Νέο Opel Mokka: Δέχεται χάδια ή χτυπήματα από τον άνεμο;

13 Ιανουαρίου 2021

Mέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι το νέο Opel Μokka έχει τέσσερις άσσους «κρυμμένους» στο «μανίκι» του. Ποιοι είναι αυτοί;

Ο πρώτος αφορά τη νέα μάσκα “Opel Vizor”, o δεύτερος το επανασχεδιασμένο λογότυπο της γερμανικής εταιρείας, ο τρίτος τη νέα σχεδίαση εσωτερικού “Pure Panel” και ο τέταρτος ότι θα διατίθεται από το λανσάρισμα του με αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.

Ωστόσο η Opel μας ενημερώνει ότι το νέο Mokka έχει ακόμα ένα «φύλλο» να ρίξει στο τραπέζι. Ο λόγος για την εξελιγμένη του αεροδυναμική.

Σύμφωνα με την Opel το νέο Mokka διαθέτει συντελεστή οπισθέλκουσας (cD) μόλις 0,32 ο οποίος είναι από τους χαμηλότερους στην κατηγορία του γερμανικού crossover. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η Opel έχει παράδοση στην αεροδυναμική, καθώς το ιστορικό Calibra είχε 0,26 cD, ενώ τα σύγχρονα Astra και Insignia έχουν 0,26 cD και 0,25 cD αντίστοιχα.

Όπως όλα τα νέα μοντέλα της Opel έτσι και στο Mokka έχει εξελιχτεί στην αεροδυναμική σήραγγα του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης (στο Ινστιτούτο Ερευνών Μηχανικών Αυτοκινήτων και Κινητήρων Οχημάτων).

Εξερευνούμε την Πεντέλη με το Opel Grandland X Hybrid4

Η σχεδίαση του νέου Mokka συμβάλει στην αεροδυναμική του, καθώς η μετωπική του επιφάνεια είναι μόλις 2,27 τ.μ., ενώ με το σχήμα τους βοηθούν οι εμπρός κολόνες και οι πλευρικοί καθρέπτες.

Επιπλέον την καλύτερη ροή του αέρα βοηθάει το κάλυμμα κάτω από το διαμέρισμα του κινητήρα και κάτω από το αμάξωμα, όπως επίσης τα ελαστικά και οι θόλοι των τροχών. Ειδική μνεία γίνεται στην ενεργή γρίλια της μάσκας, η οποία ανοιγοκλείνει ανάλογα με την ταχύτητα και τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σε τι ωφελεί όμως η αεροδυναμική ένα αυτοκίνητο; Η χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση σημαίνει ότι το αυτοκίνητο χρειάζεται λιγότερη ενέργεια για να κινηθεί, επομένως μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων.

Σε σύγκριση με το απερχόμενο Mokka στο νέο μοντέλο οι εκπομπές CO2 είναι 9,0 γρ./χλμ. χαμηλότερες (μέτρηση WLTP) και η αεροδυναμική αντίσταση σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου έχει μειωθεί κατά 16%.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 13 Ιανουαρίου 2021

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Πρίγκηπες στο Μόντε Κάρλο Οζιέ-Ινγκρασιά με Toyota Yaris WRC

Πρίγκηπες στο Μόντε Κάρλο Οζιέ-Ινγκρασιά με Toyota Yaris WRC

H πρεμιέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το ράλι Μόντε Κάρλο, είχε τη σφραγίδα των Οζιέ-Ινγκρασιά, με Toyota Yaris WRC. Ήταν η 8η νίκη του Γαλλικού πληρώματος, 4η με  διαφορετική ομάδα. Με Volkswagen Polo WRC 2013,2014, 2015, 2016, Ford Fiesta WRC 2017, 2018, Citroen...

Διαβάστε Περισσότερα
Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Νέες οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού, οι περιορισμοί συνεχίζονται

Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Νέες οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού, οι περιορισμοί συνεχίζονται

Μέχρι την Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021 συνεχίζονται οι περιορισμοί στις αεροπορικές μετακινήσεις εσωτερικού για λόγους προστασίας επιβατών και πολιτών από την νόσο Covid-19. Ειδικότερα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει στο επιβατικό κοινό την παράταση,...

Διαβάστε Περισσότερα
WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Το GR Yaris και σε ρόλο πλοηγού

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Το GR Yaris και σε ρόλο πλοηγού

Η μικρή βόμβα της Toyota, το GR Yaris έχει το ρόλο του τελευταίου πλοηγού αυτοκινήτου για το ράλι Μόντε Κάρλο, πριν τα πληρώματα αρχίσουν τη μάχη με τα χρονόμετρα στις Ειδικές Διαδρομές. Σε αποκλειστικά 2θυρο αμάξωμα, με 3κύλινδρο μοτέρ turbo 1.6 λίτρων, απόδοσης 261...

Διαβάστε Περισσότερα