Είστε εδώ

Αγώνες

Ράλι Ευβοϊκού: Ωραίες Ειδικές Διαδρομές, μηδενική προβολή

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Έναν ωραία σχεδιασμένο αγώνα θα πρέπει να τον απολαμβάνουν και οι θεατές. ‘Όταν όμως η προβολή, ακόμα και από τα σημεία που περνάει ο αγώνας όπως η Δροσιά της Χαλκίδας -το σχολείο του χωριού φιλοξενούσε το service park –δεν υπήρχε ούτε μία αφίσα να ενημερώνει τον διερχόμενο κόσμο, τότε από το παζλ του ράλι Ευβοϊκού έλειπαν σημαντικά κομμάτια.

Το ράλι Ευβοϊκού που προσμετρούσε στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ασφάλτου, στο αντίστοιχο των ιστορικών, και στο κύπελλο ράλι ασφάλτου Νοτίου Ελλάδος, περιελάμβανε 8 επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές, Ριτσώνα, Λουκίσια, Πλατανάκι.

Ένας αγώνας που ένα βραδύ μερικά χρόνια πριν, σε χαλαρή συζήτηση μαζί με τον Λεωνίδα Κύρκο τον είχαμε προτείνει στον Μανώλη Χαλιβελάκη ως πρώτο σκέλος του ράλι Αμαρύνθου το οποίο και αυτό είχε πολύ μικρό αριθμό θεατών.

Ας δούμε λοιπόν πώς εξελίχθηκε το ράλι Ευβοϊκού που παρακολουθήσαμε με τον Σουηδό δρομέα, το Volvo XC60 D5 AWD. Πρόκειται για  την ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση με 2λιτρο μοτέρ που αποδίδει 234 ίππους και 480 Nm ροπής, με πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης και με αυτορυθμιζόμενες αναρτήσεις. Συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο μεταδίδοντας την κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Eίναι εντυπωσιακός ο τρόπος που κινείται στην άσφαλτο το σουηδικό αυτοκίνητο, με το οποίο φτάνεις στον προορισμό σου ξεκούραστα και με κύρος.

Οι τιμές από τα 56.030 ευρώ

Επιστροφή όμως στο ράλι Ευβοϊκού και να πώς εξελίχθηκε ο αγώνας στην κορυφή.

Στην πρώτη Ειδική Διαδρομή η γνωστή «Ριτσώνα 1» επικράτησαν οι Καμπύλης-Τσαούσογλου (Skoda Fabia S2000). Η απάντηση από τους Αναπολιοτάκης-Τσιούκας (Mitsubishi Evo X) και τους Πλάγο - Ρέντη (Honda Civic Type-R) ήταν άμεση, με τους πρώτους να κερδίζουν, έστω και οριακά, το «Πλατανάκι 1» και το «Λουκίσια 1».

Η εικόνα δεν άλλαξε σημαντικά στο δεύτερο σκέλος του αγώνα. Οι Καμπύλης-Τσαούσογλου (Skoda Fabia S2000) σημείωσαν και πάλι την καλύτερη επίδοση στο δεύτερο πέρασμα της Ριτσώνας, εκεί που οι Πλάγος - Ρέντης (Honda Civic Type-R) έχασαν από ένα μικρό λάθος πολύτιμο έδαφος.

Ο τρόπος οδήγησης των Αναπολιοτάκη-Τσιούκα (Mitsubishi Evo X) αποδείχθηκε καθοριστική, καθώς στο τέλος του δεύτερου σκέλους το πλήρωμα από την Κρήτη είχε αποκτήσει μια διαφορά 11 δευτερολέπτων από τους βασικούς ανταγωνιστές του, την οποία και διατήρησε μέχρι το τέλος του αγώνα κατακτώντας όχι μόνο τη νίκη αλλά και τον τίτλο του πανελληνίου πρωταθλήματος ράλι  ασφάλτου.

Οι Πλάγος-Ρέντης (Honda Civic Type-R) ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, και νικητές της F2. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου οι Καμπύλης-Τσαούσογλου (Skoda Fabia S2000).

