Είστε εδώ

Air News

Low cost air companies: Πώς ξεκίνησε η ιδέα και πώς εξελίσσεται

του Πέρη Χαλάτση

Κάποιες αεροπορικές εταιρίες κατάφεραν έξυπνα να μπουν στην αγορά και στον ανταγωνισμό και να χτυπήσουν τις τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια τόσο πολύ ώστε όλοι να λένε:

Κορόιδο είμαι να πάω με την Α αεροπορική εταιρία όταν η Β έχει  ¼ χαμηλότερες τιμές;

Η σκέψη είναι  σωστή. Κορόιδα δεν υπάρχουν σήμερα. Η κρίση έχει υποχρεώσει όλους να μετράνε τις διαφορές μέχρι και το τελευταίο ευρώ.

Θα πάρουμε παράδειγμα την Ryanair που με τις τιμές της χτύπησε την αγορά.

Σταθεροποίησε την πελατεία της, έπεισε ότι είναι σοβαρή εταιρία και τα αεροπλάνα της είναι τελευταίου τύπου και ανέπτυξε το δίκτυο της.

Στα αεροδρόμια που έχουν υψηλούς φόρους ζήτησε ειδικές τιμές. Σε κάποια το πέτυχε και σε κάποια άλλα η απάντηση ήταν αρνητική.

Η εταιρία βρήκε εναλλακτικές λύσεις μόνο που τα αεροδρόμια αυτά είναι μακριά από τις πόλεις και πρωτεύουσες που προσγειώνονται τα αεροπλάνα της. Έτσι οι επιβάτες υποχρεώνονται να δίνουν τα διπλάσια χρήματα από ένα αεροπορικό εισιτήριο για να φθάσουν με τρένο από το αεροδρόμιο στον προορισμό τους.

Μπορεί ένα εισιτήριο για να πας στην Ιταλία να κοστίζει για παράδειγμα 29 ευρώ αλλά για να γυρίσεις θέλεις 59 ευρώ. Και πάλι φθηνά είναι.

Εδώ χρειάζεται προσοχή. Στα αεροδρόμια που προσγειώνονται οι πτήσεις με εταιρίες low coast στα γκισέ υπάρχουν το πολύ δύο υπάλληλοι. Τεράστιες ουρές σχηματίζονται μπροστά στα γκισέ και προκαλούν εκνευρισμό.

Και αν χάσεις την πτήση για να μπεις στο επόμενο αεροπλάνο της ίδιας εταιρίας  θα χρειαστείς πολλά περισσότερα χρήματα από αυτά που έχεις υπολογίσει ότι θα δώσεις…

Προσέξτε όμως εδώ

Στις πτήσεις με τις λεγόμενες  αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, ότι ζητάς, ακόμη και ένα ποτήρι νερό να το πληρώνεις. Τίποτα δεν είναι δωρεάν.

Και πάλι λογικό ακούγεται. Αφού έχεις φθηνό εισιτήριο δεν πρέπει να έχεις και πολλές απαιτήσεις.

Οι εταιρίες αυτές για να προσελκύσουν  πελάτες σε τακτά χρονικά διαστήματα λένε ότι προσφέρουν εισιτήρια με 10 ευρώ. Αν όμως τη στιγμή που το ανακοινώνουν σερφάρεις στο site και ψάξεις για την ευκαιρία δεν πρόκειται να βρεις ποτέ την ημερομηνία που θέλεις.

Και πάλι λογικό είναι. Γιατί δίνουν σε κάθε πτήση πολύ μικρό αριθμό εισιτηρίων ώστε να υπάρχει η προσφορά. Σίγουρα μπορείς να βρεις φθηνό εισιτήριο αλλά για μετά από …10 μήνες. 

Και αυτό λογικό μπορούμε να το θεωρήσουμε.

Δεν είναι όμως λογικό  κύριοι της Ryanair , να χρεώνετε την χειραποσκευή μέχρι 8 κιλά. Σε όλες τις αεροπορικές εταιρίες η χειραποσκευή δεν χρεώνεται. Εκεί βάζεις το λάπτοπ, τα κλειδιά σου, τα γυαλιά σου, το κινητό τηλέφωνο…

Δεν μπορεί να σου χρεώνουν την χειραποσκευή. Η απόφαση αυτή της Ryanair ήταν λάθος. Και πιο λάθος είναι η δικαιολογία που είπαν για την έξτρα χρέωση.

Χρεώνουν τη χειραποσκευή για να μην υπάρχει συνωστισμός.

Θεωρούμε λοιπόν και  δικαιολογημένη τη φωτογραφία που κάνει το γύρο του διαδικτύου. Οι επιβάτες με τα φθηνά εισιτήρια φθάνουν μέχρι τη ...σκάλα.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Τουρκίας

Το αποτέλεσμα στο ράλι Τουρκίας, ανακάτεψε την τράπουλα σε ό,τι έχει να κάνει με την διεκδίκηση του τίτλου, με τους Οζιέ-Ινγκρασιά με το Citroen C3 WRC να κερδίζουν τον πιο δύσκολο και σκληρό αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, οι Τάνακ-Γιερβόεγια να εγκαταλείπουν από τα ηλεκτρονικά του Toyota Ya

Ferrari

Κατά κοινή παραδοχή φέτος ο κινητήρας της Ferrari είναι σαφώς ισχυρότερος από εκείνους των Mercedes, Renault και Honda, κάτι το οποίο κάνει τα στελέχη των κατασκευαστών να απορούν τι είναι αυτό που έχουν σκεφτεί στην ιταλική ομάδα.

Nissan Titan

Όταν ο Τζέιμ Σκου διαγνώστηκε με μια σπάνια και επιθετική μορφή καρκίνου αποφάσισε να ιδρύσει το μη κερδοσκοπικό οργανισμό “The Send It”.

ERC

Μεταξύ 27-29 Σεπτεμβρίου με βάση τη Λευκωσία, εκκίνηση και τερματισμό στο παραλιακό μέτωπο των Φοινικούδων, διεξάγεται το ράλι Κύπρου.

7ος γύρος  του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος (ERC), 4ος γύρος του πρωταθλήματος Μέσης Ανατολής αλλά και 5ος γύρος του Παγκυπρίου πρωταθλήματος Ράλι.

Citroen

Φανατικοί οπαδοί της Citroen δεν υπάρχουν μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Η συμπλήρωση ενός αιώνα ζωής της γαλλικής εταιρείας τους έδωσε ακόμα μια σημαντική αφορμή να γιορτάσουν το πάθος τους για τα ιστορικά μοντέλα της Citroen.

11ο P.I.C.K.

Για ακόμα μία χρονιά το P.I.C.K. συγκέντρωσε πλήθος κόσμου που απόλαυσε τους αγώνες των καρτ, αλλά και οδηγών που μπόρεσαν να αγωνιστούν μεταξύ τους με ασφαλή τρόπο στο κέντρο μιας πόλης, ευκαιρία που δεν έχουν ξανά μέσα στη χρονιά.

Volkswagen Type 2

Ο χρόνος δε φέρθηκε ευγενικά στο συγκεκριμένο Volkswagen Type 2 του 1966, το οποίο βρέθηκε αρκετά ταλαιπωρημένο και γερασμένο.

Lichtenburg 400

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula 1, Φερνάντο Αλόνσο είχε την πρώτη επίσημη γεύση από αγώνες τύπου Ντακάρ, οδηγώντας το Toyota Hilux στον αγώνα Lichtenburg 400,  5ος γύρος για το πρωτάθλημα της Νοτίου Αφρικής.

Mercedes - AMG

Από το 2021 η μορφή του WEC, δηλαδή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, θα αλλάξει σημαντικά αφού η κορυφαία κατηγορία, που σήμερα ονομάζεται LMP1, δε θα αποτελείται από μοντέλα ειδικά εξελιγμένα για αυτό το είδος αγώνων.

SEAT

Σεπτέμβριος, ο μήνας που τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία τους, αλλά και ο μήνας που ξεκινούν τα μαθήματα στην Επαγγελματική Σχολή της SEAT.