motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Mazda MX-30: Διαφορετικό και πιστό στην παράδοση

Σωτήριος Χάλλας by Σωτήριος Χάλλας
30 Δεκεμβρίου 2020
in E-CARS, TEST DRIVE

Όταν ανοίξουν και οι πίσω πόρτες, όλα αλλάζουν

Το MX-30 βάζει τη Mazda στο χάρτη των εταιρειών που διαθέτουν κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα τους και μάλιστα με ιδιαίτερο στυλ.

ADVERTISEMENT

 

Διαφορετικό στυλ μπροστά και πίσω

Από τα πρώτα σχεδιαστικά στοιχεία που παρατηρείς είναι το αιχμηρό τελείωμα του καπό, οι στρογγυλοί προβολείς που τονίζονται από ευθύγραμμα στοιχεία, αλλά και τα πίσω φωτιστικά σώματα, με το κέντρο τους να μοιάζει σαν ένα συνδυασμό μεγάλων pixels. Ωστόσο, το βλέμμα στέκεται περισσότερο στο έντονα κεκλιμένο πίσω τμήμα, το οποίο κάνει το ιαπωνικό crossover να έχει αρκετά coupe αισθητική.

 

Διαφορετικές και οι πόρτες

Παρατηρώντας όμως το ιαπωνικό croosover, θα παρατηρήσετε ότι απουσιάζουν οι χειρολαβές στις πίσω πόρτες. Εκεί κρύβεται μια επιλογή που έρχεται από το παρελθόν, καθώς οι πόρτες ανοίγουν με αντίθετη φορά. Εκείνες για οδηγό και συνοδηγό ανοίγουν όπως σε κάθε άλλο αυτοκίνητο, όμως εκείνες για την πρόσβαση στις πίσω θέσεις ανοίγουν αντίθετα. Πρόκειται για μια ιδέα που η Mazda είχε υλοποιήσει τελευταία φορά στο σπορ μοντέλο, το RX-8 με κινητήρα Wankel, το οποίο ήταν στην παραγωγή από τον Φεβρουάριο του 2003 μέχρι και τον Ιούνιο του 2012.

Μάλιστα η υλοποίηση έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρχουν τριγμοί, φαινόμενο που μπορεί σχετικά εύκολα να παρατηρηθεί σε αυτού του είδους επιλογές, αν και όλα είναι θέμα «δεσίματος» των μερών του αμαξώματος..

Εκτός από τη διαφορετικότητα σε αισθητικό επίπεδο, οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες προσφέρουν και πιο εύκολη πρόσβαση στο πίσω κάθισμα. Με το χώρο για τους πίσω να είναι κάπως περιορισμένος, η διευκόλυνση στη διαδικασία εισόδου και εξόδου είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη.

Πάντως οι πίσω πόρτες δεν ανοίγουν, εαν πρώτα δεν ανοίξουν οι μπροστά.

 

 

EuroNCAP/Mazda MX-30: Ηλεκτροκίνητο με πεντάστερη ασφάλεια (video)

 

 

Τι δουλειά έχει ο φελλός;

Όταν οι πόρτες ανοίξουν και εισέλθεις στην καμπίνα υπάρχει ακόμα ένα στοιχείο που ξαφνιάζει, σε επίπεδο αισθητικής. Σε πολλά σημεία έχει χρησιμοποιηθεί φελλός. Πρόκειται για υλικό που βλέπουμε σπάνια, όμως οι Ιάπωνες το επέλεξαν με το σκεπτικό ότι αποτελεί μία ιδιαίτερα οικολογική λύση.

Το ίδιο σκεπτικό ακολουθήθηκε στη δημιουργία όλου του αυτοκινήτου. Παραμένοντας στην καμπίνα, λοιπόν, συναντάμε υλικά τα οποία προσφέρουν απαλή αίσθηση και δημιουργούν μια πραγματικά premium ατμόσφαιρα, ενώ ταυτόχρονα έχουν “πράσινη συνείδηση” καθώς προέρχονται από ανακύκλωση. Όσο για τα δέρματα, εννοείται ότι είναι τεχνητά.

 

Γεμάτο με οθόνες

Στο τεχνολογικό κομμάτι, ο οδηγός θα αντικρίσει γύρω του τρεις φυσικές οθόνες και μία εικονική. Η μία αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων με διαγώνιο 7 ίντσες. Η δεύτερη είναι εκείνη στην κορυφή του ταμπλό για τον έλεγχο του infotainment (συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay). Η τρίτη βρίσκεται στην βάση του ταμπλό. Είναι η μοναδική που μπορεί κάποιος να τη χειριστεί με την αφή και σκοπός της είναι ο έλεγχος του κλιματισμού. Όσο για την εικονική οθόνη που αναφέραμε, πρόκειται για το HUD (Head up Display). Δηλαδή το σύστημα που προβάλει πληροφορίες όπως η ταχύτητα κίνησης και κάποια σήματα του ΚΟΚ πάνω στο παρμπρίζ, μπροστά από τον οδηγό, ώστε εκείνος να μη χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο.

 

Διαστάσεις-Μπαταρία

Σε ο,τι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις , οι αριθμοί για το ηλεκτρικό MX-30 αναφέρουν τα εξής, 4.395 χλστ. μήκος, 2.035 χλστ. πλάτος και 1.555 χλστ. ύψος. Τα 130 χλστ. φτάνει η απόσταση από το έδαφος, ενώ η χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ αγγίζει τα 366 λίτρα. Kάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών συναντάμε κιτ επισκευής ελαστικού και δύο καλώδια. Ένα για σύνδεση σε οικιακή πρίζα και ένα για σύνδεση σε σταθμό φόρτισης και wallbox.

