Είστε εδώ

Αγώνες

Ο Αλόνσο στο Indy 500: Το χρονικό του φιάσκου της McLaren

του Σωτήριου Χάλλα

Ο Φερνάντο Αλόνσο σχεδίαζε να τρέξει στον φετινό αγώνα των 500 μιλίων της Ινδιανάπολης (Indy 500), όμως ο Ισπανός οδηγός δε θα καταφέρει να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του.

Οι αιτίες που ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 δεν κατάφερε να προκριθεί είναι πολλοί. Οι βασικότεροι είναι η χαμηλή απόδοση του μονοθεσίου, οι διάφορες ατυχίες που προέκυψαν τις ημέρες των δοκιμών, αλλά και ένα περίεργο παιχνίδι της μοίρας.

Η McLaren ήξερε πριν πάει στην αμερικανική πίστα ότι φέτος θα είναι μία δύσκολη χρονιά και αυτό επιβεβαιώθηκε ήδη από νωρίς. Στην έλλειψη απόδοσης του μονοθεσίου ήρθαν να προστεθούν και κάποιες ατυχίες που δεν επέτρεψαν στην ομάδα να συμπληρώσει όσα χιλιόμετρα δοκιμών θα ήθελε, όπως η βλάβη στα ηλεκτρικά στις 15 Μαΐου και η έξοδος του Αλόνσο στις 16 Μαΐου.

Οι Βρετανοί προσπάθησαν να καλύψουν το χαμένο έδαφος στη συνέχεια όμως ο χρόνος που είχαν στη διάθεσή τους δεν ήταν αρκετός. Μάλιστα, σε μια απέλπιδα προσπάθεια για να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί ζήτησαν τη βοήθεια της Andretti Motorsport. Συγκεκριμένα ζήτησαν κάποια μέρη της ανάρτησης και βοήθεια σχετικά με το στήσιμο του μονοθεσίου.

Ό,τι και αν έκαναν, όμως, φαίνεται ότι δεν ήταν αρκετό αφού δε θα δώσουν το “παρών” στον μεγάλο αγώνα. Ωστόσο, ο τρόπος που έχασαν είναι στα όρια του τραγικού. Οι κανονικές κατατακτήριες για τον αγώνα γίνονται το Σάββατο. Σε αυτή τη διαδικασία διαμορφώνονται οι 30 από τις 33 θέσεις που είναι διαθέσιμες. Για τις τρεις τελευταίες γίνεται μια επιπλέον περίοδος στην οποία συμμετέχουν όσοι αποκλείστηκαν στην πρώτη.

Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ανάμεσα σε αυτούς τους οδηγούς οπότε έπρεπε να κυνηγήσει μία από τις τρεις τελευταίες θέσεις. Στο χρόνο που είχε κατάφερε να κάνει τέσσερις γύρους με τη μέση ωριαία ταχύτητα να είναι 227.353 μίλια/ώρα (στο Indy 500 η κατάταξη δε γίνεται με βάση το χρόνο αλλά τη μέση ταχύτητα η οποία μετριέται σε μίλια/ώρα). Η επίδοση αυτή φαινόταν αρκετή για να του εξασφαλίσει την είσοδο στον αγώνα, όμως ο τελευταίος οδηγός που βγήκε στην πίστα για τη δική του προσπάθεια είχε άλλη άποψη.

Πρόκειται για τον Κάιλ Κάιζερ ο οποίος τρέχει με μία μικρή ομάδα χαμηλού budget που ονομάζεται Juncos Racing. Ο Κάιζερ με την επίδοσή του κατάφερε να πετάξει εκτός αγώνα τον Αλόνσο και να γίνει ο ίδιος ένας από τους 33 οδηγούς που θα τρέξουν στον 103ο αγώνα Indy 500. Ωστόσο, ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ο τρόπος με τον οποίο απέκλεισε τον Ισπανό αφού η επίδοσή του ήταν 227.372 μίλια/ώρα.

Δηλαδή, πρόκειται για 0.019 μίλια/ώρα ή (για να γίνει πιο εύκολα κατανοητό) 0.03 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με τον αγωνιστικό διευθυντή της McLaren και πρώην αγωνιζόμενο στο Indy 500, Ζιλ ντε Φεράν, αυτός ο αποκλεισμός είναι η χειρότερη στιγμή της συνολικής του καριέρας, αφού έγινε με τρόπο ο οποίος είναι ιδιαίτερα επίπονος.

