Εξερευνούμε την Πεντέλη με το Opel Grandland X Hybrid4

12 Ιανουαρίου 2021

Ίσως ακουστεί βαριά η λέξη «δυστυχία», αλλά έτσι αισθανόμαστε όταν έχουμε στα χέρια μας το Opel Grandland X Hybrid4 και δε μπορούμε να ταξιδέψουμε μαζί του.

Εγκλωβισμένοι

Οφείλουμε όμως να σεβαστούμε τους κανόνες του lockdown και να παραμείνουμε εντός της Περιφέρειας Αττικής, μέχρι νεωτέρας «διαταγής». Μέσα από τη νέα απαγόρευση των μετακινήσεων ωστόσο βρήκαμε την ευκαιρία να «ανακαλύψουμε» έναν αρκετά ενδιαφέροντα προορισμό, ο οποίος βρίσκεται κοντά μας και έχει πολλές «άγνωστες» ομορφιές να μας δείξει.

Με ρεύμα

Με την τετρακίνητη plug-in υβριδική έκδοση του Opel Grandland X ξεκινήσαμε από το κέντρο της Αθήνας για την Πεντέλη. Πρώτη μας στάση μας ήταν η Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πεντέλης, όπου φτάσαμε αθόρυβα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χωρίς να καταναλώσουμε σταγόνα καυσίμου.

Πώς το πετύχαμε αυτό; Είχαμε προηγουμένως φορτίσει πλήρως τη μπαταρία (βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα και έχει χωρητικότητα 13,2 kWh) του Grandland X Hybrid4 και εξασφαλίσαμε τη μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία των 46 χλμ. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η απόσταση από την Ομόνοια μέχρι την Ιερά Μονή Πεντέλης είναι περίπου 18 χλμ., επομένως είχαμε ηλεκτρική αυτονομία και για τα άλλα αξιοθέατα της περιοχής.

Φτάσαμε στη Μονή χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια.

Κατάνυξη

Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι η Ιερά Μονή Πεντέλης κτίστηκε το 1578 από τον Άγιο Τιμόθεο επίσκοπο Ευρίπου, ενώ το 1821 (φέτος γιορτάζουμε τα 200 χρόνια από την Επανάσταση) οι μοναχοί της «έπεσαν» μαχόμενοι, ωστόσο οι Τούρκοι προκάλεσαν βανδαλισμούς και κατέστρεψαν τη Βιβλιοθήκη της. Σήμερα η Ιερά Μονή Πεντέλης διαθέτει  Μουσείο για την έκθεση των κειμηλίων της και Βιβλιοθήκη, ενώ στην ανατολική πλευρά της λειτουργεί από το 1969 το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Το πρόγραμμα περιελάβανε και πεζοπορία, στις πλαγιές του Πεντελικού όρους (προφανώς δε σκαρφαλώσαμε στο μέγιστο υψόμετρο των 1.109 μέτρων), οι οποίες πολλά καλοκαίρια έχουν δώσει άνισες μάχες με τις φλόγες.

Το βουνό

Καθώς σκεφτόμαστε ότι το φυσικό τοπίο καταφέρνει, έστω και μετά από πολλά χρόνια, να αναγεννηθεί βρήκαμε έναν κοινό παρονομαστή με το Grandland X Hybrid4, το οποίο διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης, κάτι που ο οδηγός το αντιλαμβάνεται από την προοδευτικότητα στο πεντάλ του φρένου.

Παράλληλα μας ήρθε στο μυαλό το αφρώδες ποιοτικό πλαστικό που καλύπτει ολόκληρη την επάνω επιφάνεια του ταμπλό και σίγουρα δεν έχει τη σκληρότητα του ξακουστού μαρμάρου Πεντέλης, το οποίο χρησιμοποιείται από την κλασική εποχή του Περικλέους (5ος αιώνας π.Χ.).

Παρότι τετρακίνητο το Grandland X Hybrid4 λόγω μεγέθους δε μπορεί να κατέβει το ιδιαίτερα στενό, ακόμα και για τον πεζοπόρο, κατηφορικό μονόπατακι που οδηγεί στο μικρό καταρράκτη (ύψους 5-6 μέτρων) του Βαλανάρη στο Ντράφι της Πεντέλης. Η όαση που αντικρίζεις με τα κρυστάλλινα νερά να πέφτουν στη μικρή λίμνη που σχηματίζεται, σε αποζημιώνουν τόσο για την κατάβαση όσο και για τη δυσκολότερη ανάβαση. Η ορμή των πεντακάθαρων νερών σίγουρα δεν είναι ίδια με την κατανάλωση βενζίνης (ρεζερβουάρ 43 λίτρων) του γερμανικού SUV, καθώς με επιλεγμένο το πρόγραμμα Hybrid (υπάρχουν επίσης τα Electric, AWD και Sport) καταγράψαμε μόλις 5,4 λίτρα/100 χλμ.

Οι βουνοπλαγιές που έχουν δώσει πολλές μάχες με τις φλόγες.

Μνήμη και άστρα

Βρισκόμαστε τώρα στην Πλατεία της Πεντέλης, με μεγάλο σεβασμό και συγκίνηση διαβάζουμε ένα-ένα, στο Μνημείο Πεσόντων που έχει στηθεί, τα ονόματα των ανθρώπων που εκτελέστηκαν εκεί από τους Ναζί κατά τη διάρκεια της Εθνικής Αντίστασης (16 Απριλίου 1941-13 Οκτωβρίου 1944). Τελευταία στάση μας το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, το οποίο ιδρύθηκε το 1842 με δωρεά του εθνικού ευεργέτη Γ. Σίνα. Οι επιστημονικές και ερευνητικές δραστηριότητες του περιλαμβάνουν τις παρατηρήσεις, τη συλλογή στοιχείων και την έρευνα σχετικά με τον αστρικό και διαστημικό χώρο, ενώ παρακολουθεί τη σεισμικότητα της Ελλάδας και την πρόγνωση του καιρού.

Συνοψίζοντας

Η Πεντέλη συνδυάζει μοναδικά τη ορεινή φύση και τη θέα, όπως διττή είναι και η δύναμη του Grandland X Hybrid4, καθώς τροφοδοτείται από turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων (200 ίππων) και από ηλεκτροκινητήρες (έναν στον εμπρός άξονα 110 ίππων και έναν ακόμα στον πίσω άξονα 113 ίππων), επιτυγχάνοντας έτσι τετρακίνηση, ενώ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων.

Συνδυαστικά η ισχύς του Grandland X Hybrid4 αγγίζει τους 300 ίππους και η ροπή τα 520 Nm. Μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,1 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 235 χλμ./ώρα.

Το ισχυρότερο-τετρακίνητο plug-in υβριδικό Grandland X σε μαγνητίζει για πολλούς λόγους, ενώ σε «τινάζει» κάπως, όχι με το ρεύμα του, αλλά με την τιμή του, η οποία ξεκινάει από τα 50.200 ευρώ, στην εξοπλιστική έκδοση X-Clusive.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 12 Ιανουαρίου 2021

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Πρίγκηπες στο Μόντε Κάρλο Οζιέ-Ινγκρασιά με Toyota Yaris WRC

Πρίγκηπες στο Μόντε Κάρλο Οζιέ-Ινγκρασιά με Toyota Yaris WRC

H πρεμιέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το ράλι Μόντε Κάρλο, είχε τη σφραγίδα των Οζιέ-Ινγκρασιά, με Toyota Yaris WRC. Ήταν η 8η νίκη του Γαλλικού πληρώματος, 4η με  διαφορετική ομάδα. Με Volkswagen Polo WRC 2013,2014, 2015, 2016, Ford Fiesta WRC 2017, 2018, Citroen...

Διαβάστε Περισσότερα
Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Νέες οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού, οι περιορισμοί συνεχίζονται

Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Νέες οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού, οι περιορισμοί συνεχίζονται

Μέχρι την Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021 συνεχίζονται οι περιορισμοί στις αεροπορικές μετακινήσεις εσωτερικού για λόγους προστασίας επιβατών και πολιτών από την νόσο Covid-19. Ειδικότερα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει στο επιβατικό κοινό την παράταση,...

Διαβάστε Περισσότερα
WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Το GR Yaris και σε ρόλο πλοηγού

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Το GR Yaris και σε ρόλο πλοηγού

Η μικρή βόμβα της Toyota, το GR Yaris έχει το ρόλο του τελευταίου πλοηγού αυτοκινήτου για το ράλι Μόντε Κάρλο, πριν τα πληρώματα αρχίσουν τη μάχη με τα χρονόμετρα στις Ειδικές Διαδρομές. Σε αποκλειστικά 2θυρο αμάξωμα, με 3κύλινδρο μοτέρ turbo 1.6 λίτρων, απόδοσης 261...

Διαβάστε Περισσότερα