Lamborghini Jarama GT: Έρχεται από το παρελθόν με 260 χλμ./ώρα

12 Νοεμβρίου 2020

Τούρτα γενεθλίων ετοίμασε η Lamborghini τοποθετώντας πάνω της 50 κεράκια, τα οποία «έσβησε» η Jarama GT.

Ήταν Μάρτιος του 1970 όταν η ιστορική Jarama GT πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Βαπτίστηκε έτσι από την ομώνυμη περιοχή που βρίσκεται στα βόρεια της Μαδρίτης και είναι ξακουστή για τις ταυρομαχίες της. Μη ξεχνάτε άλλωστε ότι έμβλημα της ιταλικής εταιρείας των supercars είναι ο μαινόμενος ταύρος.

Η Jarama GT ήταν το τελευταίο δείγμα γραφής των grand touring 2+2 θέσεων οχημάτων της Lamborghini. Σχεδιάστηκε από τον Μαρτσέλο Γκαντίνι για λογαριασμό της Carrozzeria Bertone και κατασκευάζονταν στο εργοστάσιο της που βρίσκεται στο Γκρουγκλιάσκο του Τορίνου.

Ακολούθησε τις στυλιστικές τάσεις της δεκαετίας του ’70, καθώς κυριαρχούσαν πάνω της οι ευθείες γραμμές με έντονες ακμές. Σε τεχνικό επίπεδο αναπτύχθηκε έχοντας ως βάση τις Lamborghini 400 GT και Islero.

 

 

 

 

Τροφοδοτούνταν από V12 κινητήρα 4.0 λίτρων, ο οποίος ήταν τοποθετημένος στο εμπρός τμήμα, απέδιδε 350 ίππους και επέτρεπε μέγιστη ταχύτητα 260 χλμ./ώρα. Σημειώστε ότι εκτός της LM 002 και της σύγχρονης  Urus, η Jarama GT ήταν η μόνη Lamborghini που δε διέθετε κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα. Η κίνηση μεταδίδονταν στους πίσω τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων.

Lamborghini Jarama GTS και Countach: Απέδρασαν από το μουσείο

Σύμφωνα με τη Lamborghini η Jarama GT χρησιμοποιούσε ένα ανανεωμένο σασί, το μετατρόχιο της αυξήθηκε κατά 10 εκατοστά, φτάνοντας τα 1.490 χλστ., πατούσε σε τροχούς μαγνησίου Campagnolo 15 ιντσών, ενώ το σύστημα πέδησης της περιελάβανε τέσσερις δίσκους με τους εμπρός να είναι αεριζόμενοι. Το εσωτερικό της Jarama GT περιγράφεται πολυτελές με δερμάτινές επενδύσεις, air-condition,  άνετους χώρους για τους επιβάτες και μεγάλο πορτμπαγκάζ.

To 1972 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η Lamborghini σύστησε την ισχυρότερη Jarama GTS των 365 ίππων. Διακρίνονταν για τον ενσωματωμένο αεραγωγό στο εμπρός καπό, ενώ δυο ακόμα αεραγωγοί υπήρχαν στο πίσω τμήμα των μπροστινών φτερών. Στα ενδότερα τώρα είχε επανασχεδιαστεί το ταμπλό, απέκτησε νέα όργανα και νέα σχεδίαση μπροστινών καθισμάτων, ώστε να βελτιωθεί η ευρυχωρία των πίσω επιβατών.

Συνολικά η Lamborghini κατασκεύασε 328 Jarama, εκ των οποίων οι 176 στην έκδοση GT (1970-1973) και οι υπόλοιπες 152 στην έκδοση GTS (1972-1976).

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 12 Νοεμβρίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Formula 1-Γκραν Πρι Μπαχρέιν: Ακόμα μία νίκη Χάμιλτον. Σοκαριστικό το ατύχημα του Γκροζάν

Formula 1-Γκραν Πρι Μπαχρέιν: Ακόμα μία νίκη Χάμιλτον. Σοκαριστικό το ατύχημα του Γκροζάν

Με θερμοκρασίες 25 βαθμών Κελσίου στον αέρα και 28 βαθμών στο οδόστρωμα δόθηκε η εκκίνηση για το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν, το πρώτο από τα δύο που θα γίνουν στην ίδια πίστα.   Εκκίνηση Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Χάμιλτον έφυγε πάρα πολύ καλά, σε αντίθεση με τον...

Διαβάστε Περισσότερα
Formula 1-Γκραν Πρι Μπαχρέιν: Σοκαριστικό ατύχημα για τον Γκροζάν. Η Haas τυλίχτηκε στις φλόγες. Ζωντανός ο οδηγός

Formula 1-Γκραν Πρι Μπαχρέιν: Σοκαριστικό ατύχημα για τον Γκροζάν. Η Haas τυλίχτηκε στις φλόγες. Ζωντανός ο οδηγός

Το κείμενο αυτό γράφεται τη στιγμή που έχει διακοπεί το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν. Αιτία της διακοπής είναι η σύγκρουση του Γκροζάν με τις μπαριέρες και η φωτιά που ακολούθησε, σε ένα από τα πιο τραγικά ατυχήματα που έχουμε δει εδώ και πολλά χρόνια στη Formula 1....

Διαβάστε Περισσότερα
Άλλος ένας κύκλος δοκιμών ολοκληρώθηκε για το Opel Corsa –e Rally. Συμπεράσματα;

Άλλος ένας κύκλος δοκιμών ολοκληρώθηκε για το Opel Corsa –e Rally. Συμπεράσματα;

Tρείς ημέρες διήρκεσε ο κύκλος δοκιμών για το ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο της Opel, το Corsa-e, συμπληρώνοντας 1.500 χλμ. Στο bucket κάθισαν τρεις οδηγοί αγώνων, οι Γκρίμπελ (που με Skoda Fabia R5, Citroen C3 R5 έχει συμμετάσχει σε αγώνας του ERC), o Ρότερ και μια...

Διαβάστε Περισσότερα