Είστε εδώ

Auto News

Aυτόνομη οδήγηση: Ό,τι βλέπετε στην εικόνα

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Αυτό ακριβώς που βλέπετε…

Χωρίς τιμόνι, καθώς μέσα στο αυτοκίνητο θα κάνουμε άλλα πράγματα με τα κομπιούτερ να έχουν προγραμματίσει τη διαδρομή.

Το πώς θα διασχίζουν τις διασταυρώσεις, τις πυκνοκατοικημένες περιοχές, το πώς θα ξεκινούν, και το πώς θα σταματούν.

Όλα το κομπιούτερ. Όλα αυτόματα.

Ο οδηγός θα επιλέγει τον τελικό προορισμό και άντε γεια συναισθήματα, χαρές, ευχαρίστηση πίσω από το τιμόνι…

Μάλιστα για να το προχωρήσουμε λίγο περισσότερο, η  πρόκληση του αύριο είναι η διαχείριση ενός συνεχώς αυξανόμενου όγκου δεδομένων.

Μεταφρασμένο, σημαίνει τη δημιουργία μίας βάσης για την αποτελεσματική τοποθέτηση συστημάτων στα οχήματα σε απευθείας σύνδεση, καθιστώντας τα ικανά να επικοινωνούν μεταξύ τους, έχοντας τέτοια υποδομή ώστε να δύνανται να επικοινωνούν και με κάθε συσκευή στον έξω κόσμο.

Δεν είναι τυχαίο ότι μιλάμε για κινητά οχήματα.

Μέχρι το 2025, η Γερμανία θέλει να συμβαδίσει με τις δυνατότητες του δικτύου 5G, σε όλες τις βασικές αρτηρίες σε τουλάχιστον 20 μεγάλες πόλεις που καλύπτονται από αυτή την υπηρεσία. Από τη μία πλευρά, η κοινοπραξία της 5G Automotive Association περιλαμβάνει Intel, Qualcomm, Huawei, Ericsson, Nokia, ειδικούς στον τομέα των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών (ICT), και από την άλλη οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ανοικτή πρόσκληση σε όποιον θέλει να εισέλθει να συμμετάσχει, να αναπτύξει, να δοκιμάσει και να προωθήσει λύσεις επικοινωνίας-κινητικότητας, που συνδέονται και ενσωματώνονται με έξυπνες πόλεις.

Με πολύ απλούς όρους, το βήμα προς τα εμπρός που μπορεί να γίνει με ένα δίκτυο 5G μπορεί να μετρηθεί ποσοτικά σε ένα ρυθμό συναλλαγής δεδομένων 10 φορές υψηλότερο από το τρέχον 4G.

Πάντως έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι η αυτόνομη οδήγηση αρχίσει να εφαρμόζεται, κάτι που αναμένεται γύρω στο 2035. Και πως; Φυσικά σε άλλα οδικά δίκτυα, καθώς ο σημερινός τρόπος οδήγησης με την αυτόνομη δεν συνάδουν σε καμία περίπτωση.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Από την έρημο του Ντακάρ και τη 3η θέση στο βάθρο, στα χιονιά και στο κρύο του Μόντε Κάρλο –σε διαδρομές γύρω από την Γκάπ-για τους Λεμπ-Ελενά την πρεμιέρα του WRC, το ράλι Μόντε Κάρλο 24-27 Ιανουαρίου.

Ράλι Μόντε Κάρλο-Citroen Racing

Όπως και να το κάνουμε όταν έχεις κερδίσει 5 φορές στη σειρά το ράλι Μόντε Κάρλο και μάλιστα τα τελευταία χρόνια, θεωρείσαι το Νο 1 φαβορί για τη νίκη.

Ο λόγος για τον Οζιέ (στο δεξί bucket πάντα ο Ινγκρασιά) που από το 2019 θα οδηγεί για τη Citroen Racing.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Ο 39χρονος Ιρλανδός Κρις Μικ επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια του WRC, με την ομάδα της Toyota Gazoo Racing που ηγείται ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Τόμι Μάκινεν.

Κάρλος Γκον

Η Nissan μετά τη σύλληψη του Κάρλος Γκον στις 19 Νοεμβρίου ουσιαστικά έχει κηρύξει τον πόλεμο στο πρώην αφεντικό της και τώρα επανέρχεται με νέες κατηγορίες.

Land Rover Discovery

Όταν ένα μοντέλο, όπως το Discovery, έχει συμπληρώσει τρεις επιτυχημένες δεκαετίες ζωής και έχει σημειώσει πάνω από 1,7 εκατομμύρια πωλήσεις, τότε η δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης αποτελεί μάλλον μονόδρομο για τη Land Rover.

Ταξινομήσεις premium κατηγορίας

Για μια ακόμα χρονιά η Mercedes τόσο στη χώρα μας, όσο και στις τέσσερις γωνιές της Γης, δεν άφησε το πρώτο σκαλί του βάθρου, στην premium κατηγορία.

Volkswagen ID.R

Μετά το ρεκόρ που σημείωσε το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.R στην ανάβαση του Πάικς Πικ στην Αμερική (4.302 χλμ. είναι η απόσταση από το ύψος της θάλασσας στην τερματισμό) με τον Ντιμά στο τιμόνι, ετοιμάζεται για ένα άλλο ρεκόρ.

Google Maps

Το Google Maps είναι ίσως η πιο δημοφιλής εφαρμογή πλοήγησης τόσο στη χώρα μας όσο και σε διεθνές επίπεδο χάρη στην ποιοτική και εύκολη πλοήγηση που προσφέρει.

Skoda

Την ευθύνη για τη στρατηγική εξάπλωση του Ομίλου Volkswagen στην Ινδία έχει αναλάβει η Skoda.

Porsche

Τη σχέση της με τα ράλι αποφάσισε να αναθερμάνει η Porsche, καθώς προετοιμάζει δυναμική επιστροφή.