Σταδιακά τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν ολοένα και περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης τα οποία έχουν ως στόχο να κάνουν την οδήγηση πιο ασφαλή και πιο ξεκούραστη ταυτόχρονα.
Ωστόσο, είναι αρκετοί αυτοί οι οποίοι διαβάζοντας για τα πλήρως αυτόνομα οχήματα που αναπτύσσουν οι εταιρείες και σε συνδυασμό με την εντύπωση που προκαλούν στον καθένα αυτά τα συστήματα, θεωρούν ότι μπορούν να τα εμπιστευτούν πλήρως αφήνοντάς τα να αναλάβουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου εν λευκώ.
Θέλοντας να διορθώσει αυτή την παρανόηση ο EuroNCAP, ο ευρωπαϊκός οργανισμός που ασχολείται με την ασφάλεια των αυτοκινήτων πραγματοποίησε δοκιμές σε 11 μοντέλα οι οποίες αφορούσαν συστήματα όπως το Adaptive Cruise Control, το Speed Assist και το Lane Centering.
Τα μοντέλα που χρησιμοποίησε προέρχονταν από διαφορετικές εταιρείες προκειμένου να δημιουργηθεί μία όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτική εικόνα για το σύνολο της αγοράς και είναι με αλφαβητική σειρά τα Audi A6, BMW Σειρά 5, Mercedes C-Class, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Nissan LEAF, Tesla Model S, Toyota Corolla και Volvo V60.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κανένα μοντέλο δεν προσέφερε πλήρη αυτονομία κίνησης, τα συστήματά τους δεν μπορούν να χαρακτηριστούν επαρκή ώστε ο οδηγός να τα εμπιστευτεί πλήρως, σε όλες τις περιπτώσεις οι αντιδράσεις του οδηγού ήταν ανώτερες ενώ σε κάποιες περιπτώσεις το ατύχημα μπορούσε να αποφευχθεί μόνο με ανθρώπινη παρέμβαση.
Οι δύο χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις για την τελευταία διαπίστωση είναι στις δοκιμές που αφορούσαν την ξαφνική είσοδο αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας μας (αυτό που στην καθημερινότητα ονομάζουμε “σφήνα”) και όταν το μπροστινό αυτοκίνητο αλλάζει ξαφνικά λωρίδα για να αποφύγει κάποιο στατικό εμπόδιο όπως ένα σταματημένο αυτοκίνητο. Και στις δύο περιπτώσεις οι αντιδράσεις των συστημάτων ήταν πολύ αργές.
Τα παραπάνω δείχνουν ότι όντως τα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο έξυπνα όμως όλοι αυτοί οι αυτοματισμοί είναι απλώς συστήματα υποβοήθησης κι όχι συστήματα αυτονομίας.