Είστε εδώ

Αγώνες

Cupra : Η ακτινογραφία του e-Racer

του Γιώργου Ψαρρά

Από ακτίνες «Χ» πέρασε η Cupra το νέο e-Racer, ώστε να μας δείξει τα ζωτικά όργανα του πρώτου αμιγώς αγωνιστικού ηλεκτροκίνητου μοντέλου.

Η «καρδιά» του e-Racer είναι σίγουρα οι μπαταρίες του, οι οποίες βρίσκονται κεντρικά και χαμηλά τοποθετημένες το αμάξωμα. Η διάταξη τους ευνοεί το χαμηλότερο κέντρο βάρους του e-Racer, ενώ καθορίζει και την τοποθέτηση των υπολοίπων εξαρτημάτων.

Ζυγίζουν 450 κιλά και αποτελούν το ένα τρίτο από το συνολικό βάρος του οχήματος (1.575 κιλά). Αποτελούνται από 23 πάνελ τα οποία συνολικά έχουν 6.072 κελιά μπαταριών ιόντων-λιθίου που παράγουν την ίδια ισχύ με 9.000 κινητά τηλέφωνα.

Παρατηρήστε τώρα ότι πίσω από τον πίσω άξονα βρίσκονται οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του e-Racer που παράγουν 680 ίππους και φέρνουν εντυπωσιακές επιδόσεις με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται εντός μόλις 3,2 δευτ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 270 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με την Cupra το e-Racer έχει μια μόνο ταχύτητα, ενώ  σε σύγκριση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ο ηλεκτροκινητήρας είναι λιγότερο πολύπλοκος, πιο αποδοτικός και χρειάζεται λιγότερη συντήρηση.

Κατά τη διάρκεια της πέδησης και της επιβάρυνσης το e-Racer πραγματοποιεί ανάκτηση ενέργειας. Στο τιμόνι του υπάρχει ενσωματωμένη οθόνη, ώστε ο οδηγός να παρακολουθεί και να προσαρμόζει σε πραγματικό χρόνο τη διαχείριση της ενέργειας.

Παράλληλα ο οδηγός όπως και οι τεχνικοί που βρίσκονται στην πίστα πρέπει να μεριμνά για τη ψύξη του ηλεκτρικού συστήματος. Το e-Racer διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα που παρέχει ψύξη κάθε 20 λεπτά. Το όριο θερμοκρασίας της μπαταρίας, των μετατροπέων και των κινητήρων είναι 60, 90 και 120 βαθμοί Κελσίου αντίστοιχα.  

To 2020 το e-Racer θα λάβει μέρος στην κατηγορία ηλεκτρικών αγωνιστικών οχημάτων τουρισμού, την eTCR.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Νέο Ford Puma

Με όνομα από το παρελθόν και με στόχο τη σύγχρονη δημοφιλή κατηγορία των συμπαγών crossover το νέο Ford Puma αποτελεί πλέον γεγονός.

Ράλι Εσθονίας

Τι γίνεται με το ράλι Εσθονίας; Μέχρι και οι Τάνακ-Γιερβόεγια δήλωσαν συμμετοχή με το Toyota Yaris WRC.

Xωρίς να προσμετρά στο WRC, και οι τέσσερις εργοστασιακές ομάδες θα δώσουν το «παρών» στον αγώνα που είναι προγραμματισμένος μεταξύ 12-14 Ιουλίου.

Skoda Scala

Η αισθητική παίζει τον πρώτο λόγο στο να ενδιαφερθεί το αγοραστικό κοινό περισσότερο για κάποιο μοντέλο.

Η Skoda με το Scala το πηγαίνει ακόμα πιο πέρα, όπου εκτός από την αισθητική συνδυάζει gadget (πόλος έλξης πλέον σε πολλούς αγοραστές) και τεχνολογία.

FCA Greece

Τον τιμοκατάλογο για την πλήρη γκάμα των μοντέλων Jeep στην εγχώρια αγορά ανακοίνωσε η FCA Greece.

Νέο Opel Corsa

Πριν από μερικές μέρες η Opel μας αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά για την επερχόμενη αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του νέου Corsa.

Τώρα ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα υπάρχουν στη γκάμα του δημοφιλούς μικρού γερμανικού μοντέλου.

Γκραν Πρι Αυστρίας

Από τη Γαλλία και την πίστα του Πολ Ρικάρ στην Αυστρία και στην πίστα Red Bull Ring για τον 10ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 που διεξάγεται 30 Ιουνίου.

SEAT

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών τα χιλιόμετρα που διανύουμε αυξάνονται, καθώς κάνουμε αρκετά δρομολόγια προς τις παραλίες, ενώ οι περισσότεροι ταξιδεύουν οδικώς στην άδεια τους.

Νέο Ford Ranger Raptor

Το νέο Ford Ranger Raptor μπορεί να ξυπνήσει μνήμες σε όσους έκαναν τη στρατιωτική τους θητεία στα τεθωρακισμένα, καθώς χωρίς υπερβολή, οι εκτός δρόμου ικανότητες του θυμίζουν τα τανκ Leopard.

Club Passione Rossa

Άρωμα Ferrari είχε η Πάτρα, καθώς στην Αχαϊκή πρωτεύουσα γιορτάστηκαν τα 20 χρόνια του Ιταλικού club Ferrari Passione Rossa.

Skoda Scala G-TEC

Η γκάμα του νέου Scala επεκτείνεται, καθώς σύντομα η Skoda θα λανσάρει τη νέα του έκδοση G-TEC, η οποία καταναλώνει και φυσικό αέριο.