Είστε εδώ

Αγώνες

Maserati Tipo 6CM: Θυμάται σπουδαίες νίκες σε έναν ιστορικό αγώνα

του Γιώργου Ψαρρά

Μπορεί σήμερα η Maserati να μη σαρώνει σε πωλήσεις όμως υπήρξαν εποχές που μεσουρανούσε στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο διάσημος ιταλικός αγώνας Τάργκα Φλόριο που διοργανώθηκε στις 14 Μαΐου του 1939. Πριν από οχτώ δεκαετίες λοιπόν πίσω από το τιμόνι μιας ιστορικής Maserati Tipo 6CM ο οδηγός Λουίτζι Βιλορέζι στην πίστα Parco della Favorita (μόνο από το 1937 έως το 1940 πραγματοποιήθηκε εκεί o αγώνας) του Παλέρμο κατέκτησε  πανηγυρικά τη νίκη, καθώς έκανε 40 γύρους, συνολικού μήκους 228 χλμ. σε χρόνο 1:40.15.4.

Ταυτόχρονα σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με το χρόνο 0:02.24.6 και μέση ταχύτητα 141.908 χλμ./ώρα. Στη δεύτερη και τρίτη θέση βρέθηκε ο Πιέρο Ταρούφι και ο Γκουίντο Φράνκο Μπαρμπιέρι αντίστοιχα, οδηγώντας επίσης την ασταμάτητη Maserati Tipo 6CM.

Η κυριαρχία της ιταλικής εταιρείας με σήμα την τρίαινα του θεού Ποσειδώνα ήταν αδιαμφισβήτητη. Η επέλαση της Maserati στον αγώνα Τάργκα Φλόριο συνεχίστηκε το 1937 και 1938, καθώς και τις δυο χρονιές βρέθηκε στις τρεις πρώτες θέσεις. Ακόμα μια νίκη ήρθε να προστεθεί το 1940 και πάλι από τον Λουίτζι Βιλορέζι, ο οποίος αυτή τη φορά οδηγούσε μια Maserati Tipo 4CL.

Για την ιστορία αξίζει να πούμε ότι ο αγώνας Τάργκα Φλόριο είναι από τους παλαιότερους και διασημότερους στον κόσμο, ενώ το όνομα του το οφείλει στον εμπνευστή του Βιντσέντσο Φλόριο, έναν πλούσιο επιχειρηματία από το Παλέρμο, λάτρη των αγώνων. Ήταν αυτός που δημιούργησε, χρηματοδότησε και το διοργάνωσε για πρώτη φορά το 1906 τον αγώνα Τάργκα Φλόριο.

Σχετικά τώρα με τη Maserati Tipo 6CM σχεδιάστηκε από τον Ερνέστο Μαζεράτι, ενώ άρχισε να παίρνει μορφή το 1935. Διέθετε κινητήρα 1.493 κ.εκ. απόδοσης 155 έως 175 ίππων, συνδυάζονταν με κιβώτιο 4 σχέσεων, το βάρος της δε ξεπερνούσε τα 650 κιλά, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει κυμαίνονταν από 210 έως 230 χλμ./ώρα. Από το 1936 μέχρι το 1939 η Maserati κατασκεύασε μόνο 27 Tipo 6CM.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Πυκνά μαύρα σύννεφα σκεπάζουν την έδρα της Maserati στη Μόντενα και στη συνέχεια ένας κεραυνός χτυπάει τη μεγάλη τρίαινα του θεού Ποσειδώνα, το έμβλημα της ιταλικής εταιρείας, στην κορυφή ενός πύργου.

Το Automobile Club d’ Italia (ACI) σε συνδυασμό με το αγωνιστικό τμήμα για να ενθαρρύνει τη συμμετοχή των πληρωμάτων σε κάθε μορφή ράλι, προσφέρει δωρεάν τη συμμετοχή.

Ραντεβού μας κλείνει για τις 24 Ιουνίου η Volkswagen προκειμένου να μας παρουσιάσει το ανανεωμένο Arteon.  

Η παγκόσμια πρεμιέρα του θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά διαδικτυακά, όπως επιβάλλουν πλέον τα μέτρα των κοινωνικών αποστάσεων, λόγω του Covid-19.

Την ανανεωμένη έκδοση του Hilux παρουσίασε η Toyota, με το “φρεσκαρισμένο” ιαπωνικό pick-up να ξεκινάει την καριέρα του από ορισμένες αγορές όπως η Αυστραλία και η Ταϊλάνδη, με την Ευρώπη να ακολουθεί λίγο αργότερα.

Μετά από είκοσι χρόνια επιτυχημένης καριέρας το Hyundai Santa Fe βρίσκεται πλέον στην καλύτερη του φάση, καθώς ανανεώθηκε σημαντικά σε πολλά σημεία.

Νέα κλιματιστικά μηχανήματα τοποθετήθηκαν στο αεροδρόμιο Καρπάθου, κατόπιν εντολής του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Καραμανλή και των άμεσων ενεργειών του Διοικητή της ΥΠΑ Γιώργου Δριτσάκου δίνοντας λύση στο χρόνιο πρόβλημα του κλιματισμού που απασχολούσε τον Κρατικό Αερολιμένα το

Μετά τη γνωστοποίηση ότι η Williams ξεκίνησε διαδικασίες για να πωληθεί μέσα στους επόμενους μήνες, ο Ραλφ Σουμάχερ δήλωσε ότι κατά τη γνώμη του τόσο ο Φρανκ Γουίλιαμς, ιδρυτής της ομάδας, όσο και η κόρη του, Κλερ Γουίλιαμς, πρέπει να φύγουν από τη διοίκηση της.

Με νέα αεροπορική οδηγία που εξέδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για λόγους πρόληψης της εξάπλωσης της πανδημίας, ανακοινώνεται η προσωρινή απαγόρευση πτήσεων από την Ελλάδα προς το Κατάρ και αντίστροφα.

Με μία teaser εικόνα η Opel μας δίνει την πρώτη γεύση από το εσωτερικό της δεύτερης γενιάς του Mokka, το οποίο βρίσκεται λίγο πριν το τέλος της εξέλιξής του, καθώς στο τέλος του 2020 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή του.

Και εκεί που αναμέναμε το πράσινο φως για την επανεκκίνηση του WRC στο ράλι Φινλανδίας, 6-9 Αυγούστου, η επίσημη ανακοίνωσε ήρθε και δεν αναφέρει τίποτα άλλο πέρα από τη μη διεξαγωγή του.

Και η συνέχεια;