motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Εurelectric και αποθήκευση ενέργειας

Motori Team by Motori Team
20 Νοεμβρίου 2020
in ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Οι σαφείς κανόνες, το σταθερό μακροπρόθεσμο πλαίσιο και η κατάλληλη τιμολόγηση αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξη υποδομών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας σε μεγάλη κλίμακα, σύμφωνα με την  Eurelectric, τον ευρωπαϊκό φορέα των εταιριών ηλεκτρισμού.

ADVERTISEMENT

Το δυναμικό χωρητικότητας για την  αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας έχει  ζωτική σημασία για τη δημιουργία  ενός αξιόπιστου συστήματος επάρκειας ισχύος σε περιβάλλον ανθρακικής ουδετερότητας, επισημαίνει ο ευρωπαϊκός φορέας στην  έκθεση « Η ανάπτυξη ασφαλούς και ευέλικτης αποθήκευσης ενέργειας» και προτείνει μία σειρά από μέτρα για την προώθηση της σχετικής δραστηριότητας.

Ας σημειωθεί ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος- Ενέργειας ήδη επεξεργάζεται ειδικές ρυθμίσεις για την αποθήκευση ηλεκτρισμού, καθώς εκκρεμούν πρότζεκτ, όπως το μεγάλο έργο εγκατάστασης συστοιχίας μπαταριών στη Δυτική Μακεδονία, που περιμένουν το ρυθμιστικό πλαίσιο και το πλαίσιο τιμολόγησης για να λάβουν τις τελικές επενδυτικές αποφάσεις

Η κατάλληλη πολιτική και το πλέγμα κινήτρων είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, υπογραμμίζει η Eurelectric. Το νέο σύστημα που οραματίζεται η ΕΕ για το 2050 κυριαρχείται από αυξημένο αριθμό  μεταβλητών και αποκεντρωμένων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Όμως, η ολική απανθρακοποίηση πρέπει να συνδυαστεί επειγόντως με την ανάπτυξη και την υιοθέτηση λύσεων αποθήκευσης και την ενεργοποίηση πλαισίων πολιτικής,  κατάλληλων για τους σκοπούς που επιδιώκουν οι Βρυξέλλες.

Υπάρχουν πολλαπλές βιώσιμες επιλογές αποθήκευσης ενέργειας, από τις συστοιχίες μπαταριών και τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων που μπορούν να συνδεθούν με το δίκτυο, το  Power-to-X ( γενικός όρος, που χρησιμοποιείται για όλες τις τεχνολογίες  μετατροπής του  ηλεκτρισμού σε θερμότητα, υδρογόνο ή σε συνθετικά καύσιμα) και οι υδροηλεκτρικοί σταθμοί/ αντηλσιοταμίευση.

Η ανάπτυξη  των έργων αυτών σε μεγάλη  κλίμακα αποτελεί  πλέον απόλυτη ανάγκη,  δεδομένου του κρίσιμου ρόλου τους στην απορρόφηση της περίσσειας ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από τις ΑΠΕ (οι οποίες εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες)   και την απελευθέρωσή της ενέργειας αυτής στο δίκτυο, προκειμένου να καλυφθεί η  ζήτηση. Χωρίς την αποθήκευση ηλεκτρισμού, θα ήταν δύσκολο να διασφαλιστεί η ασφάλεια εφοδιασμού και οι ανάγκες ευελιξίας μίας ηλεκτροπαραγωγής χωρίς άνθρακα.

«Σε δέκα χρόνια από σήμερα, πάνω από το 60% του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας θα προέρχεται  από ανανεώσιμες πηγές. Πρέπει επειγόντως να επιταχύνουμε την ανάπτυξη των συστημάτων αποθήκευσης, για να διασφαλιστεί η αξιοποίηση του πλήρουςδυναμικού  των ΑΠΕ »δήλωσε ο Kristian Ruby, Γενικός Γραμματέας της Eurelectric.

Η Eurelectric εκτιμά ότι θα απαιτηθούν περίπου 500GW ευέλικτης ισχύος, συμπεριλαμβανομένων λύσεων αποθήκευσης και διαχείρισης από την πλευρά της ζήτησης έως το 2030. Η πρόσφατη τεχνική πρόοδος, ειδικά στον τομέα των  μπαταριών και η αύξηση της παραγωγής τους, έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση του κόστους για αυτές τις τεχνολογίες.

Πρόκειται για  εξέλιξη με σημαντικά οφέλη, καθώς συμβάλλει στην αντιστάθμιση των διακοπών ρεύματος, τη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών συσκευών, την αύξηση της εξοικονόμησης ενέργειας και την ενίσχυση του εύρους των υπηρεσιών προς τους πελάτες . Ωστόσο, από τα τρέχοντα επίπεδα δυναμικού αποθήκευσης περίπου 53GW, το 97% της αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας που συνδέεται με το δίκτυο της Ευρώπης πραγματοποιείται με αντλησιοταμίευση. Και ενώ οι ταμιευτήρες των υδροηλεκτρικών αποτελούν και θα συνεχίσουν να αποτελούν για αρκετά χρόνια μία βασική μορφή αποθήκευσης, λόγω της κλίμακαςενέργειας και της ανταπόκρισης στο  σύστημα, θα χρειαστούν παράλληλα και άλλες μορφές αποθήκευσης.

«Στην αναζήτηση λύσεων, μερικές φορές βλέπουμε το δένδρο και δεν βλέπουμε το δάσος. Τα υδροηλεκτρικά υπήρξαν βασική πηγή καθαρής ενέργειας και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας για περισσότερο από έναν αιώνα. Πώς διατηρούμε και επεκτείνουμε το μοναδικό δυναμικό υδροηλεκτρικής ενέργειας; Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη την παράμετρο αυτή” – πρόσθεσε ο Kristian Ruby.

Απαιτούνται “σήματα” μακροπρόθεσμου χρονικού ορίζοντα προς τους επενδυτές για να διασφαλιστεί η ανάπτυξη λύσεων αποθήκευσης και να καταστεί δυνατή μια οικονομικά αποδοτική ενεργειακή μετάβαση. Η σωστή πολιτική και τα κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο  είναι δύο βασικοί παράγοντες για την προσέλκυση επενδύσεων στον κλάδο.

Στο πλαίσιο αυτό, η Eurelectric ζητά:

– Ενίσχυση του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών Ρύπων, ενισχύοντας έτσι την περαιτέρω απανθρακοποίηση.

– Ενεργό συμμετοχή στο σύστημα των «prosumers», όπως ονομάζονται οι παραγωγοί που είναι ταυτόχρονα και καταναλωτές,  καθώς και των μονάδων αποθήκευσης ενέργειας,

– Εξασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού μεταξύ των ευέλικτων μονάδων

– Κατάργηση της διπλής φορολογίας και των εισφορών,

– Καθορισμό σαφών κανόνων και διαδικασιών αδειοδότησης για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων αποθήκευσης,

– Εξασφάλιση μακροχρόνιας «ορατότητας» για τους επενδυτές, με τα κατάλληλα «σήματα-κίνητρα»   για έργα αποθήκευσης,  υψηλής έντασης κεφαλαίου

– Αντιμετώπιση των τεχνικών εμποδίων και προσανατολισμό κεφαλαίων στην Ερευνα και Ανάπτυξη  εφαρμόσιμων στην αγορά δράσεων και βελτίωσης της  ενεργειακής απόδοσης,

 

Tags: eurelectricηλεκτρισμός
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS