R5 Evo) να ακολουθούν.

Ferrari 312 T

Ο μύθος του Μαρανέλο, η Ferrari 312 T που οδήγησε ο Νίκι Λάουντα βγαίνει σε δημοπρασία στην εκδήλωση “il Concorso d’ eleganza” που διοργανώνεται από την αμερικάνικη εταιρία Gooding & Co στο Pebble Beach της Καλιφόρνιας.