Είστε εδώ

Αγώνες

Ενιαίο Πρωτάθλημα Skoda Fabia 1.2 TSI: O πρωταθλητής 2018 Μίλτος Κύρκος αναλύει...

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Το να αναδεικνύεσαι πρωταθλητής στο Ενιαίο, όπου συμμετέχουν πολύ «δυνατοί» αντίπαλοι, δεν είναι κάτι το εύκολο.

Απαιτεί συγκέντρωση και αλάνθαστη οδήγηση, ενώ το αυτοκίνητο πρέπει να είναι πάντα σε άριστη κατάσταση ώστε να μπορεί να το εκμεταλλευτεί ο οδηγός.

Ο Μίλτος Κύρκος είναι ο πρωταθλητής Ενιαίου για το 2018 και στις γραμμές που ακολουθούν συμπυκνώνει την προσπάθειά του και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε στον δρόμο για την επικράτηση.

Δεν ήταν και λίγες οι έντονες στιγμές που έζησε τη χρονιά που μας αφήνει αγωνιζόμενος στο Ενιαίο.

Γράφει:

«Τα πρωταθλήματα του Ενιαίου πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο για να κάνουν τα πρώτα τους βήματα νέοι οδηγοί εξαιτίας του χαμηλού κόστους. Αργότερα θα πλαισιώσουν  τις υπόλοιπες κατηγορίες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος.

Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι κάποιοι άνθρωποι κατάφεραν να επαναφέρουν το Ενιαίο και το στήριξαν στην πορεία.

Σίγουρα το περιθώριο βελτίωσης των αυτοκινήτων είναι μεγάλο, ώστε να γίνουν πιο ισχυρά (άρα πιο γρήγορα) και σαφώς πιο εντυπωσιακά στο «μάτι» του θεατή, πέρα από το γεγονός ότι θα γίνουν και πιο ευχάριστα για τον ίδιο τον οδηγό.

Βελτιώσεις μπορούν να γίνουν και στην όλη οργάνωση.

Στο Ενιαίο πρωταγωνιστούν οι ικανότητες του οδηγού (αν και η τύχη παίζει τον ρόλο της) καθώς τα αυτοκίνητα είναι ίδια, με συγκεκριμένες τροποποιήσεις, και απαγορεύονται αυστηρά κάθε είδους αλλαγές ή βελτιώσεις πέρα απ’ ό,τι αναφέρουν οι κανονισμοί. 

Αυτός ήταν και ο λόγος που επέλεξα να συμμετάσχω στο Ενιαίο Πρωτάθλημα με τα Skoda Fabia 1.2 TSI.

Ήταν μια πρόκληση για εμένα και η ιδέα του συναγωνισμού με 15-20 ταλαντούχους οδηγούς κέντρισε το ενδιαφέρον μου.

Αν και το αυτοκίνητο είναι αρκετά εύκολο και φιλικό, λόγω της χαμηλής ιπποδύναμης, το Πρωτάθλημα αποδεικνύεται από τα πιο δύσκολα, αφού οι πολύ μικρές λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά και το παραμικρό οδηγικό λάθος μπορεί να σε ρίξει πολύ πίσω στην κατάταξη.

Το φετινό Πρωτάθλημα περιελάμβανε 6 διπλούς αγώνες, εκ των οποίων οι 3 ήταν αναβάσεις και οι 3 αγώνες ταχύτητας.

Ο πρώτος αγώνας ήταν η Ανάβαση Διονύσου, η οποία παρά τον απρόβλεπτο καιρό κύλησε πολύ ομαλά και απροβλημάτιστα για εμάς και έφερε τις δύο πρώτες νίκες. Αν και στην αρχή ακόμη, πίστεψα ότι ο στόχος για το φετινό πρωτάθλημα δεν έπρεπε να είναι άλλος από την πρώτη θέση.

Πράγματι το Πρωτάθλημα είχε πολύ δρόμο ακόμα και ήταν πολύ νωρίς για να θεωρήσω ότι έχω κάποιο προβάδισμα. Παρ’ όλα αυτά η πίστη υπήρχε, όπως και η αυτοπεποίθηση. Πώς θα μπορούσε να ήταν αλλιώς όταν έχεις δίπλα σου ανθρώπους όπως ο Λεωνίδας Κύρκος (θείος μου και το ίνδαλμά μου από μικρό παιδί) να σε καθοδηγούν με την πολύτιμη εμπειρία τους και να δίνουν λύσεις σε κάθε πρόβλημα.

Οι δυσκολίες όντως δεν άργησαν να φανούν. Ο τρίτος αγώνας, η Ανάβαση Πορταριάς, ήταν ένα σημείο καμπής για τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος. Υπήρξε ένα πολύ μεγάλο κενό, καθώς οι τρεις πρώτοι αγώνες είχαν διεξαχθεί πολύ κοντά ο ένας με τον άλλο στην αρχή της χρονιάς, και είχε μείνει ένα τεράστιο διάστημα -4 μήνες σχεδόν- χωρίς αγώνα. Το αποτέλεσμα της Κυριακής ή θα μου έδινε μεγάλο βαθμολογικό προβάδισμα ή θα με έριχνε από την πρώτη θέση του Πρωταθλήματος. 

