Στη χώρα μας πλέον διατίθεται το μικρότερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Hyundai, το νέο Inster, με το οποίο είχαμε μια πρώτη σύντομη επαφή.
Ας κάνουμε όμως τις απαραίτητες συστάσεις, καλωσορίζοντας ταυτόχρονα το νέο Inster στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με την κορεάτικη εταιρεία το νέο Inster εντάσσεται στην κατηγορία A, την οποία η Hyundai δεν εγκαταλείπει, σε αντίθεση με τους περισσότερους κατασκευαστές, αλλά ενισχύει την παρουσία της σε αυτή, με τη νέα εξηλεκτρισμένη της πρόταση.

Σημειώνεται ότι το νέο Inster, που σχεδιάστηκε για τις ανάγκες της Ευρώπης, βασίζεται Casper το οποίο λανσαρίστηκε το 2021 στην Κορέα, αποκλειστικά ως βενζινοκίνητο, ενώ απέκτησε εκτεταμένο αμάξωμα και μεταξόνιο. Μιλώντας με αριθμούς, το μήκος, το πλάτος, το ύψος και το μεταξόνιο του νέου Inster βρίσκονται στα 3.825 χλστ., 1.610 χλστ., 1.575 χλστ. και 2.580 χλστ. αντίστοιχα, καθιστώντας το ιδιαίτερα ευέλικτο μέσα στην πόλη, όπου θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του.
Το νέο Inster έχει δική του σχεδιαστική ταυτότητα, σε σύγκριση με την υπόλοιπη γκάμα της Hyundai. Υιοθετεί στοιχεία από crossover, όπως τα τετραγωνισμένα και τονισμένα του φτερά, το μαύρο πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, τις αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω, τις «κρυφές» πίσω χειρολαβές των θυρών και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.

Παρατηρήστε τα LED φλας με pixel-graphic και τη μαύρη μάσκα που ενσωματώνει τους στρογγυλούς προβολείς, τη θύρα φόρτισης και τη μπροστινή κάμερα. Στο πίσω τμήμα τώρα υπάρχουν κοινοί παρονομαστές με τα LED φώτα να έχουν μοτίβο laser pixel, χαμηλότερα τοποθετούνται στρογγυλά διαφανή φώτα, ενώ το όνομα Inster αναγράφεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Πατάει σε σιδερένιους τροχούς 15 ιντσών, σε ζάντες αλουμινίου 15 ή 17 ιντσών, ανάλογα με το εξοπλιστικό επίπεδο. Η παλέτα για το αμάξωμα του Inster περιλαμβάνει συνολικά δέκα αποχρώσεις.

Hyundai Inster: Η έκδοση Cross
Για όσους επιθυμούν περισσότερη δόση περιπέτειας υπάρχει η έκδοση Cross του Inster. Οπτικά ξεχωρίζει με τους διαφορετικούς, φαρδύτερους και πιο ορθογώνιους προφυλακτήρες με ανάγλυφες μαύρες επενδύσεις. Παράλληλα φέρει προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω και πλευρικά, ενώ πατάει σε ζάντες 17 ιντσών. Στάνταρ είναι οι ράγες οροφής, ενώ προαιρετικά διατίθεται και σχάρα για τη μεταφορά εξοπλισμού. Στο εσωτερικό του υπάρχουν γκρι υφασμάτινες επενδύσεις με κίτρινες πινελιές στα καθίσματα, στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών.
Hyundai Inster: Ευρύχωρο και ευπροσάρμοστο εσωτερικό
Περνώντας στα ενδότερα του νέου Inster διαπιστώνουμε ότι και εδώ το σκηνικό είναι αρκετά ενδιαφέρον. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών, ενώ ίδιο μέγεθος έχει και η κεντρική οθόνη αφής, κάτω από την οποία υπάρχουν κουμπιά για βασικές λειτουργίες και για το χειρισμό του κλιματισμού. Βρήκαμε αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα χαμηλά στην κεντρική κονσόλα, στα πάνελ των θυρών και στην εσοχή που δημιουργείται από το χώρισμα του ταμπλό.

Τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι στην πλειοψηφία τους σκληρά (αναμενόμενο λόγω κατηγορίας), αλλά έχουν καλή συναρμογή. Σημειώνεται ότι έχουν χρησιμοποιηθεί βιώσιμα υλικά, όπως μαύρη γυαλιστερή ανακυκλωμένη βαφή, η οποία αντικαθιστά τη μαύρη χρωστική ουσία και υλικά που προέρχονται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια και ζαχαροκάλαμο.
Τα εμπρός καθίσματα επικοινωνούν μεταξύ τους, αν και θα θέλαμε να υπάρχει μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα στον οδηγό και στο συνοδηγό. Ευχάριστη έκπληξη ο αρκετός χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, σε συνδυασμό με το επίπεδο κεντρικό δάπεδο, ενώ υπάρχει αρκετή απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή. Μας άρεσε επίσης το φαρδύ άνοιγμα των πίσω θυρών, που διευκολύνει την επιβίβαση-αποβίβαση.

Η καμπίνα του νέου Inster είναι αρκετά εύπλαστη. Τα πίσω καθίσματα έχουν δυνατότητα μετατόπισης και ανάκλισης για πρόσθετη άνεση ή αυξημένο χώρο αποσκευών. Όταν αναδιπλώνονται, δημιουργούν μια επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Τα εμπρός καθίσματα μπορούν επίσης να αναδιπλωθούν, προσφέροντας πρακτικές λύσεις για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους.

Το πορτμπαγκάζ έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης και διπλό δάπεδο, ενώ η χωρητικότητα των 280 λίτρων μπορεί να αυξηθεί στα 351 λίτρα, όταν τα πίσω καθίσματα μετακινηθούν προς τα εμπρός. Με όλα τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 1.059 λίτρα.
Hyundai Inster: Μπαταρία, αυτονομία, φόρτιση
Η Standard μπαταρία του νέου Inster έχει χωρητικότητα 42 kWh, υπόσχεται αυτονομία 327 χλμ. και κατανάλωση ενέργειας 14.3 kWh/100 χλμ. (με ζάντες 15 ιντσών), ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 97 ίππους (71.1 kW) και 147 Nm ροπής, με τον πίνακα των επιδόσεων να αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 140 χλμ./ώρα.
Η μεγαλύτερη Long Range μπαταρία του Inster, έχει χωρητικότητα 49 kWh, προσφέρει αυτονομία 370 χλμ. και κατανάλωση ενέργειας 14.9 kWh/100 χλμ. (με ζάντες 15 ιντσών), ενώ συνδυάζεται με ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων (84.5 kW) και 147 Nm, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,6 δευτ. και φτάνοντας μέχρι τα 150 χλμ./ώρα.

Σε ψυχρότερα κλίματα, ένα προαιρετικό σύστημα θέρμανσης της μπαταρίας εξασφαλίζει τη βέλτιστη απόδοση της, διατηρώντας σταθερές θερμοκρασίες τόσο κατά την οδήγηση όσο και κατά τη φόρτιση. Το διαθέσιμο σύστημα αντλίας θερμότητας συμβάλλει στην αποτελεσματική θέρμανση της καμπίνας απορροφώντας και επαναχρησιμοποιώντας τη θερμότητα από τον εξωτερικό αέρα και τα ηλεκτρονικά του οχήματος, ελαχιστοποιώντας την απώλεια αυτονομίας κατά τη λειτουργία σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Από ταχυφορτιστή DC 120 kW η μπαταρία φτάνει από 10-80% σε περίπου 30 λεπτά, χάρη στη μέγιστη ισχύ φόρτισης 85,3 kW (μπαταρία 49 kWh). Στάνταρ είναι ο ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW. Χάρη στη λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) το Inster παρέχει ισχύ σε εξωτερικές συσκευές (110V/220V), επιτρέποντας αμφίδρομη φόρτιση χωρίς να απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός.

Hyundai Inster: Πρώτη βόλτα
Στα λίγα χλμ. που διανύσαμε με το νέο Inster, κατά τη διάρκεια της πρώτης σύντομης οδηγικής επαφής, διαπιστώσαμε ότι και αυτή η πτυχή στο χαρακτήρα του είναι αρκετά ώριμη, για τα δεδομένα πάντα. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή προσφέροντας καλή περιμετρική ορατότητα, στην οποία συμβάλουν και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Η λίγο σφιχτή ανάρτηση αφήνει μόνο τις έντονες κακοτεχνίες του οδοστρώματος να γίνουν αντιληπτές.

Σε υψηλότερες ταχύτητες στο αυτοκινητόδρομο πατάει με σταθερότητα και χωρίς να υποφέρει από έντονο αεροδυναμικό θόρυβο. Όπως προαναφέραμε όμως η πόλη είναι το φυσικό του περιβάλλον. Έχει σπιρτάδα που γίνεται εντονότερη με το πρόγραμμα Sport, ενώ αποτελεσματικά και με φυσική αίσθηση ήταν τα φρένα. Τοι τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση, είναι ελαφρύ, χωρίς όμως να χάνει σε πληροφόρηση. Όσον αφορά την αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας θα έχουμε ασφαλή συμπεράσματα στην κανονική δοκιμή του μοντέλου.
Hyundai Inster: Ελκυστική τιμή
Το νέο Inster συμβάλει στον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης με την αρχική τιμή του στην ελληνική αγορά να διαμορφώνεται στα 16.973 ευρώ, με την κρατική επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ και το Green Bonus που προσφέρει η Hyundai. Στους παρακάτω πίνακες μπορείτε να δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο και τις εξοπλιστικές εκδόσεις (Style, Premium, Distinctive, Cross).


Hyundai Inster σε κάθε έκδοση