Είστε εδώ

Αγώνες

Πάνος Κύρκος: Ο πρωταθλητής της κατηγορίας Ν στις αναβάσεις αποκαλύπτεται..

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Ο Πάνος Κύρκος, γιος του πολυπρωταθλητή Λεωνίδα, είναι αυτός που κατέκτησε τον τίτλο στο πρωτάθλημα αναβάσεων της κατηγορίας Ν για το 2018.

Συμμετείχε όμως και σε αγώνες ταχύτητας.

Τι λέει όμως ο Πάνος για τους αγώνες της χρονιάς που φεύγει…

 

motori.gr: Πώς ήταν ο συναγωνισμός το 2018

Π.Κ. Το πρωτάθλημα αναβάσεων του 2018 όσον αφορά την κατηγορία στην οποία συμμετείχα, την Ν, ήταν όπως κάθε χρονιά ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Ήταν μάλιστα το πλέον ανταγωνιστικό πρωτάθλημα από τα τρία πρωταθλήματα που έχω διεκδικήσει κατά το παρελθόν. Ο συναγωνισμός ήταν έντονος ιδιαίτερα στους δύο  πρώτους αγώνες του πρωταθλήματος (Ριτσώνα, Κύμη) καθώς  συμμετείχε και ο Σταμάτης Κατσίμης, τον οποίο θεωρώ έναν πολύ υπολογίσιμο αντίπαλο. Χάρη στην ομάδα μας, τον θείο μου Λάμπρο, τον πατέρα μου Λεωνίδα και με την υποστήριξη των  χορηγών (τους ευχαριστώ ιδιαίτερα), η όλη μας προσπάθεια ανταμείφτηκε, επικρατώντας τελικά σε όλους τους αγώνες όπου συμμετείχαμε.
 

motori.gr: Σου αρέσουν οι αναβάσεις, θα ήθελες περισσότερους αγώνες στο πρωτάθλημα αναβάσεων;

Π.Κ.: Η ανάβαση είναι μεγάλο σχολείο. Χρειάζεται πολλή και σωστή δουλειά για να φέρεις αποτέλεσμα.
Πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος και αλάνθαστος.
Υπάρχει ποικιλία διαδρομών στο πρωτάθλημα με πολύ γρήγορες και τεχνικές διαδρομές.
Μου αρέσουν όλες οι αναβάσεις του πρωταθλήματος και η κάθε μια έχει την δικιά της δυσκολία.
Σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα παραπάνω αγώνες. Η οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας θεωρώ πως δεν μπορεί να καλύψει ούτε τους μισούς αγώνες του προγράμματος. Για να έχουμε προοπτική χρειαζόμαστε καλύτερη ποιότητα αγώνων και όχι μεγαλύτερο αριθμό. Ο χώρος χρειάζεται προβολή και για να πετύχουμε σωστή προβολή πρέπει να αναβαθμιστεί η ποιότητα.

motori.gr : Γιατί δεν συμμετείχες σε ράλι, καθώς όπως γνωρίζουμε σου αρέσουν πολύ.

Π.Κ.: Οι οικονομικές συνθήκες δυστυχώς δεν ευνόησαν ώστε να ξεκλειδώσουμε και να ακολουθήσουμε και έναν άλλον θεσμό πέραν του πρωταθλήματος αναβάσεων. Ίσως του χρόνου εάν οι συνθήκες το επιτρέψουν .

motori.gr : Συμμετείχες και στον αγώνα ταχύτητας στην πίστα των Μεγάρων υπό βοχή, το οποίον και κέρδισες. Είχες ξανατρέξει σε τέτοιες συνθήκες; Πώς ήταν αυτή η εμπειρία;

Π.Κ. : Αγώνες υπό βροχή, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση στην πίστα των Μεγάρων, δεν ήταν κάτι καινούργιο για μένα. Η πρώτη μου επαφή σε βρεγμένο οδόστρωμα ήταν στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος ταχύτητας το 2012 στην Τρίπολη, όπου οι χρονομετρημένες δοκιμές που θα όριζαν τη σειρά εκκίνησης στον αγώνα, πραγματοποιήθηκαν σχεδόν – υπό καταρρακτώδη βροχή. Απο τότε μέχρι σήμερα έχω ξαναοδηγήσει σε βρόχινες συνθήκες στην ανάβαση Ριτσώνας το 2014 και 2016, στο 3ο Athens rally sprint στον Άγιο Μερκούριο καθώς και στην ανάβαση Αχλαδόκαμπου φέτος. Οπότε δεν ήταν κάτι άγνωστο για μένα ο βρόχινος αγώνας των Μεγάρων. Σίγουρα πάντως το πιο ευχάριστο τερέν είναι το στεγνό…

motori.gr : Σαν νέος οδηγός τι είναι αυτό που θα ήθελες περισσότερο στους αγώνες;

Π.Κ. : Αναμφισβήτητα λιγότερους και ποιοτικότερους αγώνες, με διαρκή προβολή αυτών. Οι πολλοί και φτωχοί αγώνες χαλάνε την όλη εν γένει εικόνα του σπορ. Οι θεατές που θα παρευρεθούν για να παρακολουθήσουν πρώτη φορά αγώνα με οριακά διψήφιο αριθμό συμμετοχών, δεν  έχουν κίνητρο για να ξαναπαρακολουθήσουν. Οι συμμετοχές είναι αυτές που θα «τραβήξουν» θεατές στους αγώνες, ώστε να ευχαριστηθούν τόσο από το θέμα του συναγωνισμού όσο και για τα χρήματα που ξόδεψαν για να τον/τους παρακολουθήσουν.

 

motori.gr: Εάν η τεχνική επιτροπή της ΟΜΑΕ σου ζητούσε να αλλάξεις έναν από τους κανονισμούς, τι θα άλλαζες;

Π.Κ. Αν μπορούσα να αλλάξω έναν κανονισμό, αυτός θα αφορούσε τις ελευθερίες ανά κατηγορία. Στην εποχή που διανύουμε η οικονομική κρίση δεν «επιτρέπει» την απόκτηση σύγχρονων αγωνιστικών αυτοκινήτων. Έτσι για να γίνουν τα αυτοκίνητα που υπάρχουν στη χώρα μας πιο γρήγορα, άρα και πιο θεαματικά, θα «έδινα» μερικές επιπλέον ελευθερίες. Είναι μια λύση για να οδηγήσουμε εμείς που συμμετέχουμε πιο γρήγορα αυτοκίνητα, αλλά και μια καινούργια πρόκληση για τους θεατές καθώς τα «ενισχυμένα» αυτοκίνητα θα προσφέρουν περισσότερο θέαμα. Ένα νέο κίνητρο για τους θεατές, ώστε να «επιστρέψουν» στις Ειδικές Διαδρομές, στην πίστα, στις αναβάσεις, στα σπριντ. 

 

motori.gr : Τι συμβουλή θα έδινες στους νέους και πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς

Π.Κ. : Στους πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς θα συμβούλευα να μην κάνουν καμία έκπτωση σε θέματα που αφορούν την ασφάλεια. Είναι το βασικότερο κομμάτι κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας πριν τη συμμετοχή σε αγώνα. Στις πρώτες συμμετοχές τους θα πρέπει να βρουν σιγά σιγά την ταχύτητά τους. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να "ορμάνε" από την αρχή. Ήταν η βασικότερη συμβουλή του πατέρα μου Λεωνίδα στους πρώτους μου αγώνες. Άργησα να το εφαρμόσω βέβαια και είχα κάποιες "στιγμές" όπως ένα τετ-α-κε με 4η ταχύτητα στο κιβώτιο στην πρώτη μου ανάβαση αυτή της Κύμης, όπου ευτυχώς δεν είχε μεγαλύτερες και σοβαρότερες  απώλειες πέρα από τον χρόνο που έχασα.

 

motori.gr: Σαν νέος και πρωταθλητής γιατί δεν ασχολείσαι με τον ΣΟΑΑ, το συνδικαλιστικό όργανο των οδηγών;

Π.Κ. Η εμπειρία μου από τους αγώνες είναι ακόμα μικρή, ώστε να είμαι σε θέση για να προσφέρω ως αγωνιζόμενος στον ΣΟΑΑ. Οι «τρύπες» που πρέπει να καλυφθούν είναι πολλές και θεωρώ πως το ήδη υπάρχον Δ.Σ. με την εμπειρία και την δύναμη που έχει -βάζοντας στην άκρη βέβαια οποιαδήποτε προσωπική κόντρα και δουλεύοντας με μόνο σκοπό το καλό του σπορ-μπορεί να προσφέρει πολλά.

 

motori.gr : Τι πρόγραμμα υπάρχει για την καινούργια χρονιά;

Π.Κ. Για το 2019 δεν έχουμε ορίσει κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα, ή θεσμό που θα ακολουθήσουμε. Όλα θα εξαρτηθούν από τους χορηγούς.

 

motori.gr: Ευχαριστούμε, Καλή Χρονιά με Υγεία και Επιτυχίες

Π.Κ. Εμείς ευχαριστούμε για τη φιλοξενία. Χρόνια Πολλά.

Σχετικά άρθρα

Volkswagen Golf GTi TCR

Από τις πίστες και τα δύο πρωταθλήματα στο θεσμό TCR στο δρόμο, καθώς η Volkswagen για να γιορτάσει την επιτυχία αυτή, παρουσιάζει μια ειδική έκδοση του Golf GTI με τα χαρακτηριστικά TCR. 

Με το νέο Kia ProCeed στη Βαρκελώνη

Το είχαμε διαπιστώσει από τις φωτογραφίες και τώρα που είδαμε από κοντά στη Βαρκελώνη το νέο Kia ProCeed, επιβεβαιώνεται η αρχική μας σκέψη.

Indy 500 miles

Αυτό είναι το βαρύτιμο κύπελλο που απονέμεται στον νικητή του πιο δημοφιλούς αγώνα αυτοκινήτου των ΗΠΑ, στο “Indy 500”.

Aλλιώς, στα 500 μίλια της Ινδιανάπολης.

Hyundai

Η Hyundai ανάμεσα στα πολλά μοντέλα που είχε το περίπτερό της στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ παρουσιάζει και το αγωνιστικό Veloster N TCR.

Ράλι Σουηδίας

Μπορεί η αυλαία του παγκοσμίου πρωταθλήματος για το 2019 να ανοίγει στις 24 Ιανουαρίου από το Μόντε Κάρλο, η οργάνωση του Σουηδικού ράλι ανακοίνωσε τις συμμετοχές για τον 2ο αγώνα του θεσμού.

North American International Auto Show

Η Αμερική έχει και τα δικά της βραβεία με κάπως διαφορετικά κριτήρια από τα δικά «μας» τα ευρωπαϊκά.

Άλλος λαός, άλλες συνήθειες, άλλα αυτοκίνητα.

Στο πλαίσιο λοιπόν της έκθεσης του Ντιτρόιτ απονεμήθηκαν τα εξής βραβεία.

Skoda

Το τρίτο μέλος της οικογένειας των SUV αναμένεται να παρουσιάσει σε παγκόσμια πρώτη στην έκθεση της Γενεύης τον προσεχή Μάρτιο (5-17 Μαρτίου) η Skoda.

Volkswagen

Η Volkswagen παρουσίασε στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ το νέο Passat στο οποίο προτίμησε να προβεί σε έντονες αλλαγές στον αισθητικό τομέα παρά στην πλήρη αντικατάσταση με κάποιο που θα έχει νέα πλατφόρμα.

Ντακάρ 2019, 8η Ειδική Διαδρομή

Την 4η από τις 8 Ειδικές Διαδρομές της φετινής περιπέτειας του Ντακάρ στο Περού κέρδισαν οι Λεμπ-Ελενά με το Peugeot 3008 DKR maxi μήκους 361 χλμ.

ΥΠΑ

Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου- Δεκεμβρίου του 2018 προκύπτει σημαντική άνοδος στην αεροπορική κίνηση της χώρας.