Καλοκαιρινή απόδραση στην Πάτρα με το Skoda Enyaq iV

20 Ιουλίου 2021

Πάτρα

Στην Πάτρα βρεθήκαμε με το Skoda Enyaq iV, το πρώτο ηλεκτρικό της τσεχικής μάρκας που σχεδιάστηκε από την αρχή ώστε να κινείται μόνο με ρεύμα. Πώς ήταν το ταξίδι μαζί του και τι εντυπώσεις μας άφησε;

Ηλεκτρικό με μεγάλη αυτονομία; Φύγαμε!

Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά και η διάθεση για εξορμήσεις είναι ανεβασμένη. Έτσι, όταν βρέθηκε στα χέρια μας το Skoda Enyaq δε χάσαμε χρόνο. Ρίξαμε μια ματιά στο Google Maps και μετά από λίγο αποφασίσαμε να κατευθυνθούμε προς την Πάτρα.

Με την αυτονομία στα 405 χλμ. σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η απόσταση μέχρι εκεί δε θα ήταν πρόβλημα.

Με 265 ίππους και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα το ισχυρότερο Skoda Enyaq

 

Φύγαμε, λοιπόν, με γεμάτη μπαταρία και σκοπό να κάνουμε το ταξίδι μέχρι την Πάτρα χωρίς στάση για φόρτιση. Ωστόσο, είχαμε κάνει τη σχετική έρευνα και είχαμε δει ότι υπάρχει ταχυφορτιστής στο ΣΕΑ Βέλου (λίγο πριν το Κιάτο), σε περίπτωση που κάτι δεν πήγαινε σύμφωνα με το πλάνο. Άλλωστε το Enyaq iV μπορεί να φορτίσει με ισχύ μέχρι και 100 kW, οπότε η στάση μας εκεί δε θα διαρκούσε πολύ.

Πονοκέφαλος τα διόδια

Η απόσταση Αθήνα – Πάτρα είναι 211 χλμ. και για να φτάσεις εκεί σταματάς σε πέντε σταθμούς διοδίων. Ελευσίνα, Ισθμός, Κιάτο, Ελαιώνας και Ρίο, με το συνολικό κόστος να είναι 11.5 ευρώ. Φυσικά αν χρησιμοποιηθεί η Αττική Οδός υπολογίζουμε ακόμα μία στάση και 2.80 ευρώ για τα διόδια.

Δηλαδή σε μια απόσταση 210 χλμ. περίπου σταματάς 5 φορές. Να μια αιτία για να σου «σπάσουν» τα νεύρα καθώς αυτό σημαίνει ότι σταματάς κάθε 40 χλμ.

Τα νεύρα μας , τα νεύρα μας, τα δικά μας, των επιβατών, των άλλων οδηγών.

Το ταξίδι

Σε όλη τη διαδρομή είχαμε ενεργοποιημένο το adaptive cruise control, “κλειδωμένο” στα 110 χλμ./ώρα, οπότε το αυτοκίνητο έκανε μόνο του τις όποιες αυξομειώσεις ταχύτητας λόγω άλλων οχημάτων που ευρίσκοντο στην πορεία μας . Οι μοναδικές στιγμές που απενεργοποιούνταν το ACC ήταν το φρενάρισμα για τα διόδια.

Με τα παραπάνω δεδομένα το ταξίδι μέχρι την Πάτρα κράτησε λίγο παραπάνω από δύο ώρες και μας έδωσε την ευκαιρία για κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις.

Η μπαταρία των 62 kWh (εκ των οποίων εκμεταλλεύσιμες είναι οι 58.3 kWh), ήταν ικανή για περίπου 300 χλμ. Σε αυτό το νούμερο αυτονομίας έπαιξαν ρόλο δύο γεγονότα. Το ένα ήταν ότι ήμασταν σε αυτοκινητόδρομο, οπότε καταναλώναμε ενέργεια με υψηλό ρυθμό χωρίς να γίνεται ανάκτηση. Το άλλο είναι η έντονη χρήση του κλιματισμού, καθώς η εξωτερική θερμοκρασία ήταν στους 37 – 39 βαθμούς Κελσίου.

