Aυτό είναι το πρώτο πετρελαιοκίνητο Audi με το logo “S” που σημαίνει ότι τα diesel καλά κρατούν, σε σχέση με διάφορα παπαγαλάκια που διαλαλούν ότι έφτασε το τέλος στα diesel.
Eίναι η έκδοση SQ5 TDI με V6 μοτέρ 3λίτρων απόδοσης 341 λίτρων με ροπή 700 Nm με 7 διαφορετικά μενού οδήγησης auto, comfort, efficiency, dynamic, offroad, and individual.
Το μοτέρ (φέρει δοχείο 24 λίτρων υγρού AdBlue) συνδυάζεται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο tiptronic.
Υπο κανονικές συνθήκες οδήγησης, η μόνιμη τετρακίνηση –quattro- κατανέμει τη ροπή μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα σε ποσοστό 40:60. Σε περίπτωση ολίσθησης, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής μεταδίδεται στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση. Έως 70 % μπορεί να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς και το 85% ως μέγιστη τιμή στους πίσω. Στις γρήγορες στροφές το wheel-selective torque control «φρενάρει» τους εσωτερικούς τροχούς μειώνοντας την τάση στο αυτοκίνητο στο να μεγαλώσει προς τα έξω την ακτίνα της στροφής.
Σε ο,τι αφορά τις επιδόσεις η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 είναι 5.1 δευτ. η μέση κατανάλωση με 185 γρ./χλμ. C02.
Οι τροχοί είναι 20 ιντσών (στάνταρ) με ελαστικά 255/45 με εξτρά ζάντες 21 ιντσών. Τα φρένα για μπροστά είναι διαμέτρου 375 χλστ. με 6πίστονες δαγκάνες αλουμινίου με μαύρο χρώμα και εξτρά τις κόκκινες.
To νέο μοντέλο φέρει δύο τεχνολογίες που μειώνουν την κατανάλωση και βελτιώνουν την απόκριση του κινητήρα. Το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt ενσωματώνει εναλλάκτη, μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν μετατροπέα τάσης από 48 σε12 volt. Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνεται, το ήπιο υβριδικό σύστημα ανακτά έως και 8 kW ισχύος, που σημαίνει ότι μπορεί να κινηθεί έως και 40 δευτερόλεπτα με τον κινητήρα σβηστό. Μετά από αυτό το χρονικό διάστημα ο εναλλάκτης επανεκκινεί τον κινητήρα. Το υβριδικό σύστημα έχει τη δυνατότητα να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου έως και 0,7 λίτρα /100 χλμ.
Το δεύτερο τεχνολογικό στοιχείο είναι ο ηλεκτρικός συμπιεστής (EPC), ο οποίος βοηθά κάθε φορά που η ροή καυσαερίων παρέχει πολύ λίγη ενέργεια για την κίνηση του turbo. Το EPC χρησιμοποιείται πλέον πιο συχνά και σε έναν ευρύτερο φάσμα κινητήρα, «βοηθώντας» την απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές.
Το νέο SQ5 TDI κατασκευάζεται στο Μεξικό στο εργοστάσιο San Jose Chiapa και αναμένεται στην Ευρώπη το πρώτο 3μηνο του 2021 με τις τιμές να ξεκινούν στη Γερμανία από τα 68.137 ευρώ.