Hyundai: Χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη. Μα πώς γίνεται;

10 Ιουλίου, 2020

Χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη. Μία πρόταση που δημιουργεί απόλυτη σύγχυση, στο μυαλό οποιουδήποτε έχει οδηγήσει έστω και μία φορά αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο. Και όμως, η Hyundai προσφέρει ακριβώς αυτό.

Πριν λίγο καιρό είχαμε γράψει ένα κείμενο όπου εξηγούσαμε τον τρόπο λειτουργίας του iMT, δηλαδή του νέου, έξυπνου, χειροκίνητου κιβωτίου της Kia. Σε εκείνο το κείμενο αναφέραμε ότι το πάτημα και το άφημα του αριστερού πεντάλ δε θα έχει καμία μηχανική επίδραση στον συμπλέκτη. Απλά θα παράγει σήμα το οποίο θα “υπαγορεύει” στον συμπλέκτη να εμπλακεί ή να απεμπλακεί.

Τώρα η Hyundai, εταιρεία που ανήκει στον ίδιο όμιλο με την Kia, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Προσφέρει το iMT στο νέο της μοντέλο με την ονομασία Venue, όμως καταργεί το τρίτο πεντάλ.

Το Venue προορίζεται για την αγορά της Ινδίας. Στο πλαίσιο φωτογραφιών που δόθηκαν λίγο πριν την έναρξη της εμπορικής του πορείας, το κοινό παρατήρησε την ασυνήθιστη διάταξη. Ενώ ο λεβιές ταχυτήτων έχει το γνώριμο μοτίβο H, τα πεντάλ στα πόδια του οδηγού είναι μόνο δύο.

Αυτό πρακτικά σημαίνει το εξής. Ο οδηγός θα επιλέγει τη σχέση που θέλει μετακινώντας το λεβιέ, όπως θα έκανε σε οποιοδήποτε άλλο χειροκίνητο αυτοκίνητο, όμως απαλλάσσεται από την ανάγκη να πατάει τον συμπλέκτη κάθε φορά που κάνει μια αλλαγή.

Για να καταφέρει κάτι τέτοιο η Hyundai, έχει καταφύγει στην ακόλουθη λύση. Στο λεβιέ ταχυτήτων υπάρχει ένας αισθητήρας. Ρόλος του είναι να αντιλαμβάνεται πότε ο οδηγός πάει να αλλάξει σχέση. Όταν κάτι τέτοιο γίνει αντιληπτό, στέλνεται σήμα στον συμπλέκτη να απεμπλακεί, ώστε να μπορέσει να γίνει η αλλαγή.

Σίγουρα η εμπειρία, τουλάχιστον στην αρχή, θα είναι αρκετά ιδιαίτερη καθώς στο μυαλό όλων η ταυτόχρονη κίνηση του χεριού και του ποδιού είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Μέχρι τώρα η μόνη περίπτωση αλλαγής σχέσης χωρίς συμπλέκτη ήταν στα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο. Τα περισσότερα προσφέρουν δυνατότητα αλλαγής σχέσεων μετακινώντας το λεβιέ σειριακά ή χρησιμοποιώντας τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για κάτι εντελώς διαφορετικό.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 10 Ιουλίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Aston Martin DB5: Η «γεύση» της σε ουίσκι

Aston Martin DB5: Η «γεύση» της σε ουίσκι

Το έτος 1964 ήταν ορόσημο τόσο για την Aston Martin όσο και για το βρετανικό αποστακτήριο Bowmore. Πριν από 56 χρόνια λοιπόν η Aston Martin DB5 έγινε ένα από τα διασημότερα αυτοκίνητα στον κόσμο, καθώς το όνομα της συνδέθηκε με το μυστικό πράκτορα 007. Την ίδια χρονιά...

Διαβάστε Περισσότερα
Kia Sonet: Νέος παίχτης της μικρομεσαίας κατηγορίας στα SUV

Kia Sonet: Νέος παίχτης της μικρομεσαίας κατηγορίας στα SUV

Η Kia δεν «κάθεται» ήσυχα και ανακατεύει συνεχώς την τράπουλα στα SUV. Έτσι στην κατηγορία των οχημάτων που συνεχώς αυξάνεται με νέα μοντέλα, η Kia θα ρίξει στην αγορά το νέο Sonet, πριν το τέλος του χρόνου. Το Sonet είναι το δεύτερο μοντέλο μετά το Seltos, που...

Διαβάστε Περισσότερα
Racing Point: Έπεσε βαριά καμπάνα και αφαίρεση βαθμών

Racing Point: Έπεσε βαριά καμπάνα και αφαίρεση βαθμών

Πολύ δύσκολο αναμένεται να είναι για την ομάδα της Racing Point το εορταστικό Γκραν Πρι στην πίστα του Σίλβερστον (8-9 Αυγούστου) για τα 70 χρόνια της Formula 1. H FIA μετά από διαμαρτυρία της Renault, που αφορά τη νομιμότητα του σχεδιασμού στο μονοθέσιο RP20 της...

Διαβάστε Περισσότερα