Έχοντας τα παραπάνω κατά νου, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η κατανάλωση κινήθηκε γύρω από την τιμή των 19 kWh/100 χλμ.

Άνεση και πολυτέλεια

Ωστόσο, πέρα από τα νούμερα της κατανάλωσης και της αυτονομίας, υπάρχει το ταξίδι και η εμπειρία με το ηλεκτρικό των Τσέχων.

Λόγω του αυξημένου βάρους που έχουν τα ηλεκτρικά, το Enyaq iV ταξιδεύει «ακλόνητο» στον αυτοκινητόδρομο, είτε φυσάει άνεμος από τα πλάγια, είτε βρίσκεται δίπλα σε κάποιο μεγάλο όχημα. Ο τρόπος που κινείται στο δρόμο δε θα σε κάνει ποτέ να φοβηθείς. Αποπνέει μία σιγουριά.

Ταυτόχρονα, το εσωτερικό προσφέρει άνεση, τόσο σε θέμα χώρων, όσο και ποιότητας της καμπίνας. Όσον αφορά τους χώρους, το γεγονός ότι πρόκειται για Skoda λέει από μόνο του πολλά, καθώς η εταιρεία έχει χτίσει παράδοση στον συγκεκριμένο τομέα. Όμως στην άνεση, το Enyaq iV μας εξέπληξε ευχάριστα.

Σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού δε νιώσαμε ούτε για μια στιγμή άβολα ή να κουραζόμαστε, ενώ δεν μπορούσαμε να πάρουμε το βλέμμα μας από την καφέ επένδυση.

Μια ενδιαφέρουσα πληροφορία σχετικά με αυτή είναι ότι το υλικό που συναντάμε στο ταμπλό αλλά και στα καθίσματα δεν είναι δέρμα, ούτε απομίμηση δέρματος. Μοιάζει να είναι κάτι από τα δύο και μάλιστα σε κάποια υψηλής ποιότητας εκδοχή τους, όμως όχι. Πρόκειται για ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια που έχουν συλλεγεί από ωκεανούς. Αν δεν το δει κάποιος από κοντά και δεν το αγγίξει, δεν μπορεί να καταλάβει πόσο όμοιο με το δέρμα είναι το τελικό αποτέλεσμα.

Minimal

Η τάση πλέον στις καμπίνες των αυτοκινήτων είναι ο μινιμαλισμός και το Enyaq iV δεν αποτελεί εξαίρεση. Τα κουμπιά είναι ελάχιστα και όλη η πληροφορία συγκεντρώνεται σε δύο οθόνες. Την κεντρική του infotainment στις 13 ίντσες και εκείνη που λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων στις 5.3 ίντσες.

Πάτρα

Οδήγηση – επιδόσεις

Σε οδηγικό επίπεδο το Enyaq iV είναι ένα αυτοκίνητο που δε θα προβληματίσει τον οδηγό του, αντίθετα θα κάνει την οδήγηση λίγο πιο εύκολη.

Ταυτόχρονα, θα του προσφέρει αρκετή ισχύ. Στην έκδοση Enyaq iV 60 υπάρχουν διαθέσιμοι 180 ίπποι και 310 Nm ροπής, ισχύς που πηγαίνει μόνο στον πίσω άξονα καθώς εκεί είναι τοποθετημένος ο ηλεκτροκινητήρας. Χάρη στα παραπάνω νούμερα η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 8.9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 160 χλμ./ώρα.

Αν κάποιος διαβάζοντας για πίσω κίνηση φαντάζεται πλαγιολισθήσεις, στο Enyaq iV δε θα βρει κάτι τέτοιο. Τα ηλεκτρονικά καταλαβαίνουν οποιαδήποτε τάση για ολίσθηση του πίσω άξονα και φροντίζουν να τη σταματήσουν άμεσα, όμως όλο αυτό δε γίνεται με ενοχλητικό για τον οδηγό τρόπο.

