Είστε εδώ

Air News

Low cost air companies: Πώς ξεκίνησε η ιδέα και πώς εξελίσσεται

του Πέρη Χαλάτση

Κάποιες αεροπορικές εταιρίες κατάφεραν έξυπνα να μπουν στην αγορά και στον ανταγωνισμό και να χτυπήσουν τις τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια τόσο πολύ ώστε όλοι να λένε:

Κορόιδο είμαι να πάω με την Α αεροπορική εταιρία όταν η Β έχει  ¼ χαμηλότερες τιμές;

Η σκέψη είναι  σωστή. Κορόιδα δεν υπάρχουν σήμερα. Η κρίση έχει υποχρεώσει όλους να μετράνε τις διαφορές μέχρι και το τελευταίο ευρώ.

Θα πάρουμε παράδειγμα την Ryanair που με τις τιμές της χτύπησε την αγορά.

Σταθεροποίησε την πελατεία της, έπεισε ότι είναι σοβαρή εταιρία και τα αεροπλάνα της είναι τελευταίου τύπου και ανέπτυξε το δίκτυο της.

Στα αεροδρόμια που έχουν υψηλούς φόρους ζήτησε ειδικές τιμές. Σε κάποια το πέτυχε και σε κάποια άλλα η απάντηση ήταν αρνητική.

Η εταιρία βρήκε εναλλακτικές λύσεις μόνο που τα αεροδρόμια αυτά είναι μακριά από τις πόλεις και πρωτεύουσες που προσγειώνονται τα αεροπλάνα της. Έτσι οι επιβάτες υποχρεώνονται να δίνουν τα διπλάσια χρήματα από ένα αεροπορικό εισιτήριο για να φθάσουν με τρένο από το αεροδρόμιο στον προορισμό τους.

Μπορεί ένα εισιτήριο για να πας στην Ιταλία να κοστίζει για παράδειγμα 29 ευρώ αλλά για να γυρίσεις θέλεις 59 ευρώ. Και πάλι φθηνά είναι.

Εδώ χρειάζεται προσοχή. Στα αεροδρόμια που προσγειώνονται οι πτήσεις με εταιρίες low coast στα γκισέ υπάρχουν το πολύ δύο υπάλληλοι. Τεράστιες ουρές σχηματίζονται μπροστά στα γκισέ και προκαλούν εκνευρισμό.

Και αν χάσεις την πτήση για να μπεις στο επόμενο αεροπλάνο της ίδιας εταιρίας  θα χρειαστείς πολλά περισσότερα χρήματα από αυτά που έχεις υπολογίσει ότι θα δώσεις…

Προσέξτε όμως εδώ

Στις πτήσεις με τις λεγόμενες  αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, ότι ζητάς, ακόμη και ένα ποτήρι νερό να το πληρώνεις. Τίποτα δεν είναι δωρεάν.

Και πάλι λογικό ακούγεται. Αφού έχεις φθηνό εισιτήριο δεν πρέπει να έχεις και πολλές απαιτήσεις.

Οι εταιρίες αυτές για να προσελκύσουν  πελάτες σε τακτά χρονικά διαστήματα λένε ότι προσφέρουν εισιτήρια με 10 ευρώ. Αν όμως τη στιγμή που το ανακοινώνουν σερφάρεις στο site και ψάξεις για την ευκαιρία δεν πρόκειται να βρεις ποτέ την ημερομηνία που θέλεις.

Και πάλι λογικό είναι. Γιατί δίνουν σε κάθε πτήση πολύ μικρό αριθμό εισιτηρίων ώστε να υπάρχει η προσφορά. Σίγουρα μπορείς να βρεις φθηνό εισιτήριο αλλά για μετά από …10 μήνες. 

Και αυτό λογικό μπορούμε να το θεωρήσουμε.

