Είστε εδώ

Αγώνες

Ο Αλόνσο στο Indy 500: Το χρονικό του φιάσκου της McLaren

του Σωτήριου Χάλλα

Ο Φερνάντο Αλόνσο σχεδίαζε να τρέξει στον φετινό αγώνα των 500 μιλίων της Ινδιανάπολης (Indy 500), όμως ο Ισπανός οδηγός δε θα καταφέρει να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του.

Οι αιτίες που ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 δεν κατάφερε να προκριθεί είναι πολλοί. Οι βασικότεροι είναι η χαμηλή απόδοση του μονοθεσίου, οι διάφορες ατυχίες που προέκυψαν τις ημέρες των δοκιμών, αλλά και ένα περίεργο παιχνίδι της μοίρας.

Η McLaren ήξερε πριν πάει στην αμερικανική πίστα ότι φέτος θα είναι μία δύσκολη χρονιά και αυτό επιβεβαιώθηκε ήδη από νωρίς. Στην έλλειψη απόδοσης του μονοθεσίου ήρθαν να προστεθούν και κάποιες ατυχίες που δεν επέτρεψαν στην ομάδα να συμπληρώσει όσα χιλιόμετρα δοκιμών θα ήθελε, όπως η βλάβη στα ηλεκτρικά στις 15 Μαΐου και η έξοδος του Αλόνσο στις 16 Μαΐου.

Οι Βρετανοί προσπάθησαν να καλύψουν το χαμένο έδαφος στη συνέχεια όμως ο χρόνος που είχαν στη διάθεσή τους δεν ήταν αρκετός. Μάλιστα, σε μια απέλπιδα προσπάθεια για να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί ζήτησαν τη βοήθεια της Andretti Motorsport. Συγκεκριμένα ζήτησαν κάποια μέρη της ανάρτησης και βοήθεια σχετικά με το στήσιμο του μονοθεσίου.

Ό,τι και αν έκαναν, όμως, φαίνεται ότι δεν ήταν αρκετό αφού δε θα δώσουν το “παρών” στον μεγάλο αγώνα. Ωστόσο, ο τρόπος που έχασαν είναι στα όρια του τραγικού. Οι κανονικές κατατακτήριες για τον αγώνα γίνονται το Σάββατο. Σε αυτή τη διαδικασία διαμορφώνονται οι 30 από τις 33 θέσεις που είναι διαθέσιμες. Για τις τρεις τελευταίες γίνεται μια επιπλέον περίοδος στην οποία συμμετέχουν όσοι αποκλείστηκαν στην πρώτη.

Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ανάμεσα σε αυτούς τους οδηγούς οπότε έπρεπε να κυνηγήσει μία από τις τρεις τελευταίες θέσεις. Στο χρόνο που είχε κατάφερε να κάνει τέσσερις γύρους με τη μέση ωριαία ταχύτητα να είναι 227.353 μίλια/ώρα (στο Indy 500 η κατάταξη δε γίνεται με βάση το χρόνο αλλά τη μέση ταχύτητα η οποία μετριέται σε μίλια/ώρα). Η επίδοση αυτή φαινόταν αρκετή για να του εξασφαλίσει την είσοδο στον αγώνα, όμως ο τελευταίος οδηγός που βγήκε στην πίστα για τη δική του προσπάθεια είχε άλλη άποψη.

Πρόκειται για τον Κάιλ Κάιζερ ο οποίος τρέχει με μία μικρή ομάδα χαμηλού budget που ονομάζεται Juncos Racing. Ο Κάιζερ με την επίδοσή του κατάφερε να πετάξει εκτός αγώνα τον Αλόνσο και να γίνει ο ίδιος ένας από τους 33 οδηγούς που θα τρέξουν στον 103ο αγώνα Indy 500. Ωστόσο, ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ο τρόπος με τον οποίο απέκλεισε τον Ισπανό αφού η επίδοσή του ήταν 227.372 μίλια/ώρα.

Δηλαδή, πρόκειται για 0.019 μίλια/ώρα ή (για να γίνει πιο εύκολα κατανοητό) 0.03 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με τον αγωνιστικό διευθυντή της McLaren και πρώην αγωνιζόμενο στο Indy 500, Ζιλ ντε Φεράν, αυτός ο αποκλεισμός είναι η χειρότερη στιγμή της συνολικής του καριέρας, αφού έγινε με τρόπο ο οποίος είναι ιδιαίτερα επίπονος.

