Είστε εδώ

Auto News

EuroNCAP: Πόσο αυτόνομα είναι τα αυτοκίνητα του σήμερα; (vid)

του Σωτήριου Χάλλα

Σταδιακά τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν ολοένα και περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης τα οποία έχουν ως στόχο να κάνουν την οδήγηση πιο ασφαλή και πιο ξεκούραστη ταυτόχρονα.

Ωστόσο, είναι αρκετοί αυτοί οι οποίοι διαβάζοντας για τα πλήρως αυτόνομα οχήματα που αναπτύσσουν οι εταιρείες και σε συνδυασμό με την εντύπωση που προκαλούν στον καθένα αυτά τα συστήματα, θεωρούν ότι μπορούν να τα εμπιστευτούν πλήρως αφήνοντάς τα να αναλάβουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου εν λευκώ.

Θέλοντας να διορθώσει αυτή την παρανόηση ο EuroNCAP, ο ευρωπαϊκός οργανισμός που ασχολείται με την ασφάλεια των αυτοκινήτων πραγματοποίησε δοκιμές σε 11 μοντέλα οι οποίες αφορούσαν συστήματα όπως το Adaptive Cruise Control, το Speed Assist και το Lane Centering.

Τα μοντέλα που χρησιμοποίησε προέρχονταν από διαφορετικές εταιρείες προκειμένου να δημιουργηθεί μία όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτική εικόνα για το σύνολο της αγοράς και είναι με αλφαβητική σειρά τα Audi A6, BMW Σειρά 5, Mercedes C-Class, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Nissan LEAF, Tesla Model S, Toyota Corolla και Volvo V60.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κανένα μοντέλο δεν προσέφερε  πλήρη αυτονομία κίνησης, τα συστήματά τους δεν μπορούν να χαρακτηριστούν επαρκή ώστε ο οδηγός να τα εμπιστευτεί πλήρως, σε όλες τις περιπτώσεις οι αντιδράσεις του οδηγού ήταν ανώτερες ενώ σε κάποιες περιπτώσεις το ατύχημα μπορούσε να αποφευχθεί μόνο με ανθρώπινη παρέμβαση.

Οι δύο χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις για την τελευταία διαπίστωση είναι στις δοκιμές που αφορούσαν την ξαφνική είσοδο αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας μας (αυτό που στην καθημερινότητα ονομάζουμε “σφήνα”) και όταν το μπροστινό αυτοκίνητο αλλάζει ξαφνικά λωρίδα για να αποφύγει κάποιο στατικό εμπόδιο όπως ένα σταματημένο αυτοκίνητο. Και στις δύο περιπτώσεις οι αντιδράσεις των συστημάτων ήταν πολύ αργές.

Τα παραπάνω δείχνουν ότι όντως τα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο έξυπνα όμως όλοι αυτοί οι αυτοματισμοί είναι απλώς συστήματα υποβοήθησης κι όχι συστήματα αυτονομίας.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.