Δεν είναι όμως λογικό  κύριοι της Ryanair , να χρεώνετε την χειραποσκευή μέχρι 8 κιλά. Σε όλες τις αεροπορικές εταιρίες η χειραποσκευή δεν χρεώνεται. Εκεί βάζεις το λάπτοπ, τα κλειδιά σου, τα γυαλιά σου, το κινητό τηλέφωνο…

Δεν μπορεί να σου χρεώνουν την χειραποσκευή. Η απόφαση αυτή της Ryanair ήταν λάθος. Και πιο λάθος είναι η δικαιολογία που είπαν για την έξτρα χρέωση.

Χρεώνουν τη χειραποσκευή για να μην υπάρχει συνωστισμός.

Θεωρούμε λοιπόν και  δικαιολογημένη τη φωτογραφία που κάνει το γύρο του διαδικτύου. Οι επιβάτες με τα φθηνά εισιτήρια φθάνουν μέχρι τη ...σκάλα.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Σαρδηνίας

Το έχουμε επισημάνει εκατοντάδες φορές, θα το επισημάνουμε άλλη μία. Στους αγώνες τίποτα δεν είναι δεδομένο καθώς όλα τελειώνουν με φόντο την καρό σημαία. 

Ράλι Σπριντ Μπράλου

Σε μια από τις ωραίες οδηγικά Ειδικές Διαδρομές πραγματοποιήθηκε το ράλι Σπριντ Μπράλου με διοργανωτή το σωματείο AΛΑΛ, που είχε νικητές τους Καμπύλη-Σταμέλο με Skoda Fabia S1600,. Ο αγώνας ήταν ο 2ος γύρος του Κυπέλλου Ασφάλτινων ράλι Νοτίου Ελλάδος.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Με ρεσιτάλ οδήγησης οι Τάνακ-Γιερβόεγια, κερδίζοντας και τις 6 Ειδικές Διαδρομές του 2ου σκέλους στο ράλι ράλι Σαρδηνιας, πέρασαν με το Toyota Yaris  WRC στην πρώτη θέση αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Σόρδο-Ντελ Μπάριο με το Hyundai i20 WRC με διαφορά 25,9 δευτ.με τρίτους την έκπληξη του ιταλικο

Ferrari Passione Rossa

Μπορεί να βρισκόμαστε στην Πάτρα και να παρακολουθούμε ενα ξεχωριστό 2ημερο που έχει οργανώσει  η ΦΙΛΜΠΑ, που όμοιο σκηνικό μπορείς να το συναντήσεις μόνο στο Μαρανέλο ή στο Μόντε Κάρλο .
Ο λόγος, ότι τόσες Ferrari μαζεμένες που δεν είναι εύκολο να συναντήσεις

Mercedes

Με αφορμή την αυριανή Ημέρα των Σκύλων, που θεσπίστηκε από τη γερμανική ένωση κυνοτροφείων, η Mercedes παρουσιάζει μια νέα συλλογή από αξεσουάρ για τους αγαπημένους σας τετράποδους φίλους.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας είναι και το μεγαλύτερο.
Μπορεί να περιλαμβάνει 6 μόνο Ειδικές Διαδρομές αλλά με 142,42 χλμ.
Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη Ειδική Διαδρομή με τον Τάνακ ταχύτερο που πέρασε δεύτερος στην κατάταξη 4,7 πίσω από τον Σόρδο που εξακολουθεί να προηγείται

Renault

Στη γαλλική πρωτεύουσα βρέθηκαν οι πιλότοι της Renault Sport, όπου ήρθαν αντιμέτωποι με μια ιδιαίτερη πρόκληση.

Ράλι Σαρδηνίας -1ο σκέλος

Σενάριο από δραματική ταινία ήταν το 1ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας όπου η μια ανατροπή ακολούθησε την άλλη και μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό οι Σόρδο -Ντελ Μπάριο οδηγούν την κατάταξη στο ράλι Σαρδηνίας.

Αττική Οδός

Aυξήσεις τιμών στα διόδια της Αττικής Οδού, για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, ανακοίνωσε σήμερα η διοίκηση της εταιρείας που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα.  Αντίστοιχα, αυξήσεις θα ισχύσουν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορί

Νέα Alpine A110S

Στο ερώτημα αν η A110 μπορεί να γίνει πιο σπορ η Alpine απάντησε καταφατικά παρουσιάζοντας τη νέα A110S.