Είστε εδώ

Auto News

Εργοστάσια αυτοκινήτων: ο κορωνοϊός «χτυπά»…

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών εγείρει συναγερμό και ζητά άμεσα μέτρα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, τους αντιπροσώπους και τους προμηθευτές

καθώς η μάστιγα του κορωνοϊού, πέραν της τεράστιας έκτακτης ανάγκης για την υγεία, θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια 14 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας.

Η επίδραση της πανδημίας στην κοινωνία και στην παγκόσμια οικονομία είναι άνευ προηγουμένου, με σοβαρές συνέπειες για την αυτοκινητοβιομηχανία.  

Ο Έρικ Μαρκ Χουίτεμα, διευθύνων σύμβουλος της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), διευκρινίζει ό,τι. «Είναι σαφές ότι αυτή είναι η χειρότερη κρίση που έχει συμβεί ποτέ. Με τη διακοπή της παραγωγής και το κλείσιμο του δικτύου πωλήσεων στην Ευρώπη, κινδυνεύουν σχεδόν 14 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Για να αντιδράσουμε, χρειαζόμαστε αποφασιστικές και συντονισμένες ενέργειες από τα κράτη και την Ευρωπαϊκή Ένωση προς τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, τους προμηθευτές και τους αντιπροσώπους, με άμεση στήριξη της ρευστότητάς τους ».

Στην Παλιά Ηπειρωτική Ευρώπη υπάρχουν 229 μονάδες συναρμολόγησης, με 2,6 εκατομμύρια εργαζόμενους, που αν συμπεριλάβουμε όλες τις σχετικές δραστηριότητες ο αριθμός αγγίζει τα 13.8 εκατομμύρια. 

Ένας τεράστιος αριθμός, γι 'αυτό ο Χουίτεμα ζητά. «Συγκεκριμένα μέτρα για την αποφυγή αμετάκλητων ζημιών στους κατασκευαστές και στις θέσεις εργασίας, για την πρόβλεψη και τη διευκόλυνση της επανέναρξης του τομέα, η οποία θα επηρεάσει πάρα πολύ θετικά την αναζωογόνηση ολόκληρης της ευρωπαϊκής οικονομίας.»

Πάντως δεν είναι μόνο το αυτοκίνητο που χτυπάει κόκκινο στην κοινωνία της Ευρώπης...      

Σχετικά άρθρα

Ένα από τα πιο εμβληματικά και ποθητά μοντέλα στην ιστορία της Mazda είναι αναμφισβήτητα το RX-7.

Ένας οδηγός στην πόλη Νοβάτο της Καλιφόρνια κατέγραψε χάρη σε κάμερα που είχε τοποθετήσει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του, τη στιγμή που μία οδηγός τον χτύπησε και επέλεξε να φύγει, χωρίς να αφήσει τα στοιχεία της.

Οι οίκοι στην Ευρώπη «ψάχνονται» στο θέμα της διαφοροποίησης, ενώ δεν είναι λίγοι που «παντρεύουν» το παρελθόν με σύγχρονες τεχνολογίες. 

Ένας τέτοιος οίκος είναι ο Lazareth που έφτιαξε ένα Mini Moke με καρδιά Maserati. 

Έαν έχεις κέφι όλα γίνονται. 

Ο Ζακ Μπράουν, επικεφαλής της ομάδας της McLaren στη Formula 1, θεωρεί ότι αυτή τη στιγμή το άθλημα βρίσκεται σε πολύ “εύθραυστη” κατάσταση, καθώς εκτός από τα έσοδά του, ίσως να απειλείται και η ίδια του η ύπαρξη.

Μπορεί σήμερα η Skoda να μην είναι γνωστή για τα επαγγελματικά της οχήματα, όμως πριν από 113 χρόνια διέπρεψε στην κατηγορία αυτή.

Κάποιες χώρες έχουν θέσει στόχο να απαγορεύσουν εντελώς την πώληση οχημάτων με μοτέρ βενζίνης ή/και πετρελαίου μέσα στις επόμενες δεκαετίες, στοιχείο το οποίο μπορεί να οδηγήσει κάποιον στο συμπέρασμα ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σταδιακά θα αποτελέσουν παρελθόν, όμως η Mazda διαφωνεί.

Tην περίοδο 2002-2009 η Toyota ενεπλάκη και στη Formula 1, ξεκινώντας την εξέλιξη του μονοθεσίου από το 1999.

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός του WRC για τους φίλους των αγώνων όπου η ψήφος θα κρίνει το ποιος είναι ο κορυφαίος οδηγός ράλι από το 1979, εποχή που θεσπίστηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. 

Όλο και συχνότερα παρατηρούμε στα νέα μοντέλα ότι οι οθόνες αφής στο κέντρο του ταμπλό αυξάνουν διαρκώς το μέγεθος τους, ωστόσο η Nissan επιθυμεί στα μελλοντικά της μοντέλα να ακολουθήσει διαφορετική κατεύθυνση στο συγκεκριμένο τομέα.

Το Volkswagen e-Golf οδεύει προς το τέλος της εμπορικής του πορείας, όμως φαίνεται ότι δεν έχει σκοπό να αποχωρήσει ακόμα, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία του έδωσε παράταση τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο.