Είστε εδώ

Auto News

Aυτόνομη οδήγηση: Ό,τι βλέπετε στην εικόνα

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Αυτό ακριβώς που βλέπετε…

Χωρίς τιμόνι, καθώς μέσα στο αυτοκίνητο θα κάνουμε άλλα πράγματα με τα κομπιούτερ να έχουν προγραμματίσει τη διαδρομή.

Το πώς θα διασχίζουν τις διασταυρώσεις, τις πυκνοκατοικημένες περιοχές, το πώς θα ξεκινούν, και το πώς θα σταματούν.

Όλα το κομπιούτερ. Όλα αυτόματα.

Ο οδηγός θα επιλέγει τον τελικό προορισμό και άντε γεια συναισθήματα, χαρές, ευχαρίστηση πίσω από το τιμόνι…

Μάλιστα για να το προχωρήσουμε λίγο περισσότερο, η  πρόκληση του αύριο είναι η διαχείριση ενός συνεχώς αυξανόμενου όγκου δεδομένων.

Μεταφρασμένο, σημαίνει τη δημιουργία μίας βάσης για την αποτελεσματική τοποθέτηση συστημάτων στα οχήματα σε απευθείας σύνδεση, καθιστώντας τα ικανά να επικοινωνούν μεταξύ τους, έχοντας τέτοια υποδομή ώστε να δύνανται να επικοινωνούν και με κάθε συσκευή στον έξω κόσμο.

Δεν είναι τυχαίο ότι μιλάμε για κινητά οχήματα.

Μέχρι το 2025, η Γερμανία θέλει να συμβαδίσει με τις δυνατότητες του δικτύου 5G, σε όλες τις βασικές αρτηρίες σε τουλάχιστον 20 μεγάλες πόλεις που καλύπτονται από αυτή την υπηρεσία. Από τη μία πλευρά, η κοινοπραξία της 5G Automotive Association περιλαμβάνει Intel, Qualcomm, Huawei, Ericsson, Nokia, ειδικούς στον τομέα των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών (ICT), και από την άλλη οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ανοικτή πρόσκληση σε όποιον θέλει να εισέλθει να συμμετάσχει, να αναπτύξει, να δοκιμάσει και να προωθήσει λύσεις επικοινωνίας-κινητικότητας, που συνδέονται και ενσωματώνονται με έξυπνες πόλεις.

Με πολύ απλούς όρους, το βήμα προς τα εμπρός που μπορεί να γίνει με ένα δίκτυο 5G μπορεί να μετρηθεί ποσοτικά σε ένα ρυθμό συναλλαγής δεδομένων 10 φορές υψηλότερο από το τρέχον 4G.

Πάντως έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι η αυτόνομη οδήγηση αρχίσει να εφαρμόζεται, κάτι που αναμένεται γύρω στο 2035. Και πως; Φυσικά σε άλλα οδικά δίκτυα, καθώς ο σημερινός τρόπος οδήγησης με την αυτόνομη δεν συνάδουν σε καμία περίπτωση.

Σχετικά άρθρα

Μίμης Γεωργίτσης

Έφυγε ο κύριος Μίμης των αγώνων, ή «Θωρ» όπως ήταν το ψευδώνυμο του όταν βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού. Από τους πλέον αγαπητούς στο χώρο των αγώνων. Ευγενής, πράος, και πάντα με μεγάλη διάθεση στο να βοηθήσει τους αγωνιζόμενους. 

Μαουρίτσιο Αριβαμπένε

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, Μαουρίτσιο Αριβαμπένε, δήλωσε ότι αναλαμβάνει προσωπικά όλη την ευθύνη σχετικά με τα λάθη που έχει κάνει η ομάδα τη φετινή σεζόν και την έχουν οδηγήσει στο να είναι δεύτερη τόσο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών όσο και σε εκείνο των οδηγών με τον Σεμ

Μαρκ Μαρκέθ

Ο Μαρκ Μαρκέθ σε δηλώσεις του πριν το Γκραν Πρι στην πίστα της Αραγονίας εμφανίστηκε σίγουρος ότι θα καταφέρει να κατακτήσει το πρωτάθλημα οδηγών του 2018 λόγω της πολύ μεγάλης διαφοράς που απολαμβάνει αυτή τη στιγμή στην κατάταξη από τον δεύτερο, Αντρέα Ντοβιτσιόζο.

BMW

Μετά την παρουσίαση της Ζ4 Μ40i First Edition, της πιο ισχυρής από τις εκδόσεις του νέου roadster της BMW, η γερμανική εταιρεία παρουσίασε τώρα ακόμα τρεις εκδόσεις στο πλαίσιο του Pebble Beach Concours d’Elegance.+

Porsche - Hyundai

Τα head-up displays ή εν συντομία HUD είναι στην αγορά πολλά χρόνια όμως μόλις τον τελευταίο καιρό έχουν αρχίσει να κάνουν δειλά την εμφάνισή τους σε πιο προσιτά μοντέλα ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων το μόνο που κάνουν είναι να μεταφέρουν κάποιες ενδείξεις του πίνακα οργάνων στο παρμπρίζ

Ferrari Monza SP1 και SP2

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης Capital Markets Day που διοργανώνει για να ανακοινώσει τα μελλοντικά σχέδιά της η Ferrari παρουσίασε δύο νέα, ιδιαίτερα μοντέλα τα οποία συνδυάζουν σχεδίαση από το παρελθόν με τεχνολογία του σήμερα.

Mercedes

Η Mercedes - AMG παρουσίασε μετά ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που βλέπαμε φωτογραφίες teaser το νέο μέλος της οικογένειας της A-Class η οποία είναι η πιο γρήγορη μέχρι στιγμής εκδοχή της, την A35 4MATIC.

Seat Tarraco

Στην Αρένα της Ταραγκόνας ο Λόυκα Ντε Μέο, ο δραστήριος αυτός πρόεδρος της Seat που στην κυριολεξία την έχει αναστήσει, μαζί με το επιτελείο του αποκάλυψαν το νέο Tarraco.

Renault - Nissan - Mitsubishi

Μέχρι τώρα ο πιο εύκολος τρόπος για να μεταφέρουμε ένα κομμάτι της εμπειρίας που έχουμε με το κινητό μας, στο αυτοκίνητο, είναι σύνδεση του smartphone με το infotainment μέσω Android Auto ή Apple CarPlay.

Porsche Cayenne Turbo

Όταν οι λέξεις ρεκόρ και Porsche Cayenne Turbo βρίσκονται στην ίδια πρόταση τότε περιμένεις να διαβάσεις για ένα νέο επίτευγμα του γερμανικού SUV.