Aυτό δήλωσε ο πρόεδρος και επικεφαλής της Ηyundai Motorsport Cyril Abiteboul, υπογραμμίζοντας ότι στον Κορεάτη κατασκευαστή δεν αρέσουν οι νέοι κανονισμοί που θα τεθούν σε ισχύ το 2027.
Η Hyundai βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων στον κόσμο των ράλι για το μέλλον της συμμετοχής της στο WRC υπό το φως των αλλαγών στους κανονισμούς που θα μπορούσαν να επαναπροσδιορίσουν το αγωνιστικό τοπίο.
Ο Cyril Abiteboul, πρόεδρος και διευθυντής της Hyundai Motorsport, τόνισε πρόσφατα τη σημασία αυτών των νέων κανονισμών κατά τη διάρκεια του Ράλι Σουηδίας, σημειώνοντας ότι οι αποφάσεις της ομάδας θα μπορούσαν να εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από αυτούς τους νέους κανόνες.
Η προσοχή εστιάζεται ήδη στο 2027, έτος κατά το οποίο αναμένονται σημαντικές αλλαγές στο πλαίσιο του WRC. Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) εισήγαγε σχέδιο νέους κανονισμούς, οι οποίοι θα περιλαμβάνουν ανώτατο όριο δαπανών 345.000 ευρώ για αυτοκίνητα, τα οποία αναμένεται να είναι κοντά σε αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα στην κατηγορία Rally2.
Τους τελευταίους μήνες κυκλοφορούν φήμες ότι η Hyundai μπορεί να αποφασίσει να αποχωρήσει από το πρωτάθλημα. Ο Abiteboul κατέστησε σαφές ότι οι προτεινόμενοι κανόνες δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες της ομάδας: «Η ελπίδα είναι να είμαστε ακόμα παρόντες το 2027. Έχουμε κοινοποιήσει στη FIA τις θέσεις μας σχετικά με τις αλλαγές που έχουν ήδη προταθεί ή υιοθετηθεί. Με αυτούς τους κανόνες, δεν θα μπορέσουμε να προετοιμαστούμε επαρκώς για το 2027», τόνισε ο ισχυρός της Hyundai Motorsport.
Hyundai: Σε κρίσιμη καμπή το μέλλον της ομάδας στο WRC
Ο επικεφαλής της ομάδας τόνισε επίσης την ανάγκη για μεγαλύτερη προσοχή στις ανάγκες των κατασκευαστών στο πλαίσιο του WRC. «Δεν έχουμε πάρει τελική απόφαση για την απόσυρση, αλλά το WRC πρέπει να αποδείξει τη συνάφειά του στην τρέχουσα αυτοκινητοβιομηχανία και πρέπει να είναι ανοιχτό στις ανάγκες των κατασκευαστών. Είναι απαραίτητο να οικοδομήσουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα στο οποίο η στρατηγική της επωνυμίας και η αθλητική δέσμευση βρίσκονται σε τέλεια ισορροπία».
Ο Abiteboul προειδοποίησε ότι οι κανονισμοί δεν επιτρέπουν την επίτευξη αυτού του στόχου. «Αυτό δεν είναι αποκλειστικά ευθύνη της FIA. Εργάζομαι για να βρω λύσεις που μπορούν να διατηρήσουν την ομάδα μας στο ράλι. Πρέπει να βρούμε μια κοινή λύση για όλους τους κατασκευαστές», εξήγησε.
Ο Abiteboul επιβεβαίωσε ότι η τελική απόφαση θα ληφθεί τους επόμενους μήνες. «Θα πρέπει να αποφασίσουμε μέχρι το καλοκαίρι. Αν θέλαμε να είμαστε σε σταθερή θέση, θα έπρεπε να είχαμε ξεκινήσει να δουλεύουμε στα πρώτα έργα για το αυτοκίνητο του 2027. Κάτι στο οποίο σήμερα δεν υπάρχει η δυνατότητα. Ελπίζω να μπορέσω να βρω μια κοινή λύση με τη FIA», κατέληξε ο Cyril.
Σε αυτό το πλαίσιο, το μέλλον της Hyundai στο WRC φαίνεται αβέβαιο, αλλά η ομάδα είναι αποφασισμένη να διερευνήσει όλες τις επιλογές για να συνεχίσει να αγωνίζεται στο υψηλότερο επίπεδο. Το επόμενο καλοκαίρι θα είναι κρίσιμο για να καθοριστεί η τύχη της ομάδας και η εμπλοκή της στο πρωτάθλημα.
Εδώ που τα λέμε το WRC δε βρίσκεται στο ύψος που πρέπει να είναι. Ο λόγος οι 2 ½ ομάδες. Οι εργοστασιακές Hyundai και Τoyota, και η Ford που πίσω από τη συμμετοχή είναι ιδιωτική ομάδα.
Το ερώτημα βέβαια που παραμένει αναπάντητο για χρόνια είναι γιατί δεν δίνουν το «παρών» και άλλες ομάδες;
Πάντως η ομάδα το 2025 δεν ξεκίνησε όπως θα ήθελε, καθώς στους δύο αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι σήμερα, Μόντε Κάρλο και Σουηδία, η αντίπαλος, η Toyota, έχει σημειώσει το 1-2. Βέβαια το πρωτάθλημα είναι πολύ μακρύ ακόμα καθώς υπολείπονται άλλοι 12 αγώνες.
Photo:Nikos Mitsuras/reporter images