Είστε εδώ

Auto News

Cupra: Πώς βλέπει το ηλεκτρικό μέλλον της;

του Σωτήριου Χάλλα

Η Cupra, το παρακλάδι της SEAT που πλέον έχει γίνει ανεξάρτητη μάρκα, θέλει να μας δείξει στην έκθεση της Φρανκφούρτης πώς θα είναι το μέλλον της σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και γι’ αυτό θα μας παρουσιάσει το πρωτότυπο Cupra Tavascan.

Το Tavascan έχει βασιστεί στην πλατφόρμα ΜΕΒ την οποία έχει δημιουργήσει ο όμιλος VW για χρήση αποκλειστικά σε ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η κίνηση προέρχεται από τρεις ηλεκτροκινητήρες εκ των οποίων οι δύο βρίσκονται στον εμπρός άξονα και ο τρίτος στον πίσω. Η συνδυαστική τους ισχύς φτάνει τους 306 ίππους, έτσι το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6.5 δευτερόλεπτα.

Η μπαταρία που τροφοδοτεί το σύστημα έχει χωρητικότητα 77 kWh και είναι τοποθετημένη στο πάτωμα ώστε να επηρεάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο το κέντρο βάρους. Η αυτονομία που προσφέρει φτάνει τα 450 χλμ. σύμφωνα με τον κύκλο WLTP.

Η σχεδίασή του έχει ακολουθήσει το δρόμο των coupe crossover που συναντάμε ολοένα και πιο συχνά, σε συνδυασμό με έντονες γραμμές στο εμπρός μέρος. Η λέξη Cupra στη μάσκα είναι φωτιζόμενη, οι πλαϊνοί καθρέφτες έχουν πολύ μικρό μέγεθος, οι λαβές των θυρών κρύβονται μέσα στο αμάξωμα και οι ζάντες αλουμινίου φτάνουν τις 22 ίντσες.

Στο εσωτερικό η διαμόρφωση είναι για τέσσερις επιβάτες ενώ το κάθε κάθισμα διαθέτει δικά του ηχεία και υποδοχή σύνδεσης με smartphone. Στο τιμόνι υπάρχουν διακόπτες για την επιλογή οδηγικού προφίλ και την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του κινητήρα.

Πίσω από το τιμόνι υπάρχει οθόνη 12.3 ιντσών που αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων και στο κέντρο του ταμπλό δεύτερη οθόνη, με διαγώνιο 13 ιντσών για τον χειρισμό του infotainment. Μάλιστα, η δεύτερη μπορεί να μετακινηθεί προς τον συνοδηγό για πιο εύκολο χειρισμό.

Φυσικά δε λείπει ο κρυφός φωτισμός ενώ οι επενδύσεις είναι από δέρμα και αλκαντάρα, σε συνδυασμό με κάποια γυμνά τμήματα ανθρακονήματος.

Η ονομασία Tavascan προέρχεται από ένα ισπανικό χωριό κοντά στα σύνορα με τη Γαλλία.

Σχετικά άρθρα

Mercedes - AMG

Από το 2021 η μορφή του WEC, δηλαδή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, θα αλλάξει σημαντικά αφού η κορυφαία κατηγορία, που σήμερα ονομάζεται LMP1, δε θα αποτελείται από μοντέλα ειδικά εξελιγμένα για αυτό το είδος αγώνων.

SEAT

Σεπτέμβριος, ο μήνας που τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία τους, αλλά και ο μήνας που ξεκινούν τα μαθήματα στην Επαγγελματική Σχολή της SEAT.

Ferrari

Η Ferrari είναι από τις τελευταίες εταιρείες που αποφάσισαν να ακολουθήσουν τη μόδα των SUV και αυτή τη στιγμή εξελίσσει το πρώτο μοντέλο του είδους που θα φέρει στο καπό το Cavallino Rampante. Η ονομασία του θα είναι Purosangue.

Land Cruiser Namib

Η σειρά 70 του Toyota Land Cruiser παράγεται αδιάλειπτα από το 1984 και παρά το γεγονός ότι μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια έχουν υπάρξει πολλές αλλαγές ώστε να παραμένει σύγχρονο, σε μηχανολογικό τομέα παραμένει το ίδιο αυτοκίνητο.

Skoda

Μπορεί η Skoda πλέον να μπαίνει σε μια νέα εποχή, αυτή της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας στη φετινή Έκθεση της Φρανκφούρτης τα νέα  Citigoᵉ iV και Superb iV, ωστόσο δε ξεχνά να τιμά το παρελθόν της.

Volkswagen ID. R

Η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο, μέσω του οποίου μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε μέρος της προσπάθειας που έκανε ο Ρομέν Ντιμά πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού αγωνιστικού ID.

Jeep Wrangler

Όλα τα μοντέλα της Jeep είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την περιπέτεια, ενώ το πιο ανήμερο off-road «θηρίο» της είναι το Wrangler.

Opel

Μια καινοτόμα υπηρεσία προσφέρει πλέον η Opel στους πελάτες της, καθώς τους ενημερώνει διαρκώς για την πορεία του αυτοκινήτου τους όσο αυτό βρίσκεται μέσα στο συνεργείο.

Mazda ΜΧ-5

Το διθέσιο roadster της Mazda γίνεται 30 ετών και η ιαπωνική μάρκα το γιορτάζει με τη δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης η οποία ονομάζεται 30th Anniversary και θα παραχθεί σε περιορισμένη ποσότητα.

SEAT Leon

Σύμφωνα με τη SEAT υπάρχει ένα κοινός παρονομαστής ανάμεσα στο Leon και στον υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο των 9.288 χλμ., ο οποίος κατασκευάστηκε μεταξύ του 1891 και του 1916, ενώ φτάνει από τη Μόσχα στο Βλαδιβοστόκ.