Hyundai i10 N Line 1.0 T-GDI: To turbo κάνει αλλιώς το παιχνίδι

29 Δεκεμβρίου 2020

To μικρό και αθώο Hyundai i10 καμαρώνει για τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα αδέλφια του, τα i20 N και i30 Ν, ενώ εύχεται όταν «μεγαλώσει» να τους μοιάσει.

H επιθυμία του πραγματοποιήθηκε, τουλάχιστον σε ένα βαθμό, μέσα από τη νέα πιο σπορτίφ έκδοση N Line. Πάμε λοιπόν να δούμε πόσο «κακό» παιδί έγινε το i10.

Στα στέκια της πόλης

Εμφανισιακά δε «φωνάζει» ότι έχει γίνει πιο δυναμικό, αλλά το «δηλώνει» ξεκάθαρα. Η όψη του σε κεντρίζει με τη φαρδιά μαύρη μάσκα, η οποία στα άνω άκρα της ενσωματώνει Led φώτα, το λογότυπο N Line και κόκκινες πινελιές. Παράλληλα η βάση του εμπρός προφυλακτήρα τονίζεται με μια επίσης κόκκινη λωρίδα.

Το προφίλ του αναδεικνύουν οι δίχρωμες ζάντες των 16 ιντσών, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, το λογότυπο N Line στα εμπρός φτερά και το όνομα του i10 γραμμένο με κόκκινα γράμματα στις πίσω κολόνες. Ωραία διχρωμία σχηματίζει το λευκό αμάξωμα με το μαύρο χρώμα της οροφής, το οποίο επεκτείνεται στους πλευρικούς καθρέπτες, στις εμπρός και πίσω κολόνες. Κοιτώντας από πίσω το i10 N Line παρατηρείς τη διπλή στρογγυλή επιχρωμιωμένη εξάτμιση και το κόκκινο περίγραμμα στον μαύρο τύπου διαχύτη.

Διχρωμία αμαξώματος-οροφής.

Σπορ ατμόσφαιρα

Ήρθε η ώρα όμως για επιβίβαση. Διακριτική, αλλά όχι αδιάφορη είναι η παρουσία της έκδοσης N Line στο εσωτερικό. Το κόκκινο χρώμα επιλέχτηκε για το πλαίσιο των δυο ακριανών στρογγυλών αεραγωγών, για τις ραφές στα καθίσματα, στο δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων.

Το γράμμα Ν αποτυπώνεται στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, στη βάση του τριάκτινου τιμονιού και στο λεβιέ ταχυτήτων, ο οποίος έχει αλουμινένια λαβή, όπως οι κορυφαίες Ν εκδόσεις. Δείτε επίσης το ανάγλυφο κυψελοειδές διακοσμητικό ένθετο απέναντι από το συνοδηγό, τα αλουμινένια πεντάλ, το μοτίβο καρό σημαίας στο ταχύμετρο και στο στροφόμετρο.

Το εσωτερικό έχει διακριτικές σπορ πινελιές.

Η κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών εφάπτεται με τον πίνακα οργάνων, ενώ όπως συνηθίζεται στην κατηγορία του i10 όλα τα πλαστικά είναι σκληρά, στην προκειμένη περίπτωση όμως έχουν στιβαρή συναρμογή.

Τέσσερις ενήλικες επιβάτες μπορούν να φιλοξενηθούν στην καμπίνα, ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει 252 λίτρα, τα οποία αυξάνονται στα 1.050 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Με 100 ίππους

Το βασικότερο όπλο στη φαρέτρα της έκδοσης N Line είναι το αποκλειστικό της δικαίωμα να τοποθετεί κάτω από τον εμπρός καπό το «χιλιάρη» turbo T-GDI βενζινοκινητήρα των 100 ίππων, ο οποίος είναι ο ισχυρότερος στη γκάμα του μικρού κορεάτικου μοντέλου.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του το i10 τροφοδοτείται από turbo κινητήρα, καθώς επίσης ότι η έκδοση N Line προσφέρεται και με τον ατμοσφαιρικό 1.2 λίτρων βενζινοκινητήρα των 84 ίππων (5.500 σ.α.λ.).

Αν και τρικύλινδρος ο turbo T-GDI του ενός λίτρου δεν εμφανίζει καθόλου κραδασμούς, ενώ ο ήχος που παράγει έχει αρκετά ελαφρύ «γουργουρητό», το οποίο αντηχούσε ωραία στα αφτιά μας. Η ροπή των 172 Nm είναι διαθέσιμη σε ένα μεγάλο εύρος (από τις 1.500-4.000 σ.α.λ.) με την απόκριση στο γκάζι να ικανοποιεί. Συνδυάζεται μόνο με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο έχει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση και έτσι ο βενζινοκινητήρας δύσκολα «κρεμάει». Εκτιμήσαμε επίσης τα ακριβέστατα κουμπώματα του συγκεκριμένου λεβιέ ταχυτήτων.

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.0 T-GDI.

Γενικότερα ο εν λόγω turbo βενζινοκινητήρας σε προδιαθέτει να κινείσαι λίγο πιο σβέλτα. Αν καταφέρεις να παραμείνεις φρόνιμος η μέση κατανάλωση καυσίμου θα είναι κοντά στα 6,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,5 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 108 γρ./χλμ.).

Οδηγώντας

Με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,5 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 185 χλμ./ώρα προφανώς δε μιλάμε για έναν πύραυλο τσέπης. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι και στην πράξη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει «τσαγανό». Δεν αμφισβητείς ότι οδηγείς το πιο γρήγορο i10, αλλά λόγω δεδομένων και κατηγορίας υπάρχουν όρια στις επιδόσεις.

Μας άρεσε η χορταστική στην αφή στεφάνη του τιμονιού, το οποίο παρέχει καλυτέρα ακρίβεια, ενώ έχει αναπροσαρμοστεί και το βάρος του, αν και δεν κουράζει στις μανούβρες. Η ανάρτηση στην έκδοση N Line είναι λίγο πιο σκληρή, αλλά η άνεση δε θυσιάζεται, ενώ δεν επιτρέπει έντονες κλίσεις στις στροφές.

Συμπέρασμα

Το i10 N Line των 100 ίππων δεν πυρπολεί την άσφαλτο, αλλά μπορεί να δώσει αρκετές σπίθες δυναμικής οδήγησης και με την πιο σπορ αμφίεση του να γίνει talk of the town. Τη φλόγα του φυσάει κάπως η «αλμυρή» τιμή των 16.290 ευρώ.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 29 Δεκεμβρίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Πρίγκηπες στο Μόντε Κάρλο Οζιέ-Ινγκρασιά με Toyota Yaris WRC

Πρίγκηπες στο Μόντε Κάρλο Οζιέ-Ινγκρασιά με Toyota Yaris WRC

H πρεμιέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το ράλι Μόντε Κάρλο, είχε τη σφραγίδα των Οζιέ-Ινγκρασιά, με Toyota Yaris WRC. Ήταν η 8η νίκη του Γαλλικού πληρώματος, 4η με  διαφορετική ομάδα. Με Volkswagen Polo WRC 2013,2014, 2015, 2016, Ford Fiesta WRC 2017, 2018, Citroen...

Διαβάστε Περισσότερα
Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Νέες οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού, οι περιορισμοί συνεχίζονται

Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Νέες οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού, οι περιορισμοί συνεχίζονται

Μέχρι την Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021 συνεχίζονται οι περιορισμοί στις αεροπορικές μετακινήσεις εσωτερικού για λόγους προστασίας επιβατών και πολιτών από την νόσο Covid-19. Ειδικότερα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει στο επιβατικό κοινό την παράταση,...

Διαβάστε Περισσότερα
WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Το GR Yaris και σε ρόλο πλοηγού

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Το GR Yaris και σε ρόλο πλοηγού

Η μικρή βόμβα της Toyota, το GR Yaris έχει το ρόλο του τελευταίου πλοηγού αυτοκινήτου για το ράλι Μόντε Κάρλο, πριν τα πληρώματα αρχίσουν τη μάχη με τα χρονόμετρα στις Ειδικές Διαδρομές. Σε αποκλειστικά 2θυρο αμάξωμα, με 3κύλινδρο μοτέρ turbo 1.6 λίτρων, απόδοσης 261...

Διαβάστε Περισσότερα