Ένα άλλο σημείο στο οποίο σταθήκαμε είναι το πόσο πολύ στρίβουν οι μπροστινές ρόδες, καθώς δεν υπάρχουν ημιαξόνια.

Διαστάσεις

Η ηλεκτρική φύση του αυτοκινήτου συνεπάγεται άμεσες αντιδράσεις και ένα σύνολο πολύ πιο ευέλικτο από όσο θα περίμενες κανείς με βάση τις διαστάσεις. Με την ευκαιρία, το Enyaq iV μετράει σε διαστάσεις 4.649 χλστ./1.879 χλστ./1.616 χλστ. για Μήκος/Πλάτος/Ύψος, αντίστοιχα, ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2.765 χλστ. Η αναφορά μας στις διαστάσεις κλείνει με το πορτ-παγκάζ των 585 λίτρων, τα οποία μπορούν να γίνουν 1.004 όταν πέσουν τα καθίσματα. Είπαμε, η Skoda έχει παράδοση στους μεγάλους χώρους.

Συμπέρασμα

Συνολικά το ταξίδι με το Skoda Enyaq iV από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα και πίσω ήταν ευχάριστο και απροβλημάτιστο, με το ηλεκτρικό SUV να μη χρειάζεται φόρτιση κάπου στη διαδρομή.

Το Skoda Enyaq iV είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο θα καλύψει με περισσή άνεση οικογενειακές ανάγκες και γενικότερα όποιον αποζητά μεγάλους χώρους από το αυτοκίνητό του.

Τιμή

Η τιμή για το Enyaq iV 50 που είναι η βασική έκδοση ξεκινά από τα 35.800 ευρώ, ενώ το Enyaq iV 60 ξεκινά από τα 39.800 ευρώ. Η οποία με την επιδότηση του προγράμματος “κινούμαι ηλεκτρικά” πέφτει στα 34.986 ευρώ.

 

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 20 Ιουλίου 2021

Ford MACH-E

BP

Υπουργείο Υγείας

Λουξ

Hellenic Petroleum EKO

Hellenic Petroleum

EKO

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Ford MACH-E

BP

Υπουργείο Υγείας

Λουξ

Hellenic Petroleum EKO

Hellenic Petroleum

EKO

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

H Mercedes EQA 250 μας συστήνεται ηλεκτρικά

H Mercedes EQA 250 μας συστήνεται ηλεκτρικά

Πρόκειται για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της GLA. Σε τι διαφέρει σχεδιαστικά από τις εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες. Ξεχωρίζει από αυτήν λόγω της κλειστής μάσκας και των διαφορετικών φωτιστικών σωμάτων. Για πίσω με τους LED προβολείς και τη φωτεινή ράβδο που τα...

Διαβάστε Περισσότερα
Dacia Sandero Stepway 1.0 ΤCe LPG: Προσιτό crossover με υγραέριο κίνησης

Dacia Sandero Stepway 1.0 ΤCe LPG: Προσιτό crossover με υγραέριο κίνησης

Στη δημοφιλέστατη κατηγορία των crossover η Dacia δεν εκπροσωπείται μόνο από το Duster, αλλά και από την πιο περιπετειώδη εκδοχή του νέου Sandero. Ο λόγος για το Sandero Stepway (υπάρχει και το Streetway αποκλειστικά για άσφαλτο), το οποίο είναι κατάλληλο και για...

Διαβάστε Περισσότερα
Νέο Hyundai i10 1.0 67 PS: Ένα μικρό για μεγάλα πράγματα

Νέο Hyundai i10 1.0 67 PS: Ένα μικρό για μεγάλα πράγματα

Έχοντας την εμπειρία αλλά και την τεχνογνωσία, οι υπεύθυνοι αποτύπωσαν σε έναν μικρό καμβά μήκους μόλις 3.670 χλστ. και πλάτους 1.680 χλστ. τη λύση σε όλες τις σύγχρονες αστικές μετακινήσεις. Η νέα γενιά του i10 παραμένει compact και ευέλικτη, εμπλουτίζεται όμως με...

Διαβάστε Περισσότερα