Είστε εδώ

Αγώνες

Maserati Tipo 6CM: Θυμάται σπουδαίες νίκες σε έναν ιστορικό αγώνα

του Γιώργου Ψαρρά

Μπορεί σήμερα η Maserati να μη σαρώνει σε πωλήσεις όμως υπήρξαν εποχές που μεσουρανούσε στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο διάσημος ιταλικός αγώνας Τάργκα Φλόριο που διοργανώθηκε στις 14 Μαΐου του 1939. Πριν από οχτώ δεκαετίες λοιπόν πίσω από το τιμόνι μιας ιστορικής Maserati Tipo 6CM ο οδηγός Λουίτζι Βιλορέζι στην πίστα Parco della Favorita (μόνο από το 1937 έως το 1940 πραγματοποιήθηκε εκεί o αγώνας) του Παλέρμο κατέκτησε  πανηγυρικά τη νίκη, καθώς έκανε 40 γύρους, συνολικού μήκους 228 χλμ. σε χρόνο 1:40.15.4.

Ταυτόχρονα σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με το χρόνο 0:02.24.6 και μέση ταχύτητα 141.908 χλμ./ώρα. Στη δεύτερη και τρίτη θέση βρέθηκε ο Πιέρο Ταρούφι και ο Γκουίντο Φράνκο Μπαρμπιέρι αντίστοιχα, οδηγώντας επίσης την ασταμάτητη Maserati Tipo 6CM.

Η κυριαρχία της ιταλικής εταιρείας με σήμα την τρίαινα του θεού Ποσειδώνα ήταν αδιαμφισβήτητη. Η επέλαση της Maserati στον αγώνα Τάργκα Φλόριο συνεχίστηκε το 1937 και 1938, καθώς και τις δυο χρονιές βρέθηκε στις τρεις πρώτες θέσεις. Ακόμα μια νίκη ήρθε να προστεθεί το 1940 και πάλι από τον Λουίτζι Βιλορέζι, ο οποίος αυτή τη φορά οδηγούσε μια Maserati Tipo 4CL.

Για την ιστορία αξίζει να πούμε ότι ο αγώνας Τάργκα Φλόριο είναι από τους παλαιότερους και διασημότερους στον κόσμο, ενώ το όνομα του το οφείλει στον εμπνευστή του Βιντσέντσο Φλόριο, έναν πλούσιο επιχειρηματία από το Παλέρμο, λάτρη των αγώνων. Ήταν αυτός που δημιούργησε, χρηματοδότησε και το διοργάνωσε για πρώτη φορά το 1906 τον αγώνα Τάργκα Φλόριο.

Σχετικά τώρα με τη Maserati Tipo 6CM σχεδιάστηκε από τον Ερνέστο Μαζεράτι, ενώ άρχισε να παίρνει μορφή το 1935. Διέθετε κινητήρα 1.493 κ.εκ. απόδοσης 155 έως 175 ίππων, συνδυάζονταν με κιβώτιο 4 σχέσεων, το βάρος της δε ξεπερνούσε τα 650 κιλά, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει κυμαίνονταν από 210 έως 230 χλμ./ώρα. Από το 1936 μέχρι το 1939 η Maserati κατασκεύασε μόνο 27 Tipo 6CM.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Πορτογαλίας

Στο ράλι Πορτογαλίας είναι η επόμενη συμμετοχή των Λέμπ-Ελενά. Αυτό λίγο πολύ ήταν αναμενόμενο. Το γιατί; Στις επόμενες γραμμές.

Ράλι Πορτογαλίας και Σαρδηνίας

Η εταιρία V Team Project του Στέλιου Φάκαλη διοργάνωσε 3ήμερο δοκιμών για τον Νικολάι Γκριάζιν στην περιοχή της Κόστα Σμεράλντα (Σαρδηνία), που να ταιριάζουν και με τα χώματα του ράλι Πορτογαλίας.

Νέο Skoda Scala

Διαθέσιμο είναι πλέον στην ελληνική αγορά το νέο Skoda Scala, το οποίο προσφέρεται με μια άκρως δελεαστική αρχική τιμή που συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό.

Renault

Κόντρα σε όσους υποστηρίζουν ότι οι κινητήρες πετρελαίου τείνουν προς εξαφάνιση η Renault εμπλουτίζει τη σχετική γκάμα του Megane.

Cupra

Για πρώτη φορά είδαμε από κοντά το νέο Formentor στο Σαλόνι της Γενεύης, ενώ η Cupra ξεκίνησε από ένα μαγικό μέρος να οραματίζεται τη δημιουργία του.

Ηλεκτρικά πατίνια

Το γερμανικό κοινοβούλιο ενέκρινε τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών (e-scooters) τόσο σε δρόμους όσο και σε ποδηλατόδρομους επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο τη δραστηριοποίηση εταιρειών που σχετίζονται μόνο με αυτό το αντικείμενο αλλά και αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν αρχίσει να μπαίνουν στο χώρο.

Alfa Romeo

Η Alfa Romeo έχει πολύ μακρά ιστορία στον αγώνα Mille Miglia που γίνεται κάθε χρόνο στην Ιταλία και στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης παρουσίασε μία ολόχρυση έκδοση της Giulia.

Νίκι Λάουντα

Ο θρύλος της Formula 1, o Αντρέας Νίκολαους «Νίκι» Λάουντα,  τρεις φορές πρωταθλητής (1975, 1977 και 1984), δεν είναι πια εδώ… Άφησε το μάταιο αυτό κόσμο, τη νύχτα σε ηλικία 70 ετών.

Mercedes X-Class

Στο στοιχείο της κυριολεκτικά βρίσκεται η Mercedes X-Class με τη νέα της έκδοση ονόματι Element, καθώς καταφέρνει να ξεχωρίσει, όπως έκανε και από την εμφάνιση της εισάγοντας την κατηγορία των premium pickup.

ΒΜW i8

Το αμάξωμα της BMW i8 είναι σίγουρα από τα πιο φουτουριστικά που έχει δημιουργήσει η βαυαρική εταιρεία, ενώ μοιάζει να το έχει σμιλεύσει κάποιος επιδέξιος γλύπτης με αρκετή φαντασία.