Εδώ και δεκαετίες επιμένουμε ότι πρέπει να καθιερωθεί μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία για να μειωθούν τα τροχαία τουλάχιστον στην επόμενη γενιά οδηγών.
Εμείς τα λέμε. Οι υπουργοί κάθε κυβέρνησης συμφωνούν με την πρότασή μας και υπόσχονται να την υλοποιήσουν.
Όμως στον «δρόμο» ασκούνται τα βέτο. Κάποιοι άλλοι υπουργοί διαφωνούν. Τα εμπλεκόμενα υπουργεία στην ουσία είναι τρία.
Οι επαγγελματίες δημοσιογράφοι του ειδικού Tύπου, αυτοί που ξέρουν καλύτερα από τον καθένα «αρμόδιο» που κάθεται σε κάποια μεγάλη καρέκλα υπουργείου τι πρέπει να μάθουν τα παιδιά για να έχουν συνείδηση όταν αρχίσουν να οδηγούν, έχουν προσφερθεί να κάνουν μαθήματα σε συνεργασία με επαγγελματίες οδηγούς και οδηγούς αγώνων. Για να μάθουν με παραδείγματα στα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής ποιο είναι το σωστό και ποιο το λάθος. Τα μικρά παιδιά θα πρέπει να μάθουν πριν ενηλικιωθούν γιατί οι δικυκλιστές πρέπει να φορούν κράνη. Γιατί οι οδηγοί, συνοδηγοί και επιβάτες στα Ι.Χ. αυτοκίνητα θα πρέπει να βάζουν τη ζώνη ασφαλείας πριν ακόμη πάρει μπροστά ο κινητήρας. Θα πρέπει να μάθουν γιατί οι οδηγοί δεν πρέπει να πίνουν οινοπνευματώδη ποτά όταν πρόκειται να οδηγήσουν. Γιατί δεν πρέπει να παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη ή το STOP.
Εάν τα παιδιά μάθουν να σέβονται τον ΚΟΚ, τότε μόνο μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα. Και τότε μόνο θα ντύνονται στα μαύρα λιγότερες οικογένειες.
Αλλά όταν το κράτος μένει στις υποσχέσεις, όταν κάποιοι αρμόδιοι αδιαφορούν για τα τροχαία δυστυχήματα, τότε δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Θα συνεχίσουμε να έχουμε μεθυσμένους οδηγούς-δολοφόνους. Θυμηθείτε τι έγινε στην Κρήτη με τον οδηγό της Porsche. Ακόμη δεν έχουμε καταλάβει γιατί οι αστυνομικοί που έκαναν αλκοτέστ δεν του φόρεσαν χειροπέδες. Γιατί αν είχαν κάνει σωστά τη δουλειά τους θα γλίτωνε τον θάνατο ο νεαρός που επέστρεφε στο σπίτι του.
Πολύ καλά έκαναν οι αστυνομικοί στην περίπτωση του συμπαθέστατου τραγουδιστή Χρήστου Μάστορα που τον συνέλαβαν. Ήταν μεθυσμένος. Άρα ήταν επικίνδυνος. Έτσι έπρεπε να κάνουν. Να εφαρμόσουν τη νομοθεσία.
Να σας ενημερώσουμε ότι σε αρκετά κράτη της Ευρώπης το όριο κατανάλωσης αλκοόλ είναι μηδέν. Δηλαδή οι οδηγοί δεν επιτρέπεται να πιούν ούτε ένα ποτήρι μπίρα. Στις χώρες που τηρούνται οι κανόνες του ΚΟΚ τιμωρούνται οι οδηγοί που με όριο ταχύτητας 30 χλμ. πηγαίνουν με 40. Βέβαια, εκεί υπάρχει μια διαφορά. Τα όρια στις πινακίδες που είναι τοποθετημένες κοντά σε σχολεία, κοντά σε νοσοκομεία ή σε δρόμους που υπάρχει πολυκοσμία, είναι μελετημένα.
Στην Ελλάδα πρέπει να γίνει επανασχεδιασμός των ορίων. Κάποιοι που ξέρουν θα πρέπει να αλλάξουν τα όρια ταχύτητας σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Γιατί βλέπουμε σε πολλά σημεία σε απόσταση 60 μέτρων τρεις διαφορετικές πινακίδες. Με όριο 60, 80 και 70 χλμ. Οι πινακίδες αυτές, που κάποιοι εργολάβοι τις τοποθέτησαν χωρίς καμιά μελέτη. μπερδεύουν τους οδηγούς και αδιαφορούν για τα όρια. Οι πολίτες οφείλουν να σέβονται τους νόμους αλλά και το κράτος οφείλει να σέβεται τον πολίτη και να μην τον κάνει παράνομο με το αλαλούμ στα όρια ταχύτητας. Ας απομακρυνθούν οι ανεγκέφαλοι που στρουθοκαμηλίζουν. Ζημιά κάνουν.
Ας ελπίσουμε ότι θα βρεθεί ένας υπουργός που θα επιβάλει το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία. Θα έχουμε λιγότερους ανάπηρους και λιγότερους νεκρούς στους δρόμους.