Formula 1: Οι τέσσερις πυλώνες της Mercedes

28 Δεκεμβρίου 2020

Για καιρό κυκλοφορούσε έντονα η φήμη ότι η Mercedes θα αποχωρήσει από τη Formula 1 ή έστω ότι εξετάζει σοβαρά αυτό το ενδεχόμενο. Με το πρωτάθλημα να έχει ολοκληρωθεί από τις 13 Δεκεμβρίου, πλέον ο Όλα Καλένιους αναφέρεται ανοιχτά σε αυτή τη φημολογία.

Ο Καλένιους είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler, της εταιρείας στην οποία ανήκει η Mercedes. Αυτό που λέει, λοιπόν, ο επικεφαλής του ομίλου είναι ότι στην πραγματικότητα η Mercedes δε θέλησε ποτέ να αποχωρήσει.

Σύμφωνα με τον Σουηδό, οι άνθρωποι της Mercedes είχαν θέσει τέσσερα κριτήρια για να αποφασίσουν αν πρέπει να μείνουν ή να φύγουν από τη Formula 1. Τους λεγόμενους τέσσερις πυλώνες.

Ο πρώτος είχε να κάνει με την ποιότητα του αθλήματος ως προς το θέαμα και ως προς την επαφή με το κοινό.

Αυτό που είδαν, λοιπόν, στη γερμανική εταιρεία είναι ότι το θέαμα βελτιώνεται, αλλά κυρίως ότι το πλήθος των οπαδών της Formula 1 αυξήθηκε σημαντικά, ειδικά τον τελευταίο χρόνο. Εκτός από το βελτιωμένο θέαμα σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε και η πολύ εντονότερη χρήση των social media από το άθλημα. Ειδικά στην ηλικιακή ομάδα 15 – 30 ετών, η αύξηση του κοινού ήταν πολύ μεγάλη.

 

Formula 1: Παιχνίδι μάρκετινγκ το «κρυφτό» μεταξύ Mercedes-Χάμιλτον;

 

Ο δεύτερος πυλώνας είχε να κάνει με το περιβάλλον.

Η Mercedes έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2039 να είναι ανθρακικά ουδέτερη. Δηλαδή οι δραστηριότητές που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα (CO2), να αντισταθμίζονται από άλλες που δεσμεύουν CO2, ώστε το ισοζύγιο να παραμένει μηδενικό. Με τη Formula 1 να έχει θέσει τον ίδιο στόχο για το 2021, η ταύτιση ήταν κάτι παραπάνω από έντονη. Μάλιστα, το άθλημα θέλει μέχρι το 2030 να μην εκπέμπει πλέον καθόλου CO2.

Ο τρίτος πυλώνας αφορούσε το οικονομικό κομμάτι της ομάδας.

Οι συνεχόμενοι τίτλοι έχουν κάνει τα οικονομικά της Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team ιδιαίτερα ανθηρά. Ωστόσο, στη Στουτγάρδη ήθελαν να ερευνήσουν τη δυνατότητα η ομάδα να λειτουργήσει όσο το δυνατόν ανεξάρτητα. Σίγουρα σε αυτό θα βοηθήσει το cost cap, καθώς ο προϋπολογισμός πλέον θα περιοριστεί και η μητρική εταιρεία δε θα χρειάζεται να επενδύει μεγάλα ποσά.

Τέλος, ο τέταρτος πυλώνας ήταν αν η ομάδα μπορεί να γίνει ένα franchise από μόνη της.

Ουσιαστικά, αν μπορεί να εξελιχτεί όπως μια από τις μεγάλες ποδοσφαιρικές ομάδες, οι οποίες είναι επιχειρήσεις με τζίρους πολλών εκατομμυρίων ανά έτος.

Με την απάντηση σε όλα τα παραπάνω να είναι θετική, οι άνθρωποι που ορίζουν τη μοίρα της Mercedes, αποφάσισαν η ομάδα να συνεχίσει να δραστηριοποιείται στη Formula 1. Μοναδική μεγάλη αλλαγή που ήθελαν να κάνουν, είναι το ποσοστό της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ομάδα να μειωθεί, όπως και έγινε με την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 28 Δεκεμβρίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Πρίγκηπες στο Μόντε Κάρλο Οζιέ-Ινγκρασιά με Toyota Yaris WRC

Πρίγκηπες στο Μόντε Κάρλο Οζιέ-Ινγκρασιά με Toyota Yaris WRC

H πρεμιέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το ράλι Μόντε Κάρλο, είχε τη σφραγίδα των Οζιέ-Ινγκρασιά, με Toyota Yaris WRC. Ήταν η 8η νίκη του Γαλλικού πληρώματος, 4η με  διαφορετική ομάδα. Με Volkswagen Polo WRC 2013,2014, 2015, 2016, Ford Fiesta WRC 2017, 2018, Citroen...

Διαβάστε Περισσότερα
Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Νέες οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού, οι περιορισμοί συνεχίζονται

Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Νέες οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού, οι περιορισμοί συνεχίζονται

Μέχρι την Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021 συνεχίζονται οι περιορισμοί στις αεροπορικές μετακινήσεις εσωτερικού για λόγους προστασίας επιβατών και πολιτών από την νόσο Covid-19. Ειδικότερα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει στο επιβατικό κοινό την παράταση,...

Διαβάστε Περισσότερα
WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Το GR Yaris και σε ρόλο πλοηγού

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Το GR Yaris και σε ρόλο πλοηγού

Η μικρή βόμβα της Toyota, το GR Yaris έχει το ρόλο του τελευταίου πλοηγού αυτοκινήτου για το ράλι Μόντε Κάρλο, πριν τα πληρώματα αρχίσουν τη μάχη με τα χρονόμετρα στις Ειδικές Διαδρομές. Σε αποκλειστικά 2θυρο αμάξωμα, με 3κύλινδρο μοτέρ turbo 1.6 λίτρων, απόδοσης 261...

Διαβάστε Περισσότερα