Είστε εδώ

Air News

Low cost air companies: Πώς ξεκίνησε η ιδέα και πώς εξελίσσεται

του Πέρη Χαλάτση

Κάποιες αεροπορικές εταιρίες κατάφεραν έξυπνα να μπουν στην αγορά και στον ανταγωνισμό και να χτυπήσουν τις τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια τόσο πολύ ώστε όλοι να λένε:

Κορόιδο είμαι να πάω με την Α αεροπορική εταιρία όταν η Β έχει  ¼ χαμηλότερες τιμές;

Η σκέψη είναι  σωστή. Κορόιδα δεν υπάρχουν σήμερα. Η κρίση έχει υποχρεώσει όλους να μετράνε τις διαφορές μέχρι και το τελευταίο ευρώ.

Θα πάρουμε παράδειγμα την Ryanair που με τις τιμές της χτύπησε την αγορά.

Σταθεροποίησε την πελατεία της, έπεισε ότι είναι σοβαρή εταιρία και τα αεροπλάνα της είναι τελευταίου τύπου και ανέπτυξε το δίκτυο της.

Στα αεροδρόμια που έχουν υψηλούς φόρους ζήτησε ειδικές τιμές. Σε κάποια το πέτυχε και σε κάποια άλλα η απάντηση ήταν αρνητική.

Η εταιρία βρήκε εναλλακτικές λύσεις μόνο που τα αεροδρόμια αυτά είναι μακριά από τις πόλεις και πρωτεύουσες που προσγειώνονται τα αεροπλάνα της. Έτσι οι επιβάτες υποχρεώνονται να δίνουν τα διπλάσια χρήματα από ένα αεροπορικό εισιτήριο για να φθάσουν με τρένο από το αεροδρόμιο στον προορισμό τους.

Μπορεί ένα εισιτήριο για να πας στην Ιταλία να κοστίζει για παράδειγμα 29 ευρώ αλλά για να γυρίσεις θέλεις 59 ευρώ. Και πάλι φθηνά είναι.

Εδώ χρειάζεται προσοχή. Στα αεροδρόμια που προσγειώνονται οι πτήσεις με εταιρίες low coast στα γκισέ υπάρχουν το πολύ δύο υπάλληλοι. Τεράστιες ουρές σχηματίζονται μπροστά στα γκισέ και προκαλούν εκνευρισμό.

Και αν χάσεις την πτήση για να μπεις στο επόμενο αεροπλάνο της ίδιας εταιρίας  θα χρειαστείς πολλά περισσότερα χρήματα από αυτά που έχεις υπολογίσει ότι θα δώσεις…

Προσέξτε όμως εδώ

Στις πτήσεις με τις λεγόμενες  αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, ότι ζητάς, ακόμη και ένα ποτήρι νερό να το πληρώνεις. Τίποτα δεν είναι δωρεάν.

Και πάλι λογικό ακούγεται. Αφού έχεις φθηνό εισιτήριο δεν πρέπει να έχεις και πολλές απαιτήσεις.

Οι εταιρίες αυτές για να προσελκύσουν  πελάτες σε τακτά χρονικά διαστήματα λένε ότι προσφέρουν εισιτήρια με 10 ευρώ. Αν όμως τη στιγμή που το ανακοινώνουν σερφάρεις στο site και ψάξεις για την ευκαιρία δεν πρόκειται να βρεις ποτέ την ημερομηνία που θέλεις.

Και πάλι λογικό είναι. Γιατί δίνουν σε κάθε πτήση πολύ μικρό αριθμό εισιτηρίων ώστε να υπάρχει η προσφορά. Σίγουρα μπορείς να βρεις φθηνό εισιτήριο αλλά για μετά από …10 μήνες. 

Και αυτό λογικό μπορούμε να το θεωρήσουμε.

Δεν είναι όμως λογικό  κύριοι της Ryanair , να χρεώνετε την χειραποσκευή μέχρι 8 κιλά. Σε όλες τις αεροπορικές εταιρίες η χειραποσκευή δεν χρεώνεται. Εκεί βάζεις το λάπτοπ, τα κλειδιά σου, τα γυαλιά σου, το κινητό τηλέφωνο…

Δεν μπορεί να σου χρεώνουν την χειραποσκευή. Η απόφαση αυτή της Ryanair ήταν λάθος. Και πιο λάθος είναι η δικαιολογία που είπαν για την έξτρα χρέωση.

Χρεώνουν τη χειραποσκευή για να μην υπάρχει συνωστισμός.

Θεωρούμε λοιπόν και  δικαιολογημένη τη φωτογραφία που κάνει το γύρο του διαδικτύου. Οι επιβάτες με τα φθηνά εισιτήρια φθάνουν μέχρι τη ...σκάλα.

Σχετικά άρθρα

Για ακόμα μια φορά η Ford αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για την ασφάλεια των δικυκλιστών.

Μέχρι “σήμερα” τα κιβώτια ταχυτήτων είχαν φτάσει να έχουν μέχρι και 10 σχέσεις, όμως το “αύριο” φέρνει μαζί του μία εντελώς νέα πραγματικότητα στην οποία ο αριθμός των σχέσεων θα μειωθεί μόνο σε 1. Όμως πώς φτάσαμε ως εδώ και γιατί βρισκόμαστε μπροστά σε μία τόσο μεγάλη αλλαγή;

Η ναυαρχίδα στο στόλο της Bentley, η Mulsanne, τον ερχόμενο Απρίλιο θα ρίξει οριστικά άγκυρα και θα παραδώσει τα σκήπτρα στη νέα Flying Spur.

Ο νέος κορωνοϊός με την ονομασία Covid – 19, έχει προκαλέσει την αναβολή ή ακύρωση εκδηλώσεων στις οποίες θα υπήρχε συγκέντρωση μεγάλου πλήθους ανθρώπων, όπως η έκθεση τεχνολογίας Mobile World Congress που θα γινόταν στη Βαρκελώνη και η έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, όμως δε θα γίνει το ίδιο με

Η Λα Ντεφάνς βρίσκεται ακριβώς σε ευθεία γραμμή από την Αψίδα του Θριάμβου στην ευρύτερη περιοχή της Πόλης του Φωτός, το πάντα ρομαντικό Παρίσι.

Προφανώς για να βιντεοσκοπήσει η Jaguar εν κινήσει την F-Pace SVR δε βάζει κάποιον τεχνικό με την κάμερα στον ώμο να τρέχει. Γίνεται επαγγελματική δουλειά με τα πιο προηγμένα τεχνολογικά μέσα.

Με το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και την πρεμιέρα του νέου Golf GTI να πλησιάζουν, η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες που δείχνουν πώς θα είναι η νέα γενιά του γερμανικού hot hatch.

Ένα από τα συστατικά επιτυχίας της Toyota είναι ότι έχει συνδέσει το όνομά της με την αξιοπιστία, κάτι που ισχύει και για τη θυγατρική Lexus.

Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα ήταν ο ταχύτερος οδηγός της τέταρτης μέρας των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, αφού στο απογευματινό κομμάτι της διαδικασίας δεν έκανε κάποιος άλλος, ταχύτερο χρόνο.

Οι δεσμοί του Φερνάντο Αλόνσο με τη McLaren είναι τόσο ισχυροί που όπως δείχνουν τα πράγματα πολύ δύσκολα θα σπάσουν.