Είστε εδώ

Αγώνες

Ράλι Ευβοϊκού: Ωραίες Ειδικές Διαδρομές, μηδενική προβολή

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Έναν ωραία σχεδιασμένο αγώνα θα πρέπει να τον απολαμβάνουν και οι θεατές. ‘Όταν όμως η προβολή, ακόμα και από τα σημεία που περνάει ο αγώνας όπως η Δροσιά της Χαλκίδας -το σχολείο του χωριού φιλοξενούσε το service park –δεν υπήρχε ούτε μία αφίσα να ενημερώνει τον διερχόμενο κόσμο, τότε από το παζλ του ράλι Ευβοϊκού έλειπαν σημαντικά κομμάτια.

Το ράλι Ευβοϊκού που προσμετρούσε στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ασφάλτου, στο αντίστοιχο των ιστορικών, και στο κύπελλο ράλι ασφάλτου Νοτίου Ελλάδος, περιελάμβανε 8 επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές, Ριτσώνα, Λουκίσια, Πλατανάκι.

Ένας αγώνας που ένα βραδύ μερικά χρόνια πριν, σε χαλαρή συζήτηση μαζί με τον Λεωνίδα Κύρκο τον είχαμε προτείνει στον Μανώλη Χαλιβελάκη ως πρώτο σκέλος του ράλι Αμαρύνθου το οποίο και αυτό είχε πολύ μικρό αριθμό θεατών.

Ας δούμε λοιπόν πώς εξελίχθηκε το ράλι Ευβοϊκού που παρακολουθήσαμε με τον Σουηδό δρομέα, το Volvo XC60 D5 AWD. Πρόκειται για  την ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση με 2λιτρο μοτέρ που αποδίδει 234 ίππους και 480 Nm ροπής, με πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης και με αυτορυθμιζόμενες αναρτήσεις. Συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο μεταδίδοντας την κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Eίναι εντυπωσιακός ο τρόπος που κινείται στην άσφαλτο το σουηδικό αυτοκίνητο, με το οποίο φτάνεις στον προορισμό σου ξεκούραστα και με κύρος.

Οι τιμές από τα 56.030 ευρώ

Επιστροφή όμως στο ράλι Ευβοϊκού και να πώς εξελίχθηκε ο αγώνας στην κορυφή.

Στην πρώτη Ειδική Διαδρομή η γνωστή «Ριτσώνα 1» επικράτησαν οι Καμπύλης-Τσαούσογλου (Skoda Fabia S2000). Η απάντηση από τους Αναπολιοτάκης-Τσιούκας (Mitsubishi Evo X) και τους Πλάγο - Ρέντη (Honda Civic Type-R) ήταν άμεση, με τους πρώτους να κερδίζουν, έστω και οριακά, το «Πλατανάκι 1» και το «Λουκίσια 1».

Η εικόνα δεν άλλαξε σημαντικά στο δεύτερο σκέλος του αγώνα. Οι Καμπύλης-Τσαούσογλου (Skoda Fabia S2000) σημείωσαν και πάλι την καλύτερη επίδοση στο δεύτερο πέρασμα της Ριτσώνας, εκεί που οι Πλάγος - Ρέντης (Honda Civic Type-R) έχασαν από ένα μικρό λάθος πολύτιμο έδαφος.

Ο τρόπος οδήγησης των Αναπολιοτάκη-Τσιούκα (Mitsubishi Evo X) αποδείχθηκε καθοριστική, καθώς στο τέλος του δεύτερου σκέλους το πλήρωμα από την Κρήτη είχε αποκτήσει μια διαφορά 11 δευτερολέπτων από τους βασικούς ανταγωνιστές του, την οποία και διατήρησε μέχρι το τέλος του αγώνα κατακτώντας όχι μόνο τη νίκη αλλά και τον τίτλο του πανελληνίου πρωταθλήματος ράλι  ασφάλτου.

Οι Πλάγος-Ρέντης (Honda Civic Type-R) ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, και νικητές της F2. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου οι Καμπύλης-Τσαούσογλου (Skoda Fabia S2000).

Τους Πλάγο-Ρέντη που τερμάτισαν στην κορυφή της C3, πλαισίωσαν οι Κτιστάκης Δ.-Κτιστάκης Ε. (Peugeot 306 S 16) και οι Πλακούτσης-Παναγιωτακόπουλος (Peugeot 206 RC), οι οποίοι κατέλαβαν, αντιστοίχως, τη δεύτερη και την τρίτη θέση της κατηγορίας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η εξέλιξη του αγώνα και στις μικρότερες κατηγορίες. Στην C4 τον πρώτο λόγο είχαν οι Κοπανάκης-Φαρμάκης (Opel Corsa C S1600), οι οποίοι πολύ σύντομα απέκτησαν διαφορά ασφαλείας από τους Περάκη-Κουρουγκιαούρη (Peugeot 206 XS).