Τα καλώδια χρησιμοποιούνται για να φορτίσουμε την μπαταρία, η οποία έχει χωρητικότητα 35.5 kWh και σύμφωνα με τη Mazda αρκεί για την κάλυψη 200 χλμ. (194 χλμ. έδειξε η δική μας δοκιμή) με την επίσημη κατανάλωση να είναι 19 kWh/100χλμ. (εμείς καταγράψαμε 17.6 kWh/100 χλμ.). Η ισχύς της πηγαίνει σε έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον μπροστά άξονα. Η απόδοση του τελευταίου φτάνει τους 143 ίππους και τα 265 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το βάρος των 2.108 κιλών, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 9.7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 140 χλμ./ώρα ώστε να μην επιβαρύνεται η αυτονομία.

 

Πώς πάει στο δρόμο;

Το μικρό μέγεθος της μπαταρίας συνεπάγεται μειωμένο βάρος (τα 2.108 κιλά δεν είναι πολλά για ηλεκτρικό crossover), το οποίο με τη σειρά του βοηθάει στην οδική συμπεριφορά. Όντως, το MX-30 καταφέρνει να περνάει με αρκετή άνεση πάνω από τις διάφορες κακοτεχνίες. Ταυτόχρονα, δεν είναι “πλαδαρό”, με αποτέλεσμα να ανταποκρίνεται ανάλογα, όταν ο οδηγός θέλει να κινηθεί σε πιο γρήγορο τέμπο. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που οι Ιάπωνες δεν τοποθέτησαν μεγαλύτερη μπαταρία.

Την κίνηση σε αυξημένο ρυθμό βοηθάει και το τιμόνι το οποίο έχει πολύ σωστό βάρος, ενώ ταυτόχρονα μεταφέρει αρκετή πληροφορία.

 

Αγαπάει την πόλη

Πέραν της οδικής συμπεριφοράς, με τη μικρότερη μπαταρία έχουμε ταχύτερους χρόνους φόρτισης, ενώ όταν κάποια στιγμή χρειαστεί αντικατάσταση, το κόστος (;) θα είναι μικρότερο για τον ιδιοκτήτη Άλλωστε, το MX-30 είναι ένα μοντέλο με προσανατολισμό την πόλη, καθώς η αυτονομία δεν επιτρέπει περαιτέρω σκέψεις. Για εκεί είναι κατασκευασμένο πρωτίστως και εκεί νιώθει πιο άνετα.

 

Το κόστος;

Η Mazda μπήκε στο χορό των ηλεκτρικών με μία αστική crossover πρόταση η οποία ξεχωρίζει σε τομείς όπως η σχεδίαση τα υλικά της καμπίνας, αλλά και στην προσέγγιση απέναντι στην μπαταρία.

Η τιμή του MX-30 ξεκινά από τις 37.590 ευρώ. Με την κρατική επιδότηση μειώνεται στις 33.043 ευρώ, ενώ αν συνδυαστεί με απόσυρση «πέφτει» ακόμα περισσότερο, στις 32.043 ευρώ.

 

Όταν ανοίξουν και οι πίσω πόρτες, όλα αλλάζουν
Διαφορετικό αισθητικό στοιχείο, το αιχμηρό τελείωμα του καπό
Έντονα coupe το τελείωμα της οροφής

Ευθείες και καθαρές γραμμές χαρακτηρίζουν τη σχεδίαση της καμπίνας
Αυτό βλέπει ο οδηγός
Το τιμόνι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων

Κάποιες από τις πληροφορίες που απεικονίζονται στο HUD
Η οθόνη του infotainment
Από την οθόνη αφής στη βάση του ταμπλό ελέγχεται ο κλιματισμός (και τα θερμαινόμενα καθίσματα)

Η μεγάλη κονσόλα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού
Δύο περιστροφικά χειριστήρια. Το μεγάλο για τον έλεγχο του infotainment και το μικρό για την αυξομείωση της έντασης
Φελλό συναντάμε και στη μεγάλη θήκη κάτω από τη “γέφυρα” που σχηματίζει η κονσόλα

Όμορφοι χρωματικοί συνδυασμοί στα καθίσματα και ποιοτικά υλικά στο σύνολο της καμπίνας
Οι μπροστά επιβάτες δε θα παραπονεθούν στιγμή για τον διαθέσιμο χώρο
Αντίθετα, για τους πίσω τα πράγματα είναι κάπως πιο δύσκολα

Η χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες
Δύο καλώδια, ένα για πρίζα και ένα για wallbox
Κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών συναντάμε και όσα χρειάζονται για το κιτ επισκευής ελαστικών

Το MX-30 δηλώνει την ηλεκτρική του φύση
Από εδώ αυξάνεται η ελευθερία κύλισης, άρα μειώνεται ο ρυθμός με τον οποίο ανακτάται ενέργεια κατά το ρολάρισμα
Με την ένδειξη (–) το αυτοκίνητο σταματάει πιο σύντομα, καθώς ανακτάται περισσότερη ενέργεια κατά το ρολάρισμα

Tags: CROSSOVERDRIVEMAZDAMX-30SUVTESTΔΟΚΙΜΗΗΛΕΚΤΡΙΚΌ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS