Είστε εδώ

Auto News

Ford F-150: Εξάρτημα από τρισδιάστατη εκτύπωση και 900 ίπποι

του Γιώργου Ψαρρά

Προφανώς ένα παλιό Ford F-150 του 1977 να μην έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ωστόσο το συγκεκριμένο ξεχωρίζει για πολλούς λόγους.

Ένας από αυτούς είναι ότι πρωταγωνίστησε στο νέο επεισόδιο της «σειράς» Gymkhana 10, το οποίο μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ. Πίσω από τιμόνι του εν λόγω F-150 δε θα μπορούσε να βρίσκεται άλλος εκτός από το διάσημο για οδηγικά του «κόλπα», Κεν Μπλοκ, ο οποίος μας χάρισε ακόμα μια υπερπαραγωγή δράσης.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι ο Κεν Μπλοκ έχει συναισθηματικούς δεσμούς με το συγκεκριμένο ιστορικό pickup της μπλε οβάλ εταιρείας, καθώς σε ένα τέτοιο έμαθε να οδηγεί, ενώ μαζί του πραγματοποίησε το πρώτο του burn-out.

Σίγουρα ο νεαρός τότε Κεν Μπλοκ δεν περίμενε ότι χρόνια αργότερα θα οδηγήσει ένα F-150, με το παρατσούκλι “Hoonitruck”, που θα αποδίδει πάνω από 900 ίππους. Πώς έγινε όμως αυτό;

Η Ford Performance τοποθέτησε κάτω από το καπό του το V6 Ecoboost κινητήρα των 3.5 λίτρων. Ναι, σωστά καταλάβατε είναι ο ίδιος κινητήρας που χρησιμοποιεί το supercar Ford GT, αλλά με αρκετά αυξημένη ισχύ.

Κάπου εδώ όμως φτάνουμε στο σημείο αναφοράς του εν λόγω κινητήρα. Ο λόγος για ένα περίπλοκο αυλό εισαγωγής από αλουμίνιο που παρέχει αέρα από τους υπερσυμπιεστές στους κυλίνδρους του κινητήρα και είναι κατασκεπασμένος με την τεχνολογία αιχμής της τρισδιάστατης εκτύπωσης.

Μάλιστα πρόκειται για το μεγαλύτερο μεταλλικό εξάρτημα από τρισδιάστατο εκτυπωτή που έχει δημιουργηθεί μέχρι τώρα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Το συγκεκριμένο εγχείρημα αποτελεί προϊόν συνεργασίας και προσπαθειών της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι μηχανικοί της Ford Performance στις Η.Π.Α πραγματοποίησαν προσομοιώσεις απόδοσης του κινητήρα και συνεργάστηκαν με μία ομάδα τεχνικών στο τμήμα έρευνας της Ford από την Ευρώπη, οι οποίοι ανέλαβαν τη δομική ανάλυση για τη σχεδίαση του εξαρτήματος, ενώ συνέβαλε και το Ινστιτούτο Προσθετικής Ψηφιακής Κατασκευής από το Πανεπιστήμιο του Άαχεν. Χρειάστηκαν πέντε μέρες κατασκευής για τον αυλό εισαγωγής του “Hoonitruck”, ενώ το βάρος του είναι περίπου 6 κιλά.

Περισσότερα στο video που ακολουθεί.

Σχετικά άρθρα

Toyota-ΒΥD

Έχει γίνει ξεκάθαρο πλέον ότι η μετάβαση στην επερχόμενη εποχή της ηλεκτροκίνησης επιβάλει τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών για τη σχετική έρευνα και ανάπτυξη, καθώς το κόστος είναι πολύ μεγάλο.

Ράλι Ρώμης-2ος σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Ρώμης, 5ος γύρος του ERC αποτελείτο από 10 ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές  συνολικού μήκους 81,68 χλμ. 

Και τις 10 Ειδικές Διαδρομές του β’ σκέλους τις κέρδισε ένα πλήρωμα. Οι Γκρουνιόλα-Ομέτο με Skoda Fabia R5, όμως δεν κέρδισαν…

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.

Haas

Οι κακές εμφανίσεις του Γκροζάν στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος του 2018 αλλά και στο φετινό θέτουν σε κίνδυνο τη θέση του στην ομάδα της Haas με το Γκραν Πρι της Βρετανίας να επιδεινώνει τη θέση του.

Renault Fuego Turbo

Με μια δόση ρομαντισμού οδηγήσαμε το ιστορικό Fuego Turbo σε εκδήλωση που διοργάνωσε πρόσφατα η Renault στη Γαλλία με αφορμή τη συμπλήρωση 40 ετών από την πρώτη της νίκη στη Formula 1 με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.