Είστε εδώ

Auto News

Γερμανία: Τι κάνει το Αμβούργο με τα Euro 5 diesel;

του Σωτήριου Χάλλα

Το Αμβούργο είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας και μία από τις πρώτες πόλεις που ζήτησαν να παρθούν κάποια μέτρα για τον περιορισμό της μόλυνσης μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου dieselgate.

Μάλιστα, είχε καταφύγει μαζί με τη Στουτγκάρδη στο διοικητικό δικαστήριο που εδρεύει στη Λειψία ώστε να δοθεί η άδεια στην τοπική αυτοδιοίκηση να επιβάλλει περιορισμούς στην κίνηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στο κέντρο των πόλεων.

Η απόφαση εκδόθηκε τον Φεβρουάριο και τώρα ο δήμος του Αμβούργου αποφάσισε να την εφαρμόσει απαγορεύοντας την κυκλοφορία των αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου προδιαγραφών Euro 1 έως Euro 5 σε ορισμένα σημεία-κλειδιά κάποιων εκ των κεντρικών οδικών αρτηριών της πόλης.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σε αυτά τα σημεία θα επιτρέπεται μόνο η κίνηση αυτοκινήτων Euro 6 δηλαδή όσα έχουν πουληθεί από τα 2014 και μετά.

Τα μέτρα αυτά λαμβάνονται όχι λόγω των γενικότερων ρύπων των diesel καθώς ειδικά στον τομέα του διοξειδίου του άνθρακα οι εκπομπές τους είναι μικρότερες από εκείνες της βενζίνης αλλά λόγω των οξειδίων του αζώτου που εκπέμπουν τα οποία προκαλούν προβλήματα στο αναπνευστικό και στους πετρελαιοκινητήρες είναι σημαντικά αυξημένα σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες.

Αυτή τη στιγμή στη Γερμανία από τα 15 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μόλις τα 2.7 εκατομμύρια είναι Euro 6 οπότε αν αυτό το μέτρο επεκταθεί και σε άλλες πόλεις δεν είναι λίγοι εκείνοι που θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στις μετακινήσεις τους.

Το θετικό είναι ότι κάποιες εταιρείες όπως η BMW και η Volkswagen δίνουν τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τους να τα αντικαταστήσουν δωρεάν ή με σημαντικές εκπτώσεις σε περίπτωση που κάποια απαγόρευση τους επηρεάσει.

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η Γαλλία επέστρεψε μετά από 10 χρόνια στο αγωνιστικό καλεντάρι της Formula 1 και το έκανε με έναν αγώνα ο οποίος χάρη στην επεισοδιακή εκκίνηση μας κράτησε το ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια και μας προσέφερε πάρα πολλές προσπεράσεις.

Ράλι Ιπρ

Τον αγώνα της πατρίδας τους τίμησαν οι Νεβίλ-Γκιλσούλ και οδηγώντας το Hyundai i20 R5 στα χρώματα της Βελγικής αντιπροσωπείας κέρδισαν το ράλι Ιπρ. Το εργοστασιακό πλήρωμα της Hyundai Motorsport «έγραψαν» τους ταχύτερους χρόνους στις 15 από τις 23 Ειδικές Διαδρομές .

Pirelli P Zero Velo

Στο πλαίσιο του Γαλλικού Γκραν Πρι, η Pirelli παρουσίασε το καινούργιο ελαστικό για το αγωνιστικό ποδήλατο, το P Zero Velo. Ένα ελαστικό που για την εξέλιξή του συμπληρώθηκε ένας κύκλος δύο χρόνων. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η πίστα του Λε Καστελέ, εκεί όπου διεξάγεται το Γαλλικό Γκραν Πρι στις 24 Ιουνίου,  είναι από τις πιο τεχνικές, καθώς συνδυάζει υψηλές ταχύτητες με διαρκή εναλλαγή στροφών. 

Η τελική ταχύτητα στην πίστα των 5.861 χλμ. με τις 15 στροφές θα ξεπεράσει τα 330 χλμ. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Αν και διαξάγεται πρώτη φορά το Γαλλικό Γκραν Πρι με αυτών των κανονισμών μονοθέσια της Formula 1, εντούτοις από τις δοκιμές προέκυψαν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. 

Rotax MAX Challenge

Στη Θεσσαλονίκη και στη πίστα «Drive Park» συνεχίστηκε ο 2ος γύρος του θεσμού Rotax MAX Challenge  Το εγχείρημα της Rotax Hellas να «ανεβάσει» αγώνα του επάθλου της στη Θεσσαλονίκη ύστερα από 10 χρόνια, έστησε στο grid 34 συμμετοχές. 

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες

Μετά από 10 χρόνια απουσίας του γαλλικού Γκραν Πρι από το καλεντάρι της Formula 1 και 28 χρόνια από τον τελευταίο αγώνα που έγινε στην πίστα Paul Ricard ολοκληρώθηκαν οι πρώτες κατατακτήριες για τον αγώνα του 2018.

Skoda

Ο καταμερισμός σημαντικών αρμοδιοτήτων στον Όμιλο Volkswagen επεκτείνεται και στη Skoda.

Γκραν Πρι Γαλλίας - FP3

Η τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα Paul Ricard όπου γίνεται το Γκραν Πρι Γαλλίας μας επιφύλασσε μια αρνητική έκπληξη καθώς η βροχή περιόρισε κατά πολύ τους γύρους των οδηγών.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Παραδοσιακά οι οδηγοί μετά τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής έχουν μια συνάντηση με τους τεχνικούς της FIA στην οποία εκφράζουν τα θέματα που κατά καιρούς τους απασχολούν.