motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Έρχονται τα οικολογικά καύσιμα για τη Formula 1

Σωτήριος Χάλλας by Σωτήριος Χάλλας
5 Οκτωβρίου 2021
in FORMULA 1
οικολογικά καύσιμα

Οικολογικά καύσιμα θέλει να χρησιμοποιεί στο κοντινό μέλλον η Formula 1, προκειμένου να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τις εκπομπές ρύπων των μονοθεσίων αρχικά, αλλά και του αθλήματος γενικά σε δεύτερο χρόνο.

Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση θα γίνει από το 2022, όταν το καύσιμο που θα χρησιμοποιείται θα είναι E10, δηλαδή θα περιέχει σε ποσοστό 90% κανονική βενζίνη και σε ποσοστό 10% αιθανόλη.

ADVERTISEMENT

Ωστόσο, η πραγματική αλλαγή α έρθει το 2025 (ή 2026) με τη νέα γενιά κινητήρων. Όταν φτάσουμε σε αυτό το σημείο οι άνθρωποι του αθλήματος θέλουν το καύσιμο που θα χρησιμοποιείται να είναι 100% βιώσιμο.

Για να πετύχουν κάτι τέτοιο έχουν θέσει ως στόχο τα καύσιμο να κατασκευάζεται εξ’ ολοκλήρου σε εργαστηριακές συνθήκες. Ένα σημείο προβληματισμού σε αυτό το ενδεχόμενο είναι η ενεργειακή πυκνότητα του τελικού προϊόντος, δηλαδή το πόση ισχύ θα μπορούν να αποδώσουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, όταν θα χρησιμοποιούν αυτή την “τεχνητή βενζίνη”.

Δείτε ακόμα

Pandora Papers και F1. Ποιοι εμπλέκονται; Ο ένας είναι πρωταθλητής

FP2 Μονακό: Θα σπάσει την κακοδεμονία του ο Λεκλέρ; Ξανά στην κορυφή στο Πριγκιπάτο

Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις: Την Παρασκευή 27 Μαΐου «κληρώνει»

Porsche Sprint Challenge – Cup France: Επιτυχημένο ντεμπούτο για την Ad-Momentum Racing by V.T.P.

Ford Raptor: Τι σημαίνει ο αριθμός «7»

Safari Rally: Νέα μάχη Λεμπ, Οζιέ στην Αφρική

Ας μην ξεχνάμε ότι στην επόμενη γενιά κινητήρων για τους οποίους υπάρχουν ήδη συζητήσεις θα αυξηθεί η συνεισφορά του ηλεκτρικού κομματιού φτάνοντας περίπου στο 50% (δηλαδή η μισή ισχύς του συνόλου θα παράγεται από την μπαταρία και τους ηλεκτροκινητήρες), όμως ο βενζινοκινητήρας θα αποτελεί ακόμα πολύ σημαντικό κομμάτι, καθώς θα είναι υπεύθυνος για το υπόλοιπο 50% της ισχύος.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες από τη Formula 1 τα οικολογικά καύσιμα θα έχουν την ίδια ενεργειακή πυκνότητα με τα σημερινά. Αν επιτευχθεί κάτι τέτοιο η συνολική ισχύς θα είναι ακόμα μεγαλύτερη από ό,τι σήμερα.

Η κατασκευασμένη στο εργαστήριο βενζίνη θα προέρχεται από τη δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, από αστικά απόβλητα καθώς και από οργανική ύλη που δε σχετίζεται με τροφές.

Αυτή η αλλαγή αναμένεται ότι θα ρίξει τις εκπομπές ρύπων στο σύνολο της διαδικασίας (παραγωγή, μεταφορά και καύση των καυσίμων) τουλάχιστον κατά 65%.

Η παραπάνω αλλαγή θα έχει θετικές επιπτώσεις και πέρα από τη Formula 1. Μέχρι το 2030 υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν 1.8 δισεκατομμύρια οχήματα σε όλο τον πλανήτη, με το ποσοστό των ηλεκτρικών να μην ξεπερνά το 8%. Η έρευνα για οικολογικά καύσιμα που θα γίνει για λογαριασμό της F1 μπορεί να προσφέρει σημαντικά στη μείωση της ρύπανσης σε παγκόσμιο επίπεδο, αν όλα αυτά τα οχήματα αρχίσουν να τα χρησιμοποιούν.

Επιπλέον, αυτά τα καύσιμα μπορούν να υιοθετηθούν μακροπρόθεσμα και από τον κλάδο των μεταφορών, ένας τομέας ο οποίος συμβάλει σε πολύ μεγάλο ποσοστό στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

Tags: E-FUELSEFUELSΒΕΝΖΙΝΗΚΑΥΣΙΜΑΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑΤΕΧΝΗΤΗ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS