motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Hyundai Santa Fe: Προορισμός τα Χανιά

Γιώργος Ψαρράς by Γιώργος Ψαρράς
23 Δεκεμβρίου 2022
in TRAVEL
Santa Fe

Έχει νόημα ένα ταξίδι στα Χανιά, αν η εποχή δεν ενδείκνυται για κολύμπι σε μαγευτικές παραλίες όπως ο Μπάλος, το Ελαφονήσι, τα Φαλάσαρνα και το Κεδρόδασος;

ADVERTISEMENT

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να επισκεφτείς χειμώνα το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας, στο οποίο κάναμε απόβαση με τη ναυαρχίδα της Hyundai στα SUV, το νέο Santa Fe. Επιβιβαστείτε λοιπόν μαζί μας στο Blue Galaxy και ας σαλπάρουμε για ένα διαφορετικό ταξίδι στα Χανιά.

Ξημερώματα, όλα ακόμα λειτουργούν με πιο υποτονικούς ρυθμούς στο λιμάνι της Σούδας, όπου μόλις έχει δέσει το Blue Galaxy, από το οποίο αποβιβάζεται περήφανα και συνάμα διακριτικά το plug-in υβριδικό Santa Fe, συνολικής απόδοσης 265 ίππων (5.500 σ.α.λ.) και 350 Nm ροπής (1.000-5.000 σ.α.λ.). Αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, καθώς κινούμασταν αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (επίσημη αυτονομία έως 69 χλμ. από τη μπαταρία ιόντων-λιθίου 13,8 kWh ), με τον 1.6 T-GDi βενζινοκινητήρα (180 ίππων και 265 Νm ροπής) να παραμένει ανενεργός, αφήνοντας στο «πόδι» του τον ηλεκτροκινητήρα (91 ίππων και 304 ίππων).

Ενετικό Λιμάνι

Κατευθυνθήκαμε προς το παλιό λιμάνι που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση, το οποίο κατασκευάστηκε από τους Ενετούς από το 1320 μέχρι το 1356. Την εποχή εκείνη είχε σημαντική εμπορική και στρατιωτική σημασία, ενώ σήμερα είναι ένα από τα πιο τουριστικά σημεία των Χανίων. Περιβάλλεται από πολύχρωμα κτίρια, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες επικρατεί κοσμοπλημμύρα, καθώς είναι γεμάτο από καφετέριες, εστιατόρια και μπαρ.

Το Γιαλί Τζαμί λειτουργεί ως πολιτιστικός χώρος.
Το παλιό Λιμάνι

Στον πλακόστρωτο δρόμο κάναμε μια στάση στο Γιαλί Τζαμί, στο οποίο πλέον κυματίζει η γαλανόλευκη, ενώ μέχρι το 1923 λειτουργούσε ως μουσουλμανικός ναός. Έργο των Ενετών στα τέλη του 16ου αιώνα αποτελεί επίσης ο εμβληματικός και πολυφωνογραφημένος Φάρος (τραβήξαμε και εμείς την απαραίτητη λήψη για το Instagram), ο οποίος ανακατασκευάστηκε από τους Αιγύπτιους στις αρχές του 19ου αιώνα.

Τάφοι Βενιζέλων

Αναζητώντας μια πανοραμική λήψη των Χανίων αρχίσαμε να ανηφορίζουμε προς την ιστορικό εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία, όπου βρίσκεται ο τάφος ενός εμβληματικού πολιτικού, του Ελευθέριου Βενιζέλου, και του γιού του Σοφοκλή Βενιζέλου. Στην τοποθεσία βρίσκεται επίσης ο ανδριάντας του Κρητικού εθνικού αγωνιστή Σπύρου Καγιαλεδάκη.

Ο τάφος του Ελευθέριου Βενιζέλου.

