Hyundai IONIQ 5: Ανατρέπει όλο το σκηνικό στην ηλεκτροκίνηση

23 Φεβρουαρίου 2021

ΙΟΝΙQ 5

Ψηφιακά πραγματοποίησε το παγκόσμιο ντεμπούτο του το πολυαναμενόμενο Hyundai IONIQ 5, το οποίο ξεχωρίζει για πολλούς λόγους.

Αρχικά να πούμε ότι μιλάμε για το πρώτο μοντέλο της IONIQ, η οποία είναι μια νέα μάρκα της Hyundai που θα επικεντρωθεί στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το IONIQ 5 είναι το πρώτο που χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform), για την οποία μπορείτε να διαβάστε ενδιαφέρουσες πληροφορίες πατώντας εδώ.

Εξωτερική εικόνα

Οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος, ύψος είναι 4.635 χλστ., 1.890 χλστ. και 1.605 χλστ. αντίστοιχα. Εμφανέστατες είναι οι σχεδιαστικές επιρροές που έχει δεχτεί το νέο IONIQ 5 από το πρωτότυπο Hyundai 45, το οποίο είχε υιοθετήσει ρετρό στοιχεία από το Pony, το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της κορεάτικης εταιρείας.

ΙΟΝΙQ 5

Το IONIQ 5 είναι επίσης το πρώτο μοντέλο που ενσωματώνει καπό, το οποίο καλύπτει σχεδόν ολόκληρη την εμπρός επιφάνεια. Έτσι ελαχιστοποιεί τα κενά των πάνελ και ωφελεί την αεροδυναμική. Ο εμπρός προφυλακτήρας υιοθετεί ένα διακριτικό σχήμα “V”, ενώ τα διπλά στενόμακρα φωτιστικά σώματα έχουν ένα μοτίβο που μοιάζει με pixels.

Παρατηρήστε ακόμα την πλευρική αιχμηρή διαγώνια επιφάνεια, ένα χαρακτηριστικό της σχεδιαστικής φιλοσοφίας ονόματι “Parametric Dynamics”. Εντοιχισμένες στο αμάξωμα είναι χειρολαβές των θυρών, ενώ οι τροχοί των 20 ιντσών είναι οι μεγαλύτεροι που τοποθετούνται σε ηλεκτρικό μοντέλο της Hyundai και έχουν αεροδυναμικό σχήμα. H παλέτα για το αμάξωμα περιλαμβάνει εννέα αποχρώσεις, εκ των οποίων οι πέντε είναι εμπνευσμένες από τη φύση.

Εσωτερικό

Ας εισέλθουμε τώρα στην καμπίνα του νέου Hyundai IONIQ 5. Η ευρυχωρία για τους επιβάτες είναι απόλυτα εξασφαλισμένη, καθώς το μεταξόνιο αγγίζει τα 3.000 χλστ. Η σχεδίαση στα ενδότερα είναι αρκετά μινιμαλιστική και μοντέρνα. Σε ένα ενιαίο λεπτό πάνελ ενσωματώνονται δυο οθόνες 12 ιντσών του πίνακα οργάνων και του συστήματος πολυμέσων.

Ειδική μνεία γίνεται στο επίπεδο δάπεδο του νέου IONIQ 5 που επιτρέπει την εισαγωγή του “Universal Island”. Έτσι ονομάζεται η καινοτόμα κεντρική κονσόλα που είναι συρόμενη σε μια διαδρομή έως και 140 χλστ., επιτρέποντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στους επιβάτες. Οι πλάτες των εμπρός καθισμάτων μπορούν να γείρουν ηλεκτρικά προς τα πίσω για στιγμές χαλάρωσης.

ΙΟΝΙQ 5

Επιπλέον μειώθηκε το πάχος των μπροστινών καθισμάτων κατά 30%, ώστε να παρέχεται περισσότερος χώρος στους πίσω επιβάτες. Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά που προέρχονται από βιώσιμες πηγές. Τα καθίσματα είναι επενδυμένα με ένα οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα που βάφεται με εκχύλιση φυτικού ελαίου από λιναρόσπορο. Τα υπόλοιπα υλικά χρησιμοποιούν υφάσματα που προέρχονται από βιώσιμες ίνες, όπως ζαχαροκάλαμο και ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια.

Το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 531 έως 1.591 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Η απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης δημιουργεί έξτρα αποθηκευτικό  57 ή 24 λίτρων, κάτω από το εμπρός.

Το ταμπλό, οι διακόπτες, το τιμόνι και τα πάνελ των θυρών είναι επικαλυμμένα με βαφή πολυουρεθάνης που δημιουργείται από το φυτό ελαιοκράμβη και το καλαμπόκι. Highlight το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο ουσιαστικά μετατρέπει το παρμπρίζ σε οθόνη.

Ενέργεια 

To νέο IONIQ 5 προσφέρεται με μπαταρία χωρητικότητας 58 kWh ή 72.6 kWh. H μέγιστη αυτονομία κυμαίνεται από 470-480 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας του βρίσκεται πίσω τοποθετημένος, αλλά προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί ακόμα ένας εμπρός. Έτσι μιλάμε για δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Σε κάθε περίπτωση πάντως η μέγιστη ταχύτητα θα ορίζεται στα 185 χλμ./ώρα.

Με τη μπαταρία των 58 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα το δικίνητο IONIQ 5 παράγει 170 ίππους και 350 Nm ροπής, ενώ μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,5 δευτ. Με την ίδια μπαταρία αλλά με δυο ηλεκτροκινητήρες το τετρακίνητο IONIQ 5 παράγει συνδυαστικά 235 ίππους και 605 Nm ροπής, ενώ επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,1 δευτ.

Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 72.6 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα το δικίνητο IONIQ 5 έχει ισχύ 217 ίππους, ροπή 350 Nm και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτ. Το ισχυρότερο και τετρακίνητο ΙΟΝΙQ 5 χρησιμοποιεί δυο ηλεκτροκινητήρες και τη μπαταρία των 72.6 kWh. Παράγει συνδυαστικά 306 ίππους και 605 Nm ροπής, ενώ του αρκούν 5,2 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα.

Η πλατφόρμα E-GMP μπορεί να υποστηρίξει υποδομές φόρτισης 400 V και 800V. Με φορτιστή 350 kW, το IONIQ 5 μπορεί να φορτίσει από 10% σε 80% σε μόλις 18 λεπτά.  Με φόρτιση 5 μόλις λεπτών εξασφαλίζεται αυτονομία 100 χλμ.

Το λανσάρισμα του νέου ΙΟΝΙQ 5 θα ξεκινήσει σε επιλεγμένες αγορές το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Δείτε ακόμα

Νέο Hyundai TIGER: Εξερευνά πλανήτες και άγρια φύση (video)

 

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 23 Φεβρουαρίου 2021

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Νέο Kia K8: Αφήνει στόματα ανοιχτά το εσωτερικό του

Νέο Kia K8: Αφήνει στόματα ανοιχτά το εσωτερικό του

Πριν από μερικές μέρες η Kia πραγματικά μας εντυπωσίασε παρουσιάζοντας τη σιλουέτα του νέου Κ8. Ένα sedan μοντέλο της κορεάτικης εταιρείας, το οποίο δεν πωλείται στην Ελλάδα, αλλά σίγουρα έχει ιδιαίτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον. Η ευχάριστη έκπληξη του K8 συνεχίστηκε...

Διαβάστε Περισσότερα
Αλλαγή ιμάντα χρονισμού: Με τα χιλιόμετρα ή τα χρόνια; Τί συμβαίνει άμα κοπεί;

Αλλαγή ιμάντα χρονισμού: Με τα χιλιόμετρα ή τα χρόνια; Τί συμβαίνει άμα κοπεί;

Χωρίς αυτόν, το αυτοκίνητο μας δεν θα προχωρούσε ούτε ένα μέτρο. Όσοι έχουν στην κατοχή τους όχημα που χρησιμοποιεί αλυσίδα (λεγόμενη καδένα χρονισμού) μπορούν να απαλλαγούν από το άγχος του συγκεκριμένου εξαρτήματος. Η πλειοψηφία όμως των ι.χ. διαθέτουν ιμάντα ο...

Διαβάστε Περισσότερα
Volkswagen:Αυτόματη αναβάθμιση λογισμικού-Σε ποια μοντέλα;

Volkswagen:Αυτόματη αναβάθμιση λογισμικού-Σε ποια μοντέλα;

Μια σημαντική ανακοίνωση έκανε σήμερα η Volkswagen για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της ID.3 και ID.4. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία αμφότερα θα μπορούν να λαμβάνουν στην Ευρώπη ασύρματες (Over-the-Air) ενημερώσεις για το λογισμικό τους μέσω W-LAN ή δικτύου...

Διαβάστε Περισσότερα