Και μια ματιά στο τιμόνι κομπιούτερ της Formula 1

Μάι 2 2021

Και μια ματιά στο τιμόνι κομπιούτερ της Formula 1

Περισσότερο με κομπιούτερ παρά με τιμόνι μοιάζει αυτό το στρογγυλό (όχι απαραίτητα) που κρατούν στα χέρια τους oι Hamilton, Vettel, Verstappen, Sainz, Alonso, Ocon, Gasly, Bottas και τα υπόλοιπα παιδιά της ξεχωριστής αυτής παρέας των «Είκοσι», όσα και τα μονοθέσια που λαμβάνουν μέρος σε κάθε Γκραν Πρι της Formula 1.

Το τιμόνι της Formula 1 δεν έχει καμία σχέση με αυτό των καθημερινών αυτοκινήτων μας. Αν και λόγω των ψηφιακών ταμπλό και των οθονών που πληθαίνουν όλο και περισσότερα μπουτόν προστίθενται κάνοντας όχι και τόσο εύκολη τη ζωή του καθημερινού οδηγού. Μάλιστα σε αρκετά από αυτά πρέπει να αφιερώσεις ώρες ολόκληρες μελέτης για να μάθεις τις λειτουργίες τους, που πολλές από αυτές ούτε που θα τις χρησιμοποιήσεις …

Formula 1-Γκραν Πρι Πορτογαλίας-Κατατακτήριες: Έκλεψε την ευκαιρία ο Bottas

Επιστροφή όμως στο τιμόνι της Formula 1.

Περιστρεφόμενοι διακόπτες και μπουτόν σε όλη τη –μικρή-επιφάνεια του τιμονιού, όπου ο οδηγός περνάει πολλές ώρες για να τα μάθει τις λειτουργίες και στη συνέχεια να τα χρησιμοποιεί.

Τα τιμόνια λόγω των διαστάσεων μοιάζουν ότι είναι ίδια, αλλά δεν είναι.

Αρχικά το τιμόνι σχεδιάζεται σύμφωνα με την εργονομία που θέλει να έχει ο οδηγός, το οποίο  μπορεί να το αλλάξει και κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Και αυτό αν διαπιστώσει ότι κατά τη διάρκεια των Γκραν Πρι του έρχεται πιο βολικά η αλλαγή ενός μπουτόν με κάποιο άλλο.

Υλικά

Για την κατασκευή του χρησιμοποιούνται ανθεκτικά και πολύ ελαφριά υλικά, όπως τιτάνιο και ανθρακονήματα, πέρα των κυκλωμάτων και της οθόνης.

Στο τιμόνι υπάρχουν περισσότερα από 25 μπουτόν και διακόπτες, πέρα από τα paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων. Μάλιστα φέρουν και διαφορετικούς χρωματισμούς ώστε να αποστηθίζονται πολύ καλύτερα.

Επιπλέον υπάρχει και μια σειρά φωτεινές λυχνίες από Led.

Στο τιμόνι υπάρχει το μπουτόν όταν ο οδηγός εισέρχεται στα πιτς που αυτομάτως περιορίζει την ταχύτητα για να μην δεχτεί ποινή.

Για, τη ρύθμιση των φρένων, και τη δύναμη πέδησης, την ενεργοποίηση του DRS, τη συνομιλία με τα πιτς, τη λειτουργία παροχής υγρών στον οδηγό, τη λειτουργία σε ο,τι έχει να κάνει με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τη ροπή,  όσο και την ανάπτυξη της ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και ανάκτησης ενέργειας μέσω των ηλεκτρονικών μονάδων τMGU-K αλλά και MGU-H, που αποτελούν σημαντικά σημεία στη στρατηγική που εφαρμόζει η κάθε ομάδα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Φυσικά παρουσιάζουν βλάβες και αυτά, για αυτό υπάρχουν και ανταλλακτικά τιμόνια που δεν είναι λίγες οι φορές που τα αντικαθιστούν κατά τη διάρκεια ενός Γκραν Πρι.

 

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 2 Μάι 2021

Ford of Greece

EKO

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Ford of Greece

EKO

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Formula 1-Γκραν Πρι Ισπανίας-Κατατακτήριες: 100 pole positions για τον Hamilton

Formula 1-Γκραν Πρι Ισπανίας-Κατατακτήριες: 100 pole positions για τον Hamilton

Με 10 λεπτά καθυστέρηση ξεκίνησαν οι κατατακτήριες. Αιτία ήταν ένα ατύχημα που έγινε στον αγώνα για το πρωτάθλημα FIA Formula Regional by Alpine, στο οποίο ο 18χρονος Nicola Marinangeli είχε έξοδο η οποία προξένησε φθορές στα προστατευτικά της στροφής 7. Q1 Όταν άναψε...

Διαβάστε Περισσότερα
Formula 1-Γκραν Πρι Ισπανίας-FP3: Πήρε τον έλεγχο ο Verstappen, ακόμα καλύτερη η Ferrari

Formula 1-Γκραν Πρι Ισπανίας-FP3: Πήρε τον έλεγχο ο Verstappen, ακόμα καλύτερη η Ferrari

Στον Verstappen ανήκε η τρίτη και τελευταία περίοδος των ελεύθερων δοκιμών για το Γκραν Πρι Ισπανίας, με τον Ολλανδό να κάνει τον ταχύτερο γύρο. Ο οδηγός της Red Bull χρειάστηκε 1:17.835 για να ολοκληρώσει ένα γύρο στην πίστα της Βαρκελώνης και έγινε ο μοναδφικός που...

Διαβάστε Περισσότερα
Formula 1-Γκραν Πρι Ισπανίας-FP2: Ο Hamilton πέρασε μπροστά, εντυπωσιακοί Ferrari-Leclerc

Formula 1-Γκραν Πρι Ισπανίας-FP2: Ο Hamilton πέρασε μπροστά, εντυπωσιακοί Ferrari-Leclerc

Ο Leclerc και η Ferrari ήταν ο συνδυασμός που έκανε την έκπληξη στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών, στην οποία τον ταχύτερο γύρο έκανε ο Hamilton, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Bottas που είχε καταφέρει κάτι αντίστοιχο το πρωί, στο FP1. Ο Raikkonen ήταν εκείνος...

Διαβάστε Περισσότερα