Την πρώτη μας, αρκετά σύντομη, γνωριμία με το νέο Lynk & Co 02, είχαμε στην παγωμένη και καταπράσινη Σλοβενία.
Το νέο 02 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Lynk & Co στην Ευρώπη, αλλά και το πρώτο της παγκόσμιο μοντέλο. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι στη γκάμα της υπήρχε μέχρι τώρα μόνο το plug-in υβριδικό 01, ενώ το νέο 02 θα διατίθεται και στην Κίνα με την ονομασία Z20.
Lynk & Co 02: Με σκανδιναβικό design
Περιγράφεται ως ένα κομψό ηλεκτρικό πεντάθυρο crossover coupe, το οποίο έχει σχεδιαστεί στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Όπως και άλλα μοντέλα του κινέζικου Ομίλου Geely (στον οποίο ανήκουν επίσης οι Volvo, Lotus, Polestar και Zeekr), το νέο 02 βασίζεται στην αρχιτεκτονική Sustainable Experience Architecture (SEA).

Μιλώντας με αριθμούς, το μήκος του βρίσκεται στα 4.460 χλστ., επομένως είναι 81 χλστ. μικρότερο από το Lynk & Co 01. Το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται στα 1.845 χλστ. και 1.573 χλστ. αντίστοιχα, ενώ απέχει από το έδαφος 191 χλστ. (χωρίς φορτίο).
Οι καμπύλες κυριαρχούν στο αμάξωμα του 02, ενώ σημείο αναφοράς αποτελεί η κεκλιμένη γραμμή της οροφής, η οποία κορυφώνεται προς τα πίσω. Τα χαρακτηριστικά «ξαπλωμένα» και με διπλό «κόψιμο» μπροστινά Led φωτιστικά σώματα της Lynk & Co επεκτείνονται προς τα φτερά, ενώ κλειστού τύπου είναι η φαρδιά μάσκα και χαμηλότερα βρίσκεται η γρίλια με ενεργό κλείστρο.

Περιμετρικά του αμαξώματος υπάρχει μαύρο γυαλιστερό υλικό, ενώ οι χειρολαβές των θυρών είναι «χωνευτές» και πατάει σε ζάντες 19 ή 20 ιντσών. Στο πίσω τμήμα τα επίσης Led φωτιστικά σώματα ενσωματώνονται στην αεροτομή, ενώ αρκετά κυρτό είναι το παρμπρίζ.

Οι πόρτες χωρίς πλαίσιο, οι οποίες ανοίγουν από μέσα με το πάτημα ενός κουμπιού, υπενθυμίζουν την coupe σχεδιαστική προσέγγιση. Η παλέτα του 02 περιλαμβάνει τις τέσσερις αποχρώσεις “Crystal White”, “Grey Grid”, “Cosmic Blue” και “Techno Magenta”, ενώ στάνταρ είναι η μαύρη γυαλιστερή οροφή.
Lynk & Co 02: Εσωτερικό-Χώροι
To σκηνικό στο εσωτερικό είναι μινιμαλιστικό με υπερσυγκεντρωτικό ρόλο να έχει η κεντρική οθόνη αφής των 15,4 ιντσών, ενώ μικρότερου μεγέθους είναι η οθόνη 10,2 ιντσών για το ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το πολυλειτουργικό-θερμαινόμενο τιμόνι με επίπεδη βάση.
Με γνώμονα τη βιωσιμότητα έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλώσιμα υλικά στα ενδότερα, αλλά η ποιότητα λαμβάνει συνολικά καλή βαθμολογία με μαλακά κυρίως πλαστικά στις περισσότερες επιφάνειες. Έμφαση έχει δοθεί στη συνδεσιμότητα με δίκτυο 5G και Wi-Fi Hotspot, ενώ ασύρματα γίνονται οι ενημερώσεις του λογισμικού.

Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών κρίνονται ικανοποιητικοί, χάρη στο μεταξόνιο των 2.755 χλστ., το κεντρικό δάπεδο είναι επίπεδο, ενώ παρά την κλίση που έχει η οροφή δεν κόβει τον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Περιορίζει όμως αρκετά την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω.

Το πορτμπαγκάζ ανοίγει ηλεκτρικά, έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης και η χωρητικότητα που προσφέρει είναι 410 λίτρα (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα σε αναλογία 60/40 αυξάνεται στα 1.349 λίτρα), ενώ έξτρα μικρός αποθηκευτικός χώρος 15 λίτρων υπάρχει κάτω από το εμπρός καπό, όπου συναντήσαμε την ένδειξη “No Engine Here”. Αυτό όμως δεν είναι το μοναδικό μήνυμα του 02, καθώς όταν ανοίγει η θύρα φόρτισης συναντάς την ένδειξη “We’ve got the power” και στην πόρτα του οδηγού την υπενθύμιση “Drive safe”.
Lynk & Co 02: Με κόρνα για πεζούς και κάμερα για selfies
Στα εξοπλιστικά «καλούδια» περιλαμβάνεται ο προσαρμοζόμενος ατμοσφαιρικός φωτισμός καμπίνας, η σταθερή πανοραμική γυάλινη οροφή με θερμική προστασία, ο διζωνικός αυτόματος κλιματισμός με σύστημα ελέγχου ποιότητας αέρα (AQS), ο αποσπώμενος αποθηκευτικός χώρος, το ηχοσύστημα Harman Kardon με 14 ηχεία, η δορυφορική πλοήγηση, η κάμερα 360 μοιρών, οι δυο επιφάνειες για ασύρματη φόρτιση των smartphones, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα με λειτουργία μνήμης.

