Kia ProCeed 1.4 GTline: Ταξιδιάρα «ψυχή» λόγω ανέσεων και οδικής συμπεριφοράς

30 Ιουλίου 2020

Υπό το πρίσμα των προκλητικών κινήσεων των Τούρκων, με τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, σκεφτήκαμε να γνωρίσουμε από κοντά ένα από τα σημαντικότερα μνημεία Βυζαντινής ιστορίας που έχουμε στη χώρα μας. Το κάστρο του Μυστρά.

Στη διάθεσή μας είχαμε ένα μοντέλο της Kia που σε εντυπωσιάζει από πλευράς χώρων αλλά και ποιότητας, το ProCeed στην έκδοση GTline με βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων και απόδοσης 140 ίππων.

Η εικόνα από το σημερινό χωριό του Μυστρά

Η σημασία του Μυστρά
Το κάστρο αποτελούσε για πολλά χρόνια την έδρα του Δεσποτάτου του Μυστρά. Στην ακμή του περιλάμβανε ολόκληρη την Πελοπόννησο και τις περιοχές που σήμερα είναι η Αττική, η Βοιωτία και η Φωκίδα, ενώ εδώ έγινε η στέψη του τελευταίου Βυζαντινού Αυτοκράτορα, του Κωνσταντίνου ΙΑ’ Παλαιολόγου.

Η περιοχή έχει πολύ μεγάλη ιστορική σημασία, καθώς σε μικρή απόσταση από την καστροπολιτεία, βρίσκεται μία από τις σημαντικότερες πόλεις της αρχαιότητας, η Σπάρτη.

Η απόσταση από την Αθήνα μέχρι τον Μυστρά είναι 244 χλμ. με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να αφορούν κίνηση σε αυτοκινητόδρομο.

Φτάσαμε
Φτάνοντας στη Σπάρτη ακολουθούμε τις ταμπέλες και έπειτα από 9 χλμ. βρισκόμαστε στο χώρο όπου θα αφήσουμε το αυτοκίνητο. Από εκεί ξεκινά μια περιήγηση στο παλάτι, το κάστρο και τους ναούς, η οποία σε γεμίζει συναισθήματα.

Η γλώσσα των αριθμών
Όσον αφορά το Kia ProCeed, η shooting brake εκδοχή του γνώριμου κορεατικού μοντέλου φρόντισε να κάνει το ταξίδι μας απολαυστικό και άνετο. Πρώτα, όμως, να δούμε τα νούμερα.

Κάτω από το καπό του ProCeed των φωτογραφιών φιλοξενείται το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.4 λίτρων. Η απόδοσή του είναι 140 ίπποι και 242 Nm ροπής. Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (υπάρχει και χειροκίνητο με έξι σχέσεις). Ο παραπάνω συνδυασμός προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9.2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση, μαζί με κίνηση σε αστικό περιβάλλον δεν ξεπέρασε τα 7.7 λίτρα/100 χλμ. Όσο για τις εκπομπές CO2, είναι στα 125 – 129 γρ./χλμ. (ανάλογα τον εξοπλισμό). Αυτό μεταφράζεται σε τέλη κυκλοφορίας ύψους 150 – 155 ευρώ ανά έτος.

Διαστάσεις – χώροι
Τα βασικά χαρακτηριστικά του Kia ProCeed είναι δύο. Το ένα έχει να κάνει με τις μεγάλες διαστάσεις. 4.605 χλστ. μήκος, 1.800 χλστ. πλάτος και 1422 χλστ. ύψος. Αυτό συνεπάγεται περίσσεια χώρων για οδηγό και επιβάτες, τόσο στα μπροστά όσο και στα πίσω καθίσματα. Ίδια είναι η εικόνα και στο πορτ-παγκάζ. Η χωρητικότητα ξεκινάει από τα 594 λίτρα με τα καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη και φτάνει τα 1.545 λίτρα όταν αναδιπλωθούν. Μάλιστα, στη δεύτερη περίπτωση η πτώση των καθισμάτων γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε δε δημιουργείται “σκαλοπάτι”, αλλά απόλυτα οριζόντιος χώρος.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να επισημάνουμε τις πάρα πολλές μικρές θήκες που υπάρχουν κάτω από το πάτωμα του πορτ-παγκάζ, αλλά και το γεγονός ότι οι Κορεάτες έχουν τοποθετήσει κανονική ρεζέρβα. Είναι μία κίνηση που μας βρίσκει σύμφωνους, συγκριτικά με τα κιτ επισκευής ελαστικού.