Τα προβλήματα του Σαββάτου και οι χρόνοι έδειχναν ότι τα αποτελέσματα δεν θα ήταν καθόλου καλά. Η ένταση και η πίεση ήταν στο ζενίθ και ήταν φανερό ότι ο τρόπος με τον οποίο θα διαχειριζόμασταν την κατάσταση ίσως έκρινε το πρωτάθλημα.

Σε καταστάσεις σαν κι αυτήν καταλαβαίνω για άλλη μια φορά πόσο τυχερός είμαι που περιβάλλομαι από αυτούς τους ανθρώπους της ομάδας μου. Με στήριξαν και με τις γνώσεις και την εμπειρία τους διόρθωσαν τα όποια προβλήματα και μου έλυσαν τα χέρια.

Για όσους δεν γνωρίζουν, η προετοιμασία του αυτοκινήτου μου όπως και η οδηγική μου προετοιμασία ήταν οικογενειακή υπόθεση - η οικογένειά μου εμπλέκεται χρόνια στον χώρο των αγώνων.

Επανερχόμαστε όμως στην Ανάβαση Πορταριάς. Η εικόνα και οι χρόνοι της Κυριακής δεν είχαν καμία σχέση με την -άσχημη- εμφάνιση του Σαββάτου και επόμενο ήταν να έλθουν δύο νίκες σε έναν αγώνα που θα θυμάμαι πάντα. Έπειτα από αυτήν την ανάβαση, στο κομμάτι της βαθμολογίας ζητούσα δύο καλά αποτελέσματα για να εξασφαλίσω το πρωτάθλημα. Αυτά ήρθαν στον επόμενο αγώνα ταχύτητας, στην πίστα των Σερρών.

Συμπερασματικά η φετινή επιτυχία ήταν αποτέλεσμα ομαδικής προσπάθειας. Κατάλαβα ότι πέρα από την αφοσίωση που θα δείξεις στον σκοπό σου, αν δουλεύεις με ικανούς ανθρώπους τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει. 

Δεν θα μπορούσα να ξεχωρίσω κάποιον από την ομάδα, αφού όλοι είχαν τον δικό τους ρόλο και τη δική τους συμβολή. Αυτό που ξέρω είναι ότι χωρίς την παρουσία τους δίπλα μου δεν θα είχα καταφέρει να κατακτήσω το πρωτάθλημα.

Βασίλη, Λεωνίδα, Λάμπρο, Δημήτρη, Παναγιώτη σάς ευχαριστώ για ό,τι μου προσφέρατε...».

Σχετικά άρθρα

ERC-Αζόρες

Οι αγώνες τελειώνουν στη ράμπα και το 2ο σκέλος του πρώτου γύρου για το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι, στις Αζόρες, έφερε ανατροπές.

Ραλφ Σουμάχερ

Μετά το Γκραν Πρι της Αυστραλίας ο Ραλφ Σουμάχερ σχολίασε την αρνητική εικόνα της Williams οι οδηγοί της οποίας, Τζορτζ Ράσελ και Ρόμπερτ Κουμπίτσα, τερμάτισαν δύο και τρεις γύρους, αντίστοιχα, πίσω από τον Μπότας που ήταν ο νικητής.

ΕRC-Αζόρες

Ο πρώτος γύρος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, που περιλαμβάνει 8 αγώνες χωρίς άρωμα Ελλάδας (μεγάλη στεναχώρια αυτό) διεξάγεται στις Αζόρες. 

Aνάβαση Διονύσου

Ο πρώτος γύρος του ομώνυμου θεσμού διεξάγεται 30-31 Μαρτίου στην Ανατολική πλαγιά της Πεντέλης, στην ανάβαση Διονύσου.

Αυτόνομα αυτοκίνητα

Κάθε μέρα που περνάει μας φέρνει πιο κοντά στην κυκλοφορία των αυτόνομων αυτοκινήτων στους δρόμους όμως κάτι τόσο ριζικά καινούριο φέρνει μαζί του και νέες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Αγωνιστικής Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας

Αρχαιρεσίες του σωματείου ΑΛΑΛ για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. που συγκροτήθηκε σε σώμα ως εξής

Πρόεδρος: Μανώλης Νικόλαος

Αντιπρόεδρος: Κυροδήμος Φώτης

Γενικός Γραμματέας: Στεφανή Γεωργία

Ειδικός Γραμματέας: Κουτρίδης Δημήτριος

Ταμίας: Ανδρικοπούλου Ιωάννα

JLR

Στην πορεία προς την εξάπλωση και την καθιέρωση μιας τεχνολογίας είναι κάποια γεγονότα τα οποία αποτελούν σημαντικούς σταθμούς αφού σηματοδοτούν ότι τείνει να γίνει κυρίαρχη.

Hyundai Tucson N Line

Το Tucson έγινε το πρώτο SUV της Hyundai που απέκτησε τη σπορ έκδοση N Line, την οποία πρωτοείδαμε στο i30.

Skoda

H ναυαρχίδα της Skoda έχει ακόμα ένα λόγο να καμαρώνει για την πορεία της, καθώς έσπασε ένα νέο ρεκόρ.

Διεθνής Αμνηστία

Αυτές τις μέρες πραγματοποιείται στο Όσλο η διάσκεψη Nordic Electric Vehicle (EV) Summit της οποίας βασικό θέμα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πόσο πράσινα είναι στην πραγματικότητα και τι μπορεί να γίνει ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.