Είστε εδώ

Auto News

Ηλεκτρικά: Πώς ο καιρός επηρεάζει την αυτονομία τους;

του Σωτήριου Χάλλα

Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν ακόμα κάτι άγνωστο και εξωτικό για τους περισσότερους από εμάς οπότε είναι απόλυτα λογικό να μη γνωρίζουμε κάποια πράγματα όπως το πώς επηρεάζεται η αυτονομία τους από τις καιρικές συνθήκες.

Αρχικά να πούμε ότι τόσο το κρύο, όσο και η ζέστη, έχουν σημαντική επίδραση στο πόσα χιλιόμετρα μπορούμε να διανύσουμε με το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο, ακόμα και αν η μπαταρία είναι 100% φορτισμένη. Με αφορμή το πρόσφατο κύμα ψύχους που έπληξε τις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά και τον βαρύ χειμώνα που έχει βιώσει φέτος η χώρα μας ας δούμε μια έρευνα που ασχολείται με το πόσο μπορεί να μειωθεί η αυτονομία ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία. Επειδή η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις Η.Π.Α. όπου μετράνε τη θερμοκρασία σε Φαρενάιτ οι μετατροπές σε Κελσίου οδηγούν σε κάπως ασυνήθιστες τιμές.

Το πρώτο που εξετάζει η έρευνα είναι πόσο μειώνεται η αυτονομία στους – 6.6 oC. Το συμπέρασμα είναι ότι η μείωση μπορεί να φτάσει ακόμα και το 41% και αυτό οφείλεται τόσο στην πτώση απόδοσης της ίδιας της μπαταρίας όσο και στη χρήση του συστήματος θέρμανσης της καμπίνας και άλλων θερμαντικών συστημάτων που μπορεί να υπάρχουν σε σημεία όπως τα καθίσματα ή το τιμόνι.

Αν βγάλουμε τη χρήση οποιουδήποτε είδους θέρμανσης από την εξίσωση θα παρατηρήσουμε ότι η πτώση της αυτονομίας είναι σημαντικά μικρότερη αλλά και πάλι φτάνει το 12%, ποσοστό που δεν το λες μικρό.

Αντίθετα, όταν η εξωτερική θερμοκρασία φτάσει τους 35 oC η μείωση της αυτονομίας φτάνει το 17%, ακόμα και με τη χρήση κλιματισμού. Μάλιστα, αν δε χρησιμοποιήσουμε κλιματισμό η πτώση της απόδοσης φτάνει μόλις το 4%.

Η έρευνα διεξήχθη από την Αμερικανική Λέσχη Αυτοκινήτου (AAA – American Automobile Association) και σε αυτή συμμετείχαν πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Πρόκειται για τα BMW i3s του 2018, Chevrolet Bolt του 2018, Nissan Leaf του 2018, Tesla Model S 75D του 2017 και Volkswagen e-Golf του 2017.

Από αυτά, τις χειρότερες επιδόσεις κατέγραψε το i3s αφού σε συνθήκες ψύχους με τη θέρμανση σε λειτουργία η αυτονομία έπεσε κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 50% ενώ σε συνθήκες ζέστης, με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο, κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 20%. Στον αντίποδα, τις καλύτερες επιδόσεις είχε το Leaf του οποίου η πτώση αυτονομίας στο κρύο ήταν λίγο πάνω από το 30% και στη ζέστη, λίγο πάνω από το 10%.

Σχετικά άρθρα

24 Ώρες Ελλάδα

Με φόντο την γέφυρα της Χαλκίδας ξεκίνησε ο αγώνας ακρίβειας διαρκείας 24 ωρών με 72 συμμετοχές, δημιουργώντας ένα παζλ σύγχρονων και κλασικών αυτοκινήτων

Hyundai iMax N ‘Drift Bus’

Μάλλον στο τμήμα Ν της Hyundai, εκείνο που ασχολείται με τις εκδόσεις επιδόσεων των μοντέλων της κορεατικής μάρκας, είχαν ελεύθερο χρόνο και είπαν να ασχοληθούν με το επαγγελματικό όχημα H-1 (στην Αυστραλία είναι γνωστό ως iMax).

Toyota

H τεχνολογία της υδρογονοκίνησης που έχει αναπτύξει και προωθεί η Toyota πλέον μπορεί να εφαρμοστεί και στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Volvo

Η Volvo θέτει υψηλούς στόχους σε ό,τι αφορά το μέλλον, αφού θέλει μέχρι το 2040 να έχει γίνει μία carbon neutral εταιρεία, δηλαδή οι δραστηριότητές της να μην προσθέτουν διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Hummer

Τα μοντέλα της Hummer συνδέθηκαν τις δεκαετίες του 1990 και του 2000, μεταξύ άλλων, με τον όγκο και τους μεγάλους κινητήρες στοιχεία που συνεπάγονταν μεγάλη κατανάλωση καυσίμου, οπότε φαντάζει παράδοξο ένα νέο Hummer που δε θα καταναλώνει ούτε μία σταγόνα βενζίνης.

Aston Martin DBX

Μπορεί η Aston Martin ακόμα να μην έχει παρουσιάσει επίσημα την DBX, ωστόσο μας πληροφορεί από τώρα για την πλούσια λίστα με τα προαιρετικά πακέτα των αξεσουάρ της.

Νέο Renault Clio

Σε ξενοδοχειακή μονάδα της Ανατολικής Αττικής, η Ελληνική αντιπροσωπεία της Renault, παρουσίασε την 5η γενιά του Clio.

Ford

Στα τέλη του 2020 η Ford αναμένεται να παρουσιάσει ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV το οποίο σχεδιαστικά θα αντλεί έμπνευση από το Mustang, και τώρα η εταιρεία ανακοινώνει κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με αυτό.

Κάρλος Σάινθ

Μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα της σεζόν του 2018 ο Κάρλος Σάινθ ήταν με το ένα πόδι εκτός της Formula 1 αφού ο ένας χρόνος δανεισμού του από τους “ταύρους“ προς τη Renault τελείωνε, όμως οι Γάλλοι είχαν ήδη ανακοινώσει ότι το οδηγικό τους δίδυμο για το 2019 θα ήταν οι Ρικιάρντο και Χούλκενμπεργκ.

PSA

Η PSA ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2020 θα κυκλοφορήσει τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά van, τα οποία θα είναι τα Citroën Dispatch (στην Ελλάδα το ξέρουμε ως Jumpy), Peugeot Expert και Opel Vivaro.