“Tι αυτοκίνητο να αγοράσω” είναι πλέον μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις και αναζητάτε απάντηση. Στις συζητήσεις, η κατεύθυνση που δίνουμε πάντα είναι η εξής: Ξεκαθάρισε ποιες ανάγκες θέλει να σου καλύψει το νέο σου αυτοκίνητο, υπολόγισε το budget που μπορείς να διαθέσεις και έλα να φτιάξουμε μαζί μια λίστα με τις καλύτερες διαθέσιμες επιλογές.
Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι όταν ο κάθε υποψήφιος αγοραστής πρέπει να ξεκαθαρίσει τις (πραγματικές) ανάγκες που έχει από το μελλοντικό του αυτοκίνητο. Η κοινή λογική λέει ότι πρέπει να θέσει κάποια όρια στις διαστάσεις και στον κυβισμό του οχήματος, να βρει ποια κατηγορία τον εξυπηρετεί καλύτερα (9 στους 10 ζητάνε SUV), αν χρειάζεται βενζίνη, πετρέλαιο ή ρεύμα (εδώ η σύγχυση είναι μεγάλη), πώς ιεραρχεί τις επιδόσεις και τους χώρους, ενώ η σχεδίαση σίγουρα είναι κάτι υποκειμενικό.
Σε μια συνάθροιση ακούσαμε τον «πόνο» ενός πρώην ιδιοκτήτη πολυτελούς, διθέσιου cabrio μοντέλου, ο οποίος «αναγκάστηκε» να το πουλήσει, καθώς είχε «παλιώσει». Στο μυαλό του είχε πληθώρα μοντέλων ως πιθανούς αντικαταστάτες, όλα όμως κόστιζαν πάνω από 50.000 ευρώ. Όταν του προτείναμε κάποιες άλλες μάρκες που δεν ήταν premium, αλλά εξίσου καλές -σύγχρονες- επιλογές, η «ιδέα» δεν του άρεσε.
Και πώς να του αρέσει όταν η μητέρα του είχε δώσει όλο της το εφάπαξ για να του αγοράσει το διθέσιο cabrio, που τώρα θέλει να το αντικαταστήσει με άλλο εξίσου «μουράτο»! Τώρα, όμως, η σύνταξή της δεν επαρκεί και για δεύτερο πολυτελές αυτοκίνητο, οπότε ο άτυχος γιος βρίσκεται σε «απόγνωση».
Σε μια άλλη περίπτωση προτείναμε για αγορά ένα SUV, το οποίο διακρίνεται για την αρκετά καλή αναλογία αξίας/τιμής που προσφέρει και ανήκει σε μια χαμηλού κόστους εταιρεία. Η απάντηση «θα πάω στο χωριό και θα με κοροϊδεύουν για την άγνωστη αυτή μάρκα» μας έκανε να τερματίσουμε τον διάλογο.
Όσους, λοιπόν, έχουν τέτοιες «ανάγκες» από ένα καινούργιο αυτοκίνητο, τους συμβουλεύουμε να κρατήσουν τα λεφτά τους και να τα επενδύσουν σε κάποιον ψυχολόγο!