Είστε εδώ

Αγώνες

Πάνος Κύρκος: Ο πρωταθλητής της κατηγορίας Ν στις αναβάσεις αποκαλύπτεται..

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Ο Πάνος Κύρκος, γιος του πολυπρωταθλητή Λεωνίδα, είναι αυτός που κατέκτησε τον τίτλο στο πρωτάθλημα αναβάσεων της κατηγορίας Ν για το 2018.

Συμμετείχε όμως και σε αγώνες ταχύτητας.

Τι λέει όμως ο Πάνος για τους αγώνες της χρονιάς που φεύγει…

 

motori.gr: Πώς ήταν ο συναγωνισμός το 2018

Π.Κ. Το πρωτάθλημα αναβάσεων του 2018 όσον αφορά την κατηγορία στην οποία συμμετείχα, την Ν, ήταν όπως κάθε χρονιά ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Ήταν μάλιστα το πλέον ανταγωνιστικό πρωτάθλημα από τα τρία πρωταθλήματα που έχω διεκδικήσει κατά το παρελθόν. Ο συναγωνισμός ήταν έντονος ιδιαίτερα στους δύο  πρώτους αγώνες του πρωταθλήματος (Ριτσώνα, Κύμη) καθώς  συμμετείχε και ο Σταμάτης Κατσίμης, τον οποίο θεωρώ έναν πολύ υπολογίσιμο αντίπαλο. Χάρη στην ομάδα μας, τον θείο μου Λάμπρο, τον πατέρα μου Λεωνίδα και με την υποστήριξη των  χορηγών (τους ευχαριστώ ιδιαίτερα), η όλη μας προσπάθεια ανταμείφτηκε, επικρατώντας τελικά σε όλους τους αγώνες όπου συμμετείχαμε.
 

motori.gr: Σου αρέσουν οι αναβάσεις, θα ήθελες περισσότερους αγώνες στο πρωτάθλημα αναβάσεων;

Π.Κ.: Η ανάβαση είναι μεγάλο σχολείο. Χρειάζεται πολλή και σωστή δουλειά για να φέρεις αποτέλεσμα.
Πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος και αλάνθαστος.
Υπάρχει ποικιλία διαδρομών στο πρωτάθλημα με πολύ γρήγορες και τεχνικές διαδρομές.
Μου αρέσουν όλες οι αναβάσεις του πρωταθλήματος και η κάθε μια έχει την δικιά της δυσκολία.
Σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα παραπάνω αγώνες. Η οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας θεωρώ πως δεν μπορεί να καλύψει ούτε τους μισούς αγώνες του προγράμματος. Για να έχουμε προοπτική χρειαζόμαστε καλύτερη ποιότητα αγώνων και όχι μεγαλύτερο αριθμό. Ο χώρος χρειάζεται προβολή και για να πετύχουμε σωστή προβολή πρέπει να αναβαθμιστεί η ποιότητα.

motori.gr : Γιατί δεν συμμετείχες σε ράλι, καθώς όπως γνωρίζουμε σου αρέσουν πολύ.

Π.Κ.: Οι οικονομικές συνθήκες δυστυχώς δεν ευνόησαν ώστε να ξεκλειδώσουμε και να ακολουθήσουμε και έναν άλλον θεσμό πέραν του πρωταθλήματος αναβάσεων. Ίσως του χρόνου εάν οι συνθήκες το επιτρέψουν .

motori.gr : Συμμετείχες και στον αγώνα ταχύτητας στην πίστα των Μεγάρων υπό βοχή, το οποίον και κέρδισες. Είχες ξανατρέξει σε τέτοιες συνθήκες; Πώς ήταν αυτή η εμπειρία;

Π.Κ. : Αγώνες υπό βροχή, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση στην πίστα των Μεγάρων, δεν ήταν κάτι καινούργιο για μένα. Η πρώτη μου επαφή σε βρεγμένο οδόστρωμα ήταν στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος ταχύτητας το 2012 στην Τρίπολη, όπου οι χρονομετρημένες δοκιμές που θα όριζαν τη σειρά εκκίνησης στον αγώνα, πραγματοποιήθηκαν σχεδόν – υπό καταρρακτώδη βροχή. Απο τότε μέχρι σήμερα έχω ξαναοδηγήσει σε βρόχινες συνθήκες στην ανάβαση Ριτσώνας το 2014 και 2016, στο 3ο Athens rally sprint στον Άγιο Μερκούριο καθώς και στην ανάβαση Αχλαδόκαμπου φέτος. Οπότε δεν ήταν κάτι άγνωστο για μένα ο βρόχινος αγώνας των Μεγάρων. Σίγουρα πάντως το πιο ευχάριστο τερέν είναι το στεγνό…

motori.gr : Σαν νέος οδηγός τι είναι αυτό που θα ήθελες περισσότερο στους αγώνες;

Π.Κ. : Αναμφισβήτητα λιγότερους και ποιοτικότερους αγώνες, με διαρκή προβολή αυτών. Οι πολλοί και φτωχοί αγώνες χαλάνε την όλη εν γένει εικόνα του σπορ. Οι θεατές που θα παρευρεθούν για να παρακολουθήσουν πρώτη φορά αγώνα με οριακά διψήφιο αριθμό συμμετοχών, δεν  έχουν κίνητρο για να ξαναπαρακολουθήσουν. Οι συμμετοχές είναι αυτές που θα «τραβήξουν» θεατές στους αγώνες, ώστε να ευχαριστηθούν τόσο από το θέμα του συναγωνισμού όσο και για τα χρήματα που ξόδεψαν για να τον/τους παρακολουθήσουν.

 

motori.gr: Εάν η τεχνική επιτροπή της ΟΜΑΕ σου ζητούσε να αλλάξεις έναν από τους κανονισμούς, τι θα άλλαζες;

Π.Κ. Αν μπορούσα να αλλάξω έναν κανονισμό, αυτός θα αφορούσε τις ελευθερίες ανά κατηγορία. Στην εποχή που διανύουμε η οικονομική κρίση δεν «επιτρέπει» την απόκτηση σύγχρονων αγωνιστικών αυτοκινήτων. Έτσι για να γίνουν τα αυτοκίνητα που υπάρχουν στη χώρα μας πιο γρήγορα, άρα και πιο θεαματικά, θα «έδινα» μερικές επιπλέον ελευθερίες. Είναι μια λύση για να οδηγήσουμε εμείς που συμμετέχουμε πιο γρήγορα αυτοκίνητα, αλλά και μια καινούργια πρόκληση για τους θεατές καθώς τα «ενισχυμένα» αυτοκίνητα θα προσφέρουν περισσότερο θέαμα. Ένα νέο κίνητρο για τους θεατές, ώστε να «επιστρέψουν» στις Ειδικές Διαδρομές, στην πίστα, στις αναβάσεις, στα σπριντ. 

 

motori.gr : Τι συμβουλή θα έδινες στους νέους και πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς

Π.Κ. : Στους πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς θα συμβούλευα να μην κάνουν καμία έκπτωση σε θέματα που αφορούν την ασφάλεια. Είναι το βασικότερο κομμάτι κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας πριν τη συμμετοχή σε αγώνα. Στις πρώτες συμμετοχές τους θα πρέπει να βρουν σιγά σιγά την ταχύτητά τους. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να "ορμάνε" από την αρχή. Ήταν η βασικότερη συμβουλή του πατέρα μου Λεωνίδα στους πρώτους μου αγώνες. Άργησα να το εφαρμόσω βέβαια και είχα κάποιες "στιγμές" όπως ένα τετ-α-κε με 4η ταχύτητα στο κιβώτιο στην πρώτη μου ανάβαση αυτή της Κύμης, όπου ευτυχώς δεν είχε μεγαλύτερες και σοβαρότερες  απώλειες πέρα από τον χρόνο που έχασα.

