Είστε εδώ

Αγώνες

Maserati Tipo 6CM: Θυμάται σπουδαίες νίκες σε έναν ιστορικό αγώνα

του Γιώργου Ψαρρά

Μπορεί σήμερα η Maserati να μη σαρώνει σε πωλήσεις όμως υπήρξαν εποχές που μεσουρανούσε στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο διάσημος ιταλικός αγώνας Τάργκα Φλόριο που διοργανώθηκε στις 14 Μαΐου του 1939. Πριν από οχτώ δεκαετίες λοιπόν πίσω από το τιμόνι μιας ιστορικής Maserati Tipo 6CM ο οδηγός Λουίτζι Βιλορέζι στην πίστα Parco della Favorita (μόνο από το 1937 έως το 1940 πραγματοποιήθηκε εκεί o αγώνας) του Παλέρμο κατέκτησε  πανηγυρικά τη νίκη, καθώς έκανε 40 γύρους, συνολικού μήκους 228 χλμ. σε χρόνο 1:40.15.4.

Ταυτόχρονα σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με το χρόνο 0:02.24.6 και μέση ταχύτητα 141.908 χλμ./ώρα. Στη δεύτερη και τρίτη θέση βρέθηκε ο Πιέρο Ταρούφι και ο Γκουίντο Φράνκο Μπαρμπιέρι αντίστοιχα, οδηγώντας επίσης την ασταμάτητη Maserati Tipo 6CM.

Η κυριαρχία της ιταλικής εταιρείας με σήμα την τρίαινα του θεού Ποσειδώνα ήταν αδιαμφισβήτητη. Η επέλαση της Maserati στον αγώνα Τάργκα Φλόριο συνεχίστηκε το 1937 και 1938, καθώς και τις δυο χρονιές βρέθηκε στις τρεις πρώτες θέσεις. Ακόμα μια νίκη ήρθε να προστεθεί το 1940 και πάλι από τον Λουίτζι Βιλορέζι, ο οποίος αυτή τη φορά οδηγούσε μια Maserati Tipo 4CL.

Για την ιστορία αξίζει να πούμε ότι ο αγώνας Τάργκα Φλόριο είναι από τους παλαιότερους και διασημότερους στον κόσμο, ενώ το όνομα του το οφείλει στον εμπνευστή του Βιντσέντσο Φλόριο, έναν πλούσιο επιχειρηματία από το Παλέρμο, λάτρη των αγώνων. Ήταν αυτός που δημιούργησε, χρηματοδότησε και το διοργάνωσε για πρώτη φορά το 1906 τον αγώνα Τάργκα Φλόριο.

Σχετικά τώρα με τη Maserati Tipo 6CM σχεδιάστηκε από τον Ερνέστο Μαζεράτι, ενώ άρχισε να παίρνει μορφή το 1935. Διέθετε κινητήρα 1.493 κ.εκ. απόδοσης 155 έως 175 ίππων, συνδυάζονταν με κιβώτιο 4 σχέσεων, το βάρος της δε ξεπερνούσε τα 650 κιλά, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει κυμαίνονταν από 210 έως 230 χλμ./ώρα. Από το 1936 μέχρι το 1939 η Maserati κατασκεύασε μόνο 27 Tipo 6CM.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

18η ανάβαση Δημητσάνας

Στην καρδιά του καλοκαιριού, 20 και 21 Ιουλίου, διεξάγεται στην ορεινή Γορτυνία, η ανάβαση Δημητσάνας - Zυγοβιστίου με οργανωτή το σωματείο StartLine.

Ράλι Ρώμης

Ένας από τους Ιταλούς οδηγούς «πρώτης γραμμής» ο Ουμπέρτο Σκάντολα με τον μόνιμο συνοδηγό του Γκουίντο Ντ’ Αμόρε, πρωταθλητές Ιταλίας 2013, θα μοιραστούν τα bucket του Hyundai i20 R5 στο ράλι Ρώμης 19-21 Ιουλίου.

25ο ράλι Ηπειρωτικό

Από την Ελετά Sport, το σωματείο που διοργάνωσε το 25ο  Ηπειρωτικό ράλι λάβαμε από το Δ.Σ. μια σειρά απαντήσεων για το άρθρο που αναρτήσαμε στο motori.gr

Mercedes

Ένα από τα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων είναι η εντελώς αθόρυβη λειτουργία τους που κάνει πιο χαλαρή την οδήγηση, ενώ ταυτόχρονα ξεκουράζει τα αφτιά στις πολύβουες μεγαλουπόλεις.

Ράλι Φινλανδίας

Η ατυχία κτύπησε τον Έβανς και οι γιατροί συνέστησαν στον εργοστασιακό οδηγό της Ford να μην συμμετάσχει στο ράλι Φινλανδίας.

Ο λόγος είναι ότι στο ράλι Εσθονίας μετά από ένα άλμα, και έτσι όπως προσγειώθηκε το Fiesta WRC, είχε σαν αποτέλεσμα να τρανταχτεί η σπονδυλική στήλη του Έβανς.

Silk Way Rally

Με τη δέκατη μέρα και ένατη Ειδική Διαδρομή ολοκληρώθηκε το Silk Way Rally, ένας αγώνας ο οποίος απλώνεται σε τρεις χώρες, Ρωσία (στο κομμάτι της Σιβηρίας), Μογγολία και Κίνα και περνάει από εξαιρετικά δύσβατα και αφιλόξενα εδάφη όπως η έρημος Γκόμπι.

Electrify America

Μία μόδα που έχει κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια στο internet και ειδικότερα στα social media και τις εφαρμογές instant messaging είναι τα emojis, δηλαδή μικρές εικόνες οι οποίες χρησιμοποιούνται από τους συνομιλητές για να συμπυκνώσουν το λόγο τους και να μη χρειάζεται να γράφουν μακροσκελείς π

ΥΠΑ

Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το α΄ εξάμηνο του 2019 προκύπτει ότι η αεροπορική κίνηση της χώρας μας παρουσιάζει άνοδο.

SEAT Tarraco 1.5 ΤSI ACT

Αρχικά νομίζαμε ότι τα αυτοκίνητα επιβράδυναν και μας κοίταζαν, καθώς σταματήσαμε πάνω σε μια στροφή (είχαμε πάρει μέτρα ασφαλείας, καθώς υπήρχε άνθρωπος που έλεγχε την κυκλοφοριακή ροή) προκειμένου να έχουμε τη μαγευτική θέα που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία.

Honda

Ό,τι πιο “φρέσκο” έχει να παρουσιάσει η Honda στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το μοντέλο πόλης Honda E όμως οι Ιάπωνες δεν πρόκειται να σταματήσουν εκεί.