Είστε εδώ

Auto News

Ford F-150: Εξάρτημα από τρισδιάστατη εκτύπωση και 900 ίπποι

του Γιώργου Ψαρρά

Προφανώς ένα παλιό Ford F-150 του 1977 να μην έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ωστόσο το συγκεκριμένο ξεχωρίζει για πολλούς λόγους.

Ένας από αυτούς είναι ότι πρωταγωνίστησε στο νέο επεισόδιο της «σειράς» Gymkhana 10, το οποίο μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ. Πίσω από τιμόνι του εν λόγω F-150 δε θα μπορούσε να βρίσκεται άλλος εκτός από το διάσημο για οδηγικά του «κόλπα», Κεν Μπλοκ, ο οποίος μας χάρισε ακόμα μια υπερπαραγωγή δράσης.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι ο Κεν Μπλοκ έχει συναισθηματικούς δεσμούς με το συγκεκριμένο ιστορικό pickup της μπλε οβάλ εταιρείας, καθώς σε ένα τέτοιο έμαθε να οδηγεί, ενώ μαζί του πραγματοποίησε το πρώτο του burn-out.

Σίγουρα ο νεαρός τότε Κεν Μπλοκ δεν περίμενε ότι χρόνια αργότερα θα οδηγήσει ένα F-150, με το παρατσούκλι “Hoonitruck”, που θα αποδίδει πάνω από 900 ίππους. Πώς έγινε όμως αυτό;

Η Ford Performance τοποθέτησε κάτω από το καπό του το V6 Ecoboost κινητήρα των 3.5 λίτρων. Ναι, σωστά καταλάβατε είναι ο ίδιος κινητήρας που χρησιμοποιεί το supercar Ford GT, αλλά με αρκετά αυξημένη ισχύ.

Κάπου εδώ όμως φτάνουμε στο σημείο αναφοράς του εν λόγω κινητήρα. Ο λόγος για ένα περίπλοκο αυλό εισαγωγής από αλουμίνιο που παρέχει αέρα από τους υπερσυμπιεστές στους κυλίνδρους του κινητήρα και είναι κατασκεπασμένος με την τεχνολογία αιχμής της τρισδιάστατης εκτύπωσης.

Μάλιστα πρόκειται για το μεγαλύτερο μεταλλικό εξάρτημα από τρισδιάστατο εκτυπωτή που έχει δημιουργηθεί μέχρι τώρα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Το συγκεκριμένο εγχείρημα αποτελεί προϊόν συνεργασίας και προσπαθειών της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι μηχανικοί της Ford Performance στις Η.Π.Α πραγματοποίησαν προσομοιώσεις απόδοσης του κινητήρα και συνεργάστηκαν με μία ομάδα τεχνικών στο τμήμα έρευνας της Ford από την Ευρώπη, οι οποίοι ανέλαβαν τη δομική ανάλυση για τη σχεδίαση του εξαρτήματος, ενώ συνέβαλε και το Ινστιτούτο Προσθετικής Ψηφιακής Κατασκευής από το Πανεπιστήμιο του Άαχεν. Χρειάστηκαν πέντε μέρες κατασκευής για τον αυλό εισαγωγής του “Hoonitruck”, ενώ το βάρος του είναι περίπου 6 κιλά.

Περισσότερα στο video που ακολουθεί.

Σχετικά άρθρα

Renault - Nissan

Ίσως κάτι να αλλάζει σιγά σιγά στη συμμαχία Renault – Nissan – Mitsubishi ή τουλάχιστον αυτό φαίνεται, καθώς ο επικεφαλής των μηχανικών της γαλλικής μάρκας θα ταξιδέψει στην Ιαπωνία ώστε να συναντηθεί με τον ομόλογό του της Nissan.

Formula 1, Λιούις Χάμιλτον

Το 2020 είναι η χρόνια που ο Χάμιλτον θα προσπαθήσει να εκθρονίσει τον Μίκαελ Σουμάχερ από τη μακριά λίστα των ρεκόρ που κατέχει ο Γερμανός οδηγός.

Συγκεκριμένα ο Χάμιλτον για το 2020 έχει σαν στόχο να κατακτήσει τον 7ο παγκόσμιο τίτλο του ισοφαρίζοντας τους τίτλους του Σουμάχερ.

Volkswagen T-Roc R

Εκτός από τους ταράνδους πάνω στο χιόνι μπορούν να τρέξουν και ίπποι, συγκεκριμένης ράτσας όμως, όπως αυτής που εκτρέφει ο δίλιτρος turbo τετρακύλινδρος κινητήρας του Volkswagen T-Roc R.

FCA Uconnect 5

Η FCA (Fiat Chrysler Automobiles), παρουσίασε τη νέα γενιά του infotainment με το οποίο θα εξοπλίζονται από εδώ και στο εξής τα μοντέλα του ομίλου, με την ονομασία του να είναι Uconnect 5.

Νέο SEAT Leon

Στις κεντρικές εγκαταστάσεις της SEAT, στο Μαρτορέλ της Ισπανίας κοντά στη Βαρκελώνη, ταξίδεψε το motori για να παρακολουθήσει από κοντά την παρουσίαση του νέου Leon.

Bugatti

Η Bugatti φαίνεται ότι θέλει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί για αρκετό καιρό ακόμα τον W16 των 8.0 λίτρων με τα τέσσερα turbo, έναν κινητήρα ο οποίος είναι εντυπωσιακός ακόμα και με τα δεδομένα των hypercars.

Hyundai Ελλάς

Η παραπάνω αναμνηστική φωτογραφία τραβήχτηκε πριν από μερικές μέρες έξω από το εργοστάσιο της Hyundai στη Τσεχία.

Λούκα Ντε Μέο

Την ώρα που η Seat στη Βαρκελώνη παρουσίαζε το καινούργιο Leon, αρκετά χλμ. πιο βόρεια η Renault ανακοίνωνε τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο, τον Λούκα Ντε Μέο. Το Ιταλό κορυφαίο μάνατζερ που ανέβασε τη Seat στα ύψη.
Ο Ντε Μέο εδωσε την πινελιά του στο νέο Leon και έφυγε για Παρίσι.

Formula 1 - Williams

Η Williams στο πλαίσιο της ενίσχυσής της σε επίπεδο μηχανικών, ανακοίνωσε την τοποθέτηση των Ντέιβιντ Γουόρνερ και Τζόναθαν Κάρτερ, μεταγραφών από τους “ταύρους” και τη Renault στο τεχνολογικό τμήμα.

2025

Μέχρι το 2025 τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο θα κοστίζουν όσο και τα συμβατικά που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τον Ντρ. Γιούργκεν Γκάλντνερ, αντιπρόεδρο της BMW και υπεύθυνο για τα υδρογονοκίνητα.