Αφού είδαμε τα γεγονότα ας ρίξουμε και μια ματιά στο παρασκήνιο. Ο Αλόνσο μπορεί να αποκλείστηκε όμως, θεωρητικά, μπορεί να τρέξει στον αγώνα αν το θελήσει η ομάδα του. Στο παρελθόν έχουν υπάρξει περιπτώσεις ομάδων οι οποίες όταν αποκλείστηκαν, αγόρασαν το δικαίωμα συμμετοχής κάποιας άλλης ομάδας και έτρεξαν στη θέση της. Ωστόσο, ο Ζακ Μπράουν, επικεφαλής της McLaren, δήλωσε ευθέως ότι η ομάδα του δεν πρόκειται να κάνει κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τον ίδιο, από τη στιγμή που δεν κατάφεραν να προκριθούν μέσω της ευθείας οδού, δε θέλουν να τρέξουν προχωρώντας σε αγορά δικαιώματος.

Πλέον, τα όνειρα του Αλόνσο για την κατάκτηση του triple crown του μηχανοκίνητου αθλητισμού (νίκη στο Μονακό στο πλαίσιο της Formula 1, στις 24 ώρες του Λε Μαν και στα 500 μίλια της Ινδιανάπολης) θα πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα. Προς το παρόν ο Ισπανός έχει συμπληρώσει μόνο δύο από τις τρεις νίκες, στο Μονακό το2006 και το 2007 με τη Renault και στο Λε Μαν το 2018 με την Toyota.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

7ο Φθινοπωρινό ράλι

Με τον τεχνικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στην Άμφισσα όλα είναι έτοιμα για την πανηγυρική εκκίνηση του 7ου Φθινοπωρινού ράλι  που το πρώτο αυτοκίνητο θα ανέβει τη ράμπα –προβλήτα Ιτέας-στις 20:30 του Σαββάτου 21 Σεπτεμβρίου.

Γκραν Πρι Σιγκαπούρης

Παρά τα λάθη του στον τελευταίο γύρο ο πιτσιρικάς της Ferrari σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στο τρλιτο και τελευταίο σκέλος των  προκριματικών για την pole position.

Volkswagen T-Roc

Περισσότερη δύναμη και εξατομίκευση προσφέρει πλέον η Volkswagen στο δημοφιλές T-Roc.

Athens Flying Week

Για 8η συνεχόμενη χρονιά, οι φίλοι της αεροπορίας θα βρεθούν στη Τανάγρα για να παρακολουθήσουν την Athens Flying Week (AFW) Tanagra International Air Show 2019.

Αύγουστος 2019

Ο Αύγουστος αποδείχτηκε ιδιαίτερα καυτός σε ο,τι αφορά τις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων καθώς ταξινομήθηκαν 9.666 νέα αυτοκίνητα καταγράφοντας ισχυρή αύξηση 24,84% με 1.923 αυτοκίνητα περισσότερα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018 καθιστώντας τον φετινό Αύγουστο τον υψηλότερο της τε

Γκραν Πρι Σιγκαπούρης

Μετά από δύο εμφατικές νίκες του Λεκλέρκ σε Σπα και Μόντσα με την κατακόκκινη Ferrari το μεγάλο στοίχημα για τους Ιταλούς είναι εαν θα κάνουν την τρίτη στη σειρά νίκη, σε ένα από τα πιο αργά σιρκουϊ του πρωταθλήματος, 5.063 χλμ. μήκος, με τις περισσότερες στροφές, 23.

Amazon

Ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Amazon Τζεφ Μπέζος ανακοίνωσε από την Ουάσιγκτον, ότι έχει έρθει σε συμφωνία για την απόκτηση 100.000 ηλεκτρικών van που θα χρησιμοποιηθούν για τις διανομές της εταιρίας.

Skoda Karoq

Οι «μετοχές» του Skoda Karoq στο «χρηματιστήριο» των πωλήσεων συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία.

Ρόμπερτ Κούμπιτσα

Ο Πολωνός Ρόμπερτ Κούμπιτσα δήλωσε στο πλαίσιο του Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης, ότι στο τέλος της σεζόν εγκαταλείπει τη Williams, και θα «κοιτάξει» για νέες συνεργασίες.

Lexus LY 650 flybridge

Αυτό είναι το νέο 20μετρο yacht της Lexus, με ανοιχτή γέφυρα.