Είστε εδώ

Auto News

FCA Ελλάς: Η στρατηγική στο εγγύς μέλλον

του Γιάννη Κανουπάκη

Σε ένα ωραίο περιβάλλον στο Σοφικό Κορινθίας η FCA Ελλάς ανακοίνωσε τα σχέδια της για τις …επόμενες μέρες.

Το κουβάρι για τον όμιλο με τα ιταλοαμερικάνικα αυτοκίνητα ξεδιπλώνεται ως εξής.

H προσεχής 5ετία ίσως και 10ετία,  θα είναι περιπετειώδης για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία,  εκτιμά ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles Greece, Γιώργος Μπακόπουλος. Σε ό,τι αφορά, ειδικότερα, την εγχώρια αγορά, ξεδιπλώνοντας τη στρατηγική του με ορόσημο την Άνοιξη του 2020, προβλέπει ότι θα υπάρξουν σημαντικές δυσκολίες, καθόσον, η οριζόντια, πλέον, εφαρμογή του νέου αυστηρότερου συστήματος καταγραφής ρύπων (WLTP) θα επιφέρει, εκτός των άλλων, άνοδο τιμών. Τα εργοστάσια θα κληθούν να καταβάλουν μεγάλα ποσά για τα προβλεπόμενα πρόστιμα, με αποτέλεσμα να κληθεί να πληρώσει το «μάρμαρο» ο τελικός καταναλωτής. Σε μια οικονομία, συνεπώς, όπως εξηγεί, στην οποία πάνω από το 85% των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων αφορά μοντέλα με τιμή κτήσης κάτω των 22.000 ευρώ, «οι καταστάσεις περιπλέκονται»…

Ομοίως, περίπλοκη παρουσιάζεται κατά τον ίδιο και η αγορά αμιγώς ηλεκτροκίνητων προϊόντων. Διότι, το κόστος για τα συγκεκριμένα οχήματα, σήμερα, είναι διπλάσιο από τα αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και, το δίχως άλλο, με πωλήσεις 1-2 μονάδων το μήνα δεν αντέχουν οι ελληνικές εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας να επενδύσουν στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Παρά ταύτα, το Μάρτιο του 2020, η FCA Ελλάς έχει προγραμματίσει, παρακολουθώντας τις εξελίξεις και με βάση τη γενικότερη στρατηγική της πολυεθνικής, να εισάγει 4 νέες «πράσινες» επιλογές, το αμιγώς ηλεκτρoκίνητο Fiat e500,  τα PHV Jeep Renegade και Compass και το πολυτελές pick-up Gladiator, το οποίο θα έχει στην πορεία και υβριδική έκδοση. Έως το 2022 θα υπάρχουν, συνολικά, 25 διαφορετικές επιλογές ηλεκτρικών μοντέλων.

Σε σχέση με την Jeep, o επικεφαλής της FCA Greece ξεκαθαρίζει πως το πέρασμα της αντιπροσώπευσής της στην πολυεθνική  από τον Όμιλο Συγγελίδη, έχει δημιουργήσει μια πολύ  «ισχυρή παρακαταθήκη» την οποία επί σειράν ετών δημιούργησε η ελληνική επιχειρηματική οικογένεια και η οποία θα έχει συνέχεια. Με δίκτυο οργανωμένο και πλήρες απόθεμα προϊόντων για 3-4 μήνες όλα είναι εξασφαλισμένα, προκειμένου να είναι καλυμμένο το καταναλωτικό κοινό της μάρκας.

Αναλύοντας, γενικότερα την εικόνα που παρουσιάζει πια η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, αλλά και για τη θέση της FCA Greece, ο κ.Μπακόπουλος σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι:

-Η «βαρύτητα» των SUV ανέβηκε στο 26% από το 15% που ήταν το 2015.

-Oι κατηγορίες Β και C έπεσαν στο αντίστοιχο διάστημα στο 36% (από 39%) και 16% (από 22%).

-Το συνολικό μερίδιο της FCA Greece ήταν το 2018 7,5% ενώ στα επαγγελματικά 15%. Ειδικά στην κατηγορία Α τα μοντέλα της FCA (Panda & 500)είχαν το 28%.

-Η κάλυψη της ελληνικής αγοράς (επιβατικά) από τη γκάμα της εταιρείας ήταν 49%, προ τριμήνου, ενώ, τώρα, με την έλευση της Jeep ανέβηκε περίπου στο 65%.

-Tο δίκτυο της Jeep περιλαμβάνει, ήδη, 14 σημεία σε όλη την Ελλάδα ενώ στο άμεσο μέλλον αναμένεται να φτάσει τα 18.

Τέλος, το 2020 θα αρχίσει να δραστηριοποιείται στη χώρα μας και η εταιρία μακροχρόνιων και βραχυχρόνιων μισθώσεων της FCA, η Leasys.

Σχετικά άρθρα

Toyota-ΒΥD

Έχει γίνει ξεκάθαρο πλέον ότι η μετάβαση στην επερχόμενη εποχή της ηλεκτροκίνησης επιβάλει τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών για τη σχετική έρευνα και ανάπτυξη, καθώς το κόστος είναι πολύ μεγάλο.

Ράλι Ρώμης-2ος σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Ρώμης, 5ος γύρος του ERC αποτελείτο από 10 ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές  συνολικού μήκους 81,68 χλμ. 

Και τις 10 Ειδικές Διαδρομές του β’ σκέλους τις κέρδισε ένα πλήρωμα. Οι Γκρουνιόλα-Ομέτο με Skoda Fabia R5, όμως δεν κέρδισαν…

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.

Haas

Οι κακές εμφανίσεις του Γκροζάν στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος του 2018 αλλά και στο φετινό θέτουν σε κίνδυνο τη θέση του στην ομάδα της Haas με το Γκραν Πρι της Βρετανίας να επιδεινώνει τη θέση του.

Renault Fuego Turbo

Με μια δόση ρομαντισμού οδηγήσαμε το ιστορικό Fuego Turbo σε εκδήλωση που διοργάνωσε πρόσφατα η Renault στη Γαλλία με αφορμή τη συμπλήρωση 40 ετών από την πρώτη της νίκη στη Formula 1 με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.