Η προανάφλεξη καταστρέφει τους κινητήρες πολλών ίππων και λίγων κυβικών;

16 Νοεμβρίου 2020

Την τελευταία 5ετία τα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα κάνουν κόντρα… περισσότερων ίππων από τα λιγότερα δυνατά κυβικά. Το λεγόμενο downsizing αποτελεί τη νέα πραγματικότητα και ουσιαστικά είναι η τάση των κινητήρων μικρού κυβισμού να παράγουν πολλά άλογα και σημαντικά βελτιωμένη ώθηση.

Ο λόγος που έχει επικρατήσει αυτή η διαδικασία είναι πως βοηθάει πολύ τις αυτοκινητοβιομηχανίες να «πιάσουν» τα όρια των εκπεμπόμενων καυσαερίων που έχει αυστηροποιήσει η Ε.Ε. τα τελευταία χρόνια.

Πλέον τα 1.000 κυβικά έχουν το λιγότερο ιπποδύναμη 100 ίππους και φτάνουν μέχρι τους 140, ενώ π.χ. το Fiesta ST  καταφέρνει να αποδίδει 200 ίππους από 1.500άρη κινητήρα ο οποίος μάλιστα διαθέτει και λειτουργία απενεργοποίησης κυλίνδρου για οικονομία.  Είναι όμως δυνατή η διαχείριση χωρίς ζημιές τόσο μεγάλου φορτίου σε τόσο περιορισμένο χώρο;

Προανάφλεξη ή αλλιώς Low Speed pre-Ignition

Το συγκεκριμένο φαινόμενο εμφανίζεται κυρίως στους κινητήρες βενζίνης που διαθέτουν υψηλή συμπίεση και λαμβάνει χώρα όταν το μοτέρ όντας ακόμη κρύο, πρέπει να παράξει πολύ μεγάλο φορτίο σε χαμηλές στροφές. Το καύσιμο που εισέρχεται στον θάλαμο καύσης απευθείας, μερικές φορές όταν δεν έχει πιαστεί η σωστή θερμοκρασία, δεν καίγεται αυτούσιο και ορισμένα σταγονίδια αντί να καούν «κάθονται» πάνω στο ακροφύσιο ψεκασμού. Η όλο και περισσότερη συσσωρευμένη στρώση από άκαυστες σταγόνες μπορούν να δημιουργήσουν ένα τοίχος και εν τέλει να βουλώσουν το ακροφύσιο.

Αυτή είναι η μία εκδοχή, καθώς στην δεύτερη πιο επικίνδυνη περίπτωση, η ίδια στρώση από σταγόνες που έχει συγκεντρωθεί, μπορεί να πάρει φωτιά λόγω της θερμοκρασίας στον θάλαμο (χωρίς να έχει πυροδοτηθεί το μπουζί), και να υπάρξει καύση σε εντελώς λάθος χρόνο.  Αυτές οι εκρήξεις μπορούν μέχρι και να βγάλουν εντελώς off τον κινητήρα κομματιάζοντας το έμβολο, μιας και λαμβάνουν χώρα πολύ πριν ολοκληρωθεί η κίνηση του.

Πώς να προστατεύσετε τον κινητήρα σας

Όταν ο κινητήρας είναι κρύος, μην τον πιέζεται με υψηλά φορτία. Πρώτα αφήστε το σύνολο να πιάσει την σωστή θερμοκρασία και στη συνέχεια πιέστε το όσο θέλετε. Επίσης υπάρχουν ενισχυμένα λάδια που αποτρέπουν σε μεγάλο βαθμό αυτό το φαινόμενο, ενώ και μερικά πρόσθετα που υπάρχουν στην αγορά μπορούν να απελευθερώσουν τυχόν υπολείμματα.

 

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 16 Νοεμβρίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Formula 1-Γκραν Πρι Μπαχρέιν-Κατατακτήριες: Ακόμα πιο κοντά στο 100 ο Χάμιλτον

Formula 1-Γκραν Πρι Μπαχρέιν-Κατατακτήριες: Ακόμα πιο κοντά στο 100 ο Χάμιλτον

Με 26 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 28 βαθμούς στο οδόστρωμα ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές για το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν, στις οποίες ο Χάμιλτον πήρε την πρωτιά για 98η φορά. Έτσι, ο Βρετανός ήρθε ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει ο πρώτος οδηγός με τριψήφιο αριθμό...

Διαβάστε Περισσότερα
Με ελαστικά Bridgestone το νέο supercar Huracan STO των 640 ίππων

Με ελαστικά Bridgestone το νέο supercar Huracan STO των 640 ίππων

Η συνεργασία της Lamborghini με την Bridgestone έφερε στη ζωή το νέο απόλυτο ελαστικό επιδόσεων. Με αυξημένη πρόσφυση και χημική σύσταση που μπορεί να μεταφέρει στο 100% τις δυνατότητες της νέας Huracan στον δρόμο, το νέο Potenza αποτελεί την τέλεια ένωση τεχνολογίας...

Διαβάστε Περισσότερα
Αgya: Ένα άγνωστο Toyota για την Ευρώπη

Αgya: Ένα άγνωστο Toyota για την Ευρώπη

Πρόκειται για ένα νέο city-car που μοιράζονται κοινά στοιχεία με το Daihatsu Ayla. Την επίσης ιαπωνική εταιρία που η πλειοψηφία  των μετοχών ανήκει στην Toyota, από το 1999, και το 2013 σταμάτησε να εισάγονται πλέον Daihatsu στην Ευρώπη. Από τα πιο σημαντικά μοντέλα...

Διαβάστε Περισσότερα