Μέχρι και την τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα πάλεψαν για την πρώτη θέση της C5 οι Αυγερόπουλος-Γιαβάσης (Peugeot 106 S 16) και Πατσουράκης-Σαρρής Citroen C2 GT). Νικητές με διαφορά μόλις 7,7 δευτερόλεπτα αναδείχθηκαν οι πρώτοι, με το βάθρο να συμπληρώνεται από τους Ζάγαρη-Βεργοζήση (Citroen Saxo VTS).

Πιο εύκολο ήταν το έργο των Κορνελάκη-Φακλάνα στη C6, χτίζοντας ειδική με ειδική ένα σημαντικό προβάδισμα από τους Μπούτσικο-Βότση (Toyota Yaris) και τους Τύρος-Σαπουνάκης (Peugeot 106 S 16).

Στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων οι  Μανδρούκας-Τσάδαρης (Porsche 911 Carrera 3.0), πήραν μια πολύ εύκολη νίκη, τερματίζοντας μάλιστα παρά την ποινή των 50 δευτερολέπτων, σχεδόν 3 λεπτά μπροστά από τους Καλύβα-Μπαμπαλή (Renault 5 Alpine). Στην τρίτη θέση της κατηγορίας ολοκλήρωσαν τις προσπάθειές τους οι Σταφυλοπάτης-Χατζηρήγας με Ford Sierra RS Cosworth.

Σχετικά άρθρα

Αριβαμπένε

Όταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ πήγε στη Ferrari το 2015 είχε δηλώσει ότι θέλει πάση θυσία να κατακτήσει τουλάχιστον έναν τίτλο με τη Scuderia όμως κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα.

JLR

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κερδίζουν κάθε μέρα και πιο πολύ έδαφος όμως μέχρι στιγμής η μόνη εταιρεία που παράγει συμβατικά αυτοκίνητα αλλά έχει ανακοινώσει ότι θα στραφεί αποκλειστικά στην παραγωγή ηλεκτρικών είναι η Smart ωστόσο κάτι ανάλογο εξετάζουν και οι άνθρωποι της Jaguar.

CMR

Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα μονοθέσια να πηγαίνουν με ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα και θεωρούμε ότι η μέγιστη ταχύτητα που μπορούν να προσφέρουν αυτοί οι κινητήρες είναι περίπου στα 350 χλμ./ώρα.

Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλι

Τι σερί έχει αυτό το δίδυμο Πάολο Αντρεούτσι –Άννα Αντρεούσι με το εργοστασιακό Peugeot 208 T16 R5.

Κατέκτησαν το Ιταλικό πρωτάθλημα ράλι για 11η συνεχή χρονιά.

Renault Captur 1.5 dCi

Κόντρα στις διαρκείς εξελίξεις γύρω από τους πετρελαιοκινητήρες, εμείς για ακόμα μια φορά επιλέγουμε να μετακινηθούμε με το Renault Captur, αλλά όχι στη βενζινοκίνητη έκδοση του.

Mercedes

Η Mercedes παρουσίασε στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού την πρώτη από τις δύο εκδόσεις της A-Class που θα φέρουν τα σήματα της AMG όμως εκτός από τη hatchback εκδοχή του μοντέλου αντίστοιχη έκδοση θα υπάρξει και για την coupe εκδοχή του μοντέλου, τη CLA.

Rali 2 Valli

Η τελευταία παράσταση του έργου ιταλικό πρωτάθλημα ράλι, διεξήχθη στην Ιταλία, στην περιοχή της Βερόνας. Τρεις ήταν οι μνηστήρες του τίτλου.  Ο Σκάντολα  με 57,5 βαθμούς, έναντι 57,3 του Αντρεούτσι και 52,4 του Καμπεντέλι.

Βάτσλαφ Κλέμεντ

Η φετινή 16η μέρα του Οκτωβρίου έχει ιδιαίτερη σημασία για τη Skoda, καθώς συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη γέννηση ενός εκ των δυο ιδρυτών της.

Γκραν Πρι των ΗΠΑ, στο Τέξας

Στην υπερσύγχρονη πίστα του Ώστιν στο Τέξας διεξάγεται ο 2ος από τους 5 τελικούς του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, την Κυριακή 21 Οκτωβρίου.

Polestar

Τον πρώτο της εκθεσιακό χώρο θα αποκτήσει η Polestar, η αυτόνομη εταιρεία της Volvo που θα κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα μοντέλα επιδόσεων.