Τρεις δεκαετίες ζωής συμπληρώνει φέτος το Mercedes Sprinter, το οποίο έκανε πρεμιέρα άνοιξη του 1995.
Το Sprinter αποτέλεσε το διάδοχο του T1/TN, ενώ ήταν το πρώτο βαν της γερμανικής εταιρείας, το οποίο δεν είχε για ονομασία κωδικούς γραμμάτων και αριθμούς. Εκείνη την εποχή το Sprinter ξεχώριζε για το αυτοφερόμενο αμάξωμα, την ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση, τα τέσσερα δισκόφρενα, το ABS, τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων ρυθμιζόμενες καθ’ ύψος και τον προαιρετικό αερόσακο οδηγού.

Η γκάμα του περιλάμβανε ποικιλία αμαξωμάτων (σασί, καρότσα, ανατρεπόμενο, επιβατικό 5 ή 9 θέσεων), ενώ προσφέρονταν με χαμηλή ή ψηλή οροφή, το μεταξόνιο κυμαίνονταν από 3.000 έως 4.025 χλστ. και η επιτρεπόμενη μικτή μάζα ήταν αρχικά 2.590, 2.800 ή 3.500 κιλά. Όπως επισημαίνει η Mercedes το Sprinter εξακολουθεί να διακρίνεται για τη μεταπωλητική του αξία και για το πόσο εύπλαστο είναι, καθώς μπορεί να δεχτεί πληθώρα μετατροπών για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών.

Μάλιστα το 75% όλων των Sprinter παγκοσμίως έχουν δεχτεί κάποιου είδους μετατροπή. Παράλληλα η Mercedes εκτιμά ότι πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους οι συνολικές πωλήσεις του Sprinter θα φτάσουν στον αριθμό ορόσημο των 5 εκατομμυρίων. Η παραγωγή του πραγματοποιείται σε τρεις ηπείρους, καθώς κατασκευάζεται σε Βόρεια Αμερική, Νότια Αμερική και Ευρώπη.
Με αφορμή την 30η επέτειο του Sprinter η Mercedes δημιούργησε μια ειδική έκδοση ονόματι “30 Years Sprinter”, η οποία θα πωλείται από τις αρχές Φεβρουαρίου, ενώ στην αγορά της Γερμανίας, η τιμή του διαμορφώνεται στα 58.055 ευρώ. Η νέα ειδική έκδοση βασίζεται στο εξοπλιστικό επίπεδο SELECT, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων, αναπαυτικό κάθισμα οδηγού με οσφυϊκή υποστήριξη και προβολείς LED High-Performance με αυτόματη λειτουργία.

Για να τιμήσει την ιστορία του Sprinter, το Μουσείο της Mercedes στη Στουτγάρδη θα φιλοξενεί, από 4 Φεβρουαρίου έως 30 Μαρτίου, την πρώτη και υφιστάμενη γενιά του μοντέλου, καθώς και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο eSprinter, το οποίο μπήκε πρώτη φορά στην πρίζα το 2019.