Είστε εδώ

Auto News

EuroNCAP: Mazda CX-30: Φωτίστηκε με 5 αστέρια η ασφάλεια του

του Γιώργου Ψαρρά

Σαρωτικό ήταν το πέρασμα του νέου Mazda CX-30 από τις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP.

Το νέο συμπαγών διαστάσεων ιαπωνικό crossover όχι μόνο κατάφερε να αποσπάσει την ύψιστη διάκριση ασφαλείας των πέντε αστέρων, αλλά πέτυχε ρεκόρ στο ποσοστό προστασίας του οδηγού και του συνοδηγού αγγίζοντας το 99%.

Πιο αναλυτικά, στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του νέου CX-30 παρέμεινε ακλόνητος, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί του οδηγού και του συνοδηγού.  

Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας η προστασία τόσο του οδηγού όσο και του πίσω επιβάτη ήταν καλή για όλες τις κρίσιμες περιοχές του σώματος. Εξίσου καλά αποτελέσματα πέτυχε το νέο CX-30 στην πλευρική πρόσκρουση με εμπόδιο και στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα μαζί με τα προσκέφαλα τους είναι ικανά να προσφέρουν καλή προστασία στην περιοχή του αυχένα έπειτα από μια οπίσθια πρόσκρουση.

Από καλή έως επαρκής κυμάνθηκε στη μετωπική πρόσκρουση η προστασία των ανήλικων επιβατών ηλικίας 6 μια 10 ετών μέσα στο νέο CX-30, με εξαίρεση μόνο την περιοχή του αυχένα στο μεγαλύτερο παιδί, όπου η προστασία ήταν φτωχή. Με απόλυτη επιτυχία στην προστασία των ανηλίκων επιβατών ολοκληρώθηκε και η πλευρική πρόσκρουση του νέου CX-30. Ο αερόσακος συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί ώστε να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά.

Στη μεγαλύτερη επιφάνεια του το καπό του νέου CX-30 παρέχει καλή προστασία στο κεφάλι του πεζού και επαρκή προστασία στα υπόλοιπα σημεία του. Φιλικός με τα πόδια και τη λεκάνη του πεζού ήταν ο προφυλακτήρας με τη σχετική προστασία να κρίνεται επίσης καλή.

Το  σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης ονόματι “Smart Brake Support” του νέου CX-30 μπορεί να εντοπίσει τους ευάλωτους χρήστες της οδού, όπως πεζούς, ποδηλάτες, καθώς και άλλα οχήματα αποφεύγοντας τη σύγκρουση ή μετριάζοντας τα αποτελέσματα της. Παράλληλα το νέο CX-30 διαθέτει υπενθύμιση για την πρόσδεση των εμπρός και πίσω ζωνών ασφάλειάς, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, ανίχνευση των ορίων ταχύτητας και περιοριστή ταχύτητας.

Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 99%

Προστασία παιδιών: 86%

Προστασία πεζών: 80%

Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 77%

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Renault

Με τη Renault να ψάχνει ακόμα τον άνθρωπο που θα αναλάβει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, το επικρατέστερο όνομα είναι αυτό του Λούκα ντε Μέο, επικεφαλής της SEAT.

Porsche

Η εμπλοκή της Porsche στο μηχανοκίνητο αθλητισμό έχει μακρά παράδοση. Ένα από τα πολλά κεφάλαια στην ιστορία των αγώνων που έχει γράψει η γερμανική εταιρεία είναι τα ράλι.

Volkswagen

Ακόμα και αυτοί που κλείνουν τα μάτια τους και αρνούνται να δουν τη ξεκάθαρη κυριαρχία των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων στο εγγύς μέλλον, δε θα μπορέσουν να αγνοήσουν το σχετικό ηχητικό «μήνυμα».

Τουρκία

Το πρώτο αυτοκίνητο που έχει αναπτυχθεί στο έδαφός της παρουσίασε η Τουρκία, το οποίο μάλιστα έχει σχεδιαστεί από το σχεδιαστικό κέντρο Pininfarina.

SEAT Arona TGI

Αν σκέφτεστε προορισμό για τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές σας η SEAT έχει να σας προτείνει όχι έναν, αλλά τέσσερις.

Honda

Ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Τακαχίρο Χάτσιγκο, ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, προκειμένου να αυξηθεί η κερδοφορία της.

Ford

Με την παρουσίαση του ηλεκτρικού Mustang Mach-E, ήταν πολλοί οι φίλοι του εμβληματικού muscle car που ενοχλήθηκαν από τη χρήση του ονόματος σε μοντέλο SUV.

Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα

Στο φιλόξενο ξενοδοχείο Domotel στο Καστρί έγινε η απονομή του βραβείου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα». Σύμφωνα με τη κάλπη το βραβείο το «σήκωσε» το νέο Peugeot 208. Η βαθμολογία γίνεται ως εξής και η ψηφοφορία είναι ανοικτή.

Rolls-Royce Phantom

Για ακόμα μια φορά η Rolls-Royce απέδειξε τις απίστευτες ικανότητες εξατομίκευσης που μπορεί να προσφέρει στα μοντέλα της.

BMW

Με διαφορά μικρότερη της μιας εβδομάδας, η BMW αποφάσισε να αλλάξει την πολιτική της σχετικά με τους δύο βασικούς τρόπους σύνδεσης μεταξύ smartphones και infotainment.