Formula 1-Mercedes: Βρίσκεται πίσω από όλους τους πρωταθλητές των τελευταίων 22 ετών

20 Φεβρουαρίου 2021

Βρίσκεται πίσω από όλους τους πρωταθλητές

Η Mercedes βρίσκεται πίσω από όλους τους πρωταθλητές των τελευταίων 22 ετών και αυτό δεν είναι κάτι που αναφέρουμε μόνο με τη μεταφορική έννοια, αλλά και με κυριολεκτική.

Αυτό προκύπτει από ένα πολύ ενδιαφέρον στατιστικό. Ότι όλοι οι οδηγοί που έχουν κατακτήσει πρωτάθλημα από το 1998 και μετά, έχουν βρεθεί κάποια στιγμή στην καριέρα τους να οδηγούν μονοθέσιο το οποίο του οποίου ο κινητήρας έφερε το αστέρι της Mercedes επάνω του.

Μέχρι στιγμής ο μοναδικός που χαλούσε το σχετικό στατιστικό ήταν ο Φέτελ, όμως αυτό άλλαξε με τη μεταγραφή του στην Aston Martin, η οποία χρησιμοποιεί κινητήρες των Γερμανών.

 

Όμως ας δούμε τις περιπτώσεις λίγο πιο αναλυτικά

Ξεκινάμε από το 1998 όταν ο Χάκινεν πήρε το πρωτάθλημα οδηγώντας μονοθέσιο McLaren-Mercedes, επίτευγμα που επανέλαβε και το 1999.

Ο οδηγός που πήρε τη σκυτάλη στα πρωταθλήματα είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ. Μπορεί ο Γερμανός στην πρώτη του καριέρα να πέρασε μόνο από δύο ομάδες, τις Benetton και Ferrari, με τις οποίες κατέκτησε τα 7 πρωταθλήματά του (τεχνικά πέρασε από τρεις ομάδες αφού το ντεμπούτο του στο Βέλγιο το 1991 έγινε με την Jordan), όμως το 2010 επέστρεψε στην ενεργό δράση οδηγώντας για την ομάδα της Mercedes.

Το σερί του Σουμάχερ στα πρωταθλήματα έσπασε ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός έβλεπε το αστέρι στον κινητήρα του το 2007, όταν οδήγησε για τη McLaren-Mercedes.

Εκείνη τη χρονιά στο θρόνο ανέβηκε ο Κίμι Ραϊκόνεν. Μπορεί ο Φινλανδός να κατέκτησε τον τίτλο με τη Ferrari, όμως από το 2002 μέχρι και το 2006 αγωνιζόταν και αυτός στη McLaren-Mercedes.

 

Σειρά στα πρωταθλήματα πήρε ο Χάμιλτον.

Ο πρώτος από τους 7 τίτλους του ήρθε το 2008, ενώ ο Βρετανός είναι εκείνος που έχει συνδεθεί περισσότερο από οποιονδήποτε με τη Mercedes. Το 2008 οδηγούσε για τη McLaren-Mercedes, ενώ τα υπόλοιπα 6 πρωταθλήματα έχουν έρθει με την εργοστασιακή ομάδα της γερμανικής μάρκας.

Ο Τζένσον Μπάτον ήταν εκείνος που στέφθηκε πρωταθλητής το 2009, σε εκείνη την ιδιαίτερη χρονιά που η Brawn GP κατάφερε να κάνει το double, στη μία και μοναδική φορά που συμμετείχε στο πρωτάθλημα. Στο πίσω μέρος του σχεδόν άδειου από χορηγούς μονοθεσίου ήταν το κινητήριο σύνολο των Γερμανών, ενώ ο Μπάτον στη συνέχεια πήρε μεταγραφή στη McLaren-Mercedes.

Προτελευταίος στη λίστα είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός σε επίπεδο κινητήρων συνδέθηκε με τη Renault, η οποία προμήθευε τη Red Bull τα χρόνια της κυριαρχίας της. Φεύγοντας από εκεί πήγε στη Ferrari, όμως τώρα στην Aston Martin όταν θα πατάει το γκάζι το μοτέρ που θα ανεβάζει στροφές πίσω του θα είναι της Mercedes.

