Η Ford, άλλος ένας κολοσσός της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας επιστρέφει στον έναν από τους τρεις πιο θρυλικούς αγώνες του παγκόσμιου motorsport.
O λόγος για τις 24 Ώρες του ΛεΜαν, το κορυφαίο αγώνα αντοχής (οι άλλοι δύο θρυλικοί αγώνες, είναι το Grand Prix του Μονακό και τα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης) . Μάλιστα επιστρέφει στη μεγάλη κατηγορία έχοντας ένα φιλόδοξο σχέδιο, να κερδίσει. Κάτι που έχει να συμβεί από το 1969.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι αναπτύσσει ένα hypercar για να αγωνιστεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής (WEC), σηματοδοτώντας μια αλλαγή στρατηγικής σε σύγκριση με τα τρέχοντα προγράμματα, όπως της κατηγορίας GT3 με το Mustang καθώς και την προηγούμενη εμπειρία με το Ford GT στην κατηγορία GTE.
Ford: Αυτή η νέα πρόκληση αντιπροσωπεύει την πρώτη πραγματική προσπάθεια της εταιρίας εδώ και δεκαετίες
Η Ford θα υιοθετήσει τον κανονισμό LMDh (Le Mans Daytona Hypercar), ο οποίος διαθέτει μεγαλύτερη τυποποίηση των εξαρτημάτων από την κατηγορία LMH (Le Mans Hypercar). Το πρωτότυπο θα χρησιμοποιεί πλαίσιο από εταιρείες όπως Dallara, Ligier, Oreca και Multimatic, καθώς και το τυποποιημένο υβριδικό σύστημα από τις Bosch, WAE και κιβώτιο Xtrac.
Στο WEC, η Ferrari, η Peugeot και η Toyota ανταγωνίζονται τα υπεραυτοκίνητα LMH, ενώ η Alpine, η BMW, η Cadillac και η Porsche συμμετέχουν στο LMDh. Σε αυτούς θα ενωθούν η Genesis (η πολυτελής μάρκα της Hyundai) και Aston Martin με το Valkyrie.

Ο εκτελεστικός πρόεδρος της Ford, Bill Ford, υπογράμμισε τη σημασία της νέας πρόκλησης λέγοντας μεταξύ των άλλων «Όταν συμμετέχουμε στην πίστα, είναι για να κερδίσουμε. Και δεν υπάρχει πιο σημαντικός αγώνας για την ιστορία μας από το Le Mans. Στη δεκαετία του ’60 αντιμετωπίσαμε τη Ferrari και θριαμβεύσαμε. Πενήντα χρόνια αργότερα, επιστρέψαμε και εκπλήξαμε ξανά τον κόσμο νικώντας ξανά τη Ferrari. Τώρα, είμαι ενθουσιασμένος που ανακοινώνω την επιστροφή μας για να αγωνιστούμε στο υψηλότερο επίπεδο αγώνων αντοχής».
Αυτή η επιστροφή έρχεται σε μια εποχή που η Ferrari κυριαρχεί στις 24 Ώρες του Le Mans, έχοντας κερδίσει με το πρωτότυπο 499P τόσο το 2023 όσο και το 2024.
Παρά το γεγονός ότι έχασε τον τίτλο κατασκευαστών στο WEC, που απονεμήθηκε στην Toyota (έχοντας καλύτερα πλασαρίσματα στους υπόλοιπους αγώνες του πρωταθλήματος) η Ferrari παραμένει μεταξύ των πρώτων φαβορί και για τη φετινή διοργάνωση του ιστορικού γαλλικού αγώνα, επιβεβαιώνοντας το πολύ υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού που θα αντιμετωπίσει η Ford.
Μεγάλα ανοίγματα της Ford σε όλα τα επίπεδα του παγκόσμιου motorsport, από το Dakar με τα Ford Raptor, στο WEC και στη Formula 1 σε συνεργασία με τη Red Bull.
Μόνο το WRC δε «βοηθάει» όπως πρέπει, ώστε η M-Sport να κάνει την κίνηση, να φέρει στην ομάδα οδηγούς κορυφής και να διεκδικήσει, καθώς το Puma Rally1 είναι πολύ καλό αυτοκίνητο, κάτι για το οποίο απέδειξε και στο φετινό ράλι Μόντε Κάρλο ο Munster, που δεν θεωρείται ένας από τους top driver του WRC. Και όμως σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή, ενώ πλασαρίστηκε σε ειδικές διαδρομές πολύ ψηλά σε χρόνους.