Αρχαιολογικό Μουσείο

Σύγχρονης αρχιτεκτονικής το κτίριο που στεγάζει το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο των Χανίων, τα εκθέματα του οποίου μας μετέφεραν από τη νεολιθική εποχή έως και τα χρόνια της ρωμαιοκρατίας. Αγάλματα, νομίσματα, ψηφιδωτά, κοσμήματα, αγγεία και πήλινες λάρνακες που έχει φέρει στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη, αποκαλύπτουν τον ένδοξο πολιτισμό αυτού του τόπου.

Η είσοδος του Αρχαιολογικού Μουσείου.
Κομμάτια μιας σπουδαίας ιστορίας.
Πήλινη λάρνακα.

Απτέρα

Σε υψόμετρο 200 μέτρων βρίσκεται ο αρχαιολογικός χώρος της Απτέρας, στον οποίο φτάσαμε ακολουθώντας το «φιδίσιο» ορεινό επαρχιακό δρόμο με τις πολλές στροφές, έχοντας σύμμαχο το σύστημα τετρακίνησης HTRAC του plug-in υβριδικού Santa Fe. Εκεί θαυμάσαμε το αρχαίο θέατρο που είναι κατασκευασμένο από τοπικό πωρόλιθο σε φυσική κοιλότητα, στραμμένο προς το νότο με θεά τα Λευκά Όρη, καθώς και το Φρούριο Κουλές που χτίστηκε από τους Τούρκους μετά τη μεγάλη Κριτική Επανάσταση του 1866.

Φωτιστικά σώματα δυο επιπέδων.
Πόσες ιστορίες θα μπορούσε να διηγηθεί ο θαλασσοδαρμένος Φάρος στο Ενετικό Λιμάνι;

Γερμανικό νεκροταφείο

Τα δεινά του πολέμου αναλογίζεται κανείς όταν επισκέπτεται τόπους όπως το γερμανικό στρατιωτικό νεκροταφείο στο Μάλεμε. Εκεί βρίσκονται οι τάφοι Γερμανών στρατιωτών που έχασαν τη ζωή τους στην Ελλάδα κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι περισσότεροι ήταν νεαροί αλεξιπτωτιστές που σκοτώθηκαν κατά την Μάχη της Κρήτης, το Μάιο του 1941. Τραγική ειρωνεία αν αναλογιστούμε ότι τα εδάφη που ήρθαν να κατακτήσουν τελικά τους «αιχμαλώτισαν» για πάντα…

Στο Γερμανικό Στρατιωτικό Νεκροταφείο του Μάλεμε.
Τάφοι Γερμανών στρατιωτών.

Βόλτα στην πόλη

Από το άλμπουμ μας δε θα μπορούσε να λείπει ο μεγαλύτερος ναός της πόλης, ο Ναός της Ευαγγελίστριας, που θεμελιώθηκε το 1908, καθώς και η κλειστή Δημοτική Αγορά Χανίων, η οποία δε λειτουργούσε, λόγω ανακατασκευής. Εντός της πόλης το Santa Fe καταφέρνει να κρύβει τον όγκο του (μήκος 4.785 χλστ.-πλάτος 1.900 χλστ.-ύψος 1.685 χλστ.), με τη ψηλή θέση οδήγησης να προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα. Σχεδόν σε κάθε στάση μας οι κάτοικοι των Χανίων μας ρωτούσαν πληροφορίες για το νέο Santa Fe, αν και διαπιστώσαμε ότι προτιμούν κυρίως την κατηγορία των pickup, λόγω των αγροτικών τους εργασιών.

Η οροφή στην κλειστή Δημοτική Αγορά Χανίων έχει ξηλωθεί, λόγω εργασιών ανακαίνισης.
Ο Ναός της Ευαγγελίστριας προκαλεί δέος.

Οδηγώντας

Στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) το νέο Santa Fe ξεδίπλωσε την υποδειγματική του ποιότητα κύλισης, καθώς ταξίδευε με άνεση, σταθερότητα, χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο και με μέση κατανάλωση καυσίμου λίγο πάνω από 7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη συνδυαστική κατανάλωση μόλις 1,63 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 37 γρ./χλμ.).

Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση παρέχει επαρκή πληροφόρηση, αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορεί αν συγκριθεί με την ακρίβεια που έχει για παράδειγμα το τιμόνι ενός i30 N.  Tα συχνά τροχαία ατυχήματα που καταγράφονται δυστυχώς στο «ματωμένο» αυτό οδικό δίκτυο μας έκαναν να οδηγούμε με μεγάλη προσοχή, ενώ κανένας δημόσιος δρόμος δεν ενδείκνυται για την επαλήθευση των επιδόσεων (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτ. και τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα).

Εκκλησάκι στους Αγίους Αποστόλους.
H plug-in υβριδική έκδοση της ναυαρχίδας.

Παράλληλα εμπιστοσύνη εμπνέουν τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω), τα οποία απέδειξαν την αποτελεσματικότητά τους όταν για παράδειγμα πετάχτηκε ένα τρακτέρ, βγαίνοντας ξαφνικά από διπλανό χωράφι. Καλή βαθμολόγια δίνουμε και στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων, το οποίο επιτρέπει και χειροκίνητες αλλαγές, μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Συχνά αφήναμε τη ασφάλεια της ασφάλτου και πατούσαμε χώμα «ποντάροντας» στο σύστημα τετρακίνησης και στην απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (176 χλστ.). Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η γωνία προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας είναι 17,9-19,3-15,4 μοίρες, αντίστοιχα.

Περάστε σύντεκνοι!

Το νέο Santa Fe με 6-θέσια (προσφέρεται και 7-θέσιο) εσωτερική διαμόρφωση, καθώς στην πρώτη και δεύτερη σειρά τα καθίσματα είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους, ενώ ακόμα δυο αναδύονται όταν χρειαστεί από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Στην  4-θέσια διαμόρφωση  χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 571 έως 782 λίτρα, στην 6-θέσια μειώνεται στα 130 λίτρα και στη 2-θέσια εκτοξεύεται στα 1.649 λίτρα.

Premium αύρα στο 6θεσιο εσωτερικό με ποιοτικά υλικά και μαλακά πλαστικά.
Ανεξάρτητα μεταξύ τους τα καθίσματα της δεύτερης σειράς.
Για πιο μικρόσωμους η τρίτη σειρά καθισμάτων.

Χωρίς κανέναν ενδοιασμό θα χαρακτηρίσουμε, εκτός από εξαιρετικά ευρύχωρο και premium το εσωτερικό του νέου Santa Fe, καθώς αγγίξαμε τα μαύρα δερμάτινα καθίσματα και τα μαλακά πλαστικά με το άψογο φινίρισμα. Περιηγηθήκαμε με ευκολία στο απλό μενού της μεγάλης κεντρικής οθόνης αφής (10,25 ιντσών) και διαμορφώσαμε τις ενδείξεις που προβάλει η οθόνη 12,3 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων.

Κεντρικής οθόνης αφής (10,25 ιντσών).
Ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Paddles πίσω από το τιμόνι.

Αποχαιρετισμός

Γεμάτοι από εικόνες, μυρωδιές και συναισθήματα αναπολούσαμε ήδη τα Χανιά και την παρέα του Santa Fe. Όλα όσα ζήσαμε τα έχουμε καταγράψει βαθιά στη μνήμη μας, αλλά και στο πλούσιο φωτογραφικό μας υλικό. Σύντομα θα βρεθούμε ξανά με Santa Fe, αυτή τη φορά στην πρωτεύουσα, για να απολαύσουμε πάλι τον πληθωρικό και εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα του. Κλείνοντας, να πούμε ότι η αρχική τιμή του 6-θέσιου, τετρακίνητου, plug-in υβριδικού Santa Fe, στην εξοπλιστική έκδοση Distinctive, ορίζεται στα 61.990 ευρώ.

Μήκος 4.785 χλστ.
Αποβίβαση από το Blue Galaxy.

 

Διαβάστε ακόμα

Hyundai: Τo 2022 φεύγει το νέο Kona έρχεται

 

Tags: HYUNDAIPLUG-IN YΒΡΙΔΙΚΟSANTA FESUVΤΑΞΙΔΙΧΑΝΙΑ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS