Είστε εδώ

Αγώνες

Cupra e-Racer: Φορτίζει στους -10 βαθμούς και τρέχει στο χιόνι

του Γιώργου Ψαρρά

Με ασταμάτητους ρυθμούς η Cupra συνεχίζει την εξαντλητική εξέλιξη του νέου e-Racer, το οποίο είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό στον κόσμο και στόχο έχει να λάβει μέρος στο νέο πρωτάθλημα ETCR.

Αυτή τη φορά η ισπανική εταιρεία δεν επέλεξε κάποια ασφάλτινη πίστα για το νέο e-Racer αλλά μια πίστα σκι καλυμμένη με χιόνι και πάγο στην Ανδόρρα, όπου το θερμόμετρο δείχνει -10 βαθμούς Κελσίου.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι οι ακραίες καιρικές συνθήκες επηρεάζουν σημαντικά την αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Υπενθυμίζουμε ακόμα ότι το νέο e-Racer διαθέτει μπαταρία 6.072 κελιών που ισοδυναμεί με μία μπαταρία για 9.000 κινητά τηλέφωνα, ενώ το βάρος τη δε ξεπέρνα τα 450 κιλά και φορτίζει εντός 40 λεπτών. Παράλληλα οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του αποδίδουν σταθερά 408 ίππους, αλλά μπορούν στιγμιαία να φτάσουν και τους 680 ίππους.

Σύμφωνα με την Cupra το νέο e-Racer επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 3,2 δευτ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 270 χλμ./ώρα.

Στο σκληρό κρύο το νέο e-Racer εξελίσσει ο  οδηγός αγώνων Τζόρνι Γκανέ και η ομάδα των μηχανικών με επικεφαλή τον Σάβι Σέρα. Οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν είναι παραπάνω από αρκετές για τον περιορισμό θέρμανσης της μπαταρίας μετά από έντονη προπόνηση.

Επειδή το νέο e-Racer είναι φτιαγμένο να τρέχει πάνω στην άσφαλτο στην προκειμένη περίπτωση η απόσταση του από το έδαφος αυξήθηκε κατά 20 χλστ. και κάθε ελαστικό  του διαθέτει 420 καρφιά, καθώς η πρόσφυση είναι αρκετά χαμηλή πάνω στις ολισθηρές επιφάνειες.

Τα συμπεράσματα πάντως είναι ότι το νέο e-Racer ανταποκρίθηκε αρκετά καλά και έδωσε άφθονες πληροφορίες για την περεταίρω βελτίωση του.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

SEAT

Με μια πρώτη σκέψη ο κόσμος του βιβλίου και του αυτοκινήτου δε συναντιούνται πουθενά, ωστόσο η SEAT μας εξηγεί ότι υπάρχουν κοινοί παρονομαστές.

IAME Series Greece

Ο 2ος γύρος του IAME Series Greece διεξήχθη στην πίστα «Kartmania», στα Βραχναίικα της Πάτρας με οργανωτή τον Αυτοκινητιστικό Όμιλο Πατρών (ΑΟΠ).

Audi E-Tron

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον κατασκευάζουν λίγα τμήματα του αυτοκινήτου μόνες τους αφού για τα περισσότερα κάνουν μόνο τη σχεδίαση και τα αναθέτουν σε τρίτους προμηθευτές, τάση που θα ενισχυθεί με τα ηλεκτρικά που έρχονται.

Smart

Το μέλλον της Smart ως ανεξάρτητη εταιρεία έχει τεθεί αρκετές φορές σε αμφισβήτηση όμως η Mercedes – Benz, στην οποία ανήκει, έκανε μία συμφωνία με την Geely η οποία εξασφάλισε την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά για τα επόμενα χρόνια.

Jeep Gladiator

Απόβαση στη Γηραιά Ήπειρο θα κάνει το ερχόμενο καλοκαίρι το περίφημο Gladiator, το pickup που επιστρέφει την Jeep στην κατηγορία αυτή.

Koenigsegg Jesko

Η Koenigsegg στοχεύει να σπάσει το όριο των 300 μιλίων/ώρα (482,8 χλμ./ώρα) με μια ειδικά προετοιμασμένη εκδοχή του πιο πρόσφατου μοντέλου της, του Jesko, που παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο.

Citroen

Τον προηγούμενο μήνα στο Σαλόνι της Γενεύης η Citroen μας παρουσίασε ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο της το Ami One Concept.

Lamborghini

Ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν στο μουσείο της Lamborghini που βρίσκεται στην έδρα της, στην περιοχή Σαντ'Αγκάτα Μπολονέζ.

Aston Martin

Η Aston Martin έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζει το πρώτο της SUV το οποίο θα ονομάζεται DBX και τώρα βρίσκεται σε φάση δοκιμών με τα τελευταία στάδια αυτών να γίνονται στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.

Nissan

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan που αποτελεί μέρος της συμμαχίας Alliance (Renault, Mitsubishi) προσφέρει 100.000 ευρώ στο πλαίσιο της αποκατάστασης των ζημιών στην Παναγία των Παρισίων (Notre-Dame de Paris) ύστερα από την καταστροφική πυρκαγιά που υπέστη.