Kia iMT: Μετά το ηλεκτρικό γκάζι, έρχεται ο ηλεκτρικός συμπλέκτης. Πώς θα λειτουργεί;

25 Ιουνίου 2020

Ο συμπλέκτης είναι από τα λίγα στοιχεία ενός αυτοκινήτου που ακόμα συνεχίζει να λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με μηχανικό τρόπο, όμως το νέο κιβώτιο ταχυτήτων της Kia με την ονομασία iMT τον φέρνει στην ηλεκτρική εποχή, ακολουθώντας το δρόμο του πεντάλ για το γκάζι, το οποίο έχει γίνει ηλεκτρικό εδώ και αρκετά χρόνια.

Το σύστημα της Kia θα το δούμε πρώτη φορά στο Rio EcoDynamics+. Η βασική αλλαγή που φέρνει είναι ότι το πάτημα του αριστερού πεντάλ δε θα συνεπάγεται μηχανική κίνηση, αλλά την παραγωγή ηλεκτρικού σήματος. Το αυτοκίνητο θα δέχεται το σήμα και θα δίνει την εντολή σε ένα μοτέρ να κινήσει τον συμπλέκτη.

Το νέο κιβώτιο θα το δούμε μόνο στις ήπια υβριδικές εκδόσεις και υπάρχει λόγος γι’ αυτό. Το μοτέρ που θα κινεί τον συμπλέκτη, θα εντάσσεται στο υβριδικό κομμάτι του κινητήριου συνόλου. Έτσι, δε θα επιβαρύνεται η κατανάλωση, καθώς θα κινείται από το κύκλωμα των 48 Volts. Κατά συνέπεια θα υπάρχουν οφέλη λόγω της λειτουργίας του iMT. Συγκεκριμένα, όταν το αυτοκίνητο ρολάρει, το σύστημα θα απενεργοποιεί τον κινητήρα. Αυτό θα γίνεται ακόμα και αν ο οδηγός δεν έχει βάλει νεκρά. Αυτό είναι το σημείο στο οποίο αναδεικνύεται ο ρόλος του ηλεκτρικού συμπλέκτη.

 

Υπό κανονικές συνθήκες ο κινητήρας δε θα μπορούσε να απενεργοποιηθεί, καθώς θα ήταν μηχανικά συνδεδεμένος με τους τροχούς. Πλέον, η ηλεκτρική τους σύνδεση σημαίνει ότι το σύστημα θα βάζει νεκρά, άσχετα σε ποιο σημείο βρίσκεται ο λεβιές ταχυτήτων. Όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι, ή το πεντάλ του συμπλέκτη για να αλλάξει σχέση, ο κινητήρας θα ενεργοποιείται εκ νέου.

Σύμφωνα με την Kia αυτό το χαρακτηριστικό μεταφράζεται σε 3% μείωση στην κατανάλωση, υπό πραγματικές συνθήκες. Φυσικά, αντίστοιχη είναι η μείωση και στις εκπομπές ρύπων. Μπορεί το ποσοστό να δείχνει πολύ μικρό, όμως οι νόρμες για τις εκπομπές είναι τόσο αυστηρές, που οι κατασκευαστές κυνηγούν ακόμα και το παραμικρό όφελος.

Ο λόγος που η Kia επενδύει σε αυτή τη λύση είναι ότι υπάρχουν ακόμα αρκετοί που επιλέγουν εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο. Αυτό ισχύει κυρίως στην Ευρώπη, αλλά όχι αποκλειστικά. Αν τα αυτόματα κιβώτια ήταν κυρίαρχα, όπως σε άλλες περιοχές του πλανήτη, τα πράγματα θα ήταν πιο απλά.

Σίγουρα με αυτή τη λύση ο συμπλέκτης παίρνει παράταση ζωής. Όμως για πόσα χρόνια ακόμα θα τον συναντάμε; Ειδικά αν αναλογιστούμε ότι τα ηλεκτρικά είναι αποκλειστικά αυτόματα, μήπως το αριστερό πεντάλ βιώνει τις τελευταίες ημέρες του;

Συμφωνείτε με την προοπτική εξαφάνισης του συμπλέκτη, διαφωνείτε ή σας αφήνει αδιάφορους;

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 25 Ιουνίου 2020

0 Σχόλια

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Ράλι Σαν Ρεμο, ο Breen ταχύτερος στην Υπερειδική (video)

Ράλι Σαν Ρεμο, ο Breen ταχύτερος στην Υπερειδική (video)

Δύο Hyundai i20 R5 με πληρώματα τους Breen-Nagle και Crugnola-Ometto έγραψαν τους δύο ταχύτερους χρόνους, 1:24.8 και 1:25.8 αντίστοιχα στην Υπερειδική των 2 χλμ. με την οποία άνοιξε η αυλαία του ράλι Σαν Ρέμο. 2ος γύρος του Ιταλικού πρωταθλήματος Τρίτοι ταχύτεροι οι...

Διαβάστε Περισσότερα
Που αποκαλύπτει η Volkswagen τα νέα ηλεκτρικά οχήματα ID.6X και ID.6 Cross

Που αποκαλύπτει η Volkswagen τα νέα ηλεκτρικά οχήματα ID.6X και ID.6 Cross

Έχει πάρει φόρα η Volkswagen σε ο,τι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα και δε σταματά. Ετοιμάζεται λοιπόν να αποκαλύψει το νέο της ηλεκτρικό όχημα με αμάξωμα δύο εκδόσεων. Ο λόγος για το ID.6 σε έκδοση Χ αλλά και σε Cross που θα παρουσιαστούν σε παγκόσμια πρώτη στο σαλόνι...

Διαβάστε Περισσότερα
Driftάρεις και φορτίζεις. Αυτά είναι! (Video)

Driftάρεις και φορτίζεις. Αυτά είναι! (Video)

Παίρνεις την Mercedes-AMG, βρίσκεις μια αλάνα, ένα άδειο parking ή κάποιον άλλο κατάλληλο και ασφαλή χώρο (ιδανικά πας σε πίστα αλλά...) και αρχίζεις να καις τα πίσω λάστιχα σε ένα ατέλειωτο drift. Πώς θα σου φαινόταν όταν φύγεις να έχεις και φορτισμένη μπαταρία για...

Διαβάστε Περισσότερα