 

motori.gr: Σαν νέος και πρωταθλητής γιατί δεν ασχολείσαι με τον ΣΟΑΑ, το συνδικαλιστικό όργανο των οδηγών;

Π.Κ. Η εμπειρία μου από τους αγώνες είναι ακόμα μικρή, ώστε να είμαι σε θέση για να προσφέρω ως αγωνιζόμενος στον ΣΟΑΑ. Οι «τρύπες» που πρέπει να καλυφθούν είναι πολλές και θεωρώ πως το ήδη υπάρχον Δ.Σ. με την εμπειρία και την δύναμη που έχει -βάζοντας στην άκρη βέβαια οποιαδήποτε προσωπική κόντρα και δουλεύοντας με μόνο σκοπό το καλό του σπορ-μπορεί να προσφέρει πολλά.

 

motori.gr : Τι πρόγραμμα υπάρχει για την καινούργια χρονιά;

Π.Κ. Για το 2019 δεν έχουμε ορίσει κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα, ή θεσμό που θα ακολουθήσουμε. Όλα θα εξαρτηθούν από τους χορηγούς.

 

motori.gr: Ευχαριστούμε, Καλή Χρονιά με Υγεία και Επιτυχίες

Π.Κ. Εμείς ευχαριστούμε για τη φιλοξενία. Χρόνια Πολλά.

Σχετικά άρθρα

Νέο Ford Puma

Με όνομα από το παρελθόν και με στόχο τη σύγχρονη δημοφιλή κατηγορία των συμπαγών crossover το νέο Ford Puma αποτελεί πλέον γεγονός.

Ράλι Εσθονίας

Τι γίνεται με το ράλι Εσθονίας; Μέχρι και οι Τάνακ-Γιερβόεγια δήλωσαν συμμετοχή με το Toyota Yaris WRC.

Xωρίς να προσμετρά στο WRC, και οι τέσσερις εργοστασιακές ομάδες θα δώσουν το «παρών» στον αγώνα που είναι προγραμματισμένος μεταξύ 12-14 Ιουλίου.

Skoda Scala

Η αισθητική παίζει τον πρώτο λόγο στο να ενδιαφερθεί το αγοραστικό κοινό περισσότερο για κάποιο μοντέλο.

Η Skoda με το Scala το πηγαίνει ακόμα πιο πέρα, όπου εκτός από την αισθητική συνδυάζει gadget (πόλος έλξης πλέον σε πολλούς αγοραστές) και τεχνολογία.

FCA Greece

Τον τιμοκατάλογο για την πλήρη γκάμα των μοντέλων Jeep στην εγχώρια αγορά ανακοίνωσε η FCA Greece.

Νέο Opel Corsa

Πριν από μερικές μέρες η Opel μας αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά για την επερχόμενη αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του νέου Corsa.

Τώρα ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα υπάρχουν στη γκάμα του δημοφιλούς μικρού γερμανικού μοντέλου.

Γκραν Πρι Αυστρίας

Από τη Γαλλία και την πίστα του Πολ Ρικάρ στην Αυστρία και στην πίστα Red Bull Ring για τον 10ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 που διεξάγεται 30 Ιουνίου.

SEAT

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών τα χιλιόμετρα που διανύουμε αυξάνονται, καθώς κάνουμε αρκετά δρομολόγια προς τις παραλίες, ενώ οι περισσότεροι ταξιδεύουν οδικώς στην άδεια τους.

Νέο Ford Ranger Raptor

Το νέο Ford Ranger Raptor μπορεί να ξυπνήσει μνήμες σε όσους έκαναν τη στρατιωτική τους θητεία στα τεθωρακισμένα, καθώς χωρίς υπερβολή, οι εκτός δρόμου ικανότητες του θυμίζουν τα τανκ Leopard.

Club Passione Rossa

Άρωμα Ferrari είχε η Πάτρα, καθώς στην Αχαϊκή πρωτεύουσα γιορτάστηκαν τα 20 χρόνια του Ιταλικού club Ferrari Passione Rossa.

Skoda Scala G-TEC

Η γκάμα του νέου Scala επεκτείνεται, καθώς σύντομα η Skoda θα λανσάρει τη νέα του έκδοση G-TEC, η οποία καταναλώνει και φυσικό αέριο.