Φτάνοντας στο τέλος, συναντάμε το Νίκο Ρόσμπεργκ. Ο Γερμανός ήταν οδηγός της εργοστασιακής ομάδας της Mercedes από το 2010 που δημιουργήθηκε, μέχρι και το 2016 όταν κατέκτησε τον τίτλο και αποσύρθηκε.

 

Το μέλλον

Το 2021 με τα μονοθέσια να είναι σχεδόν ίδια με εκείνα του 2020 η Mercedes αναμένεται να είναι και πάλι πρωταγωνιστής. Αν συμβεί αυτό, η γερμανική εταιρεία θα βρίσκεται πίσω από όλους τους πρωταθλητές των τελευταίων 23 ετών. Όμως τι θα γίνει από το 2022 και μετά; Θα συνεχίσει η κυριαρχία της ή θα βρεθεί κάποια άλλη ομάδα να πάρει τα ηνία;

Αυτή τη στιγμή οι οδηγοί που βρίσκονται σε μονοθέσιο με κινητήρα Mercedes είναι οι Χάμιλτον και Μπότας (εργοστασιακή ομάδα), Ρικιάρντο και Νόρις (McLaren), Φέτελ και Στρολ (Aston Martin), Ράσελ και Λατιφί (Williams).

Όσο για οδηγούς που έχουν βρεθεί στο παρελθόν σε μονοθέσιο με κινητήρα Mercedes, αυτοί είναι οι Αλόνσο, Ραϊκόνεν, Πέρες και Οκόν. Οι δύο τελευταίοι όταν αγωνίζονταν στη Force India.

 

Δείτε ακόμα

Λιούις Χάμιλτον: Η πρόβλεψη του πατέρα του από το 2007

Formula 1: Ανεπίσημη συμφωνία για τους κινητήρες

Formula 1: Πώς η πανδημία “έσωσε” τη Mercedes

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 20 Φεβρουαρίου 2021

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Νέο Kia K8: Αφήνει στόματα ανοιχτά το εσωτερικό του

Νέο Kia K8: Αφήνει στόματα ανοιχτά το εσωτερικό του

Πριν από μερικές μέρες η Kia πραγματικά μας εντυπωσίασε παρουσιάζοντας τη σιλουέτα του νέου Κ8. Ένα sedan μοντέλο της κορεάτικης εταιρείας, το οποίο δεν πωλείται στην Ελλάδα, αλλά σίγουρα έχει ιδιαίτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον. Η ευχάριστη έκπληξη του K8 συνεχίστηκε...

Διαβάστε Περισσότερα
Αλλαγή ιμάντα χρονισμού: Με τα χιλιόμετρα ή τα χρόνια; Τί συμβαίνει άμα κοπεί;

Αλλαγή ιμάντα χρονισμού: Με τα χιλιόμετρα ή τα χρόνια; Τί συμβαίνει άμα κοπεί;

Χωρίς αυτόν, το αυτοκίνητο μας δεν θα προχωρούσε ούτε ένα μέτρο. Όσοι έχουν στην κατοχή τους όχημα που χρησιμοποιεί αλυσίδα (λεγόμενη καδένα χρονισμού) μπορούν να απαλλαγούν από το άγχος του συγκεκριμένου εξαρτήματος. Η πλειοψηφία όμως των ι.χ. διαθέτουν ιμάντα ο...

Διαβάστε Περισσότερα
Volkswagen:Αυτόματη αναβάθμιση λογισμικού-Σε ποια μοντέλα;

Volkswagen:Αυτόματη αναβάθμιση λογισμικού-Σε ποια μοντέλα;

Μια σημαντική ανακοίνωση έκανε σήμερα η Volkswagen για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της ID.3 και ID.4. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία αμφότερα θα μπορούν να λαμβάνουν στην Ευρώπη ασύρματες (Over-the-Air) ενημερώσεις για το λογισμικό τους μέσω W-LAN ή δικτύου...

Διαβάστε Περισσότερα