Απόλυτα ικανοποιητική η κατανάλωση των 7.7 λίτρων/100 χλμ.

Άνεση
Το δεύτερο βασικό χαρακτηριστικό του Kia ProCeed είναι η εξαιρετική του κύλιση. Ο τρόπος που κινείται στον αυτοκινητόδρομο κάνει τα ταξίδια πιο σύντομα, αλλά και πιο ξεκούραστα. Ακόμα και μετά από δυόμισι ώρες, δε νιώσαμε να έχουμε κουραστεί στο ελάχιστο. Στη συνολικά θετική εμπειρία του ταξιδιού συμβάλλει και η πολύ καλή ηχομόνωση. Είναι ελάχιστοι οι ήχοι του περιβάλλοντος που φτάνουν στην καμπίνα. Όσο για αεροδυναμικό θόρυβο, πρέπει να ξεπεράσεις σημαντικά τα όρια ταχύτητας, ώστε να κάνει αδρά την εμφάνισή του. Πέραν των παραπάνω, όμως, ο κυριότερος παράγοντας άνεσης είναι η ανάρτηση. Η επιλογή για τοποθέτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, είναι πάντα ένα θετικό στοιχείο, όσο και αν έχει εξελιχθεί ο ημιάκαμπτος άξονας. Σε κλειστές διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές, ίσως εμφανίσει κάποια μικρή μεταφορά φορτίου αν πιεστεί. Σε καμία περίπτωση αυτό, όμως, δεν είναι ικανό να αμαυρώσει την καλή συνολικά αίσθηση που μας άφησε το αυτοκίνητο.

Συμπέρασμα
Το Kia ProCeed είναι το κατ’ εξοχήν αυτοκίνητο του ταξιδιού. Φυσικά μπορεί να κινηθεί και στην πόλη ώστε να καλύπτει καθημερινές ανάγκες, όμως όταν βρεθεί σε ανοιχτό δρόμο, καταλαβαίνεις αμέσως ότι νιώθει πιο οικεία, πιο άνετα. Κάτι που φροντίζει να σου το μεταδώσει, με πολλά ξεκούραστα χιλιόμετρα.

Κόστος
Η εκδοση με το σύνολο των 1.4 λίτρων ξεκινά από τις 24.990 ευρώ, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο ανεβαίνει στις 26.990 ευρώ.

Για τη διαδρομή, τα διόδια και την ταλαιπωρία που προκαλούν οι συνεχείς και απανωτές στάσεις, προσεχώς…

Εδώ θα βρείτε περισσότερες φωτογραφίες από το ταξίδι μας στον Μυστρά

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 30 Ιουλίου 2020

0 Σχόλια

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Formula 1-Γκραν Πρι Μπαχρέιν-Κατατακτήριες: Ακόμα πιο κοντά στο 100 ο Χάμιλτον

Formula 1-Γκραν Πρι Μπαχρέιν-Κατατακτήριες: Ακόμα πιο κοντά στο 100 ο Χάμιλτον

Με 26 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 28 βαθμούς στο οδόστρωμα ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές για το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν, στις οποίες ο Χάμιλτον πήρε την πρωτιά για 98η φορά. Έτσι, ο Βρετανός ήρθε ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει ο πρώτος οδηγός με τριψήφιο αριθμό...

Διαβάστε Περισσότερα
Με ελαστικά Bridgestone το νέο supercar Huracan STO των 640 ίππων

Με ελαστικά Bridgestone το νέο supercar Huracan STO των 640 ίππων

Η συνεργασία της Lamborghini με την Bridgestone έφερε στη ζωή το νέο απόλυτο ελαστικό επιδόσεων. Με αυξημένη πρόσφυση και χημική σύσταση που μπορεί να μεταφέρει στο 100% τις δυνατότητες της νέας Huracan στον δρόμο, το νέο Potenza αποτελεί την τέλεια ένωση τεχνολογίας...

Διαβάστε Περισσότερα
Αgya: Ένα άγνωστο Toyota για την Ευρώπη

Αgya: Ένα άγνωστο Toyota για την Ευρώπη

Πρόκειται για ένα νέο city-car που μοιράζονται κοινά στοιχεία με το Daihatsu Ayla. Την επίσης ιαπωνική εταιρία που η πλειοψηφία  των μετοχών ανήκει στην Toyota, από το 1999, και το 2013 σταμάτησε να εισάγονται πλέον Daihatsu στην Ευρώπη. Από τα πιο σημαντικά μοντέλα...

Διαβάστε Περισσότερα