Εκτός από την παραδοσιακή κόρνα το νέο 02 διαθέτει και το σύστημα “Hey Honk”, το οποίο αναπαράγει ένα σύνολο εναλλακτικών και πιο φιλικών ειδοποιήσεων για αλληλεπίδραση με τους πεζούς και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Αυτό το πρωτοείδαμε στο Zeekr, οπότε δεν είναι κάτι καινούργιο.

Σε μια στάση χρησιμοποιήσαμε την “Journey Camera”, με την οποία μπορείς να βγάλεις selfies ή ομαδικές φωτογραφίες με τους συνεπιβάτες σου, απευθείας από την ενσωματωμένη κάμερα πάνω από τον κεντρικό καθρέφτη. Δίπλα από το τιμόνι βρίσκεται ένας μικρός ιμάντας που ονομάζεται “sharing strap“, ενώ όταν τον τραβήξεις ενεργοποιείται η εφαρμογή κοινής χρήσης του οχήματος.
Lynk & Co 02: Επιδόσεις-Φόρτιση
Το νέο 02 προσφέρεται αποκλειστικά με έναν, πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 272 ίππων (200 kW) και 343 Nm ροπής, ο οποίος επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,5 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η μοναδική διαθέσιμη μπαταρία ιόντων λιθίου (NMC), χωρητικότητας 66 kWh, υπόσχεται με μια πλήρη φόρτιση αυτονομία έως και 445 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες είδαμε 415 χλμ. αυτονομία.

Από ταχυφορτιστή 150 kW η μπαταρία φτάνει από 10-80% εντός 30 λεπτών, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής είναι 11 kW και προαιρετικά 22 kW με το χρόνο φόρτισης AC (0–100%) να ορίζεται σε 7,5 και 4 ώρες αντίστοιχα. Η επίσημη συνδυαστική κατανάλωση ενέργειας είναι 17,1 kWh/100 χλμ. στην εξοπλιστική έκδοση Μore που είχαμε στη διάθεσή μας, ενώ λίγο πιο πάνω ήταν και η κατανάλωση που είδαμε στην πράξη. Υποστηρίζοντας λειτουργία Vehicle-to-load (V2L) το 02 μπορεί να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια σε εξωτερικές συσκευές.
Lynk & Co 02: Οδηγώντας
Η λίμνη Bled και το πανέμορφο νησάκι που βρίσκεται στο κέντρο της ήταν το βασικό φόντο στη διαδρομή που κάναμε οδηγώντας το νέο 02. Στους στενούς επαρχιακούς δρόμους, με την αψεγάδιαστη ωστόσο άσφαλτο, διαπιστώσαμε ότι έχει αξιοπρεπή ποιότητα κύλισης και ότι η ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά-πολλαπλών συνδέσμων πίσω) εστιάζει κυρίως στην άνεση, «εξαφανίζοντας» τις ελάχιστες λακκούβες που συναντήσαμε.

Το τιμόνι (ηλεκτρικά υποβοηθούμενο με κύκλο στροφής 11,4 μέτρα) είναι ελαφρύ και γρήγορο, αλλά δε διακρίνεται για την ακρίβεια που προσφέρει, ενώ ακόμα και στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν επίσης τα Eco, Comfort και Individual) αν και αποκτά περισσότερο βάρος, έχει τεχνητή αίσθηση. Η απόκριση στο δεξί πεντάλ είναι εντονότερη στο Sport πρόγραμμα, χωρίς όμως να σε «τινάζει» στις απότομες επιταχύνσεις. Μέχρι τα 30 χλμ./ώρα ακούγεται λίγο εντονότερα ο ήχος του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, ενώ σε αυτό το εύρος ταχύτητας αποδίδει καλύτερα το σύστημα one pedal, με τα φρένα πάντως να είναι αποτελεσματικά.
Συμπέρασμα-Τιμές
Καθώς εναλλάσσαμε τις πτήσεις (Ελλάδα-Σερβία-Σλοβενία) αναλογιστήκαμε το συνωστισμό που υπάρχει στις αφίξεις νέων εταιρειών από την Κίνα, στο «διάδρομο προσγείωσης» της ελληνικής αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό το έργο της Lynk & Co, καθίσταται ακόμα πιο δύσκολο, ενώ το αν θα καταφέρει να ξεχωρίσει ανάμεσα στον πολυπληθή πλέον ανταγωνισμό, θα το δείξουν οι αριθμοί, οι οποίοι λένε πάντα την αλήθεια.
Οι τιμές του νέο Lynk & Co 02 στις εξοπλιστικές εκδόσεις Core και More, είναι 38.990 ευρώ και 42.990 ευρώ αντίστοιχα, χωρίς να περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στην Ελλάδα στα μέσα Φεβρουαρίου.