Τους Πλάγο-Ρέντη που τερμάτισαν στην κορυφή της C3, πλαισίωσαν οι Κτιστάκης Δ.-Κτιστάκης Ε. (Peugeot 306 S 16) και οι Πλακούτσης-Παναγιωτακόπουλος (Peugeot 206 RC), οι οποίοι κατέλαβαν, αντιστοίχως, τη δεύτερη και την τρίτη θέση της κατηγορίας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η εξέλιξη του αγώνα και στις μικρότερες κατηγορίες. Στην C4 τον πρώτο λόγο είχαν οι Κοπανάκης-Φαρμάκης (Opel Corsa C S1600), οι οποίοι πολύ σύντομα απέκτησαν διαφορά ασφαλείας από τους Περάκη-Κουρουγκιαούρη (Peugeot 206 XS).

Μέχρι και την τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα πάλεψαν για την πρώτη θέση της C5 οι Αυγερόπουλος-Γιαβάσης (Peugeot 106 S 16) και Πατσουράκης-Σαρρής Citroen C2 GT). Νικητές με διαφορά μόλις 7,7 δευτερόλεπτα αναδείχθηκαν οι πρώτοι, με το βάθρο να συμπληρώνεται από τους Ζάγαρη-Βεργοζήση (Citroen Saxo VTS).

Πιο εύκολο ήταν το έργο των Κορνελάκη-Φακλάνα στη C6, χτίζοντας ειδική με ειδική ένα σημαντικό προβάδισμα από τους Μπούτσικο-Βότση (Toyota Yaris) και τους Τύρος-Σαπουνάκης (Peugeot 106 S 16).

Στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων οι  Μανδρούκας-Τσάδαρης (Porsche 911 Carrera 3.0), πήραν μια πολύ εύκολη νίκη, τερματίζοντας μάλιστα παρά την ποινή των 50 δευτερολέπτων, σχεδόν 3 λεπτά μπροστά από τους Καλύβα-Μπαμπαλή (Renault 5 Alpine). Στην τρίτη θέση της κατηγορίας ολοκλήρωσαν τις προσπάθειές τους οι Σταφυλοπάτης-Χατζηρήγας με Ford Sierra RS Cosworth.

Σχετικά άρθρα

Υπόθεση Γκον

Η Nissan σκληραίνει τη στάση της απέναντι στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλό της, Καρλος Γκον, βάζοντας στο στόχαστρο και την αδερφή του, Κλοντίν Μπισάρα ντε Ολιβέιρα, καταθέτοντας μήνυση εναντίον της.

Toyota Supra

Μάχη αναμένεται να γίνει για την πρώτη Toyota Supra που θα πουληθεί στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, καθώς θα βγει στο «σφυρί».

Κινητήρες εσωτερικής καύσης

Είναι πολλοί αυτοί που κάνουν λόγο για αφανισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης μακροπρόθεσμα όμως φαίνεται ότι τα κλασικά μοτέρ βενζίνης και diesel δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη όσον αφορά την εξέλιξή τους.

Volkswagen Sharan

Πιο «απλόχερο» είναι πλέον το Volkswagen Sharan σε ότι αφορά τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας με τα οποία εξοπλίζεται.

Ford

Η Ford έχει παράδοση στα pick-up (ειδικά στα μεγάλα) αφού, κυρίως στην Αμερική, διαθέτει μια αρκετά πλούσια γκάμα την οποία όπως φαίνεται θέλει να εμπλουτίσει προς το κάτω άκρο της.

Renault

Μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου γύρω από τις απολαβές του Κάρλος Γκον και τη σύλληψή του από τις ιαπωνικές αρχές οι Nissan και Mitsubishi έσπευσαν να τον απομακρύνουν από τη θέση του CEO.

Nissan Patrol

Σήμερα η Nissan διαθέτει μια αναγνωρισμένη γκάμα από SUV, ωστόσο οι ρίζες της στην εν λόγω κατηγορία εντοπίζονται στο Patrol.

Ήπια υβριδικά

Σύμφωνα με τη Valeo μέχρι το 2026 το 25% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους σε όλον τον κόσμο θα χρησιμοποιούν κάποιο ήπιο υβριδικό σύστημα για την κίνησή τους.

SEAT

Το Arona FR που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία δεν είναι τυχαίο, καθώς ήταν αυτό που οδήγησε τη SEAT σε ένα νέο ρεκόρ παραγωγής.

Volkswagen

Μετά τα ID, ID CROZZ, ID BUZZ και ID VIZZION η Volkswagen ετοιμάζεται να ανακοινώσει το πέμπτο μέλος της οικογένειας ηλεκτρικών αυτοκινήτων της στην έκθεση της Σανγκάης που θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο.