Hyundai: Χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη. Μα πώς γίνεται;

10 Ιουλίου 2020

Χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη. Μία πρόταση που δημιουργεί απόλυτη σύγχυση, στο μυαλό οποιουδήποτε έχει οδηγήσει έστω και μία φορά αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο. Και όμως, η Hyundai προσφέρει ακριβώς αυτό.

Πριν λίγο καιρό είχαμε γράψει ένα κείμενο όπου εξηγούσαμε τον τρόπο λειτουργίας του iMT, δηλαδή του νέου, έξυπνου, χειροκίνητου κιβωτίου της Kia. Σε εκείνο το κείμενο αναφέραμε ότι το πάτημα και το άφημα του αριστερού πεντάλ δε θα έχει καμία μηχανική επίδραση στον συμπλέκτη. Απλά θα παράγει σήμα το οποίο θα “υπαγορεύει” στον συμπλέκτη να εμπλακεί ή να απεμπλακεί.

Τώρα η Hyundai, εταιρεία που ανήκει στον ίδιο όμιλο με την Kia, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Προσφέρει το iMT στο νέο της μοντέλο με την ονομασία Venue, όμως καταργεί το τρίτο πεντάλ.

Το Venue προορίζεται για την αγορά της Ινδίας. Στο πλαίσιο φωτογραφιών που δόθηκαν λίγο πριν την έναρξη της εμπορικής του πορείας, το κοινό παρατήρησε την ασυνήθιστη διάταξη. Ενώ ο λεβιές ταχυτήτων έχει το γνώριμο μοτίβο H, τα πεντάλ στα πόδια του οδηγού είναι μόνο δύο.

Αυτό πρακτικά σημαίνει το εξής. Ο οδηγός θα επιλέγει τη σχέση που θέλει μετακινώντας το λεβιέ, όπως θα έκανε σε οποιοδήποτε άλλο χειροκίνητο αυτοκίνητο, όμως απαλλάσσεται από την ανάγκη να πατάει τον συμπλέκτη κάθε φορά που κάνει μια αλλαγή.

Για να καταφέρει κάτι τέτοιο η Hyundai, έχει καταφύγει στην ακόλουθη λύση. Στο λεβιέ ταχυτήτων υπάρχει ένας αισθητήρας. Ρόλος του είναι να αντιλαμβάνεται πότε ο οδηγός πάει να αλλάξει σχέση. Όταν κάτι τέτοιο γίνει αντιληπτό, στέλνεται σήμα στον συμπλέκτη να απεμπλακεί, ώστε να μπορέσει να γίνει η αλλαγή.

Σίγουρα η εμπειρία, τουλάχιστον στην αρχή, θα είναι αρκετά ιδιαίτερη καθώς στο μυαλό όλων η ταυτόχρονη κίνηση του χεριού και του ποδιού είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Μέχρι τώρα η μόνη περίπτωση αλλαγής σχέσης χωρίς συμπλέκτη ήταν στα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο. Τα περισσότερα προσφέρουν δυνατότητα αλλαγής σχέσεων μετακινώντας το λεβιέ σειριακά ή χρησιμοποιώντας τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για κάτι εντελώς διαφορετικό.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 10 Ιουλίου 2020

0 Σχόλια

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Ράλι Σαν Ρεμο, ο Breen ταχύτερος στην Υπερειδική (video)

Ράλι Σαν Ρεμο, ο Breen ταχύτερος στην Υπερειδική (video)

Δύο Hyundai i20 R5 με πληρώματα τους Breen-Nagle και Crugnola-Ometto έγραψαν τους δύο ταχύτερους χρόνους, 1:24.8 και 1:25.8 αντίστοιχα στην Υπερειδική των 2 χλμ. με την οποία άνοιξε η αυλαία του ράλι Σαν Ρέμο. 2ος γύρος του Ιταλικού πρωταθλήματος Τρίτοι ταχύτεροι οι...

Διαβάστε Περισσότερα
Που αποκαλύπτει η Volkswagen τα νέα ηλεκτρικά οχήματα ID.6X και ID.6 Cross

Που αποκαλύπτει η Volkswagen τα νέα ηλεκτρικά οχήματα ID.6X και ID.6 Cross

Έχει πάρει φόρα η Volkswagen σε ο,τι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα και δε σταματά. Ετοιμάζεται λοιπόν να αποκαλύψει το νέο της ηλεκτρικό όχημα με αμάξωμα δύο εκδόσεων. Ο λόγος για το ID.6 σε έκδοση Χ αλλά και σε Cross που θα παρουσιαστούν σε παγκόσμια πρώτη στο σαλόνι...

Διαβάστε Περισσότερα
Driftάρεις και φορτίζεις. Αυτά είναι! (Video)

Driftάρεις και φορτίζεις. Αυτά είναι! (Video)

Παίρνεις την Mercedes-AMG, βρίσκεις μια αλάνα, ένα άδειο parking ή κάποιον άλλο κατάλληλο και ασφαλή χώρο (ιδανικά πας σε πίστα αλλά...) και αρχίζεις να καις τα πίσω λάστιχα σε ένα ατέλειωτο drift. Πώς θα σου φαινόταν όταν φύγεις να έχεις και φορτισμένη μπαταρία για...

Διαβάστε Περισσότερα