Αφού είδαμε τα γεγονότα ας ρίξουμε και μια ματιά στο παρασκήνιο. Ο Αλόνσο μπορεί να αποκλείστηκε όμως, θεωρητικά, μπορεί να τρέξει στον αγώνα αν το θελήσει η ομάδα του. Στο παρελθόν έχουν υπάρξει περιπτώσεις ομάδων οι οποίες όταν αποκλείστηκαν, αγόρασαν το δικαίωμα συμμετοχής κάποιας άλλης ομάδας και έτρεξαν στη θέση της. Ωστόσο, ο Ζακ Μπράουν, επικεφαλής της McLaren, δήλωσε ευθέως ότι η ομάδα του δεν πρόκειται να κάνει κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τον ίδιο, από τη στιγμή που δεν κατάφεραν να προκριθούν μέσω της ευθείας οδού, δε θέλουν να τρέξουν προχωρώντας σε αγορά δικαιώματος.

Πλέον, τα όνειρα του Αλόνσο για την κατάκτηση του triple crown του μηχανοκίνητου αθλητισμού (νίκη στο Μονακό στο πλαίσιο της Formula 1, στις 24 ώρες του Λε Μαν και στα 500 μίλια της Ινδιανάπολης) θα πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα. Προς το παρόν ο Ισπανός έχει συμπληρώσει μόνο δύο από τις τρεις νίκες, στο Μονακό το2006 και το 2007 με τη Renault και στο Λε Μαν το 2018 με την Toyota.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Κίνα

Από όσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πουληθεί διαχρονικά σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου τα μισά βρίσκονται στην Κίνα, κάτι που οφείλεται στις πολιτικές του κράτους οι οποίες ωθούν ξεκάθαρα τους πολίτες προς την κατεύθυνση ενός μοντέλου με μπαταρία.

Nέο Ford Puma

Πλέον μας χωρίζουν μόλις 48 ώρες από την αποκάλυψη του νέου Ford Puma, καθώς αυτή έχει προγραμματιστεί για τις 26 Ιουνίου.

Pebble Beach

Το 1975 ο Νίκι Λάουντα κατέκτησε το πρώτο από τα τρία πρωταθλήματα της καριέρας του, όντας στην πέμπτη του χρονιά στη Formula 1 και δεύτερη στη Ferrari και τώρα ένα από τα μονοθέσια που χρησιμοποίησε, βγαίνει σε δημοπρασία.

Mercedes Sprinter

Οι εποχές που τα επαγγελματικά βαν ήταν φτωχά σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας ανήκουν στο παρελθόν, ενώ φωτεινό παράδειγμα αποτελεί το Sprinter, το οποίο είναι αρκετά πλούσιο και σε αυτόν τον τομέα.

VW T-Roc

Τον Φεβρουάριο του 2018 η Volkswagen ανακοίνωσε την πρόθεσή της να δημιουργήσει το πρώτο crossover με ανοιχτή οροφή στην ιστορία της κατηγορίας, για το οποίο θα χρησιμοποιούσε ως βάση το T-Roc και τώρα έχουμε πλάνα από τις πρώτες δοκιμές αυτού του μοντέλου, το οποίο βρίσκεται ακόμα σε μορφή πρωτό

Bugatti

Σε ένα πανέμορφο μέρος εμφανίστηκαν οι Bugatti Divo και Chiron Sport “110 ans Bugatti” με το σκηνικό που στήθηκε να είναι ιδανικό για καρτ-ποστάλ.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Ο όγδοος αγώνας της χρονιάς που έγινε στη Γαλλία, τη χώρα που διοργανώθηκε Γκραν Πρι για πρώτη φορά, έγινε στην πίστα Paul Ricard, κοντά στη Μασσαλία, δεν έκρυβε εκπλήξεις σε κανένα σημείο του.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Σε μια από τις πιο τεχνικές πίστες του πρωταθλήματος, στο Πολ Ρικάρ της Γαλλίας, διαξάγεται ο 8ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος, με τα δύο Mercedes με Χάμιλτον (τριτη φετινή pole position για τον Βρετανό)  και Μπότας να εκκινούν από την πρώτη γραμμή της εκκίνησης, με τον Λεκλερ με τη Ferrari

Γκραν Πρι Γαλλίας

Το Γαλλικό Γκραν Πρι είναι κάτι το ξεχωριστό για τη Renault. Όχι τόσο γιατί η Renault είναι γαλλική εταιρία και ο αγώνας διεξάγεται επι γαλλικού εδάφους.

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες

Μετά τον Καναδά η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη για τον όγδοο αγώνα της χρονιάς με το Γκραν Πρι της Γαλλίας στην πίστα Paul Ricard.