Η πατέντα που βρήκε η Opel ώστε να ακούγεται το Corsa-e Rally

8 Απριλίου 2021

Η πατέντα που βρήκε η Opel ώστε να ακούγεται το Corsa-e Rally

Πλησιάζει η μέρα που το αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο της Opel, το Corsa, θα λάβει μέρος στο ράλι Σούλινγεν που αποτελεί την πρεμιέρα του ενιαίου ADAC Opel e-Rally Cup.

Αθόρυβα

Όμως ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έστω και αγωνιστικό, το πρόβλημα είναι ότι όλα τα ηλεκτρικά κινούνται αθόρυβα, σκεφτείτε λοιπόν στα ράλι όπου στις Ειδικές Διαδρομές θα εμφανίζονται ξαφνικά χωρίς οι θεατές να έχουν ακούσει τον παραμικρό ήχο εκτός από τις «στριγκλιές» των ελαστικών στην άσφαλτο, ή τη σκόνη από τις χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές να ακολουθεί το αυτοκίνητο.

Τι πατέντα βρήκε η Opel λοιπόν για να λύσει το πρόβλημα του ήχου;

Η Opel λοιπόν και το αγωνιστικό τμήμα εξέλιξαν και εγκατέστησαν στο Corsa-e Rally ένα ειδικό σύστημα ώστε το αυτοκίνητο να γίνεται αντιληπτό όταν κινείται και να το ακούνε οι θεατές.

Τα ηχεία στο πίσω μέρος του Opel Corsa-e Rally

Το σύστημα ήχου έπρεπε να είναι ανθεκτικό ώστε να αντέχει τις κακουχίες ενός ράλι, όπως βροχή, κρύο, υγρασία, ζέστη.

Ετσι οι τεχνικοί της Opel βρήκαν λύση από τα βαπόρια και τις κόρνες που χρησιμοποιούν.

Τοποθέτησαν λοιπόν στο εμπρός και πίσω τμήμα του Corsa-e Rally δύο αδιάβροχα ηχεία το καθένα από τα οποία καταναλώνει ισχύ έως 400 watts.

Αυτά τροφοδοτούνται από ενισχυτή που έχει δική του μονάδα ελέγχου. Το «μαύρο» κουτί λειτουργεί με ειδικό λογισμικό που «διαβάζει» τα δεδομένα του οχήματος, ενώ το σύστημα λειτουργεί με βάση τις στροφές του κινητήρα αλλά και την ολίσθηση των τροχών.

Opel: Καταργεί τα ονόματα στα μοντέλα της! Πώς θα τα αναγνωρίζουμε;

Η εξέλιξη του ήχου κράτησε αρκετούς μήνες. Το λογισμικό, αφού πέρασε από πολλές φάσεις εξέλιξης βασίζεται τώρα σε έναν ήχο που μπορεί να προσαρμοστεί σε όλες τις στροφές και ταχύτητες.

Η ένταση του ήχου ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα. Κατά την οδήγηση σε δημόσιους δρόμους ο οδηγός επιλέγει το αθόρυβο πρόγραμμα με την ένδειξη (quiet mode). Στις Ειδικές Διαδρομές αλλάζει το πρόγραμμα και ο ήχος αυξάνει στο μέγιστο.  Σύμφωνα με τους κανονισμούς, οι ομάδες οφείλουν να προσαρμόζουν την ένταση του ήχου ανάλογα με τις συνθήκες.

Να σημειωθεί ότι η γερμανική ομοσπονδία αυτοκινήτου απαίτησε να τοποθετηθεί αυτό το σύστημα για την ασφάλεια τόσο των πεζών στις πόλεις όσο και των θεατών στις Ειδικέ Διαδρομές.  Να δούμε πως θα «λειτουργήσει» στο πλαίσιο του αγώνα…

Ωραία η λύση των ηχείων στο Opel Corsa-e Rally

 

 

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 8 Απριλίου 2021

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Πρωτάθλημα Ιταλίας, ράλι Σαν Ρέμο, ο Crugnola ταχύτερος στο shakedown

Πρωτάθλημα Ιταλίας, ράλι Σαν Ρέμο, ο Crugnola ταχύτερος στο shakedown

Στο shakedown των 2.99 χλμ. , τελευταία επίσημη δοκιμή πριν την εκκίνηση του ράλι Σαν Ρέμο, ο Crugnola (Hyundai i20 R5) στο τρίτο πέρασμα σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο 1:57.1. Δεύτερος ταχύτερος ο Breen(Ηyundai i20 R5) με χρόνο 1:57.4 με ένα μόνο πέρασμα και τρίτος ο...

Διαβάστε Περισσότερα
O Τζώρτζης Μαρκογιάννης μας μεταφέρει το κλίμα από τις μέρες δοκιμών που πραγματοποίησε στην Αυστρία (video)

O Τζώρτζης Μαρκογιάννης μας μεταφέρει το κλίμα από τις μέρες δοκιμών που πραγματοποίησε στην Αυστρία (video)

O Τζώρτζης Μαρκογιάννης βρέθηκε στην πίστα της Αυστρίας για μερικές μέρες δοκιμών εξέλιξης με την ομάδα του, Cram Motorsport, στο πλαίσιο της προετοιμασίας του για το πρωτάθλημα της Ιταλικής Formula 4. Η φετινή σεζόν περιλαμβάνει 7 γύρους, σε Paul Ricard (16/5),...

Διαβάστε Περισσότερα
Το ράλι Σαν Ρέμο με 350 συμμετοχές και με άρωμα WRC

Το ράλι Σαν Ρέμο με 350 συμμετοχές και με άρωμα WRC

Mόνο από τον αριθμό των συμμετοχών μένεις με το στόμα ανοικτό. Στην εποχή της πανδημίας ένας αγώνας να μαζεύει περισσότερες από 350 συμμετοχές, περισσότερο για πρωταπριλιάτικο αστείο μοιάζει, παρά σαν πραγματικότητα. Συμμετοχές Και όμως στο πλέον ιστορικό ράλι της...

Διαβάστε Περισσότερα